Mausin perä"remppa", kyllä oli halpaa
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mausin perä"remppa", kyllä oli halpaa
Sain aamusella möhkylän pois korjaamolta. Vaivahan oli vielä orastavalla asteella oleva oikean vetarin stefan vuotaminen, mutta samaan vetoon laitettiin myös vasen puoli sekä kardaanin rinkula myös.
Olin henkisesti varautunut melko kirvelevään, lähes gonorreamaiseen laskuun. Yllätys rätinkin saadessani oli iloinen, jos rahanmeno sitä koskaan on.
Vein auton sulamaan pajalle jo toissa iltana, josta kyyti kotiin järjestyi korjaamon puolesta. Osat tulivat KL:sta postissa kotiin - ne korjaamon kaveri kävi hakemassa eilen aamulla. Tänä aamuna tuli soitto, että pirssi on valmis, voiko tulla hakemaan - siis minua. No pukaisin päälle ja köröteltiin pajalle.
KL:n osapaketti maksoi pyöreät 66 eerikkiä, siinä oli kolme stefaa, kolme pakarin kannatinkumia ja peräöljy. Yksi pakarikumi vain tarvittiin.
Perä oli tietty otettava pöydälle mokomien rinkuloiden vaihtoa varten.
Loppulasku oli veroineen 315 ekkua + osat. En osaa pitää työhön ja palvelukokonaisuuteen nähden kovin pahana.
Tosin en ole koskaan otattanut murikkaa irti aikaisemmin, joten näppituntumaa hintaan ei ole.
Olin henkisesti varautunut melko kirvelevään, lähes gonorreamaiseen laskuun. Yllätys rätinkin saadessani oli iloinen, jos rahanmeno sitä koskaan on.
Vein auton sulamaan pajalle jo toissa iltana, josta kyyti kotiin järjestyi korjaamon puolesta. Osat tulivat KL:sta postissa kotiin - ne korjaamon kaveri kävi hakemassa eilen aamulla. Tänä aamuna tuli soitto, että pirssi on valmis, voiko tulla hakemaan - siis minua. No pukaisin päälle ja köröteltiin pajalle.
KL:n osapaketti maksoi pyöreät 66 eerikkiä, siinä oli kolme stefaa, kolme pakarin kannatinkumia ja peräöljy. Yksi pakarikumi vain tarvittiin.
Perä oli tietty otettava pöydälle mokomien rinkuloiden vaihtoa varten.
Loppulasku oli veroineen 315 ekkua + osat. En osaa pitää työhön ja palvelukokonaisuuteen nähden kovin pahana.
Tosin en ole koskaan otattanut murikkaa irti aikaisemmin, joten näppituntumaa hintaan ei ole.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Tätä tapausta on hieman vaikea käyttää referenssinä. Jos asiakas viedään ja haetaan pajalle, niin silloin ollaan VIP-osastolla. Tietysti niinhän ässämiehet aina on sillä osastolla ja Kaapo on vielä SS-mies. Vai olisiko nyt mennyt G-miehen hinnoittelulla
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Hahahaa, kiitos vapauttavasta per(s) illan naurusta. SS-mies G-hintojen pauloissa eli suunta on kuivana kakkoseen Saako käsite VIP-osasto tai -aitio aivan uuden sisällön? Onko taustalla Hjallis, kun ei tule naisten kera toimeen kuin hetkenjusamb kirjoitti:Tätä tapausta on hieman vaikea käyttää referenssinä. Jos asiakas viedään ja haetaan pajalle, niin silloin ollaan VIP-osastolla. Tietysti niinhän ässämiehet aina on sillä osastolla ja Kaapo on vielä SS-mies. Vai olisiko nyt mennyt G-miehen hinnoittelulla
JuMun kommenttia komppaan siinä mielessä, että JOS olisi lämmin paikka (siis tehdä omin käsin ), JA vehkeet (katsotaan alas) niin hyvissä oloissa omakin työ on jopa kivaa. Semminkin, kun se osaajalla teetettynä tulee edullisemmaksi seurannaisvaikutusten puuttumisen ansiosta .
Fenton on em. kohtaan peilaten oikeassa. Toisaalta: jos em. parametrit olisivatkin kunnossa, on tavallaan turvallista jättää savotta osaajalle, itseltä avautumatta jääneine rystysineen ja homman harjoitteluineen. Kaapo ei olekuunaan perää avannut....
Tärviön nykyisessä hovipajassa hoidetaan rekkoja, metsäkoneita, rakkoreita, kaivureita, ja keveältä puolelta pakuja, takseja, siviilihenkilöstöautojakin. Maus kuuluu raskaan kaluston korjaamolle
Ja loppuklausuuli 128 km tyäreissu/koeajon jälkeen. Kartaanialeksi ei jurraa millään vauhdilla tai pakkovaihteella. Tarkoittanee, että osien istutus on kohdallaan (käskin varmuudeksi merkitä kohdat).
Joskus olen kuullut sivu- tai kateenkorvalla, että karkaanin irrotus olisi tuottanut jopa 123:een jytinää, jos kanki ei ole entisissä urissaan tasan boorilleen Ja vikaa on etsitty milloin renkaista, ohjauskulmista/ - vaihteesta, itse pykälälootasta, alustan kumeista, takalasin tiivisteistä jne....
Onhan asiaa kolmesta stefasta
PS. Nuo 140:n stefanukset olivat ainakin KL:n lähetyslistan mukaan 123:n varaosanumerolla - onko kyse ylimaailmallisesta kestävyydestä vai muinaismuistosta
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Hahahaa, kiitos vapauttavasta per(s) illan naurusta. SS-mies G-hintojen pauloissa eli suunta on kuivana kakkoseen Saako käsite VIP-osasto tai -aitio aivan uuden sisällön? Onko taustalla Hjallis, kun ei tule naisten kera toimeen kuin hetkenjusamb kirjoitti:Tätä tapausta on hieman vaikea käyttää referenssinä. Jos asiakas viedään ja haetaan pajalle, niin silloin ollaan VIP-osastolla. Tietysti niinhän ässämiehet aina on sillä osastolla ja Kaapo on vielä SS-mies. Vai olisiko nyt mennyt G-miehen hinnoittelulla
JuMun kommenttia komppaan siinä mielessä, että JOS olisi lämmin paikka (siis tehdä omin käsin ), JA vehkeet (katsotaan alas) niin hyvissä oloissa omakin työ on jopa kivaa. Semminkin, kun se osaajalla teetettynä tulee edullisemmaksi seurannaisvaikutusten puuttumisen ansiosta .
Fenton on em. kohtaan peilaten oikeassa. Toisaalta: jos em. parametrit olisivatkin kunnossa, on tavallaan turvallista jättää savotta osaajalle, itseltä avautumatta jääneine rystysineen ja homman harjoitteluineen. Kaapo ei olekuunaan perää avannut....
Tärviön nykyisessä hovipajassa hoidetaan rekkoja, metsäkoneita, rakkoreita, kaivureita, ja keveältä puolelta pakuja, takseja, siviilihenkilöstöautojakin. Maus kuuluu raskaan kaluston korjaamolle
Ja loppuklausuuli 128 km tyäreissu/koeajon jälkeen. Kartaanialeksi ei jurraa millään vauhdilla tai pakkovaihteella. Tarkoittanee, että osien istutus on kohdallaan (käskin varmuudeksi merkitä kohdat).
Joskus olen kuullut sivu- tai kateenkorvalla, että karkaanin irrotus olisi tuottanut jopa 123:een jytinää, jos kanki ei ole entisissä urissaan tasan boorilleen Ja vikaa on etsitty milloin renkaista, ohjauskulmista/ - vaihteesta, itse pykälälootasta, alustan kumeista, takalasin tiivisteistä jne....
Onhan asiaa kolmesta stefasta
PS. Nuo 140:n stefanukset olivat ainakin KL:n lähetyslistan mukaan 123:n varaosanumerolla - onko kyse ylimaailmallisesta kestävyydestä vai muinaismuistosta
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954