Vanteiden kiillotus
semmonen lisäys vielä että ylipäätäänkään ei missään nimessä kannata kiilloittaa koko vannetta jos on vähänkin laiskan miehen vikaa , mitä tulee auton pesemiseen. Tarvii aika paljon enempi hoitoa tuollainen kokonaan kiilloitettu vanne, kesälläkin. Talveksi ei kannata oli sitten ahkera pesemään tai ei
näin on. se o painajaismaista. Mä tein sen sen takia, koska täällä ei teitä suolata ollenkaa, ni pysyy hyvänä talvel. parempana ku kesäl.epk kirjoitti:semmonen lisäys vielä että ylipäätäänkään ei missään nimessä kannata kiilloittaa koko vannetta jos on vähänkin laiskan miehen vikaa , mitä tulee auton pesemiseen. Tarvii aika paljon enempi hoitoa tuollainen kokonaan kiilloitettu vanne, kesälläkin. Talveksi ei kannata oli sitten ahkera pesemään tai ei
ja muutenki, titteli velvoittaa.
myyntipalstalla WK myy aarteita:
viewtopic.php?t=25978
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Oisko tuo 40rpm/min hyvä kiilotus nopeus vanteelle?Sergey kirjoitti:näin on. se o painajaismaista. Mä tein sen sen takia, koska täällä ei teitä suolata ollenkaa, ni pysyy hyvänä talvel. parempana ku kesäl.epk kirjoitti:semmonen lisäys vielä että ylipäätäänkään ei missään nimessä kannata kiilloittaa koko vannetta jos on vähänkin laiskan miehen vikaa , mitä tulee auton pesemiseen. Tarvii aika paljon enempi hoitoa tuollainen kokonaan kiilloitettu vanne, kesälläkin. Talveksi ei kannata oli sitten ahkera pesemään tai ei
ja muutenki, titteli velvoittaa.
myyntipalstalla WK myy aarteita:
viewtopic.php?t=25978
40-60m/s on hyvä kiillotuslaikan kosketusnopeus. eli vanteen ympärysmitta ja nopeus + porakoneen laikan ympärysmitta ja nopeus lasketaan yhteen niin tuloksen pitäs olla tuolla 40-60m/s välimaastossa. Ylinopeudella palaa vaha herkästi ja alinopeudella kestää kauan ja vaha leikkaa huonosti/ei leikkaa ollenkaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
No niin, kiillotusoperaatio lähestyy
Soodapuhallus haudataan tältä erää. Jos homman tyriminen aloitetaan maalin poistosta, mikä on raadin mielestä oikeaoppisin keino. Vanteet ovat aidot Monoblockit, joissa maali on kuulemma LUJASSA ja PAKSUA:
- Nitromorsia pintaan, vanne jätesäkkiin ja Moralla kaavinta. Painepesu Pinelinella.
- kulunein lamellilaikka pikkurälläkkään ja pölypilvi naapurien iloksi x 4 kpl
- epäkeskoon hiekkapaperilaikka nro 120 ja hiomaan. Hitaampi versio edellisestä
- joku muu, mikä? Kuumailmapuhallin, liekinheitin, kokakola, täydenkuun aikaan ulvonta mustat sukat jalassa...?
Soodapuhallus haudataan tältä erää. Jos homman tyriminen aloitetaan maalin poistosta, mikä on raadin mielestä oikeaoppisin keino. Vanteet ovat aidot Monoblockit, joissa maali on kuulemma LUJASSA ja PAKSUA:
- Nitromorsia pintaan, vanne jätesäkkiin ja Moralla kaavinta. Painepesu Pinelinella.
- kulunein lamellilaikka pikkurälläkkään ja pölypilvi naapurien iloksi x 4 kpl
- epäkeskoon hiekkapaperilaikka nro 120 ja hiomaan. Hitaampi versio edellisestä
- joku muu, mikä? Kuumailmapuhallin, liekinheitin, kokakola, täydenkuun aikaan ulvonta mustat sukat jalassa...?
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Nyt on yksi vanne melkein valmis. Tuli laikukas. Ilmeisesti kiilloituslaikassa liikaa kierroksia, koska viimeistelyvahasta tuli paksu tervamainen kalvo vanteen pinnalle.
Joissain kohti kiilto on erittäin hyvä, mutta jopissain kohti ei ole toiminut toivotunlaisesti.
Käymmä huomenna vanteen uudelleen läpi pienemmällä kierrosluvulla
Joissain kohti kiilto on erittäin hyvä, mutta jopissain kohti ei ole toiminut toivotunlaisesti.
Käymmä huomenna vanteen uudelleen läpi pienemmällä kierrosluvulla
ko. alumiini on tehtaalta tullessaan jo huokoinen ja/tai hapettunut pisteinä ja näennäisesti näyttää sileältä... vaha kertyy kolojen reunalle ja sitö on ollu liikaa. Tästä syystä pinta on laikukas. Tähän avuksi käy esim pinnasta 0,2mm sorvaus tai rälläkällä hionta.
EDIT: luin toises topicissa että kiillotat koko vannetta... se on E R I T T Ä I N vaativa tehtävä. En suosittele sitä kenellekään. (itte kiillotellu vasta kolmet)
EDIT: luin toises topicissa että kiillotat koko vannetta... se on E R I T T Ä I N vaativa tehtävä. En suosittele sitä kenellekään. (itte kiillotellu vasta kolmet)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No alle menee, katsotaan mitä saa aikaan>ajetaan kumit loppuun ja poistetaan vanteilta kumin raadot ja toimeen>
eli kevväällä puunataan ,taitaa mennä maalaushommiksi jos viittii>17 tuumasetkin tuli kaupan mukana mitkä lie ATS tai jotain tais lukee veikkaan noiden AMG:n raatojen olevan sopivammat "museokärryyn"?
Lupa laittaa alle oli otteessa näköjään jos innostuu nopat ym. hommailemaan.
-puuttuu se kylän suurin subbari,nopat,ja lasin tummennuksetkin vielä ,siitä suurturbiinista ja spoilereista puhumattakaan !
Ehkäpä sitten lottovoiton jälkeen se 500hp ja kick down ?
eli kevväällä puunataan ,taitaa mennä maalaushommiksi jos viittii>17 tuumasetkin tuli kaupan mukana mitkä lie ATS tai jotain tais lukee veikkaan noiden AMG:n raatojen olevan sopivammat "museokärryyn"?
Lupa laittaa alle oli otteessa näköjään jos innostuu nopat ym. hommailemaan.
-puuttuu se kylän suurin subbari,nopat,ja lasin tummennuksetkin vielä ,siitä suurturbiinista ja spoilereista puhumattakaan !
Ehkäpä sitten lottovoiton jälkeen se 500hp ja kick down ?
Pitäis kiillottaa noista Amg styling 1 vanteista huulet, minkäslaisella tekniikalla pitäis lähteä yrittämään kun ei ole pahemmin kokemusta vanteiden kiillottamisesta. Vanteissa siis on jo vakionaan kiillotetut huulet mutta huulissa on muutama hieman syvempi naarmu jotka pitäis saada pois
Vanteethan ovat tuollaiset ja niistä olis tarkoitus saada tuollaiset
http://www.ebay.de/itm/AMG-Felgen-7-5jx ... 45fe79573f
Vanteiden huulet on ilmeisesti lakattuja tehtaan jäljiltä?
Vanteethan ovat tuollaiset ja niistä olis tarkoitus saada tuollaiset
http://www.ebay.de/itm/AMG-Felgen-7-5jx ... 45fe79573f
Vanteiden huulet on ilmeisesti lakattuja tehtaan jäljiltä?
hapollaJaniH kirjoitti:Kokeiles ihan pestä hapolla nuo =)Köster kirjoitti:
Kannattasko pelastaa>suosituksia toimiin, vai sulattoonko joutaa ?
mitäs happoa oikein käytätte, eiköhän pitäs olla jotain emäksistä se pesuaine, happohan syövyttää lisää eikä se maalille/lakalle mitään mahda, ne kun on hyvin pitkälti muovia
nuihin ko. vanteisiin ei taida olla oikotietä onneen.. hionta ja värit niskaan
Kyllä.jolle kirjoitti:Vanteiden huulet on ilmeisesti lakattuja tehtaan jäljiltä?
Mitä kiillotukseen tulee niin paras olisi jos sinulla olisi sorvi johon vanteen saa kiinni.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Onkos kellään kokemuksia kiillotetun alumiiniin lakkauksesta? Tarttuvuus ei tietenkään voi olla hyvä mutta onko muuten mitään ongelmia?
W203 270CDI '01
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4
kiilto häviää heti kun ne lakkaa, ja 2 vuotta niin ne näyttää samalta kuin tuossa ylempänä on kuva Minä olen pitänyt kiillotettuja vanteita täysin ilman lakkaa.
Tässä on yhden talven pidetyt lakkaamattomat vanteet:
Tässä on yhden talven pidetyt lakkaamattomat vanteet:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kyllähän tuo kiilto hyvä vielä tuossa on. Mutta taitaapa altistua enemmän minun käytössäni kaikelle paskalle näillä teillä ku "sipsipellossa"... Eikä oo poretta välttämättä joka päivä peseskellä
W203 270CDI '01
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4
Vaan helpompihan se taitaa olla jos ensiks koittas ajaa vain kiillotellulla ja jos siitä ei tuu mitään niin paiskaa sitte lakkaa päälle. Kiitos nopeista vastauksta Sergey
W203 270CDI '01
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4
Itse laittaisin Sinolia ja sen jälkeen kunnon vahauksen.
Mitenhän noi pinnoitteet toimisi kiillotetussa vanteessa? Esim Opti-coat yms.
Vähän aiheen vierestä, mutta onko kukaan kokeilut
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nLfib2GsCeY[/youtube]
Mitenhän noi pinnoitteet toimisi kiillotetussa vanteessa? Esim Opti-coat yms.
Vähän aiheen vierestä, mutta onko kukaan kokeilut
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nLfib2GsCeY[/youtube]
Auto-Wheeliä en ole kokeillut, mutta Wolfsin Decon geeliä kyllä samoinkuin CarPron IronX:ää ja Sonaxin Extreme Wheel Cleaneriä. Näistä keskimmäinen eli IronX toimii kuin tauti. Suihkase pintaan, anna olla minuutti, kevyt harjaus, anna olla minuutti, huuhtele. Lähtee todistetusti parin vuoden pinttyneet jarrupölyt takapuolelta. Sonax toimii ihan ok, ei kuitenkaan ihan IronX:n mukaisesti. Wolfsin Decon geeli tuntuisi toimivan, mutta on hidas. Siis mallia oikeasti hidas. Suihkuta pintaan, vähän harjausta, anna olla tunti kaksi tai yön yli, huuhtele. Ei toimi vartissa, joten omalle kohdalle pienoinen pettymys. Noilla tunnin vaikutusajoilla varmasti toimiva.teerola kirjoitti:Itse laittaisin Sinolia ja sen jälkeen kunnon vahauksen.
Mitenhän noi pinnoitteet toimisi kiillotetussa vanteessa? Esim Opti-coat yms.
Vähän aiheen vierestä, mutta onko kukaan kokeilut
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nLfib2GsCeY[/youtube]
Itelle tulossa testiin oikein jarrupölyn kyllästämiin vanteisiin Sonüksen Aluminium Restore nimistä happolitkua. Noihin testivanteisiin ei nimittäin edes CRC:n Bräkleeni toiminut kovinkaan hyvin, on sen verti tiukassa jarrupöly ettei välttämättä lähde kuin sooda/hiekkapuhalluksella. Katotaan nyt miten tuo Sonüs puree
Ja noista pinnotteista kiillotetuilla vanteilla, pitäisi kyllä toimia. Brittiforumilta (detailingworld.co.uk) voinee metsästää oisko siellä jo kokeiltu mutta suomenmaalla mun tietääkseni ainakin kourallinen vanteita on testissä miten hyvin pysyy esim juurikin Opti-Coat.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Miten on kun vanne on kiillotettu ja sinolit sipastu pintaan, niin lähteekö se pinta joka muodostuu vahalla pois?
Eli vanhaanko normaalilla autovahalla sinolin jälkeen?
Toinen kysymys, vastauksia onkin yhtä paljon kuin vastaajia mutta millä värillä keskiö? Vannehan on pappa mallin Mercedes Merak
Eli "käyttö" kunnostus vain vanteille, mutta väri vaihtuu kyllä alkuperäisestä!
http://www.alloywheelsdirect.net/merced ... _wheel_110
Eli vanhaanko normaalilla autovahalla sinolin jälkeen?
Toinen kysymys, vastauksia onkin yhtä paljon kuin vastaajia mutta millä värillä keskiö? Vannehan on pappa mallin Mercedes Merak
Eli "käyttö" kunnostus vain vanteille, mutta väri vaihtuu kyllä alkuperäisestä!
http://www.alloywheelsdirect.net/merced ... _wheel_110
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Uuden kulkineen mukana tulleet kesävanteet kaipaisivat vähän huolenpitoa. Kyseessähän ovat BMW Styling 42 vanteet, jotka lienevät orkkiskamaa, ovat BBS:n valmistamat ja "aidosti" kaksiosaiset. En tiedä, en ole vielä yrittänytkään purkaa.
Huulet ovat kuitenkin ainakin kahdesta vanteesta päässeet hieman hapettumaan, mitähän tällaiselle puoli-himmeälle huulelle kannattaa tehdä, jotta saisi hapettumat pois? Ei nyt ole tähän hätään kuvia juuri näistä vanteista, mutta vastaavasta uudesta:
Postaan kyllä omistakin felgeneistä kuvia kunhan saan aikaiseksi.
Huulet ovat kuitenkin ainakin kahdesta vanteesta päässeet hieman hapettumaan, mitähän tällaiselle puoli-himmeälle huulelle kannattaa tehdä, jotta saisi hapettumat pois? Ei nyt ole tähän hätään kuvia juuri näistä vanteista, mutta vastaavasta uudesta:
Postaan kyllä omistakin felgeneistä kuvia kunhan saan aikaiseksi.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04