diesel jäänesto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

diesel jäänesto

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

mitäs kuraa pitäs tankiin kaataa että ei jäätyis? aamulla -26 ei lähteny käyntii :arrow: vapaa päivä tuli :D .lähti sitte puolilta päivin avaimesta käyntiin -17. aamulla hehkutti ja starttas ihan hyvin, mut ei ni ei

eikä ole lohkolämmitintä.
AKN
Viestit: 44
Liittynyt: 09.3.2008 17:09
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja AKN »

Diesel 100, tuskinpa muuta kannattaa laittaa.
Mutta tämähän on vaan jäänestoa, eikä korvaa lohkoläppäriä...
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Oliko bensa- vai diesel-moottori?
Jos diesel, niin vaihda suodattimet, tai ainakin sulattele ne ja kaada vedet pois... :roll:

Eikäku lukee tarkemmin, siinähän hehkutettiin alotusviestissä :oops:

Jos tuo ei auta ja on pakko lähteä, niin saahan sen käymään: Kertakäyttögrilli öljypohjan alle, kosa-... öö.. kuumailmapuhaltimella lämmittää suodattimen, suutinputket ja imusarjan, ilmanputsari pois ja startatessa puhaltaa kuumaa imusarjaan...
Ei oovielä ykskään dieseli jääny lähtemättä jos on ollu tarvis :twisted:

Eikä sitte polteta koko autoa, ja minen oo ainakaan neuvonu :oops:

Noissa jäänestoissa on sitten se huono puoli että ne vie veden mukanaan pumpun läpi, ja se ei siitä tykkää. Ja ne ei sitten sulata, vaan estävät vaan jäätymästä.
Viimeksi muokannut teppo21, 16.2.2011 1:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Laita 5% (2t)bensaa naftan joukkoon :pappa:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Marco kirjoitti:Laita 5% (2t)bensaa naftan joukkoon :pappa:
Parempi ko joku 100 jääestoaine.
No Merc at the moment
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

tenua ja kakstahtiöljyä (ite käytän moottorikelkkaöljyä)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Enpä ole ikinä käyttänyt mitään lisäaineita eikä ole jäätynyt. Suodattimet vaihtaa syksyisin niin hyvin menee. 2T öljyä joskus kokeillut ihan muista syistä.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti:Enpä ole ikinä käyttänyt mitään lisäaineita eikä ole jäätynyt. Suodattimet vaihtaa syksyisin niin hyvin menee. 2T öljyä joskus kokeillut ihan muista syistä.
Näin sen kyllä pitäisi olla. Vaan on tuo diesel100 osaksi aiheellista pitää mukana ihan vaan kehnon polttoaineen vuoksi; itselläkin meinasi matka katketa joulun alla kun Abc:n litkussa oli nähtävästi vettä seassa. Tenttupullo tankkiin auttoi pulasta. Suotimet on vaihdettu loppysyksystä, muualta tankattu kama onkin toiminut moitteitta :D
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

suodatin on vaihdettu 700 000km huollon yhteydessä ja sen jälkeen ajettu 20 000km. ei pitäs vika olla siinä, veikkaan st1 polttoainetta. yleensä tankkaan nesteellä eikä ole ollu ongelmia.
Avatar
Putkikitti
Viestit: 5
Liittynyt: 23.1.2011 19:33
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja Putkikitti »

Itse olen lisännyt raakasti bensaa ( 95 tai 98 ) jos on jäätänyt. Kannattaa vaihtaa uusi suodin jos on jäätynyt, se on voinut tehdä sinne semmoisen "tulpan" ettei tokene ilman vaihtoa. Tosin referenssikohteenani on aina ollu kuorma-auto, joten en tiedä eroaako henkilöauto siitä sen kummemmin...tuskin. :P
kutonen
Viestit: 10
Liittynyt: 21.10.2010 10:25

Viesti Kirjoittaja kutonen »

Taidan kerjätä ikävyyksiä. Olen ajanut aina 2-3 vuotta samoilla suodattimilla eikä vielä ole tullut vaikeuksia. Jokohan huomenna...

Toki on lohkolämäri yleensä käytössä ja keula pahvilla tukittu näillä pahimmilla keleillä.

Ehki on myös tuuria, etten ole tankannut vettä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Täytyy myöntää että olen itsekin lipsunut joka syksyisestä suodattimen vaihdosta. Enemmän kun tuli kilometrejä niin vaihdoin kyllä joka syksy. No venyihän se vaihtoväli silloinkin lähes 100tkm:iin... Mutta parempi toiselle suositella vaihtoa liian usein kuin liian harvoin :lol:
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Olikohan omaanikin vaihtoväli 90 000 km
Olen reilusti pudottanut 60 000 km
silloinkin n. 4 v / välein
ja ovat halpojakin vielä :oops:
autodidakti
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kyllä menee aina vuosia ennen kuin tulee vaihdettua polttoainesuodattimia.
Johtuu tietenkin siitä, että ei ole ollut juuri milloinkaan jäätymisongelmia. Vaikka tuli kyllä ajeltua kesädieselillä talvetkin vähintään 95% tuossa vielä jokunen vuosi sitten, kun oli enämpi ajelua.
Sitten joku syksy innostuu ja vaihtaa kaikkiin kosliin samanaikaisesti.

Kerran on ollu kesällä taistelua suodattimien kanssa ja tankin puhdistelua, kun tankkasin ison säiliön pohjat tietämättäni osittain ihan pelkkää kuravettä.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Joka syksy vaihtuu suodattimet. Puolen tunnin homma ruokataukoineen. :shock: :lol:
530d Touring -01
250EXC-F -04
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

mie ajelen tuolla itämaisella aineella ja siks vaihtelen suotimet joka syksy, kun näillä keleillä tankkaa sellaiselta huoltoasemalta jossa on maanpäälliset säiliöt, ei oo pelkoa että sais vesisekoa. niin ja pensaa pittää lorrauttella uskon vahvistukseksi.
tänään kun kysyin miten paljon tiisseli kestää jämähtämättä, vastaus oli -46 astetta.
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Joka syksy tulee vaihdettua naftasuodattimet kumpaankin autoon. Ainut hyytyminen on tapahtunut emännyksen autoon, kun kerkesi ensimmäiset pakkaset tulla syksyllä ja sokoda hyytyi. Sain nuhteet :roll:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Kyllä mulle on opetettu, että naftasudattimen vaihto syksysin on yhtä normaali ja pakollinen toimenpide kuin vehkeen ravistelu kusella käynnin jälkeen. Suodatin maksaa 6.5€ ja sinne uuteen suodattimeen fortte tai lamppuöljy ja loraus 2t-öljyä.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

_Niko kirjoitti:Kyllä mulle on opetettu, että naftasudattimen vaihto syksysin on yhtä normaali ja pakollinen toimenpide kuin vehkeen ravistelu kusella käynnin jälkeen. Suodatin maksaa 6.5€ ja sinne uuteen suodattimeen fortte tai lamppuöljy ja loraus 2t-öljyä.
Rutiinin kyllä oppii diesel-veneen kanssa äkkiä, uudeksi kaudeksi aina uusi suodin. Auton hyytyminen vaan harmittaa, veneen koneen sammuminen puolenkintoista metrin aallokossa voi olla todella vaaranpaikka :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”