diesel jäänesto
diesel jäänesto
mitäs kuraa pitäs tankiin kaataa että ei jäätyis? aamulla -26 ei lähteny käyntii vapaa päivä tuli .lähti sitte puolilta päivin avaimesta käyntiin -17. aamulla hehkutti ja starttas ihan hyvin, mut ei ni ei
eikä ole lohkolämmitintä.
eikä ole lohkolämmitintä.
Oliko bensa- vai diesel-moottori?
Jos diesel, niin vaihda suodattimet, tai ainakin sulattele ne ja kaada vedet pois...
Eikäku lukee tarkemmin, siinähän hehkutettiin alotusviestissä
Jos tuo ei auta ja on pakko lähteä, niin saahan sen käymään: Kertakäyttögrilli öljypohjan alle, kosa-... öö.. kuumailmapuhaltimella lämmittää suodattimen, suutinputket ja imusarjan, ilmanputsari pois ja startatessa puhaltaa kuumaa imusarjaan...
Ei oovielä ykskään dieseli jääny lähtemättä jos on ollu tarvis
Eikä sitte polteta koko autoa, ja minen oo ainakaan neuvonu
Noissa jäänestoissa on sitten se huono puoli että ne vie veden mukanaan pumpun läpi, ja se ei siitä tykkää. Ja ne ei sitten sulata, vaan estävät vaan jäätymästä.
Jos diesel, niin vaihda suodattimet, tai ainakin sulattele ne ja kaada vedet pois...
Eikäku lukee tarkemmin, siinähän hehkutettiin alotusviestissä
Jos tuo ei auta ja on pakko lähteä, niin saahan sen käymään: Kertakäyttögrilli öljypohjan alle, kosa-... öö.. kuumailmapuhaltimella lämmittää suodattimen, suutinputket ja imusarjan, ilmanputsari pois ja startatessa puhaltaa kuumaa imusarjaan...
Ei oovielä ykskään dieseli jääny lähtemättä jos on ollu tarvis
Eikä sitte polteta koko autoa, ja minen oo ainakaan neuvonu
Noissa jäänestoissa on sitten se huono puoli että ne vie veden mukanaan pumpun läpi, ja se ei siitä tykkää. Ja ne ei sitten sulata, vaan estävät vaan jäätymästä.
Viimeksi muokannut teppo21, 16.2.2011 1:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Näin sen kyllä pitäisi olla. Vaan on tuo diesel100 osaksi aiheellista pitää mukana ihan vaan kehnon polttoaineen vuoksi; itselläkin meinasi matka katketa joulun alla kun Abc:n litkussa oli nähtävästi vettä seassa. Tenttupullo tankkiin auttoi pulasta. Suotimet on vaihdettu loppysyksystä, muualta tankattu kama onkin toiminut moitteittaAM kirjoitti:Enpä ole ikinä käyttänyt mitään lisäaineita eikä ole jäätynyt. Suodattimet vaihtaa syksyisin niin hyvin menee. 2T öljyä joskus kokeillut ihan muista syistä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Putkikitti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 23.1.2011 19:33
- Paikkakunta: Roi
Itse olen lisännyt raakasti bensaa ( 95 tai 98 ) jos on jäätänyt. Kannattaa vaihtaa uusi suodin jos on jäätynyt, se on voinut tehdä sinne semmoisen "tulpan" ettei tokene ilman vaihtoa. Tosin referenssikohteenani on aina ollu kuorma-auto, joten en tiedä eroaako henkilöauto siitä sen kummemmin...tuskin.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kyllä menee aina vuosia ennen kuin tulee vaihdettua polttoainesuodattimia.
Johtuu tietenkin siitä, että ei ole ollut juuri milloinkaan jäätymisongelmia. Vaikka tuli kyllä ajeltua kesädieselillä talvetkin vähintään 95% tuossa vielä jokunen vuosi sitten, kun oli enämpi ajelua.
Sitten joku syksy innostuu ja vaihtaa kaikkiin kosliin samanaikaisesti.
Kerran on ollu kesällä taistelua suodattimien kanssa ja tankin puhdistelua, kun tankkasin ison säiliön pohjat tietämättäni osittain ihan pelkkää kuravettä.
Johtuu tietenkin siitä, että ei ole ollut juuri milloinkaan jäätymisongelmia. Vaikka tuli kyllä ajeltua kesädieselillä talvetkin vähintään 95% tuossa vielä jokunen vuosi sitten, kun oli enämpi ajelua.
Sitten joku syksy innostuu ja vaihtaa kaikkiin kosliin samanaikaisesti.
Kerran on ollu kesällä taistelua suodattimien kanssa ja tankin puhdistelua, kun tankkasin ison säiliön pohjat tietämättäni osittain ihan pelkkää kuravettä.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
mie ajelen tuolla itämaisella aineella ja siks vaihtelen suotimet joka syksy, kun näillä keleillä tankkaa sellaiselta huoltoasemalta jossa on maanpäälliset säiliöt, ei oo pelkoa että sais vesisekoa. niin ja pensaa pittää lorrauttella uskon vahvistukseksi.
tänään kun kysyin miten paljon tiisseli kestää jämähtämättä, vastaus oli -46 astetta.
tänään kun kysyin miten paljon tiisseli kestää jämähtämättä, vastaus oli -46 astetta.
Joka syksy tulee vaihdettua naftasuodattimet kumpaankin autoon. Ainut hyytyminen on tapahtunut emännyksen autoon, kun kerkesi ensimmäiset pakkaset tulla syksyllä ja sokoda hyytyi. Sain nuhteet
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Kyllä mulle on opetettu, että naftasudattimen vaihto syksysin on yhtä normaali ja pakollinen toimenpide kuin vehkeen ravistelu kusella käynnin jälkeen. Suodatin maksaa 6.5€ ja sinne uuteen suodattimeen fortte tai lamppuöljy ja loraus 2t-öljyä.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Rutiinin kyllä oppii diesel-veneen kanssa äkkiä, uudeksi kaudeksi aina uusi suodin. Auton hyytyminen vaan harmittaa, veneen koneen sammuminen puolenkintoista metrin aallokossa voi olla todella vaaranpaikka_Niko kirjoitti:Kyllä mulle on opetettu, että naftasudattimen vaihto syksysin on yhtä normaali ja pakollinen toimenpide kuin vehkeen ravistelu kusella käynnin jälkeen. Suodatin maksaa 6.5€ ja sinne uuteen suodattimeen fortte tai lamppuöljy ja loraus 2t-öljyä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97