Fahrenheitin asteikolla 180 on tarkalleen 82 astetta. Sitä nuo varmaan tarkoittaa. Kuumana omassani taso on siis sen keskiviivan yli siellä "180" ylämerkissä asti. Eli sitä on vieläkin liikaa Voisikohan sekin vaikuttaa säätöihin?ou812 kirjoitti:Tikussa taitaa olla asteikko toisellapuolen Celcius ja toisella Fahrenheit, luet kai F-asteikkoa? Kuumana pitäisi olla siinä 180F/80C viivojen välissä.bornitbeige kirjoitti:Alimpana on "80", sitten keskinuolet ja ylimpänä tuo "180". MItähän nuo numerot öljytikussa oikeasti merkkaavat?
Onkohan öljymäärä oikea kun on tuossa 180 -merkatussa viivassa?
Kakkoselle vaihtaessa nykäisee
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 07.1.2011 20:23
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 07.1.2011 20:23
Tuossa linkki alipaineletku- ja laitehässäkkään: http://www.furi-dorifto.com/tech/MB_w12 ... 1-0005.pdf .Putkikitti kirjoitti:Sen verran sain aikaiseksi, että kävin paikallisessa KL-varaosassa raatailemassa kyseisestä vihreästä mötikästä ja päädyin tilaamaan kyseisen mötikän. Maksoi vähän päälle kympin. Jäin siihen käsitykseen, että sen pitäisi olla alipainekalvo. Ensi viikolla pitäisi osan tulla joten silloin näkee vaikuttaako tuo mitenkään..toivotaan parasta. En ole kehdannut alkaa koskemaan lootan säätöihin ennen, kuin saan poisluettua tuon alipainevuodon mahdollisuuden.bornitbeige kirjoitti:,
Hyvä kysymys. Tuo sama "pökäle" on vaivannut myös minua. Oma projektini on vieläkin kesken, kun tuntuu aina löytyvän jotain kiireellisempää tekemistä
Sen verran olen edistynyt, että nyt on tiedossa kaikki säätöpaikat ja myös se, mihin ne jotakuinkin vaikuttaa. Ja myös se, etten saanut loppupeleissä säädettyä vaihtamista muuta kuin enemmän poskilleen
Nyt nykäisee kakkoselle vaihtaessa ja reippaammassa kiihdytyksessä luistaa kolmoselle vaihtaessa, että semmosta
Kaikkien letkujen tarkistamisten ja useiden epäonnistuneiden säätöyritysten jälkeen (vaihteiston hydraulipaine, modulaattorin alipaine, vaijerisäätö siinä koneen päällä) olen päätynyt siihen, että kuvaamasi alipainerasian ("modulaattorin") alipainekalvo vuotaa tai on vanhuuttaan väsynyt niin, ettei se kehitä oikeaa alipainetta laatikolle.
Kysyin juuri tänään tuon rasian hintaa ja maksaa vaivaiset toista sataa euroa, joten seuraavassa saumassa vaihdan sen (+tiivisteen), kun ei ole tuon kalliimpi. Sen jälkeen teen uudelleen säätöyritykset, katsotaan sitten, joko tulee "tolkkua" touhuun...
Pakko saada kuntoon, kun pääsin siitä ASD-perän ulinastakin eroon. Sitähän vielä alkaa nauttimaan autolla ajelusta kun voi niskoja hierottaa muuallakin kuin autoa ajaessa...
Sellaista tietoa olen saanut myös, että tuon modulaattorin rikkoutuminen on suht harvinaista esim. kyseisessä liikkeessä josta osan tilasin, oltiin myyty ennen vain yksi modulaattori ja sekin yli kaks vuotta sitten.
Omani on ilmeisesti tuo sivun 2 om605-moottori ilman kattia? Tosin tuossa kuvassa ei ole sitä vihreää pientä säiliötä, käsittääkseni, ellei se sitten ole tuo osa nro 62?
Olisiko joku niin fiksu ja avulias, että voisi suomentaa tuon kuvan osat, jotta pääsisin käymään letkujen reitit läpi (meneekö oikeisiin paikkoihin edes)
65:n on se osa jota olin menossa ostattelemaan ja joka maksaa sen reilun satasen...
12/1 Stop alipaine yksikkö
12/2 ADA-yksikkö, "alppiventtiili?" ilmakehän paineesta riippuvainen täyden kuorman stop
12/3 tyhjäkäynnin korotusyksikkö (PLA)
61 suodatin
61/1 kuristin, suodattimella
61/2 kuristin, vihreä
61/3 kuristin, oranssi
62 alipaine(en) vaimennin
63 jarrujen suuntaventtiili
64/1 lämpötilaventtiili sulkeutuu 30asteessa
65 alipaineen säätöventtiili
104 alipainepumppu
106 paineensäätö alipaine yksikkö
a ilman päästö auton sisätiloihin
b avainkäyttöinen moottorinsammutin
c muut kuluttajat
Tommottista mie sain aikaan, joku vois tarkistaa ettei tullu pahempia virheitä
12/2 ADA-yksikkö, "alppiventtiili?" ilmakehän paineesta riippuvainen täyden kuorman stop
12/3 tyhjäkäynnin korotusyksikkö (PLA)
61 suodatin
61/1 kuristin, suodattimella
61/2 kuristin, vihreä
61/3 kuristin, oranssi
62 alipaine(en) vaimennin
63 jarrujen suuntaventtiili
64/1 lämpötilaventtiili sulkeutuu 30asteessa
65 alipaineen säätöventtiili
104 alipainepumppu
106 paineensäätö alipaine yksikkö
a ilman päästö auton sisätiloihin
b avainkäyttöinen moottorinsammutin
c muut kuluttajat
Tommottista mie sain aikaan, joku vois tarkistaa ettei tullu pahempia virheitä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 07.1.2011 20:23
Suurkiitos!teppo21 kirjoitti:12/1 Stop alipaine yksikkö
12/2 ADA-yksikkö, "alppiventtiili?" ilmakehän paineesta riippuvainen täyden kuorman stop
12/3 tyhjäkäynnin korotusyksikkö (PLA)
61 suodatin
61/1 kuristin, suodattimella
61/2 kuristin, vihreä
61/3 kuristin, oranssi
62 alipaine(en) vaimennin
63 jarrujen suuntaventtiili
64/1 lämpötilaventtiili sulkeutuu 30asteessa
65 alipaineen säätöventtiili
104 alipainepumppu
106 paineensäätö alipaine yksikkö
a ilman päästö auton sisätiloihin
b avainkäyttöinen moottorinsammutin
c muut kuluttajat
Tommottista mie sain aikaan, joku vois tarkistaa ettei tullu pahempia virheitä
Lähen käymään nuo läpi, vuodot kun olen jo tarkistanut...
- Putkikitti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 23.1.2011 19:33
- Paikkakunta: Roi
Eipä auttanut tuon vihreän takaiskuventtiilin vaihtaminen. Samaa tekee edelleenkin pintakaasulla eli potkaisee niin että perä paukkuu. Täytyy vaan jatkaa vian etsimistä. Tuo linkki josta löytyy nuo räjäytyskuvat tulee kyllä tarpeeseen.
Vielä kun saisi rauhassa korjaamolla vikaa metsästää ilman, että kukaan tulee tukkimaan sitä täyteen kuorma-autoilla niin saattaisi tämä vika joskus selvitäkkin
Vielä kun saisi rauhassa korjaamolla vikaa metsästää ilman, että kukaan tulee tukkimaan sitä täyteen kuorma-autoilla niin saattaisi tämä vika joskus selvitäkkin
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 07.1.2011 20:23
Otin itse irti sen vihreän pikkusäiliön ja puhaltelin siihen kummastakin päästä. Ei siinä mitään kalvoa ole, se on pelkkä säiliö vaan, eli eräänlainen letkun väliin laitettu alipaineilman laajennuskohta.Putkikitti kirjoitti:Eipä auttanut tuon vihreän takaiskuventtiilin vaihtaminen. Samaa tekee edelleenkin pintakaasulla eli potkaisee niin että perä paukkuu. Täytyy vaan jatkaa vian etsimistä. Tuo linkki josta löytyy nuo räjäytyskuvat tulee kyllä tarpeeseen.
Vielä kun saisi rauhassa korjaamolla vikaa metsästää ilman, että kukaan tulee tukkimaan sitä täyteen kuorma-autoilla niin saattaisi tämä vika joskus selvitäkkin
Kyllä minä eniten epäilen sitä alipaineen säädinyksikköä siinä pumpun kylessä syypääksi. Vaihdan sen kunhan kiireet hellittää. Katsotaan mitä sillä saadaan aikaiseksi
- Putkikitti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 23.1.2011 19:33
- Paikkakunta: Roi
Juu tulipa huomattua tuo itsekkin kantapään kauttabornitbeige kirjoitti: Otin itse irti sen vihreän pikkusäiliön ja puhaltelin siihen kummastakin päästä. Ei siinä mitään kalvoa ole, se on pelkkä säiliö vaan, eli eräänlainen letkun väliin laitettu alipaineilman laajennuskohta.
Kyllä minä eniten epäilen sitä alipaineen säädinyksikköä siinä pumpun kylessä syypääksi. Vaihdan sen kunhan kiireet hellittää. Katsotaan mitä sillä saadaan aikaiseksi
Kovasti tuo alkaa kallistua tuon säätimen puolelle. En tiedä onko sitä liian itsepäinen tai pihi uskomaan, että se on siitä kiinni..mietityttää kovasti tuossa räjäytyskuvassa nuo monet suotimet, joita tuossa järjestelmässä on. Jos joku noista on sen verta tukossa ettei päästä läpi ilmaa. No tulevana viikonloppuna tulee varmaankin innostuttua tutkailemaan tilannetta kun saa auton talliin.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 07.1.2011 20:23
Paistaa se päivä risukasaankin -joskusPutkikitti kirjoitti:Juu tulipa huomattua tuo itsekkin kantapään kauttabornitbeige kirjoitti: Otin itse irti sen vihreän pikkusäiliön ja puhaltelin siihen kummastakin päästä. Ei siinä mitään kalvoa ole, se on pelkkä säiliö vaan, eli eräänlainen letkun väliin laitettu alipaineilman laajennuskohta.
Kyllä minä eniten epäilen sitä alipaineen säädinyksikköä siinä pumpun kylessä syypääksi. Vaihdan sen kunhan kiireet hellittää. Katsotaan mitä sillä saadaan aikaiseksi
Kovasti tuo alkaa kallistua tuon säätimen puolelle. En tiedä onko sitä liian itsepäinen tai pihi uskomaan, että se on siitä kiinni..mietityttää kovasti tuossa räjäytyskuvassa nuo monet suotimet, joita tuossa järjestelmässä on. Jos joku noista on sen verta tukossa ettei päästä läpi ilmaa. No tulevana viikonloppuna tulee varmaankin innostuttua tutkailemaan tilannetta kun saa auton talliin.
Vika oli poikkinaisessa alipaineputkessa, joka meni keulan poikki syylärin edestä apurin puolen alipainelaitteille. En vaan millään huomannut sitä, se kun oli erillisen suojasukan sisällä. Vika selvisi vasta kun irrotin letkun päät toimilaitteilta ja vetäisin suojasukan alipaineputken päältä pois, niin avot, yhen putken sijasta sieltä paljastuikin 2 putken pätkää (keskeltä poikki)
Tuli vain melko työläs projekti, kun satuin saamaan sen uuden alipaineen säätöventtiilin valmiiksi tehasvikaisena. Vaihdoin siis sen ensin ja ei ollut mitään vaikutusta, käänteli säätöjä sitten mihin vain. Kun tuo poikkinainen putki löytyi ja vaihdoin tilalle ehjän letkun, niin kas kummaa, ei vieläkään toiminut
Tuossa vaiheessa aloin epäilemään saamaani alipaineen säätöventtiiliä, joten panin sen alkuperäisen takaisin paikalleen ja -avot Pitää palauttaa tuo tehasvikainen, kävi tuuri kun oli viallinen niin voi palauttaa.
Nyt vaihto kakkoselle on vielä melko "jämy", muttei enää potkaise kuin aivan "hentoisesti", eikä kolmoselle vaihto luista (sekin siis korjaantui). Ei ole foorumilaiset turhaan kehoitelleet ensi töikseen tarkistamaan alipaineletkut ja liitokset. Johtotähti -projekti liikahti taas pykälän eteenpäin, ei tiedä vaikka joskus vielä kehtaa heittää tänne kuvaakin "kaunottarestani"
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 07.1.2011 20:23
Omani olikin se seuraavan sivun "with automatic transmission with KAT". Osoisiko joku selventää, mikä on tuo kaavion vasemmassa laidassa oleva osa, jossa päällä liitännät "ATM" ja "VCV"? "EGR" liittynee pakokaasun kierrätykseen. Joko 101:een tai 102:een oli laitettu letkuun helmi tukkeeksi, en muista nyt varmaksi kumpi se noista osista oli. Ilmeisest toimenpide on liittynyt pakokaasun kierrätyksne poistoonteppo21 kirjoitti:12/1 Stop alipaine yksikkö
12/2 ADA-yksikkö, "alppiventtiili?" ilmakehän paineesta riippuvainen täyden kuorman stop
12/3 tyhjäkäynnin korotusyksikkö (PLA)
61 suodatin
61/1 kuristin, suodattimella
61/2 kuristin, vihreä
61/3 kuristin, oranssi
62 alipaine(en) vaimennin
63 jarrujen suuntaventtiili
64/1 lämpötilaventtiili sulkeutuu 30asteessa
65 alipaineen säätöventtiili
104 alipainepumppu
106 paineensäätö alipaine yksikkö
a ilman päästö auton sisätiloihin
b avainkäyttöinen moottorinsammutin
c muut kuluttajat
Tommottista mie sain aikaan, joku vois tarkistaa ettei tullu pahempia virheitä
Mietityttää, onko oikein, jos alipaineyksikön ja tomaatille menevän letkun välissä on tuo vihreä säiliö ja siitä haarautuu vielä VCV -liitäntään menevä letku? Mikä ihme tuo VCV on ja miksi se on yhteydessä tuohon alipainesäätimeen samaan liitokseen vaihteiston alipaineen ohjauksen kanssa
viewtopic.php?t=27035
http://www.furi-dorifto.com/tech/MB_w12 ... 1-0005.pdf
Jaa olisi näköjään pitänyt lukea loppuun asti kun näytti olevan jo tuo linkki täällä mut ei kai se mitään haittaa.
http://www.furi-dorifto.com/tech/MB_w12 ... 1-0005.pdf
Jaa olisi näköjään pitänyt lukea loppuun asti kun näytti olevan jo tuo linkki täällä mut ei kai se mitään haittaa.