Laturin vaihto. How to do it tee-se-itse ?
Laturin vaihto. How to do it tee-se-itse ?
Joulun maissa akku tyhjeni ja auto jätti tielle, ilmoitus oli undervoltage consumer defective. Latasin akun ja taas kaikki toimi, latausjännite oli yli 14v
mutta nyt sama ilmoitus taulussa ja latausjännite akunnavoista auto käynnissä oli 11.80v. Eli laturi finaalissa. Tilaan Sakasanmaalta top quality mainostetun uuden 120 A laturin halvalla, ainut miinus on ettei merkkiä ole ilmoitettu, tekeekö noilla muilla mitään vai onko ainut MB Valeo ja Bosch
Onnistuuko tuo "normaali laturi" vaihtaa pihalla ilman nosturia? Ja tarviiko irrottaa akun napa, ei kai miten edestään pihalla pakkasessa tuossa hommassa askel askeleelta että ei tule kylmä ihmetellessä, ahdasta siellä ainakin on, viimeksi vaihtanut vuosia vuosia sitten johonkin vanhempaan "normiautoon"
mutta nyt sama ilmoitus taulussa ja latausjännite akunnavoista auto käynnissä oli 11.80v. Eli laturi finaalissa. Tilaan Sakasanmaalta top quality mainostetun uuden 120 A laturin halvalla, ainut miinus on ettei merkkiä ole ilmoitettu, tekeekö noilla muilla mitään vai onko ainut MB Valeo ja Bosch
Onnistuuko tuo "normaali laturi" vaihtaa pihalla ilman nosturia? Ja tarviiko irrottaa akun napa, ei kai miten edestään pihalla pakkasessa tuossa hommassa askel askeleelta että ei tule kylmä ihmetellessä, ahdasta siellä ainakin on, viimeksi vaihtanut vuosia vuosia sitten johonkin vanhempaan "normiautoon"
Mersuja
Ihan normi laturi ilman nestejäähdytystä, eli ei kait siinä kummempaa silloin pitäs olla tuossakaan auto mallissa taidan kysellä tyhmiä aikani kuluksi ennakkoon, liian "uusi" ja vieras auto ainakin minulle mutta jos samalla jäis jotakin ohjeita tuleville tekijöille tähän topikkiin? Mikään neuvo step by step ei ole nyt liikaa, kaikki on tervetullutta kun kyseessä on kuitenkin ensimmäinen mersun virtuaalimallin heppa
Auto on bensa koneella C320, ei taida tarvita akun kenkää etes irti Kertokaa jos tiedätte että vaatiiko pohjalevyn irrotuksen jne kun mulla ei oo nosturia tms, lähteekö ylä-vai alakautta pois jne. Ahdasta silmin katottuna on ja Pitäis tehdä vaihto tuossa pihalla pakkasessa ja tekeekö noilla "merkittömillä" latureilla yleensä mitään, halpa se ainakin olis 120 € toimituksineen.
Auto on bensa koneella C320, ei taida tarvita akun kenkää etes irti Kertokaa jos tiedätte että vaatiiko pohjalevyn irrotuksen jne kun mulla ei oo nosturia tms, lähteekö ylä-vai alakautta pois jne. Ahdasta silmin katottuna on ja Pitäis tehdä vaihto tuossa pihalla pakkasessa ja tekeekö noilla "merkittömillä" latureilla yleensä mitään, halpa se ainakin olis 120 € toimituksineen.
Mersuja
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
No ainakin omassa w 210:ssa oon ottanu piuhat pois laturilta irrottamatta akunkenkää,no problem.
Mutta niinkuin tiesitkin,heti kun se paksu akulle menevä johto on irti,suojaa se-vaikka maalarinteipillä-ahtaassa tilassa se kuitenkin jossain vaiheessa osuu metalliin.
Mutta niinkuin tiesitkin,heti kun se paksu akulle menevä johto on irti,suojaa se-vaikka maalarinteipillä-ahtaassa tilassa se kuitenkin jossain vaiheessa osuu metalliin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
miinuskaapeli irti akusta (avain pois virtalukosta ettei mee ovet lukkoon ja jäät ite pihalle)
etupää ilmaan (pukeille)
Moottoritilan alapuolinen suoja pois
irrota ilmaputki, lämpökilpi ja turbon kannake ja ohjaustehostimen pumppu(jos on, ei tarvitte letkuja poistaa
Irrota kiilahihna
Irrota suojakumit ja sähköjohdot laturista(pikaliittimet)
Irrota laturin kiinnityspultit
Nosta pois
Uusi tilalle ja toisinpäin.
Näin kertoi alfamerin kirja
NP. ei ollu muutakaa tekemistä
etupää ilmaan (pukeille)
Moottoritilan alapuolinen suoja pois
irrota ilmaputki, lämpökilpi ja turbon kannake ja ohjaustehostimen pumppu(jos on, ei tarvitte letkuja poistaa
Irrota kiilahihna
Irrota suojakumit ja sähköjohdot laturista(pikaliittimet)
Irrota laturin kiinnityspultit
Nosta pois
Uusi tilalle ja toisinpäin.
Näin kertoi alfamerin kirja
NP. ei ollu muutakaa tekemistä
Alfamerin kirjahan sitten neuvoo johonkin toiseen malliin kuin tähän, kuulostaa ainakin siltä. Ohjaustehostimen pumppuhan on ihan toisella puolella ja johdot ei ole pikaliittimillä, oli siinä jotain muutakin eroavaisuutta, ei vaan selvinny mahtuuko yläkautta avaamaan alimmankin pultin ja mahtuuko yäkautta pois. Vastuu on kuulijalla
Mutta Kiitos neuvoista. Katotaan kun laturi joskus saapuu. Aika outoa ettei kukaan ole kuitenkaan itse koskaan vaihtanut. No sitävartenhan on merkkihuolto. Laitan tiluuseen tuon halvemman laturin kun ei kellään ollut puolesta eikä vastaan, kokeillaan Alanko made in Germany..ja akun kenkää ei sitten kait tarviikkaan välttämättä ottaa pois
Mutta Kiitos neuvoista. Katotaan kun laturi joskus saapuu. Aika outoa ettei kukaan ole kuitenkaan itse koskaan vaihtanut. No sitävartenhan on merkkihuolto. Laitan tiluuseen tuon halvemman laturin kun ei kellään ollut puolesta eikä vastaan, kokeillaan Alanko made in Germany..ja akun kenkää ei sitten kait tarviikkaan välttämättä ottaa pois
Mersuja
Alangon laturi W211:seen
Pelaako Alanko-laturi?mcee kirjoitti:Alfamerin kirjahan sitten neuvoo johonkin toiseen malliin kuin tähän, kuulostaa ainakin siltä. Ohjaustehostimen pumppuhan on ihan toisella puolella ja johdot ei ole pikaliittimillä, oli siinä jotain muutakin eroavaisuutta, ei vaan selvinny mahtuuko yläkautta avaamaan alimmankin pultin ja mahtuuko yäkautta pois. Vastuu on kuulijalla
Mutta Kiitos neuvoista. Katotaan kun laturi joskus saapuu. Aika outoa ettei kukaan ole kuitenkaan itse koskaan vaihtanut. No sitävartenhan on merkkihuolto. Laitan tiluuseen tuon halvemman laturin kun ei kellään ollut puolesta eikä vastaan, kokeillaan Alanko made in Germany. Ja akun kenkää ei sitten kait tarviikkaan välttämättä ottaa pois