|Teemu| kirjoitti:Sillähän se silloin kuntoon tuli. Nyt kun aihe nostettiin uudelleen otsikoihin, niin autokin alkoi taas tänään oireilla..
Eli pari kertaa risteykseen tullessa kytkin pohjaan seurauksella, että kierrokset loikkaa 500rpm -> 2000rpm ja palautuu siihen normaaliin 500-1000 välille. Kiihdyttäessä/ajaessa väli 1500-2000rpm vastaa huonosti kaasuun, mutta ei kuitenkaan sammu. Tyhjäkäynti pihaan tullessa vähän loikkivaa, kertaalleen sammuikin.
Mitähän mielenkiintoista nyt sitten, jokohan taas tuo boksi. Olisihan se kestänytkin melkein 2 vuotta ja 35tkm.
Mutta ei vielä maalata piruja seinälle, jos ensiksi talliin sulamaan päiväksi ja putsaisi kunnolla kaasuläppäkotelon ja paineentunnistajan letkun öljyhuurumössöistä ja bensansuodatin vaihtoon!??
Samat vaivat täällä. Puolivuotta ajellut nykivällä 220 Be -94 llä. Nyt tilaan tuon ECU boxin. Tyhjäkäynti pomppii, meinaa sammua mutta ei sammukaan, kaasupoljin toimii välillä jarruna, (tukehtuu) välillä voima katoaa täysin, savuttaa ajoittain. Välillä taas pelaa normaalisti !!
Katoin paikallisesta nettimyynnistä jossa oli näitä boxeja tusinoittain.
Myyjä kertoi näin, tyypilliset oireet kun boxi rikki :
-kahdessa sylinterissä ei kipinää
-2 suuttimista pois pelistä
-tukehtuu, ei vastaa kaasuun, tukehtuilee
-bugi/vikakoodi syyttää sytytyskeloja (puolat)
-"villi käynti moottorissa
Tasan samat täällä. Mutta vain osan aikaa, enimmin kylmänä ekat puolituntia ja sitten taas menee hyvin kunnes taas vikailee kun sille päälle sattuu, kuumana yhtälailla.
Sen sijaan aina lähtee käyntiin heti, ei sammu mutta vain melkein.
Mersut oli ennen hyviä autoja. Tämä elektroniikka se pilaa sotkee elämää turhan päiten. Just vasta nimelliskilometrit täynnä (220tkm<) !
Taitaa olla useammallakin näitä vaivoja.
Kiitos raportoinnista Teemu, ja muut!
Ps. Tuli muuten ostettua vahingos hyvä talviauto tietämättä.
Kävi ilmi että tässä on joku viskoperä eli kaksivetoinen peli.
Ei jää hankeen kiinni!