w124 300d, puhaltaa haaleanlämpöistä MAX:lla.
Se 80 astetta on liian vähän turbottomalle, pitää olla 85.
Samalla kannattaa huuhtoa jäähdytin 4% soodaliuoksella ja huuhdella
hyvin. Sitruunahappo poistaisi kalkin tehokkkaammin, mutta se syövyttää
alumiinikannen. Sitä voisi kuitenkin laittaa lämmittimen kennoon letkuista.
Kun laitat uudet nesteet, käytä tislattua vettä.
Samalla kannattaa huuhtoa jäähdytin 4% soodaliuoksella ja huuhdella
hyvin. Sitruunahappo poistaisi kalkin tehokkkaammin, mutta se syövyttää
alumiinikannen. Sitä voisi kuitenkin laittaa lämmittimen kennoon letkuista.
Kun laitat uudet nesteet, käytä tislattua vettä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Konetiskiaine todettu toimivaksi. En tarkkoja annostelusuhteita osaa kertoa, mutta järki päässä. Itse laitoin muistaakseni pari kolme teelusikallista (tai ruokalusikallista, en tarkkaan muista ). Kuitenkin sontaa irtosi kohtalaisesti veden mukana.
Laitoin kesällä vedet + konetiskiaineen, ja kävin ajelemassa. Kun moottori oli lämmennyt ajolämpöön, n. 87 astetta, kurvasin pihaan ja tyhjensin vedet. Odotin toki, että hieman kone jäähtyy -> ei pala sormet. Sitten glykolit veden kanssa tilalle hyvin on menty toistaiseksi.
En olisi muuten osannut ajatellakaan, mutta eräs tuttu jäähdytinhuollon omistaja suositteli konetiskiainetta. Itse kuulemma käyttänyt aina ja toimii yhtä hyvin kuin jotkut varsinaiset puhdistusaineet.
Ei sitten mitään fairya, tai vaahtoa tulee joka tuutista ja rööristä pihalle.
Laitoin kesällä vedet + konetiskiaineen, ja kävin ajelemassa. Kun moottori oli lämmennyt ajolämpöön, n. 87 astetta, kurvasin pihaan ja tyhjensin vedet. Odotin toki, että hieman kone jäähtyy -> ei pala sormet. Sitten glykolit veden kanssa tilalle hyvin on menty toistaiseksi.
En olisi muuten osannut ajatellakaan, mutta eräs tuttu jäähdytinhuollon omistaja suositteli konetiskiainetta. Itse kuulemma käyttänyt aina ja toimii yhtä hyvin kuin jotkut varsinaiset puhdistusaineet.
Ei sitten mitään fairya, tai vaahtoa tulee joka tuutista ja rööristä pihalle.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Koska kukaan ei jaksa näitä topicceja lukea, niin kerrottakoon että seuraavat asiat testattu:
- Termostaatti
- KV pumppu
- Magneettiventtiilit
- Kenno huuhdeltu
- Vesipumppu
Kenno huuhdeltiin tänään... Nesteet pois, vettä tilalle. Syylärinputsaustökötit veden sekaan ja 4h koneen käyttöä. Ei suurta paskaa irronnut, vähäsen. Vesi virtasi kennolta hyvin läpi, ei painetta missään... Samaten, paineilmaa työnnetty, eikä tuntunut mitään tukoksia. Hyvin virtasi.
Edelleen. Puhaltaa haaleanlämmintä. Oikealta puolelta viileämpää kuin vasemmalta. Magneettiventtiileistä liitin irti.
Puhallin puhaltaa ihan tehokkaasti.
Mitäs seuraavaksi????
VOIKO SYSTEEMI OTTAA JOSTAIN ULKOILMAA LÄMPIMÄN ILMAN SEKAAN? vai mitä helvettiä.
Pahvit on keulalla ja tänään ajellessa veti lasit huuruun kun ei kärsi ykköstä kovemmalla puhallinta pitää (muuten tulee liian kylmää).
- Termostaatti
- KV pumppu
- Magneettiventtiilit
- Kenno huuhdeltu
- Vesipumppu
Kenno huuhdeltiin tänään... Nesteet pois, vettä tilalle. Syylärinputsaustökötit veden sekaan ja 4h koneen käyttöä. Ei suurta paskaa irronnut, vähäsen. Vesi virtasi kennolta hyvin läpi, ei painetta missään... Samaten, paineilmaa työnnetty, eikä tuntunut mitään tukoksia. Hyvin virtasi.
Edelleen. Puhaltaa haaleanlämmintä. Oikealta puolelta viileämpää kuin vasemmalta. Magneettiventtiileistä liitin irti.
Puhallin puhaltaa ihan tehokkaasti.
Mitäs seuraavaksi????
VOIKO SYSTEEMI OTTAA JOSTAIN ULKOILMAA LÄMPIMÄN ILMAN SEKAAN? vai mitä helvettiä.
Pahvit on keulalla ja tänään ajellessa veti lasit huuruun kun ei kärsi ykköstä kovemmalla puhallinta pitää (muuten tulee liian kylmää).
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21.10.2010 9:46
- Paikkakunta: Turkhauta
Edelleen samoja oireita. Tänään ilman viskon siipiä (visko oli kytkeytyneenä koko ajan) mittarin mukaan koneen lämpötila n. 80oC ja joskus vähän yli. Pakkasta n. -25oC.
Kysymys kuuluu: onko saksan tuontiautoissa lämmityslaitteen kenno mitoitettu lämpimämpiin talvi-olosuhteisiin? Tai eri tavalla, kuin Suomeen tuodut?
Olen kuullut huhuja, että olisi. Sen takia kysyn tätä!
Kysymys kuuluu: onko saksan tuontiautoissa lämmityslaitteen kenno mitoitettu lämpimämpiin talvi-olosuhteisiin? Tai eri tavalla, kuin Suomeen tuodut?
Olen kuullut huhuja, että olisi. Sen takia kysyn tätä!
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Onneksi omaan saksantuontiin on sitten edellinen omistaja ilmeisesti vaihtanut ne osat mitkä siihen vaikuttaa Pelkän termostaatin vaihdolla pitäisi selvitä ja alkaa lämmintä tulemaan. Itsellä tuotu saksasta, sisällä tarkenee -30 pakkasella vaikka t-paidalla jos niikseen on
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Jaksan jotenkin epäillä tota tuontiauton kylmyyttä.. .vaikka omakin on tuontipeli.
.... mut luulisin, että kenno on kaikissa autoissa sama, riippumatta minneppäin se on tehtaalta lähtenyt. Termostaatti voi olla erilainen eri maiden autoissa...
Kait se pitää kennon vaihto ottaa kesällä... joku viikko siinä kait menee
.... mut luulisin, että kenno on kaikissa autoissa sama, riippumatta minneppäin se on tehtaalta lähtenyt. Termostaatti voi olla erilainen eri maiden autoissa...
Kait se pitää kennon vaihto ottaa kesällä... joku viikko siinä kait menee
Ei ole mitään eroa lämmityslaitteissa tai termostaateissa....onko saksan tuontiautoissa lämmityslaitteen kenno mitoitettu lämpimämpiin talvi-olosuhteisiin? Tai eri tavalla, kuin Suomeen tuodut?
Ymmärtäähän sen kun vähän miettii; mitä säästöä tehtaalle tulisi tehdä jotenkin erilainen lämppärin kenno eri maihin, tai muuta hyötyä ?
No ei mitään, pelkästään vaivaa ja kustannuksia.
paljonkohan sisäkennon veden lämpö?
Jos viilenee puhaltimella, virtaus ei riitä kiertovesipumppu
vaikka olet katsonut, että pyörii
tuleeko riittävä voluumi ja suunta varmasti oikea?
tai kenno edelleen tukossa. (myös ulkopuolelta)
Kun huuhtelit, tukitko vuoronperään myös paluuletkuja?
Kennolle vesi tulee alareunaan ja yläreunasta paluut magneettiventiileille
voi olla vain yksi kanava enää auki, missä vesi virtaa ja muut tukossa
Ps. Yhdestä autosta purettaessa löyty syy, miksi ollut kylmä aina. Tasotiivisteen reikä puhkaisematta, ainoastaan haavat, mistä vesi pääsi virtaamaan
Jos viilenee puhaltimella, virtaus ei riitä kiertovesipumppu
vaikka olet katsonut, että pyörii
tuleeko riittävä voluumi ja suunta varmasti oikea?
tai kenno edelleen tukossa. (myös ulkopuolelta)
Kun huuhtelit, tukitko vuoronperään myös paluuletkuja?
Kennolle vesi tulee alareunaan ja yläreunasta paluut magneettiventiileille
voi olla vain yksi kanava enää auki, missä vesi virtaa ja muut tukossa
Ps. Yhdestä autosta purettaessa löyty syy, miksi ollut kylmä aina. Tasotiivisteen reikä puhkaisematta, ainoastaan haavat, mistä vesi pääsi virtaamaan
autodidakti
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tuossahan on sitten ollu vähä samanlainen tapaus kuin serkkupojan uudessa Mossessa aikoinaan.felmit kirjoitti: Ps. Yhdestä autosta purettaessa löyty syy, miksi ollut kylmä aina. Tasotiivisteen reikä puhkaisematta, ainoastaan haavat, mistä vesi pääsi virtaamaan
Oli jääny poraamatta yks vähän isompi reikä kokonaan (vai oliko peräti umpiputki), mutta vesi ei päässy kiertämään olleenkaan. Keitti jatkuvasti, ja vikaa ehtivät kovasti.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Mittariston lämmöt näyttää taas vaihteeksi lähemmäs 100*C....ulkona -27. Lämpösestä tallista pihalle ajelemaan testilenkkejä niin kyllä vaan nousee lämmöt.
Mittaristossa ON VIKAA, eli tempoo ihan minne sattuu, pääsääntöisesti ~80*C saavutettuaan vetelee sattumanvarasesti 80-120*C. Naputtelemalla mittariin lämmöt tippuu yleensä.... Uskaltaako mittariin olla uskomatta?
Miten kuuma ylävesiletkun tulee olla?? Nyt on todella kuuma, kädellä pystyy ottamaan kiinni, mutta alkaa kyllä melko nopeasti kuumottamaan niin paljon, että pakko laskea irti.. noin 10 sek kärsii pidellä. Samoin muut vesiletkut on todella kuumia...Paitsi alaletku.
Alavesiletku haalean lämmin, syyläri haalea/kylmä. Oikeasta ylänurkasta kuuma.
Uus termari, vesipumppu... systeemi putsattu. Ei vaan tuu kuntoon... ihan samat ongelmat ollu melko monen muunkin uuden termarin kanssa (3kpl)... Eli lämmöt nousee mittarilla liian kovaksi. Sen takia löin vanhan takasin, jolla lämmöt pysy 80*C. Uus termari keitetty kattilassa ja alkoi aukeamaan ~75*C lämpötilassa.
Vanhalla termarilla ei lämmintä irtoa kabiiniin. Nykyisellä kokoonpanolla sitä kyllä riittää
Mittaristossa ON VIKAA, eli tempoo ihan minne sattuu, pääsääntöisesti ~80*C saavutettuaan vetelee sattumanvarasesti 80-120*C. Naputtelemalla mittariin lämmöt tippuu yleensä.... Uskaltaako mittariin olla uskomatta?
Miten kuuma ylävesiletkun tulee olla?? Nyt on todella kuuma, kädellä pystyy ottamaan kiinni, mutta alkaa kyllä melko nopeasti kuumottamaan niin paljon, että pakko laskea irti.. noin 10 sek kärsii pidellä. Samoin muut vesiletkut on todella kuumia...Paitsi alaletku.
Alavesiletku haalean lämmin, syyläri haalea/kylmä. Oikeasta ylänurkasta kuuma.
Uus termari, vesipumppu... systeemi putsattu. Ei vaan tuu kuntoon... ihan samat ongelmat ollu melko monen muunkin uuden termarin kanssa (3kpl)... Eli lämmöt nousee mittarilla liian kovaksi. Sen takia löin vanhan takasin, jolla lämmöt pysy 80*C. Uus termari keitetty kattilassa ja alkoi aukeamaan ~75*C lämpötilassa.
Vanhalla termarilla ei lämmintä irtoa kabiiniin. Nykyisellä kokoonpanolla sitä kyllä riittää
Mittarivika on varsin yleinen. Mulla on ollut aika monta Mersua ja kai yhdessä on mittari toiminut niinkuin pitää, hakkaamatta.
Minä olen ajellut siitä välittämättä, vaikka ei se kai pidemmän päälle hyväksi ole.
Kertoohan sekin kai jotain, jos mittari näyttää 120 astetta, niin aukaisee pellin ja kuuntelee kiehuuko. Sadassa ei vielä kiehu.
Vesiletku on kuuma. Jos siellä sisällä kulkee ~80-asteinen liemi, niin on se aika kuuma käsin pideltäväksi.
Mulla ei kyllä koskaan ole ollut mersussa ylikuumenemisongelmia, eli ehkäpä sitä voisi ajaa sillä uudellakin termarilla. Jos se kerran aukeaa jo 75:ssä, niin ei se auto sen takia keitä.
Minä olen ajellut siitä välittämättä, vaikka ei se kai pidemmän päälle hyväksi ole.
Kertoohan sekin kai jotain, jos mittari näyttää 120 astetta, niin aukaisee pellin ja kuuntelee kiehuuko. Sadassa ei vielä kiehu.
Vesiletku on kuuma. Jos siellä sisällä kulkee ~80-asteinen liemi, niin on se aika kuuma käsin pideltäväksi.
Mulla ei kyllä koskaan ole ollut mersussa ylikuumenemisongelmia, eli ehkäpä sitä voisi ajaa sillä uudellakin termarilla. Jos se kerran aukeaa jo 75:ssä, niin ei se auto sen takia keitä.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Niin alkaa siis aukeamaan osittain 75*C:ssä... Mut miten toimii paineen alla (kirjaimellisesti) only god knows..
Mulla on uusi mittaripalakin tohon hommattuna, pitäs vaan siirtyä 160km, että pääsee sen palasen luokse, niin mietin että uskaltaako ajaa...
Lämmöt on tossa 100*C kohdalla..... mittarin mukaa.. enää ei hakkaamallakaan 80*C kohdalle saa.. Voihan tuo olla, että valehtelee koko mittari... ei voi olla noin isoja heittoja kahdella termarilla, mitkä aukeaa suunnilleen samoihin aikoihin...vai voiko?
Mulla on uusi mittaripalakin tohon hommattuna, pitäs vaan siirtyä 160km, että pääsee sen palasen luokse, niin mietin että uskaltaako ajaa...
Lämmöt on tossa 100*C kohdalla..... mittarin mukaa.. enää ei hakkaamallakaan 80*C kohdalle saa.. Voihan tuo olla, että valehtelee koko mittari... ei voi olla noin isoja heittoja kahdella termarilla, mitkä aukeaa suunnilleen samoihin aikoihin...vai voiko?
Kyllä se mersun kone kestää vähän enemmänkin lämpöä. Ei keitä vielä edes 120 asteessa. Jos alkaa menemään paljon punarajan yli, niin sit voi olla huolissaan.andyx kirjoitti:Niin alkaa siis aukeamaan osittain 75*C:ssä... Mut miten toimii paineen alla (kirjaimellisesti) only god knows..
Mulla on uusi mittaripalakin tohon hommattuna, pitäs vaan siirtyä 160km, että pääsee sen palasen luokse, niin mietin että uskaltaako ajaa...
Lämmöt on tossa 100*C kohdalla..... mittarin mukaa.. enää ei hakkaamallakaan 80*C kohdalle saa.. Voihan tuo olla, että valehtelee koko mittari... ei voi olla noin isoja heittoja kahdella termarilla, mitkä aukeaa suunnilleen samoihin aikoihin...vai voiko?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
No kyllä uudella termarilla lämmintä tulee...kvpumpusta oli irronnut liittimestä toinen johto, jolloin ei pyörinyt...sen kun korjaili niin tulikin jo ihan siedettävää lämmintä -30C..
Varmaan joku vika siellä on vieläkin systeemissä, mutta tolla jo tarkenee. Verrattuna aikaisempaan.
edit: ajattelin varuiksi vaihtaa vielä KVpumpun ihan uuteen.. kattoo jos sillä paranee. Lämmintä tulee, mutta puhallustehoa lisäämällä viilenee..
Varmaan joku vika siellä on vieläkin systeemissä, mutta tolla jo tarkenee. Verrattuna aikaisempaan.
edit: ajattelin varuiksi vaihtaa vielä KVpumpun ihan uuteen.. kattoo jos sillä paranee. Lämmintä tulee, mutta puhallustehoa lisäämällä viilenee..
toimii/ei toimi.... -33*C oli bakkasta aamulla ja oli kyllä melko viileää kyytiä....vanhalla termari/kvpumpun toimimattomuudella olisin warmaan kuollut, nyt sentäs tuli pienellä puhallusteholla lämmintä.
Pakko ostaa uus kvpumppu ja kokeilla sitä...seuraavaks kenno vaihtoon ja sitten vaikka kansipahvia uusimaan,vaihteeks...
Repsikan puolelle tulee kylmempää ilmaa, vaikka närhenmunien liitin oli irti...
Kivaa on autoilu näillä pakkasilla.....
Pakko ostaa uus kvpumppu ja kokeilla sitä...seuraavaks kenno vaihtoon ja sitten vaikka kansipahvia uusimaan,vaihteeks...
Repsikan puolelle tulee kylmempää ilmaa, vaikka närhenmunien liitin oli irti...
Kivaa on autoilu näillä pakkasilla.....
Sitkeessä tuntus olevan vika siellä. Itsellä tuli samanlainen tilanne, kun nesteet meni mössöksi -33 asteen pakkasella. Auto 300DT -89.
Ensin nousi lämmöt melkein tappiin ja kun pakkanen laski johonkin -25 paikkeille alko jäähdytys taas toimia, mutta ei nousseet lämmöt enää 70 astetta korkeammaksi ja sisällä puhalti ainoastaan haaleata ilmaa.
Liekkö päässyt ilmaa vetämään systeemiin kun nesteet puuroutuivat?
Tilanne korjaantui vaihtamalla kunnolliset nesteet ja termostaatin vaihdoin samalla. Termostaatti ei ollut juonitellut aikaisemmin, mutta vaihdoin varmuuden vuoksi.
Ongelmia tuli lähinnä järjestelmän ilmaamisen kanssa. Monesta eri paikasta netistä luin, että näitten nokilekojen pitäisi ilmaantua itsestään. Täältä sai ilmoja herutella ulos vaikka kuinka pitkään. Aluksi ei tullut mitään ja kun lopulta alkoi kuplia sai noin puoli tuntia odotella kuplimisen loppumista. Ei taida olla yli -20 asteen pakkanen paras keli tuohon puuhaa, kun ei moottori lämpene tyhjäkäynnillä ja termari ei aukea.
Ilmaamisesta huolimatta sisälle ei tullut kuumaa ollenkaan. Tänään aamulla oli nestettä kadonnut muutama desi. Lisäsin nestettä ja lähdin liikenteeseen. Paluumatkalla alkoi lämpöä tulla. Olisiko jääny ilmaa tuonne kennoon ja sinne johtaviin letkuihin? Tuossa keksinnössä ei ainakaan kiertovesipumppu toimi, liekkö sitten tuo vaikkuttaa kennon ilmaantumiseen? Vasta satasen tiellä tuota lämpöä alkoi tulla kun koneen pääsi ajamaan kunnolla lämpimäksi.
Ei nyt oikein muuta tule mieleen tämän ongelman ratkaisemiseksi kuin, että jos systeemissä ei ole ilmaa ja kennolle asti tulee kuumaa vettä a) vesi ei kierrä kunnolla kennossa b) kuuma ei siirry kennosta ilmaan.
Toisaalta taas kenno on tuskin tukossa ulkopuolelta, koska silloin ei tulisi ykkös asennossakaan haaleata. Vaihtoehdoksi jäisi ettei vesi virtaa kunnolla kennoon. Mites vielä nuo närhenmunat? Niitten pitäisi mennä aukiasentoon kun liitin on irti. Onko mahdollista, että jumivat niin etteivät mene auki asentoon. Noista närhenmunista taisi saada sisukalut irti, että voi todeta onko vika niissä vai eikö ole.
Tuossa jotain avutonta pähkäily, nimimerkillä omistanut mersun pari kuukautta
Ensin nousi lämmöt melkein tappiin ja kun pakkanen laski johonkin -25 paikkeille alko jäähdytys taas toimia, mutta ei nousseet lämmöt enää 70 astetta korkeammaksi ja sisällä puhalti ainoastaan haaleata ilmaa.
Liekkö päässyt ilmaa vetämään systeemiin kun nesteet puuroutuivat?
Tilanne korjaantui vaihtamalla kunnolliset nesteet ja termostaatin vaihdoin samalla. Termostaatti ei ollut juonitellut aikaisemmin, mutta vaihdoin varmuuden vuoksi.
Ongelmia tuli lähinnä järjestelmän ilmaamisen kanssa. Monesta eri paikasta netistä luin, että näitten nokilekojen pitäisi ilmaantua itsestään. Täältä sai ilmoja herutella ulos vaikka kuinka pitkään. Aluksi ei tullut mitään ja kun lopulta alkoi kuplia sai noin puoli tuntia odotella kuplimisen loppumista. Ei taida olla yli -20 asteen pakkanen paras keli tuohon puuhaa, kun ei moottori lämpene tyhjäkäynnillä ja termari ei aukea.
Ilmaamisesta huolimatta sisälle ei tullut kuumaa ollenkaan. Tänään aamulla oli nestettä kadonnut muutama desi. Lisäsin nestettä ja lähdin liikenteeseen. Paluumatkalla alkoi lämpöä tulla. Olisiko jääny ilmaa tuonne kennoon ja sinne johtaviin letkuihin? Tuossa keksinnössä ei ainakaan kiertovesipumppu toimi, liekkö sitten tuo vaikkuttaa kennon ilmaantumiseen? Vasta satasen tiellä tuota lämpöä alkoi tulla kun koneen pääsi ajamaan kunnolla lämpimäksi.
Ei nyt oikein muuta tule mieleen tämän ongelman ratkaisemiseksi kuin, että jos systeemissä ei ole ilmaa ja kennolle asti tulee kuumaa vettä a) vesi ei kierrä kunnolla kennossa b) kuuma ei siirry kennosta ilmaan.
Toisaalta taas kenno on tuskin tukossa ulkopuolelta, koska silloin ei tulisi ykkös asennossakaan haaleata. Vaihtoehdoksi jäisi ettei vesi virtaa kunnolla kennoon. Mites vielä nuo närhenmunat? Niitten pitäisi mennä aukiasentoon kun liitin on irti. Onko mahdollista, että jumivat niin etteivät mene auki asentoon. Noista närhenmunista taisi saada sisukalut irti, että voi todeta onko vika niissä vai eikö ole.
Tuossa jotain avutonta pähkäily, nimimerkillä omistanut mersun pari kuukautta
Joo, kiitoksia vastauksesta
Tilanne on nyt tämä. Uudet nesteet koneessa, seoksella 60/40 (glykoli/vesi), joten ei pitäisi vetää hyhmään täällä -25*C pakkasessa. Termari, vesipumppu vaihdettu.
Ruuvasiin auton mittaristoon juuri uuden mittarinosan (lämpö/öpaine/polttoaine). Ajelin pikku lenkin, koneen lämmöt nousi lähemmäs 100.
Sisälle tulee lämmintä ykkösellä, kovemmalla puhalluksella viilenee.
Kait se pitää ruveta kansipahvia vaihdattamaan..
Soitin auton vanhalle omistajalle. Kertoi, että antoi auton liikkeeeseen vaihdossa ja kaikki pelitti silloin OK... kumma juttu, että mulla hajoaa joka vitun kinneri.
Kyl on ollu yhtä vastoinkäymistä koko autoilu Mersun oston jälkeen, vaikka sinänsä kyseisestä kulkineesta tykkäänkin.
Tilanne on nyt tämä. Uudet nesteet koneessa, seoksella 60/40 (glykoli/vesi), joten ei pitäisi vetää hyhmään täällä -25*C pakkasessa. Termari, vesipumppu vaihdettu.
Ruuvasiin auton mittaristoon juuri uuden mittarinosan (lämpö/öpaine/polttoaine). Ajelin pikku lenkin, koneen lämmöt nousi lähemmäs 100.
Sisälle tulee lämmintä ykkösellä, kovemmalla puhalluksella viilenee.
Kait se pitää ruveta kansipahvia vaihdattamaan..
Soitin auton vanhalle omistajalle. Kertoi, että antoi auton liikkeeeseen vaihdossa ja kaikki pelitti silloin OK... kumma juttu, että mulla hajoaa joka vitun kinneri.
Kyl on ollu yhtä vastoinkäymistä koko autoilu Mersun oston jälkeen, vaikka sinänsä kyseisestä kulkineesta tykkäänkin.
Tuota... eikös sulla kaikki toiminut oikein sillä uudella termarilla, paitsi mittari näytti mielestäsi liian kovia lukemia?
Olisiko tästä looginen johtopäätös se että mittari näyttää väärin
Olisiko tästä looginen johtopäätös se että mittari näyttää väärin
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Eli mittari näyttää nyt oikein sen mitä anturi ilmoittaa, mutta ilmoittaako anturi oikein
Ja jos viisari ei nouse rasittaessa 120 viivalle niin kaikki pitäisi olla OK
Ja jos viisari ei nouse rasittaessa 120 viivalle niin kaikki pitäisi olla OK
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Aika räväköillä kaasutuksilla se kipuaa noin 105*C......
Voishan tota vielä lyödä uuden anturinkin... ja vaikka mittailla toisella mittarilla. Flekti ei vielä ainakaan ole lyönyt kertaakaan päälle. Enpä ihmettelis vaikka sekin olis paskana.
Mitenkäs ylipäätänsä tää mersun lämpöily, onko normaalisti lämpömittari 85*C kohdalla, riippumatta kelistä tai rasituksesta, jos systeemi siis on kunnossa...Vai onko mahdollista, että pakkasella ei nouse kun 80*C ja kesällä rasittaessa lämmöt nousee?
Voin sanoa, että alkaa PIKKUHILJAA vähän ketuttamaan. Lisäksi ilmeisesti lämmönsäätöpaneelissa vikaa, kun tulee joku kylmää tai täysin kuumaa sillon kun närhenmunilla on piuha kiinni. Tai ehkä kapiini ei ikinä ole lämminnyt 18 asteiseksi
Voishan tota vielä lyödä uuden anturinkin... ja vaikka mittailla toisella mittarilla. Flekti ei vielä ainakaan ole lyönyt kertaakaan päälle. Enpä ihmettelis vaikka sekin olis paskana.
Mitenkäs ylipäätänsä tää mersun lämpöily, onko normaalisti lämpömittari 85*C kohdalla, riippumatta kelistä tai rasituksesta, jos systeemi siis on kunnossa...Vai onko mahdollista, että pakkasella ei nouse kun 80*C ja kesällä rasittaessa lämmöt nousee?
Voin sanoa, että alkaa PIKKUHILJAA vähän ketuttamaan. Lisäksi ilmeisesti lämmönsäätöpaneelissa vikaa, kun tulee joku kylmää tai täysin kuumaa sillon kun närhenmunilla on piuha kiinni. Tai ehkä kapiini ei ikinä ole lämminnyt 18 asteiseksi