200D W124
200D W124
No niin, nyt on Letukan ja audin kaveriksi tullut meillekin mersu. 200D, W124, kiire loppui tähän. Vuosikymmenen taitteen laitteita, ja vain 580tkm ajettu. On lupsakkaa ja mukavaa kyytiä, ei paljon kitise tai pauku, menee ihan kuin uutena. Muutama vik...siis ominaisuus tähän mennessä tullut vastaan.
-Kuskinpeilin säätö ja kiinnitys vähän kyseenalainen, nyt siitä on hyvä tarkistaa lentosää
-Sisäflekti kitisee ajoittain
-Jos käy pitkään tyhjäkäyntiä, rupee nafta haisemaan keulan tienoilla, ei tiputa maahan
-Lämmön tulo on heikkoa tyhjäkäynnillä, hiukan kierroksia niin paranee paljon
-Perän tienoilla välillä kolisee, voi olla irto roinaa kontissakin, en ole vielä kaikkia koloja tutkinut
Mutta tuon ikäiseksi, noilla kilometreillä ja tuohon hintaan (reilusti <€1000) ihan käsittämättömän hieno auto ja tarjoaa todella mukavaa kyytiä
-Kuskinpeilin säätö ja kiinnitys vähän kyseenalainen, nyt siitä on hyvä tarkistaa lentosää
-Sisäflekti kitisee ajoittain
-Jos käy pitkään tyhjäkäyntiä, rupee nafta haisemaan keulan tienoilla, ei tiputa maahan
-Lämmön tulo on heikkoa tyhjäkäynnillä, hiukan kierroksia niin paranee paljon
-Perän tienoilla välillä kolisee, voi olla irto roinaa kontissakin, en ole vielä kaikkia koloja tutkinut
Mutta tuon ikäiseksi, noilla kilometreillä ja tuohon hintaan (reilusti <€1000) ihan käsittämättömän hieno auto ja tarjoaa todella mukavaa kyytiä
Re: 200D W124
Suutinten ylivuotoletkut voisi tarkistaa, myös se viimisen suuttimen tulppajl_76 kirjoitti: -Jos käy pitkään tyhjäkäyntiä, rupee nafta haisemaan keulan tienoilla, ei tiputa maahan
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Hieno homma, kiitoksia. Tuosta pumpusta en edes tiennyt. Jos tuollaista sinne kokeilis, ainoa varastossa oleva itellä on veneen painevesipumppu (72 l/min, 2,8bar) lienee vähän iso, http://www.nettiosa.com/product_details ... id=231324.
Sisäflektin vaihto-ohjeet löysinkin mekan puolelta, ja nuo paluuletkut täytyy tsekata, myös se päätytulppa, Letukassa jäi tarkistamatta...aina vaan vuosi
Sisäflektin vaihto-ohjeet löysinkin mekan puolelta, ja nuo paluuletkut täytyy tsekata, myös se päätytulppa, Letukassa jäi tarkistamatta...aina vaan vuosi
Takapään kolinat saatiin poistettua, tyhjä Karhu tölkki pyöri pelkääjän puolen sivulokerossa peräluukussa. Harvinainen korjaus, kun tienas 15 senttiä
Peiliin en uskalla koskea, on sen verran epämääräinen, tuntuisi olevan osa kiinnityksistä ulkopuolelta rikki, lienee parasta hakea romuttamolta ehjä kappale ja vaihtaa.
Pumppu on hommattu ja KL-varaosilta lähtee huomenna tilaukseen sisäflekti, samalla saa kattoa josko tuohon koneen etupään "iskariin" löytyis uusi yläpään laakeri vai pitääkö ottaa koko kalikka. Nyt yläpää on sen verran väljä, että koluttaa ikävästi.
Peiliin en uskalla koskea, on sen verran epämääräinen, tuntuisi olevan osa kiinnityksistä ulkopuolelta rikki, lienee parasta hakea romuttamolta ehjä kappale ja vaihtaa.
Pumppu on hommattu ja KL-varaosilta lähtee huomenna tilaukseen sisäflekti, samalla saa kattoa josko tuohon koneen etupään "iskariin" löytyis uusi yläpään laakeri vai pitääkö ottaa koko kalikka. Nyt yläpää on sen verran väljä, että koluttaa ikävästi.
Eilettäin huomasin iteltä saman homman, kun pikkusen polkasee niin tulee lämmintä.. Pitänee mennä testailemaan varaosa-auton pumppua että mahtaako se vielä pyöriä.dealer kirjoitti:Sähköinen kiertovesipumppu rikki, helppo vaihtaa ja maksaa noin 50 euroa.-Lämmön tulo on heikkoa tyhjäkäynnillä, hiukan kierroksia niin paranee paljon
Pumppu vaihdettu. Jos tuolta Nettiosasta (Oinoselta) sen ottaa, niin sähkliittimet pitää ottaa johdon kanssa vanhasta ja kolvata uuteen kiinni. Musta oli + ruskea -, näin ainakin itse mittailin. MUuten pumppu sopi paikalleen ihan heittämällä.
Eli kolinat poistettu, peili korjattu, pumppu vaihdettu, närhenmunat putsattu ja etupään kulmat väännetty kohdalleen. Listalla enää sisäflekti, mutta näillä keleillä saa odottaa kesää, ei kitise vielä ihan liikaa.
Eli kolinat poistettu, peili korjattu, pumppu vaihdettu, närhenmunat putsattu ja etupään kulmat väännetty kohdalleen. Listalla enää sisäflekti, mutta näillä keleillä saa odottaa kesää, ei kitise vielä ihan liikaa.
Kannattaa se puhaltimen moottori vaihtaa pian jos/kun tulee lauhempi jakso, tympeää jos irtisanoo sopimuksen kolmenkymmenen asteen pakkasilla
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto
Ja nyt aamulla se tempun teki kun mittariston ja keskipaneelin valot hävisivät. Eli saa illalla nypätä mittariston irti ja kolvata himmentimen liuskan tai mikä se on paikalleen. Mittariston sulakkeen palaminenhan ei sammuta noin paljon valoja.
Ja pelkääjän puolen valonpyyhin on päättänyt jäädä yläasentoon, josko se asettuisi ihan omia aikojaan, nyt kun se on jäistä irti. Kuskinpuoleinen onkin jo "käsikäyttöinen"...ja puhallinki vielä huutaa
Ja pelkääjän puolen valonpyyhin on päättänyt jäädä yläasentoon, josko se asettuisi ihan omia aikojaan, nyt kun se on jäistä irti. Kuskinpuoleinen onkin jo "käsikäyttöinen"...ja puhallinki vielä huutaa
Mittarin valot toimii (olikin vain yksi sulake mennyt ) ja sisäflektikin vaihdettu. Ei ollut paha homma, enemmän aikaa meni vanhojen lehtien ja muun roinaan imuroimiseen, no lintassa oli jotain muuta maatuvaa kuin johtosarjat
Jos kuskin sisäkahvan kiinnittäisi seuraavaksi, nyt se pyörii irrallaan takaronkissa.
Jos kuskin sisäkahvan kiinnittäisi seuraavaksi, nyt se pyörii irrallaan takaronkissa.
Metka auto tää vanha lintta. Ei sille ole paljoa tarvinnut tehdä. Oven kahva on vieläkin irti, tietty. Sisävalossa on jotain irrallaan, kun kitisee sorateillä ikävästi, onkin ainoa häiritsevä ääni tuossa kärryssä.
Kytkin on alkanut hiukan ulista ja tyhmäkäynnillä lämpinä rallattaa, mutta siitä selviää laakerin vaihdolla. Josko kesällä kun laatikko tulee alas vaihtaa samalla vaivalla koko asetelman.
Ja syyläri pitäisi vaihtaa, hukkaa nestettä jonnekin, syylärin alakulma on jatkuvasti kostea. No helmpompi kuin kansipaffi, eikä nuo näyttänyt Motonetissa olevan uudetkaan hinnan kiroissa.
Vielä kun ilmastointi olisi, niin oma nokileka olisikin melkein täydellinen, pitänee miettiä josko rupeaa askartelemaan, vai vaihdetaanko valmiiksi kylmään autoon, satalankku joka tapauksessa, ei sitä tämän jälkeen muuta voi ajatellakaan
Kytkin on alkanut hiukan ulista ja tyhmäkäynnillä lämpinä rallattaa, mutta siitä selviää laakerin vaihdolla. Josko kesällä kun laatikko tulee alas vaihtaa samalla vaivalla koko asetelman.
Ja syyläri pitäisi vaihtaa, hukkaa nestettä jonnekin, syylärin alakulma on jatkuvasti kostea. No helmpompi kuin kansipaffi, eikä nuo näyttänyt Motonetissa olevan uudetkaan hinnan kiroissa.
Vielä kun ilmastointi olisi, niin oma nokileka olisikin melkein täydellinen, pitänee miettiä josko rupeaa askartelemaan, vai vaihdetaanko valmiiksi kylmään autoon, satalankku joka tapauksessa, ei sitä tämän jälkeen muuta voi ajatellakaan
Piti tänään vaihtaa nokilekan nesteet, koneen ölpät ja suodattimen vaihdonkin, laatikon kohdalla totesin tarvittavan kuusiokoloavaimen puuttuvan joten antaa olla. Ja alustassa siinä määrin vuosien saatossa kertynyttä "öljysoraa", ja kun jotain piti saada tehdä, niin eikun painepesuri käteen. Mersun lohkon perusväri ei olekaan musta ja konehuone on maalattu samalla värillä kuin muukin auto Tyytyväisenä tulokseen auto tulille, öljynpaineet OK ja ??? Aiempi rallatus kun päästää kytkimen ylös on poissa, voiko Kärcherillä korjata voimasiirron laakerivian? Näemmä. Innolla odotan josko näin helpolla pääsin, en kyllä tiedä miten, mutta se nyt ei aina ole niin tärkeää
joo.. aika helppo operaatio se jäähdyttimen vaihto.. tyhjennys proppu syylärin päässä. pari klipsiä irti meisselillä ja saa sen flektinkotelon auki. vesiletkujen klemmarit auki ja letkut irti. sitten vaan pari klipsiä syylärin päältä ja syylärikin nousee ylös.
tänään vaihdoin ekaa kertaa automaatti 300dn syyläriä, meni 3h ja suurin aika meni mulla juuri noiden automaattiöljyputkien kanssa, olivat tiukassa ottaa irti ja kiristää takasin ahtaassa välissä.. ilman niitä, pelkkä syyläri niin alle tunnissa olis menny ilmauksineen ja koeajoineen.
tänään vaihdoin ekaa kertaa automaatti 300dn syyläriä, meni 3h ja suurin aika meni mulla juuri noiden automaattiöljyputkien kanssa, olivat tiukassa ottaa irti ja kiristää takasin ahtaassa välissä.. ilman niitä, pelkkä syyläri niin alle tunnissa olis menny ilmauksineen ja koeajoineen.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
No niin "konepesun" jälkeen kokeiltu. Rampilta pakittaessa pakin synkronointi tuntui puuttuvan, samoin pari ensimmäistä vaihtoa, vertyi kyllä alta kilometrin. Pitää hommata iso kuusiokolo niin saan laatikon ölpät vaihdettua. Ja aikaisempi rallatus on edelleen poissa.
Ja yllätys, syyläri aivan kuiva, mutta vihreää nestettä kyllä tiputti, pelkääjän alla olevasta palkista, siinä olevasta pohjamuovin ruuvinreijästä WTF. Sisäpuolelta pelkääjän jalkatila aivan kuiva, eikä akkukotelon luota löytynyt lainkaan märkää. Onko Mersu laittanut Suomen malleihin lämmitetyt pohjapalkit?? Mistä se oikeen tulee, ei tajua. Cooling system cement oli jo kädesä, mutta ei ihan vielä. Talvella vuotaa enemmän, joka toinen viikko sai lisätä, plussa keleillä, hyvä jos kerran kuussa. Ei tuo nyt iso vika ole, mutta kuitenkin
Ja yllätys, syyläri aivan kuiva, mutta vihreää nestettä kyllä tiputti, pelkääjän alla olevasta palkista, siinä olevasta pohjamuovin ruuvinreijästä WTF. Sisäpuolelta pelkääjän jalkatila aivan kuiva, eikä akkukotelon luota löytynyt lainkaan märkää. Onko Mersu laittanut Suomen malleihin lämmitetyt pohjapalkit?? Mistä se oikeen tulee, ei tajua. Cooling system cement oli jo kädesä, mutta ei ihan vielä. Talvella vuotaa enemmän, joka toinen viikko sai lisätä, plussa keleillä, hyvä jos kerran kuussa. Ei tuo nyt iso vika ole, mutta kuitenkin
Katsoppa vuotaako lohkolämppäri sitä nestettä, voi roiskua siitä pohjamuovien alle....
Mustassa Hurmassa lohkolämppäri tiputteli talvella jos lämmitti yli puoli tuntia, kun ajasti puolituntiapäälle-puolituntiapois-puolituntiapäälle niin piti nesteet sisässä Lämpimämmillä keleillä joutuu ~ 3 kuukauden välein laittamaan pari desiä lisää nestettä ja lohkolämppäri on hieman kostea, sieltä siis tihkuu todella hitaasti...
Mustassa Hurmassa lohkolämppäri tiputteli talvella jos lämmitti yli puoli tuntia, kun ajasti puolituntiapäälle-puolituntiapois-puolituntiapäälle niin piti nesteet sisässä Lämpimämmillä keleillä joutuu ~ 3 kuukauden välein laittamaan pari desiä lisää nestettä ja lohkolämppäri on hieman kostea, sieltä siis tihkuu todella hitaasti...
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Sen tsekkasin, lohko on kuiva, eikä oikein muualtakaan vihreää näyttänyt tulevan, joten sovitaan, että mulla on lämmitetyt pohjapalkit.
Öljyvuoto näyttää tulevan vesipumpun takaa lohkossa kiinni olevan mokkulan ja lohkon välistä, kiristelin hiukan pultteja.
Ja oikealla avaimella (14mm) olikin helppo vaihtaa laatikko ja peräöljyt. Loppuun kuva-arvoitus. Onko tärkeenkin laakerin palanen, pitkääkö hakea vaihtolaatikkoa, vai selvitäänkö vain jonkin helpon laakerin vaihdolla Tuo palanen kun tuli ulos laatikkoöljyjen kanssa.
Öljyvuoto näyttää tulevan vesipumpun takaa lohkossa kiinni olevan mokkulan ja lohkon välistä, kiristelin hiukan pultteja.
Ja oikealla avaimella (14mm) olikin helppo vaihtaa laatikko ja peräöljyt. Loppuun kuva-arvoitus. Onko tärkeenkin laakerin palanen, pitkääkö hakea vaihtolaatikkoa, vai selvitäänkö vain jonkin helpon laakerin vaihdolla Tuo palanen kun tuli ulos laatikkoöljyjen kanssa.
Ja pitkään ollut tämän kanssa hiljaista, mutta toimii niin hyvin. Kuskin kahvakin on kiinni, oven sulkeminen paljon helpompaa.
Kunnes alkuviikosta. Juuri ennen omaa pihaa, jäähdytysnesteitten varovalo syttyi ja lämmöt rupesi kiipeämään ja pihalla iloisesti höyry nousi pellin alta. Alavesiletku lohkon päästä halki ja vedet pihalla. Biltemasta uutta letkua ja soveltamaan ja taas rokkaa. Vanhaa letkua tarkastellessa huomasin siinä reiän kohdalla olevan jotain merkillistä kovaa töhnää ja avot. Allekirjoittanut kokeili aiemmin josko nestehukan saisi jäähdytinsementillä kuntoon ja tulihan se, hetkeksi. On ilmeisesti samasta kohtaa suihkinut myös tuonne runkopalkkien tienoolle ja tuo pieni vuoto on aiheuttanut muutenkin ilmavaivoja järjestelmään. Letkujen vaihdon jälkeen ei sisäkennosta enää kuulu kurlutusta, joten epäilty kansivikakin lieneekin tuossa.
Halpoja autoja ylläpitää nää vanhat Mersut, jos vielä talven jaksais, mtta kesäksi tarvii saada ilmastoitu. Tahtoo vaan hyvät 124:set toimivalla ilmastoinnilla olla harvassa, onneksi on koko talvi aikaa hakea
Kunnes alkuviikosta. Juuri ennen omaa pihaa, jäähdytysnesteitten varovalo syttyi ja lämmöt rupesi kiipeämään ja pihalla iloisesti höyry nousi pellin alta. Alavesiletku lohkon päästä halki ja vedet pihalla. Biltemasta uutta letkua ja soveltamaan ja taas rokkaa. Vanhaa letkua tarkastellessa huomasin siinä reiän kohdalla olevan jotain merkillistä kovaa töhnää ja avot. Allekirjoittanut kokeili aiemmin josko nestehukan saisi jäähdytinsementillä kuntoon ja tulihan se, hetkeksi. On ilmeisesti samasta kohtaa suihkinut myös tuonne runkopalkkien tienoolle ja tuo pieni vuoto on aiheuttanut muutenkin ilmavaivoja järjestelmään. Letkujen vaihdon jälkeen ei sisäkennosta enää kuulu kurlutusta, joten epäilty kansivikakin lieneekin tuossa.
Halpoja autoja ylläpitää nää vanhat Mersut, jos vielä talven jaksais, mtta kesäksi tarvii saada ilmastoitu. Tahtoo vaan hyvät 124:set toimivalla ilmastoinnilla olla harvassa, onneksi on koko talvi aikaa hakea
Ja pitkään jatkunut vesivuoto senkuin väheni muttei loppunut. Viimein alkoi tuottaa painettakin paisariin, joten vaihdettiin kansipahvi, ja voila. Nyt ei kuukauteen ole tarvinnut nestettä lisäillä, joten ilmeisesti kansipahvi siellä on tehnyt jo jonkin aikaa kiusaa. Lienee se puoli miljoonaa hyvä kohta vaihtaa ennakoivasti, itsellä oli vaihtokohta 600 tuhannen kohdalla.
Auton maalaus pulverilla
Piti oikein lukea mitä viimeeksi tuli kirjoitettua. Ilmastoitua ei ole vieläkään ja nyt tuo alkaa tuntua niin tutulta ja turvalliselta, ettei raaski ollenkaan luopua.
Mutta tekemistä sen kanssa on silloin tällöin ollut. Katsastustäti laittoi huomautuksen terävistä etulokareiden reunoista =>ruosteessa, joten ne piti vaihtaa. Vaihto oli helppoa ja ennen kaikkea halpaa. Motonetistä uudet pellit, ja töissä pulverimaalauslinjalle ja hyvä tuli. Sävy on ihan perus RAL1014 eli Saksan taksimersujen sävy. Pilvisellä säällä huomaa sävyeron, mutta normaalisti ei. Eikä tuo näyttelyesine ole muutenkaan. Lokasuojien vaihto maksoi; €80 Motonettiin ja maalauslinjalle pussillinen pullaa. Maalausjälki on ensiluokkaista.
Mutta tekemistä sen kanssa on silloin tällöin ollut. Katsastustäti laittoi huomautuksen terävistä etulokareiden reunoista =>ruosteessa, joten ne piti vaihtaa. Vaihto oli helppoa ja ennen kaikkea halpaa. Motonetistä uudet pellit, ja töissä pulverimaalauslinjalle ja hyvä tuli. Sävy on ihan perus RAL1014 eli Saksan taksimersujen sävy. Pilvisellä säällä huomaa sävyeron, mutta normaalisti ei. Eikä tuo näyttelyesine ole muutenkaan. Lokasuojien vaihto maksoi; €80 Motonettiin ja maalauslinjalle pussillinen pullaa. Maalausjälki on ensiluokkaista.