MB 560 vakionopeuden säädin

Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

MB 560 vakionopeuden säädin

Viesti Kirjoittaja supersepe »

No en ole autolla edes päässyt ajamaan vielä silleen mutta kuulemma vakionopeussäädin ei pelitä ja minulla ei ole muuta tietoa ko vehkeestä kuin se viiksi mistä säädetään nopeutta.Mikäs osa sitten näistä alkaa tökkimään ja mistä osat löytyy jne, niin voisi silleeen pikku hiljaa siihenkin juttuun henkisesti valmistua :oops:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sitten vaan ruumiillisesti vääntäydyt kuskinpuolen kojelauan alle ohjausakselin likelle mistä löytyy helevetin iso releen mötikkä n. puolitoista kertaa isompi rele kun sun webaston rele on :wink:
palataan asiaan myöhemmin :lol:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

No niin,näin sekin homma lähtee käyntiin :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

No niin,näin sekin homma lähtee käyntiin :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kuullu ku puhhuuvat että kuivettusi elektrolyyttikondensaattorit nuista rasioista ja sillä heittäät pellaamasta. Uuvet lienee sulakkeijen kansa samassa hintaryhymässä. Katot arvot ja ostat uuvet, tinnaat kiini oikeinpäin. :idea: Toki jos se on ihan tuppisuu koko vehes, niin vika voi olla missä lie.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tollasen kun hajeskelet sieltä ohjaus akselin kuppeesta ja vaihat sinne konkat mikkä jo iisirateri sanokin, pitäs alakaa säädin pellaamaan :roll:

Kuva
vertaa kokoo tohon sytkäriin :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kävit sitten irrottamassa omastasi, että saat lähettää kuvaa :wink: kiitos siitä, on muuten hienoa kun jo kirjoittaessa tietää että pian saa vastauksia kysymyksiin, mitenkähän ennen selvittiin :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kaikesta päätellen ei mitenkään :twisted:
mulla muuten on kaks irrotettua valamiiks, on tullu joskus purettua 126:sia :wink:
aattelin vaan, että en takuulla pura soivasta autosta mitään jos ei ole pakko korjata :roll:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:kaikesta päätellen ei mitenkään :twisted:
mulla muuten on kaks irrotettua valamiiks, on tullu joskus purettua 126:sia :wink:
aattelin vaan, että en takuulla pura soivasta autosta mitään jos ei ole pakko korjata :roll:
Näinhä oikeastaan ajattelinkin noiden osiem suhteen, kunhan koitin olla vitsikäs :wink:
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Lainataas topikkia, samassa aiheessa ollaan :wink:
Kuva
Kuva

Oli mykkänä vakkari tossa ässässä, purkuautosta lainattu toista, jolla rupesi toimiin.
Kuvat osasta, joka ei toimi..mikä/mitkä kikkareet tuolta pitäisi vaihtaa, kun nuo isot pojjaat puhuu jostain konkista :)
Hiukan erillainen näytti olevan 420 laatikko, tuo siis 300-87 laatikko.
Pelastettavissa?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitä :roll: onko sulla 420:sen ylimääränen laatikko :shock:
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

touhottaja kirjoitti:mitä :roll: onko sulla 420:sen ylimääränen laatikko :shock:
On, ja nyt tarkotan laatikolla tota vakkarin poksia :wink:
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ruikku kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mitä :roll: onko sulla 420:sen ylimääränen laatikko :shock:
On, ja nyt tarkotan laatikolla tota vakkarin poksia :wink:
jep, sitähän se minäkin :wink: olisko kuinkakin kova hintanen :roll:
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Kai me näistä aina sopuun on päästy, mitäs kivaa 126 osia sulla olisi antaa vaihossa :lol:
Mutta toi toinen poksi tarttis ennen saada kuntoon, oisko tietoo, mitä palikkaa mää tohon uusisin :roll:
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ruikku kirjoitti:Kai me näistä aina sopuun on päästy, mitäs kivaa 126 osia sulla olisi antaa vaihossa :lol:
Mutta toi toinen poksi tarttis ennen saada kuntoon, oisko tietoo, mitä palikkaa mää tohon uusisin :roll:
ei kyllä mitään tietoo, tarttis varmaan kaivella jostakin :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Onko noissa sitten eroja, että mikä sopii mihinkin 126:seen ,kun minulla on tuo 560 SEL ja siinä ei kuuleman mukaan toimi vakionopeussäädin eli sopisiko tuo minulle jos ei olisi jo menossa touhottajalle :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

supersepe kirjoitti:Onko noissa sitten eroja, että mikä sopii mihinkin 126:seen ,kun minulla on tuo 560 SEL ja siinä ei kuuleman mukaan toimi vakionopeussäädin eli sopisiko tuo minulle jos ei olisi jo menossa touhottajalle :D
mun mielestä pitäs olla etes samoilta vuosilta ja suunnilleen samat numerot rasiassa, että vois etes kokkeilla, onhan mullakin -83 vuuen ässästä kakskin vakkarin poksia mutten arvaa etes ittelle koittaa niitä, ettei sauhu nouse mistään väärästä paikkaa :shock:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tv korjaaja varmaa fiksais sen halaval vaik et tiiäkkää mikä o rikki.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Sergey kirjoitti:tv korjaaja varmaa fiksais sen halaval vaik et tiiäkkää mikä o rikki.
Ourrait, voisinpa käydä kysäseen.
Tuo 420 -87 poksin nrot:
003 545 07 32
412 205/7/4

Passas hyvin tohon 300, jossa pienen kyläraitin lenkin jälkeen todettu systeemi toimivaksi :D
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Suosittelen lämpimästi TV-korjaajaa. Pitäisi olla hiukan kokemusta ja
hyvät välineet, jotta saisi aikaan hyvän lopputuloksen eikä vahinkoa.

Pitäisi olla kunnollinen termostaattijuotin oikeanlaisella kärjellä,
oikeanlainen tina, tinaimuri, kapeakärkiset pihdit ja suojalakkaa.
Vaikka konkat eivät maksa kuin muutaman euron, muut tarvikkeet
maksavat luultavasti enemmän kuin puolen tunnin veloitus TV-pajalla.

Ne konkat pitäisi saada mahtumaan vanhoihin reikiin oikein päin ja
mieluusti kuumaliimata ne kiinni levyyn. Konkkien vaihdon lisäksi voisi olla
hyvä lämmitellä kylmät juotokset. Ammattimies erottaa ne silmällä,
harrastelija lämmittää kaikki juotokset ja niitä on paljon.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jarkko N kirjoitti:
Pitäisi olla kunnollinen termostaattijuotin oikeanlaisella kärjellä,
oikeanlainen tina, tinaimuri, kapeakärkiset pihdit ja suojalakkaa.
Vaikka konkat eivät maksa kuin muutaman euron, muut tarvikkeet
maksavat luultavasti enemmän kuin puolen tunnin veloitus TV-pajalla.
Kyllä mie olen noita vaihellu elektroniikka-asentajan papereilla ihan tavallisella 30w kolvilla. :shock:

Aika hankalasti ne jotku noita tuntuu tekevän. :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Jos sen korjauksen ei tarvitse olla alkuperäislaatua niin kyllä ne konkat
vaihtuvat huonoillakin välineillä ja taidoilla. Vaan ihan kaikkien tekemänä
lopputulos ei aina sitten 100% onnistu tai ei aina kestä kovin kauan.

Itse kun teen jotain, niin teen kunnolla. Muuten menee hukkaan aineet ja aika.

Usein se ammattimies on hintansa arvoinen, varsinkin jos vaihtoehtona
on ekaa kertaa itse tekeminen, vaikka ei yhtään tiedä koko asiasta.

Kaikki on helppoa kun osaa.

Elektroniikka-asentajana varmaankin käytit termostaatilla varustettua
"tavallista" 30W juotinta (Weller), sopivasti seostettua elektroniikkatinaa,
jossa on juotospastat mukana, osasit poistaa vanhat tinat, osasit ostaa
konkat, joissa ei ole liian paksut johtimet, osasit asentaa ne oikein päin,
ja osasit tehdä sopivan lämpimän juotoksen.
Lakkaa et ehkä käyttänyt, kun hyvässä tinassa on jonkin verran
suojaa. Et hajottanut mitään staattisella sähköllä (tässä purkissa ei ole
juuri sitä pelkoa) tai lämmöllä tai mekaanisesti, esim. folio ei irronnut
piirilevystä vanhan konkan mukana.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Laitampa aikanaan korjatusta poksista kuvat, jahka sen saa joku korjattua. En taida ite viittiä, juurikin em.syistä. Ei ole minun vahvinta alaani.. :cry:
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tässä vielä kuva ylijännitereleen kylmästä juotoksesta (keskellä):

Kuva
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”