Mobil 1 Peak Life 5W-50 - uuden etiketin myötä aikaisemmin Rally Formula -tuotenimellä tunnettu tuote muuttaa nimensä Peak Lifeksi. Koostumus säilyy samana.
-Mitä öljyä itse suositte

Millon mitäkin, mutta ei ikinä Mobil.Laaksonen kirjoitti:-Mitä öljyä itse suositte![]()
ajan millä ajan, öljy on DELVACeseestie kirjoitti:Millon mitäkin, mutta ei ikinä Mobil.Laaksonen kirjoitti:-Mitä öljyä itse suositte![]()
Nyt on joku paree Shelliläinen mutta Tebloililla räpätti kävi hiljaisemmin. Superissa aina ollut Valvolinen Racingit.Sergey kirjoitti:ajan millä ajan, öljy on DELVACeseestie kirjoitti:Millon mitäkin, mutta ei ikinä Mobil.Laaksonen kirjoitti:-Mitä öljyä itse suositte![]()
Tätä juuri tarkoitin.dealer kirjoitti:Mitä milloinkin, itsellä ei ole niin hienoja autoja ollut että pitäisi käyttää tiettyä öljymerkkiä.
Kysymykseen vastauksena että MobiliaLaaksonen kirjoitti:-Mitä öljyä itse suositte![]()
Mulle oli teboilin öljy mahoton pettymys kahden öljynvaihdon verran kokeilin ja sitä hukku koneesta jotenkin kummasti eikä hydr nostimet pelannut kunnolla, luokitukset piti olla ok cdi koneeseen siltiMeissenkeri kirjoitti:Kysymykseen vastauksena että MobiliaLaaksonen kirjoitti:-Mitä öljyä itse suositte![]()
![]()
Vielä 90-luvulla (alkupuolella) öljyt olivat yleisesti semmoista kuraa että konevaurioita sattui silloin tällöin ja moottorin öljyn syöntiä parisadantuhannen kilometrin jälkeen pidettiin normaali kulumisena. Niin oli minullakin silloin. Öljyä lisättiin moottoriin milloin minkäkin merkkisestä törpöstä.
Sitten tuli markkinoille legendaarinen Mobil Rally-Formula 5W-50 joka vei ylivoimaisen voiton kaikissa sen ajan autolehdissä järjestetyissä öljytesteissä. Itse myös siirryin silloin Mobilin käyttäjäksi.
Rally-Formula oli silloin parasta mitä rahalla sai ja sillä moottorit toimi. Ei ole minulla ollut tuon tuotemerkin jälkeen yhtään moottorivauriota joten pidän sitä "riittävän hyvänä" öljynä omaan käyttööni.
Nykyautoihinhan tuossa RF:ssä ei ole hyväksyntiä joten viimevuodet olen käyttänyt saman valmistajan 0W-40 tuotteita, joista oman käyttöautoni vaatima hyväksyntä löytyy. Ei ole ongelmia edelleenkään vaan 20 tkm vaihtovälilla olen ajellut kohta 5 vuotta.
En väitä että nuo Mobilin tuotteet olisivat jotenkin muita parempia mutta ainakin minun käyttökokemuksella ne antavat riittävän voitelun. Voi olla että joku muu merkkki antaa saman voitelun edullisemmalla hinnalla mutta minulla ei ole ollut tarvetta alkaa testailemaan.
Yleisesti ottaen en hyväksy sitä väitettä että Mobili-tuotemerkin öljyt väitetään kuraksi ilman minkäänlaisia perusteluja.
Köyhällä ei ole varaa ostaa kallista eikä 200D:n koneet kalliita oo, tosin varaosaliikkeen myyjäkin on suositellut kyseistä öljyä.Laaksonen kirjoitti: -Mitä öljyä itse suositte![]()
Juu, ihan samaten voidaan mainita että Castrolin tai Nesteen tai TB:n nahkiaisenpaistorasvoja ei kannata autonmoottoreihin kaataaYleisesti ottaen en hyväksy sitä väitettä että Mobili-tuotemerkin öljyt väitetään kuraksi ilman minkäänlaisia perusteluja.
Mun työpaikalla on rallivormulaa myynnissä, mutta omaan autoon laitan Totalia taikka Q8:a. Juurikin siksi, että nuo on halavimpia.dealer kirjoitti: (Ei, en käytä "rallivormulaa" omissa autoissa kun sitä ei minun työpaikalla ole myynnissä, en välttämättä käyttäisi muutenkaan ellei se olisi halvinta)
Tuotapa meilläkin on korjaamolla "perusöljynä" tarjolla.Esim. neste City-pro 5w/40 Täyssynteettinen yleismoottoriöljy täyttää MB:n 229.31 luokituksen jota voi käyttää hiukkassuodatin koneissa lyhyemmällä vaihtovälillä.
Niin, se on tämä "rallyformula on paskaa joten kaikki muukin mobil on paskaa"-asenne.toisen merkin leimaamista paskaksi