Jaaa, laitetaans harkintaan. Kyllähän toi kieltämättä, varsinkin tuossa kuvassa, varsin korkia on....dealer kirjoitti:Eieiei ! Kuvasta päätellen ainakin keulasta voisi madaltaa 2-3 senttimetriä mukavuuden kärsimättä, ajo-ominaisuuksia parantaen
TaTsin 124, 300D -88
Viimeksi muokannut TaTsi, 03.2.2011 7:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis pelkät jouset vaan, vai vaihdoitko samalla iskaritkin lyhyempiin? Mä kun en ole näihin madallutuksiin ole juuri perehtynyt....JiiTee_ kirjoitti:Samoilla linjoilla! Itellä ainakin loppu semmonen turha huojuminen ku vähä matalsi. Matallusjousina Modificarsilta ostetut Vogtlandin jouset hintaan 183€ rahteineen.
Antaako kaasut vastinetta rahoille, jos ja kun joskus varmaan joutuu noi iskaritkin vaihtamaan.
- kuningatar
- Viestit: 1358
- Liittynyt: 20.10.2010 9:51
- Paikkakunta: Järvenpää
Rassausmiitin kiireellisyys tasosta johtuen aikataulu on joustava. Iltapäivä klo 13 yö myöhään, koska hommia on ihan tarpeeksi.TaTsi kirjoitti:Juu, onneksi suurin osa osista ei juuri hinnaltaan päätä huimoo.pupetti kirjoitti:Narina helat maksaa kuuleman mukaan alta 30 kymppiä kappale kl-osassa....
Vahva veikkaus itellä on juurikin noi takalaakerit. Tuntuu selvä välys kun rengasta heiluttaa. Tosin onhan siellä paljon muitakin osasia....
Rassausmiitti kuullostaa hyvältä, mutta pikkasen aikataulut pukkaa päälle, mutta katotaan...
Tinaruusun haltija
Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi
Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi
Pelkät jouset vaan, iskarit on ainakin takana entisen omistajan uusimia mallia Biltema. Eli vakiokorkusen iskarit ovat kiinni eikä tuota mitään ongelmaa n. -40mm madallusjousilla.TaTsi kirjoitti:Siis pelkät jouset vaan, vai vaihdoitko samalla iskaritkin lyhyempiin? Mä kun en ole näihin madallutuksiin ole juuri perehtynyt....JiiTee_ kirjoitti:Samoilla linjoilla! Itellä ainakin loppu semmonen turha huojuminen ku vähä matalsi. Matallusjousina Modificarsilta ostetut Vogtlandin jouset hintaan 183€ rahteineen.
Antaako kaasut vastinetta rahoille, jos ja kun joskus varmaan joutuu noi iskaritkin vaihtamaan.
Saa niillä muutamia senttejä laskettua mutta jos on kerta hirveen korkee niin madallussarjaa tai teet opiskelija madallusjouset, rälläkällä pari kierrosta poisAriK123 kirjoitti:Onko jousikumien vaihdolla käytännön merkitystä, jos on vara vaihtaa matalampiin? Minunkin autossa on aika paljon maavaraa.
En tarvitse madallettua autoa. Nytkin ottaa pohjapanssari lumeen aika hyvin. Sillä vaan ajattelin vähän laskea, jos se auttaisi pysymään tiellä.sviljamaa kirjoitti:Saa niillä muutamia senttejä laskettua mutta jos on kerta hirveen korkee niin madallussarjaa tai teet opiskelija madallusjouset, rälläkällä pari kierrosta poisAriK123 kirjoitti:Onko jousikumien vaihdolla käytännön merkitystä, jos on vara vaihtaa matalampiin? Minunkin autossa on aika paljon maavaraa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
nykynuoriso ei puhu enään madallussarjasta vaan alistussarjasta..pakko tässä on vaan alkaa nuortumaan ja alistuttamaandealer kirjoitti:Eieiei ! Kuvasta päätellen ainakin keulasta voisi madaltaa 2-3 senttimetriä mukavuuden kärsimättä, ajo-ominaisuuksia parantaenMeillä on jo yksi madallettu (kivireki) kärry pihassa (Emännän Kakkonen), joten luulen vahvasti jottei tätä madalleta yhtään. Tosin ulkonäköähän tulisi hieman lisää ja kun vaihtaisi vielä jotkin huulivanteet jne jne jne...
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
niin ja tähän rassausmiittiin...
Nii ja äkkiäkös sinä sieltä lopelta enslauantaina ajelet järvenpäähän rassaus miittiin kattomaan kuinka niitä osia vaihellaan...sama koskee dollarihymyä ku sieltä vapaalasta on nopiampi ajella j:päähän ku täältä länsirannikolta mistä ite lähen jo aamusella tulemaan "käärme" mersulla.
harmi juttu kun on tuo firman (koulutus ) risteily laivalla.. kun sinne ittensä tänään saa, niin eiköhän se ole huomenna kun kotiin pääsee niin aikas väsy.
jos ajankohta olisi ollut sopiva ..olisin ollut mukana..
toivottavasti joskus muulloinkin tulee tilaisuus.
Nii ja äkkiäkös sinä sieltä lopelta enslauantaina ajelet järvenpäähän rassaus miittiin kattomaan kuinka niitä osia vaihellaan...sama koskee dollarihymyä ku sieltä vapaalasta on nopiampi ajella j:päähän ku täältä länsirannikolta mistä ite lähen jo aamusella tulemaan "käärme" mersulla.
harmi juttu kun on tuo firman (koulutus ) risteily laivalla.. kun sinne ittensä tänään saa, niin eiköhän se ole huomenna kun kotiin pääsee niin aikas väsy.
jos ajankohta olisi ollut sopiva ..olisin ollut mukana..
toivottavasti joskus muulloinkin tulee tilaisuus.
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Selvittiin Ruuskaselle ilman suurempia ongelmia, mitä nyt muutama tien pätkä ja harha käännös tuli tehtyä
Ilmeisesti pirteä ilma (-16) jähmetti alustan, kun ei juuri vipotellut.
Iltapäivästä ollaan "viisaampia" ja pirellään peukkuja, jottei suurempia löytys...
Ilmeisesti pirteä ilma (-16) jähmetti alustan, kun ei juuri vipotellut.
Iltapäivästä ollaan "viisaampia" ja pirellään peukkuja, jottei suurempia löytys...
Viimeksi muokannut TaTsi, 11.2.2011 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
pitkälle on venynyt iltapäiväTaTsi kirjoitti:Selvittiin Ruuskaselle ilman suurempia ongelmia, mitä nyt muuta tien pätkä ja harha käännös tuli tehtyä
Ilmeisesti pirteä ilma (-16) jähmetti alustan, kun ei juuri vipotellut.
Iltapäivästä ollaan "viisaampia" ja pirellään peukkuja, jottei suurempia löytys...
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
No ni,
laakerit vaihettu ja vapinat/heilutukset jäi sitte siihe, ainakin näillä näkymin.
Jossain raidetangon päässä alkaavaa välystä vasemmalla. oikealla ylempi tukiv. sama juttu. Sekä oik. käsijarru toimii oudosti tai ei toimi...
Kiva napsutus alkoi kuulumaan oik. takaa kun pääsin kotio. Eli joku siellä käsijarrulla mättää, vaijeri jumis..?
Tosin napsutus loppui kun muutaman kerran jarruttelin ja käsij. painelin...
Vas. ottaa heti ja oik. vähän heikommin.
Nyt mua viedään remontista remonttiin......
laakerit vaihettu ja vapinat/heilutukset jäi sitte siihe, ainakin näillä näkymin.
Jossain raidetangon päässä alkaavaa välystä vasemmalla. oikealla ylempi tukiv. sama juttu. Sekä oik. käsijarru toimii oudosti tai ei toimi...
Kiva napsutus alkoi kuulumaan oik. takaa kun pääsin kotio. Eli joku siellä käsijarrulla mättää, vaijeri jumis..?
Tosin napsutus loppui kun muutaman kerran jarruttelin ja käsij. painelin...
Vas. ottaa heti ja oik. vähän heikommin.
Nyt mua viedään remontista remonttiin......
Onse Mersu vaan komia! Pihassa siis.
-23 ja unohtu laittaa piuhaan niin siihenhän se Jäi. 6-8 kertaa jaksoi startata ja sitten loppu hönkä akustakin.
Enpä muista tällaista tapahtuneen sitten 123 jälkeen, tosin ei ole Mersujakaan/tiiseleitä sen jälkeen ollut ja alkaa pikkuhiljaa tuntua ettei tämän jälkeen tulekaan.
Vaihtaiskohan tohon nyt kattoluukun tiivisteen vai antennin, jotta saadaan radalle jälleen?
Akusta saattais kuitenkin lähteä liikkeelle, kun on oikein mersun "omaa" mallia ja ties kuinka vanha.
Kuinkas noi hehkut vaikuttaa asiaan? Tarttiskohan niitä vaihdella kuinkakin usein? Tuskin niitäkään on vaihdettu ihan äkkiä. Hehkuvalo syttyy meinaan joskus pienellä viiveellä, muttei vilku eikä tee muutakaan ihmeellistä.
Loppuun vielä kuva siitä varmemmasta kulkineesta, eli Rata Kiree Kakkonen:
Tällä kun vetelee menemään, on olo kuin mikroautolla ajaessa. -40 joku alustasarja ja ei sitte yhtään vetele, eikä muute paljoo joustakkaan. Kurvaan voi vetää niin kovaa kuin uskaltaa ja penkissä pysyy, varsinkin kesällä 16" renkahilla.
-23 ja unohtu laittaa piuhaan niin siihenhän se Jäi. 6-8 kertaa jaksoi startata ja sitten loppu hönkä akustakin.
Enpä muista tällaista tapahtuneen sitten 123 jälkeen, tosin ei ole Mersujakaan/tiiseleitä sen jälkeen ollut ja alkaa pikkuhiljaa tuntua ettei tämän jälkeen tulekaan.
Vaihtaiskohan tohon nyt kattoluukun tiivisteen vai antennin, jotta saadaan radalle jälleen?
Akusta saattais kuitenkin lähteä liikkeelle, kun on oikein mersun "omaa" mallia ja ties kuinka vanha.
Kuinkas noi hehkut vaikuttaa asiaan? Tarttiskohan niitä vaihdella kuinkakin usein? Tuskin niitäkään on vaihdettu ihan äkkiä. Hehkuvalo syttyy meinaan joskus pienellä viiveellä, muttei vilku eikä tee muutakaan ihmeellistä.
Loppuun vielä kuva siitä varmemmasta kulkineesta, eli Rata Kiree Kakkonen:
Tällä kun vetelee menemään, on olo kuin mikroautolla ajaessa. -40 joku alustasarja ja ei sitte yhtään vetele, eikä muute paljoo joustakkaan. Kurvaan voi vetää niin kovaa kuin uskaltaa ja penkissä pysyy, varsinkin kesällä 16" renkahilla.
Kannattaa aloittaa siitä akusta. Käväse jossain korjaamolla missä pystyvät mittaamaan akun kunnon. Et suotta osta uutta akkua, jos se on vielä voimissaan. Kuinka pitkiä nuo sun startit olivat? 6-8 kertaa pitkällä kaavalla ei kuulosta ihan akun huonoudelta.
Vaan on komia Golffi sulla... Pidä tommosena "orkkislookkina".
Vaan on komia Golffi sulla... Pidä tommosena "orkkislookkina".
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
No joku vikahan tuossa on. Oma rönttä seisoo pihalla -28 asteessa ja laakista käyntiin ilman lämmitystä.
Kannattaa vaikka näin ensi alkuun mitata ne hehkujen resistanssit sieltä hehkureleen päästä liittimestä, niin näkee onko siellä jotain häikkää. Jos kovasti on poikkeavia arvoja muista jossain hehkussa, niin vaihtoon vaan kaikki.
Kannattaa vaikka näin ensi alkuun mitata ne hehkujen resistanssit sieltä hehkureleen päästä liittimestä, niin näkee onko siellä jotain häikkää. Jos kovasti on poikkeavia arvoja muista jossain hehkussa, niin vaihtoon vaan kaikki.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
No nii, huomenna olisi tarkoitus hehkuja (koittaa) vaihdella.
Oliko tähän jotain hyviä neuvoja/vinkkejä, jotta vältytään katkeamisilta ja sen myötä karmeasta V... ?
WD-40 ruiskailtu hehkujen juureen, uskon ollessa vahva, että se jotain saattaa auttaakin. Pitikö kone vielä ajaa kuumaksi? Selvitäänkö jatkoilla ja kulmilla, vai pitääkö imusarja + jotain muuta irroitella (300D)?
On kyllä tavan pienet paikat, noinkin "isossa" konehuoneessa. Tosin aikoinaan joutui Chevyn farkkuun vaihtamaan osan tulpista lokasuojan kautta, kun ne oli niin "järkevästi" sijoiteltu sinne.
Oliko tähän jotain hyviä neuvoja/vinkkejä, jotta vältytään katkeamisilta ja sen myötä karmeasta V... ?
WD-40 ruiskailtu hehkujen juureen, uskon ollessa vahva, että se jotain saattaa auttaakin. Pitikö kone vielä ajaa kuumaksi? Selvitäänkö jatkoilla ja kulmilla, vai pitääkö imusarja + jotain muuta irroitella (300D)?
On kyllä tavan pienet paikat, noinkin "isossa" konehuoneessa. Tosin aikoinaan joutui Chevyn farkkuun vaihtamaan osan tulpista lokasuojan kautta, kun ne oli niin "järkevästi" sijoiteltu sinne.
Me mitään hehkuja saatu vaihdettua, ei edes ensimmäistä
Meillä ei vaan ollut tarpeeksi kanttia vääntää kovempaa, ahdasta ku persiis, jne jne...
Mutta saatiin mitattua ne ja jokainen näytty 0,8 tai 0,9 ohmiiko se nyt sitte oli.
Mutta saatiin lisää korjattavaa
Kaikki jarrukamat taakse; levyt, palat, satulat, käsij,hilut, vaijerit, putket. Lisäksi pakoputki lähes POIKKI.
Kevyt Pieni Kevät Huolto
Eikat täsä voi ku
Mutta EI tässä vielä kaikki, EI suinkaan........
Kaverin autolla pääsin kotio ja miehän pääsiin koittaa kuin 4-veto, 3L turpo Auti liikkuu. Noh, kyllä liikkuu, liikkuupa hyvinkin.
Sen pääsi myöskin jänöjussi kokemaan, hypättyään suoraan eteen ja maski rikki
Tänään olisi syytä vetää HelikopteriKännit, mutta huomenna tarttis saada toi "raato" kuntoon, eli joutuu "pari" vaan ottamaan.
Toisaalta, jos meniskin huomenna Hyrylän autokaupoille ja vaihtais ton vaikka kiiaan tai johonkin ihan muuhun. Houkutteleva ajatus, eikö?
Meillä ei vaan ollut tarpeeksi kanttia vääntää kovempaa, ahdasta ku persiis, jne jne...
Mutta saatiin mitattua ne ja jokainen näytty 0,8 tai 0,9 ohmiiko se nyt sitte oli.
Mutta saatiin lisää korjattavaa
Kaikki jarrukamat taakse; levyt, palat, satulat, käsij,hilut, vaijerit, putket. Lisäksi pakoputki lähes POIKKI.
Kevyt Pieni Kevät Huolto
Eikat täsä voi ku
Mutta EI tässä vielä kaikki, EI suinkaan........
Kaverin autolla pääsin kotio ja miehän pääsiin koittaa kuin 4-veto, 3L turpo Auti liikkuu. Noh, kyllä liikkuu, liikkuupa hyvinkin.
Sen pääsi myöskin jänöjussi kokemaan, hypättyään suoraan eteen ja maski rikki
Tänään olisi syytä vetää HelikopteriKännit, mutta huomenna tarttis saada toi "raato" kuntoon, eli joutuu "pari" vaan ottamaan.
Toisaalta, jos meniskin huomenna Hyrylän autokaupoille ja vaihtais ton vaikka kiiaan tai johonkin ihan muuhun. Houkutteleva ajatus, eikö?
No niin, katsastusta yritettiin ja etujousi POIKKI
Muutoin kehui kovin ja k-arvo: 1,28. Mikä lienee sitten hyvä tai huono arvo, mutta eipä jäänyt tosta sitten kiinni.
Mistäs niitä vähän madaltavia jousia saikaan??? Jos nyt sitten samalla sen pari kolme senttiä tiputtaa keulasta.
Ainiin, etuvakaajan puslia suositteli vaihdettavaksi. Eikös tässä ollut juuri se pulttien katkeamis proleema hyvinkin lähellä?
Muutoin kehui kovin ja k-arvo: 1,28. Mikä lienee sitten hyvä tai huono arvo, mutta eipä jäänyt tosta sitten kiinni.
Mistäs niitä vähän madaltavia jousia saikaan??? Jos nyt sitten samalla sen pari kolme senttiä tiputtaa keulasta.
Ainiin, etuvakaajan puslia suositteli vaihdettavaksi. Eikös tässä ollut juuri se pulttien katkeamis proleema hyvinkin lähellä?
Jouset vaihdettu ja leima juuri kuivunut
Tosin tuli alkuperäis korkeutta olevat tuli, kun piti kumeilla hieman madaltaa... Mutta eipä ne käynytkään, kun joku varaosamyyjä myi 123:n kumit Taisi pakettissa lukea vielä 115:n.
Ykkösen ja kakkosen kumit siis ylimääräisenä jos joku tarttee.
Aamusella vielä kesärenkaat tuli alle, niin pääsiäisen vietto voinee alkaa
Tosin tuli alkuperäis korkeutta olevat tuli, kun piti kumeilla hieman madaltaa... Mutta eipä ne käynytkään, kun joku varaosamyyjä myi 123:n kumit Taisi pakettissa lukea vielä 115:n.
Ykkösen ja kakkosen kumit siis ylimääräisenä jos joku tarttee.
Aamusella vielä kesärenkaat tuli alle, niin pääsiäisen vietto voinee alkaa
Parit uudet kuvat 8-reikäset alla ja uudet etujouset 2 kumeilla
[img][img]http://i660.photobucket.com/albums/uu32 ... Mese_1.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i660.photobucket.com/albums/uu32 ... Mese_2.jpg[/img][/img]
Perä nousi aikas paljon kun "luistonesto" säkit poistin kontista (50KG).
[img][img]http://i660.photobucket.com/albums/uu32 ... Mese_1.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i660.photobucket.com/albums/uu32 ... Mese_2.jpg[/img][/img]
Perä nousi aikas paljon kun "luistonesto" säkit poistin kontista (50KG).