200 cdi käyntihäriöt ja voimanpuute
200 cdi käyntihäriöt ja voimanpuute
E mallin automaatti 200cdi vm. 99/00 teki kotiin ajaessani sen, että sammui kuin seinään. Ei käyntiin millään, vasta koneen jäähdyttyä strarttasin kuin palmun alta. Mutta kun kone lämpeni pysähtyi taas, ja jälleen sama alusta kun oli seissyt tovin.
Ei kun hinurilla paikalliseen MB merkkikorjaamoon. Viaksi paljastui kampiakselin asentoanturi. se ansiokkaasti vaihdettiin ja nyt pysyy käynnissä. Samalla vaihdettiin suuttimen tiivisteet.
Tästä vain seurasi se että tehot hävisivät ja kulutus nousi ( tankilisella n 500km, ennen n. 800-900km)
Hassua on myös se ettei lähde kylmänä liikkeelle ( D tai R asento ) Kaasun kun painaa pohjaan ei tapahdu mitään. vasta kun laittaa P tai N asentoon nousee kierrokset. Hetken kun käyttelee niin pääsee liikkeelle.
Muutenkin sen korjauksen jälkeen voimaton alle 2000-2500 rpm. Kaasua pitää painaa aina niin paljon että heittää aina pienemmälle vaihteelle.
Uudestaan korjaamolle , ei vikakoodia =" autos on kunnossa....ajotietokone näyttää kulutukses n.7-8l / 100km"
On kuulemma ok, vaikka sanoin sen valehtelevan kun tripissä vain 500km jonka jälkeen pakko mennä tankille.
Nyt tosi hyviä neuvoja.... merkkikorjaamolla täälä ei sitä saada kuntoon
Olipas pitkä ja surullinen tarina....
Ei kun hinurilla paikalliseen MB merkkikorjaamoon. Viaksi paljastui kampiakselin asentoanturi. se ansiokkaasti vaihdettiin ja nyt pysyy käynnissä. Samalla vaihdettiin suuttimen tiivisteet.
Tästä vain seurasi se että tehot hävisivät ja kulutus nousi ( tankilisella n 500km, ennen n. 800-900km)
Hassua on myös se ettei lähde kylmänä liikkeelle ( D tai R asento ) Kaasun kun painaa pohjaan ei tapahdu mitään. vasta kun laittaa P tai N asentoon nousee kierrokset. Hetken kun käyttelee niin pääsee liikkeelle.
Muutenkin sen korjauksen jälkeen voimaton alle 2000-2500 rpm. Kaasua pitää painaa aina niin paljon että heittää aina pienemmälle vaihteelle.
Uudestaan korjaamolle , ei vikakoodia =" autos on kunnossa....ajotietokone näyttää kulutukses n.7-8l / 100km"
On kuulemma ok, vaikka sanoin sen valehtelevan kun tripissä vain 500km jonka jälkeen pakko mennä tankille.
Nyt tosi hyviä neuvoja.... merkkikorjaamolla täälä ei sitä saada kuntoon
Olipas pitkä ja surullinen tarina....
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tervetuloa foorumille telex
En osaa tietenkään antaa suoraa vastausta että mistä tuommoinen johtuu mutta jos vikakoodeja ei ole, niin suosittelisin ainakin että moottorille tehtäisiin suutintesti jossa näkyy suuttimien korjauskertoimet. Voi olla että kun suuttimille on sattunut joku kolhu tai muu kun tiivisteitä on vaihettu ja sitten joudutaan käyttämään muilla suuttimilla isoa korjauskerrointa ja tämä aiheuttaa suurentunutta kulutusta. Minulla on tuommoinen omakohtainen kokemus viallisen suuttimen kanssa. Kyse voi olla toki muustakin mutta tuo nyt olisi yksi tarkistutettava asia.
En osaa tietenkään antaa suoraa vastausta että mistä tuommoinen johtuu mutta jos vikakoodeja ei ole, niin suosittelisin ainakin että moottorille tehtäisiin suutintesti jossa näkyy suuttimien korjauskertoimet. Voi olla että kun suuttimille on sattunut joku kolhu tai muu kun tiivisteitä on vaihettu ja sitten joudutaan käyttämään muilla suuttimilla isoa korjauskerrointa ja tämä aiheuttaa suurentunutta kulutusta. Minulla on tuommoinen omakohtainen kokemus viallisen suuttimen kanssa. Kyse voi olla toki muustakin mutta tuo nyt olisi yksi tarkistutettava asia.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi käyntihäriöt ja voimanpuute
Ihan ensimäisenä olihan merkki korjaamon testeri *:ritelex kirjoitti:E mallin automaatti 200cdi vm. 99/00 teki kotiin ajaessani sen, että sammui kuin seinään. Ei käyntiin millään, vasta koneen jäähdyttyä strarttasin kuin palmun alta. Mutta kun kone lämpeni pysähtyi taas, ja jälleen sama alusta kun oli seissyt tovin.
Ei kun hinurilla paikalliseen MB merkkikorjaamoon. Viaksi paljastui kampiakselin asentoanturi. se ansiokkaasti vaihdettiin ja nyt pysyy käynnissä. Samalla vaihdettiin suuttimen tiivisteet.
Tästä vain seurasi se että tehot hävisivät ja kulutus nousi ( tankilisella n 500km, ennen n. 800-900km)
Hassua on myös se ettei lähde kylmänä liikkeelle ( D tai R asento ) Kaasun kun painaa pohjaan ei tapahdu mitään. vasta kun laittaa P tai N asentoon nousee kierrokset. Hetken kun käyttelee niin pääsee liikkeelle.
Muutenkin sen korjauksen jälkeen voimaton alle 2000-2500 rpm. Kaasua pitää painaa aina niin paljon että heittää aina pienemmälle vaihteelle.
Uudestaan korjaamolle , ei vikakoodia =" autos on kunnossa....ajotietokone näyttää kulutukses n.7-8l / 100km"
On kuulemma ok, vaikka sanoin sen valehtelevan kun tripissä vain 500km jonka jälkeen pakko mennä tankille.
Nyt tosi hyviä neuvoja.... merkkikorjaamolla täälä ei sitä saada kuntoon
Olipas pitkä ja surullinen tarina....
(sitä kun ei nykyisin aina tiedä)
jos ei niin jonnekin koodin lukuun *:rin piuhan päähän
onkos auto missä päin?
jonnekin *:rin piuhan päähän ja katsomaan tapahtuma hetkellä olosuhdetietoja
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
On merkkikorjaamossa , ja ei testeri näytä mitään vikaa... ??
Testerin merkistä en tiedä mutta on mersun merkkikorjaamo ja samalla paikalla näkyvät noita uusiakin kauppaavan.
Tämän päivä saldo oli soitto korjaamosta jossa todettiin että auto on epäkunnossa eikä kulkenut aluksi pihalta mihinkään , kierrokset kyllä kuulemma ottaa tappiin saakka( siis P tai N asennossa) Hetken käyttelyn jälkeen kyllä oli saatu liikkeelle omin voimin.
Totesivat että vika on mutta ei tiedetä missä, kaikenlaista on kuulemma kokeiltu. Ei tule todennäköisesti kuntoon. Lupasivat aamulla vielä kokeilla josko keksisivät viime hetken keinon...
( tai yöllä itsestään korjaantunut, heh heh)
Rahastavat varmaan kyllä kunnolla, tulee kai kallis käynti kun edellinen maksoi jo yli 500€ ja ei tullut kuntoon....mitähän tästä veloitetaankaan??
Auto on muuten satakunnassa...
Testerin merkistä en tiedä mutta on mersun merkkikorjaamo ja samalla paikalla näkyvät noita uusiakin kauppaavan.
Tämän päivä saldo oli soitto korjaamosta jossa todettiin että auto on epäkunnossa eikä kulkenut aluksi pihalta mihinkään , kierrokset kyllä kuulemma ottaa tappiin saakka( siis P tai N asennossa) Hetken käyttelyn jälkeen kyllä oli saatu liikkeelle omin voimin.
Totesivat että vika on mutta ei tiedetä missä, kaikenlaista on kuulemma kokeiltu. Ei tule todennäköisesti kuntoon. Lupasivat aamulla vielä kokeilla josko keksisivät viime hetken keinon...
( tai yöllä itsestään korjaantunut, heh heh)
Rahastavat varmaan kyllä kunnolla, tulee kai kallis käynti kun edellinen maksoi jo yli 500€ ja ei tullut kuntoon....mitähän tästä veloitetaankaan??
Auto on muuten satakunnassa...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos satuisi olemaan lähi aikoina uudellamalla/hämeesä...telex kirjoitti:On merkkikorjaamossa , ja ei testeri näytä mitään vikaa... ??
Testerin merkistä en tiedä mutta on mersun merkkikorjaamo ja samalla paikalla näkyvät noita uusiakin kauppaavan.
Tämän päivä saldo oli soitto korjaamosta jossa todettiin että auto on epäkunnossa eikä kulkenut aluksi pihalta mihinkään , kierrokset kyllä kuulemma ottaa tappiin saakka( siis P tai N asennossa) Hetken käyttelyn jälkeen kyllä oli saatu liikkeelle omin voimin.
Totesivat että vika on mutta ei tiedetä missä, kaikenlaista on kuulemma kokeiltu. Ei tule todennäköisesti kuntoon. Lupasivat aamulla vielä kokeilla josko keksisivät viime hetken keinon...
( tai yöllä itsestään korjaantunut, heh heh)
Rahastavat varmaan kyllä kunnolla, tulee kai kallis käynti kun edellinen maksoi jo yli 500€ ja ei tullut kuntoon....mitähän tästä veloitetaankaan??
Auto on muuten satakunnassa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Hain tänään rakkineen vähän kotiin välillä. Kyllä kai sillä just nuo pakolliset kauppareissut jotenkin hoitaa....
Tänään totesivat huollossa että oliskohan vikaa suuttimissa, olivat kyselleet jostain ja saaneet tiedoksi kokeilla niitten vaihtoa.
Tuntui vaan hassulta kun huollossa sanottiin että pitää vaihtaa kaikki 4 kerralla , muuten antaa vikakoodia ??
Helvetin kalliiksi tulee kaikki uusia kerralla, varisinkin kun jos on pois ottaessa hajonnut niin mikähän on liikkeen vastuu tälläisessä ??
Kaiken lisäksi kotiin raahautuessani autolla huomasin että oli alkanut nopeusmittarin alla oleva näyttö ( se missä kilometrit + ym.) vilkkua samaan tahtiin kun laitan suutavilkun kumpaan suuntaan vaan....
Tämä tullut sillä aikaa kun auto huollossa.
Melkoinen vitutus päällä siis....mitä enemmän huolletaan sitä enemmän vikaa autoon ilmaantuu.
Tänään totesivat huollossa että oliskohan vikaa suuttimissa, olivat kyselleet jostain ja saaneet tiedoksi kokeilla niitten vaihtoa.
Tuntui vaan hassulta kun huollossa sanottiin että pitää vaihtaa kaikki 4 kerralla , muuten antaa vikakoodia ??
Helvetin kalliiksi tulee kaikki uusia kerralla, varisinkin kun jos on pois ottaessa hajonnut niin mikähän on liikkeen vastuu tälläisessä ??
Kaiken lisäksi kotiin raahautuessani autolla huomasin että oli alkanut nopeusmittarin alla oleva näyttö ( se missä kilometrit + ym.) vilkkua samaan tahtiin kun laitan suutavilkun kumpaan suuntaan vaan....
Tämä tullut sillä aikaa kun auto huollossa.
Melkoinen vitutus päällä siis....mitä enemmän huolletaan sitä enemmän vikaa autoon ilmaantuu.
Kannattaa vaihtaa korjaamoa.telex kirjoitti:
Tuntui vaan hassulta kun huollossa sanottiin että pitää vaihtaa kaikki 4 kerralla , muuten antaa vikakoodia ??
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Huh mitä pas***(joopa joo jos yksi suutin rikki niin yksi suutin vaihdetaan ei ehjien suutimien vaihtamatta jättämisestä tule mitään vikakoodeja"niitä jokusen risan...vaihtaneena)
onkohan ko paikassa koskaan cdi koneista mersua edes
ennen nähty(muuta kun ohiajamassa/taxsi tolpalla...)
E: kaikenlaisten tuhoamisten/tehtyjen vikojen jälkeen voi kestää,
sen oikean vianhaku asiansa osavaltakin pitkään
(eli jos alkuun oli 100€ Vika niin sen korjaaminen voi nyt tuhoamisen jälkeen
maksaa monin kertaisesti ja siihen pääle vielä ne tullet viat...)
onkohan ko paikassa koskaan cdi koneista mersua edes
ennen nähty(muuta kun ohiajamassa/taxsi tolpalla...)
E: kaikenlaisten tuhoamisten/tehtyjen vikojen jälkeen voi kestää,
sen oikean vianhaku asiansa osavaltakin pitkään
(eli jos alkuun oli 100€ Vika niin sen korjaaminen voi nyt tuhoamisen jälkeen
maksaa monin kertaisesti ja siihen pääle vielä ne tullet viat...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiitos neuvoista !!
Nyt ottaa päähän että tuli vietyä auto tuonne. Vaikka ajattelin että merkkikorjaamo tuntisi jonkinmoista ammatttiylpeyttä ja asiantuntemustakin luulisi löytyvän.
Maanantaina pitää vielä neuvotella mitä tehdään. Suuttimien tiivisteitten vaihtohan oli alunperin heidän ehdotuksensa , ja tiesin kyllä että jos vuotavat on hyvä laittaa..... mutta jos rikkovat niin....
Varmaan jotain sähkövikaa haettu ja saatu kilometrinäyttökin vilkkumaan jollain ihme kämmäyksellä.
Tuo kaikkien suuttimien vaihto ehdotus oli tullut jostain pääkallonpaikalta , itsekkin sitä ihmettelivät , muuta näin pitää kuulemma tehdä.
Huoh!!
Missään Porin lähellä mersukorjaamoa joka oikeasti osaa asiansa ??
Tai vaikka vähän kauempanakin joka on oikea korjaamo, jos ei päästä sopuun tuolla ( tekisi mieli laittaa korjaamon nimi tähän...) paikassa.
Nyt ottaa päähän että tuli vietyä auto tuonne. Vaikka ajattelin että merkkikorjaamo tuntisi jonkinmoista ammatttiylpeyttä ja asiantuntemustakin luulisi löytyvän.
Maanantaina pitää vielä neuvotella mitä tehdään. Suuttimien tiivisteitten vaihtohan oli alunperin heidän ehdotuksensa , ja tiesin kyllä että jos vuotavat on hyvä laittaa..... mutta jos rikkovat niin....
Varmaan jotain sähkövikaa haettu ja saatu kilometrinäyttökin vilkkumaan jollain ihme kämmäyksellä.
Tuo kaikkien suuttimien vaihto ehdotus oli tullut jostain pääkallonpaikalta , itsekkin sitä ihmettelivät , muuta näin pitää kuulemma tehdä.
Huoh!!
Missään Porin lähellä mersukorjaamoa joka oikeasti osaa asiansa ??
Tai vaikka vähän kauempanakin joka on oikea korjaamo, jos ei päästä sopuun tuolla ( tekisi mieli laittaa korjaamon nimi tähän...) paikassa.
Tälle "merkkikorjaamolle" se on vikakoodi, kun yhden suuttimen vaihdon jälkeen loputkin suuttimet kalibroituvat uudestaanCDI203 kirjoitti:Huh mitä pas***(joopa joo jos yksi suutin rikki niin yksi suutin vaihdetaan ei ehjien suutimien vaihtamatta jättämisestä tule mitään vikakoodeja"niitä jokusen risan...vaihtaneena)
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Oikealla korjaamolla tarkoitat?telex kirjoitti:Kiitos neuvoista !!
Huoh!!
Missään Porin lähellä mersukorjaamoa joka oikeasti osaa asiansa ??
Tai vaikka vähän kauempanakin joka on oikea korjaamo, jos ei päästä sopuun tuolla ( tekisi mieli laittaa korjaamon nimi tähän...) paikassa.
paikkaa missä auto tulee oikeasti kuntoon?
paikkaa missä on "oven päällä kyltti korjaamo" ?
paikkaa missä molemat edellä yhdistyy?
jos viimeistä niin pari sellasta täälläkin kirjoitelee
(tosin porista on heille matkaa)
jos taas ensimäistä niin sitten on parikin vaihto ehtoa niisäkin joutuu jonkun verran ajelemaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siis normaali toiminta olisi vika koodijusamb kirjoitti:Tälle "merkkikorjaamolle" se on vikakoodi, kun yhden suuttimen vaihdon jälkeen loputkin suuttimet kalibroituvat uudestaanCDI203 kirjoitti:Huh mitä pas***(joopa joo jos yksi suutin rikki niin yksi suutin vaihdetaan ei ehjien suutimien vaihtamatta jättämisestä tule mitään vikakoodeja"niitä jokusen risan...vaihtaneena)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja remonti paikka on vaihtunut ?telex kirjoitti:Ei autoa.....tänäänkään....
Vika ei kai ?? olekkaan suuttimissa , ovat nyt kuulemma testattu.
Epäilevät vaihdelaatikkoa jos se olis jotenkin vikaantunut? höh...
Mitenkähän helvetissä tuokin tapahtui auton ollessa huollossa.
Nyt alkaa menna kuppi nurin , ja lomsassa pohja häämöttää...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Menet sinne Satakunnan Autotaloon (hittojako tässä kaunistelemaan, siellä nyt on kai kerran remontti onnistunut; vaihtoivat pyörät nissaniin...), haet auton pois ja käsket lähettää laskun jos kehtaavat että saat kiistää sen. Samalla esität oman laskun joka sisältää kaiken mitä olet tähän mennessä maksanut + matka- ym. kulut. Kun alkavat räyhätä, niin ilmoitat seuraavan neuvotteluosapuolen olevan kuluttajavirasto ja poliisi... Täyttää petoksen tunnusmerkit.telex kirjoitti:Ei ole.... vähän kai vaikea viedä tuolta autoa kesken.... ei oikeen tiedä miten laskuttavat. ( varmaan ihan perkeleesti kuitenkin)
Ei tässä tiedä hittoakaan mitä tekis...
Sitten vaan ajelet päiväksi vaikkapa LD:lle tai diilerille, ei täältä sinne niin pitkä matka loppujen lopuksi ole. Maksaa itsensä takaisin kulutuksessa jo paluumatkalla.
EDIT: kas, tapauksesta on jo aikaa... No, neuvo on yleispätevä meille satakuntalaisille.