Mercedes-Benz 609 Kasten ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
-Joe-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.11.2010 12:43

Mercedes-Benz 609 Kasten ?

Viesti Kirjoittaja -Joe- »

Eli suunnitelmissa hommata kyseinen kuljetin 4 litraisena dieselinä käyttikseksi, jos joku osais vähän äkkinäiselle kertoa että onko noissa jotain mikä kannattaa erityisen tarkkaan tutkia ostaessa? Tyyppivikoja?
Muutenkin jos jollain on kokemusta enempi näistä kaapeista niin info on tervetullutta.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Tyyppivioista tai muistakaan vioista en tiedä, mutta onko jo joku tietty yksilö tiedossa? :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Etupäässä kallituksenvakaajan kumit, ne jokka pitää se vakaajan kiinni etuakselissa, iskareitten yläpäät ja niitte kiinnitykset, ruostuvat helposti, samaten etuakseliston kiinnityskohdat, pyörien laakerit, onko kui kireelle vedettyä myyntiä varten, näkee siitä jos on suht puhtaat ne "kupit".

Takapäästä samat hommelit sen akseliston kohdilta ja iskareitten yläpäät, rungon päät kummallaki puolen oltava ehjät ja hitsaamattomat, muuten saa tehä paljon hommia niitte kanssa, helmat niiltä kohdin missä se lattiapelti on rungon alla, näkee siitä jos helma peltien alaosassa on ruostetta koko helman osalta, ja jos sisällä on vanerit ni niitte alle voi kätkeytä vaikka ja mitä.

Hytin kuskin puoleista mattoa kannattaa nostaa polkimien alta ja katella jotta onko pelti haperoa vai ei, tavaratilan puolelta takaovien kohdilta ja jos on sivuovi ni se saranakiskon alla saattaa olla ylläri.

Siinäpä ne tärkeimmät, kyllä sen silmilä näkee aika nopiaan on piilotettu ylläreitä vai ei, pinta ruosteet ei nuissa mitään haittaa...muutako sen että leviää nopiaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jäykällä etuakselilla olevissa tulee syynätä olkatappien välys, arvokas korjuuttaa. :?:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kyllä kannattaa tarkkaan harkita meinaako ruveta kaapilla ajelemaan kaikki ajonsa,
kannattaa käydä koe ajamassa useampi ja ruoste on sellainen joka kaapin pilaa,,
koska muutenhan kaikki on tehtävissä nopeasti ja jopa edullisesti(ruosteen paimentaminen on yleensä enemmän aikaa vievää hommaa),,
itse katsoisin rasvat perästä, askista ja moottorista tai jos kaikki on öljystä märkinä niin on ainakin rasvattu(katastus ukko valittaa siitä aina),koska rasvan vähyys perässä,moottorissa ja laatikossa pilaa ne,,,
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”