tenavaan paremmat jarrut

Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

tenavaan paremmat jarrut

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

pieni lauantai projekti suoritettu:

etu Jarrusatulat w124 320 coupesta
Black Diamond levyt (295mm) ja palat

takana alkuperäiset satulat ja black diamond levyt ja palat + alkuperäiset käsijarrun osat uusittu

Muutama kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

kaikki etuhilut mahtuivat alkuperäisten 15" vanteiden sisään, jarrusatulassa oli yksi kohta jota joutui muokkaamaan uusien levyjen kanssa:

Kuva

nuo punaisella ympyröidyt kohdat ottivat kiinni levyyn kun osat olivat kunnolla kiinni joten niitä joutui hieman muokkaamaan.
tilaa ei eteen juurikaan ylimääräistä jäänyt ja jarrukilpeä( w201 oma) joutui myös taivuttelemaan jonkin verran.
toisessa etujarruletkussa oli pullistuma joten laitoin tuningstudiolta tilaukseen teräspunosletkut.

lopputulos ihan ok, tosin jäisellä tiellä kokeiltuna, mutta nyt uskaltaa ajaa konttorille kokeilemaan.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Paljos tuli kustannuksia osista :?:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

satulat, levyt, palat, käsijarrukengät(+hilut), uudet tiivisteet ja nyt teräspunosletkut niin mennään lähemmäs 900€, mutta seuraavilla ratapäivillä ei enää pitäisi jarrujen keittää ja palojen lasittua. Ja jarrunesteenä on Motul RBF600.
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

do diin....

Tänään saatu vaihdettua teräspunosletkut eteen. Laiskuus iski kylmässä tallissa ja takanurkat jää myöhemmäksi + jarrunesteet melkein lopussa, haettava viikolla lisää motulia. Pakettia odotellaan camskillsiltä( toyo r888 195/50-16" + 225/45-16)

Kuva

, uudet vanteet varastossa ( barzetta forza carbon 7x16")

Kuva

ja toivotaan että lumet sulaisi nopeasti. tänä vuonna onkin 9:t ratapäivät ja mahd. monet tulisi yrittää käydä ajamassa....

sitten kun rikastuu niin ruvetaan lisäämään tehoja...

PS. eihän noi auton vanteet auton lookkiin sovi, mutta kun oli kevyet ja vakio 2.6 ei oikein muutenkaan potki....
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Paljo tojot makso?
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

vajaa 600€ tuli hintaa kaikkineen kumeille, kannatta muistaa pyytää alennuskoodia e-maililla tai ostoskorivaiheessa (camskills) ennenkuin hyväksyy tilauksen, tippuu jonkin verran listahinnasta pois, yokohamat olisi olleet melkein 200 kalliimmat. tiputin vannekoon aikaisemmasta 17" alemmas 16" kevyiden vanteiden takia. pitää punnita aikaisemmat kumit+vanteet ja verrata tuleviin...... ihan mielenkiinnosta..
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Onkos gemmit ja vanteet punnittuna jo? Meille tuli team dynamicsin pro race 1.2 juuri painon takia.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Minkälainen tuntuma, teho ja jakauma tulee jarruille jos vaihtaa vain nelimäntäsatulat, muttei pääsylinteriä? :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Easy Rider kirjoitti:Minkälainen tuntuma, teho ja jakauma tulee jarruille jos vaihtaa vain nelimäntäsatulat, muttei pääsylinteriä? :roll:
ei minulla ainakaan ole moittimista ollut.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Easy Rider kirjoitti:Minkälainen tuntuma, teho ja jakauma tulee jarruille jos vaihtaa vain nelimäntäsatulat, muttei pääsylinteriä? :roll:

Eipä ole minullakaan moittimista ollut ja takana vielä farkun jarrut eli 278mm levyt eli tasapaino kohdillaan...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

Itse tykkään ainakin ratapäiväkäytössä nykyisestä setupista, sopivasti etupainoinen, ettei perä pyri sivulle vaikkei auto ole ihan suorassakaan. Yksi palasetti mennyt jo, että jonkin verran nopeammin nuo uritetut/reiítetyt levyt syö paloja
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1058
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Oletko muuten vielä käynyt semmosta näiden isojen jarrujen kanssa että kun jarrut kuumenee radalla niin pyörälaakerista palaa rasvat ja laakeri on kohta selvä.

Ihtellä kävi kerran näin ja kaverilla kans.
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

En ole kyseiseen hommaan törmännyt. Omat huomio olisi päinvastoin, nuo isot jarrut ei kuumene avoimilla vanteilla läheskään niin paljon kuin alkuperäiset.
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Tuohon rasvojen palamiseen luulisi auttavan red linen cv-5. Melko varmasti paras rasva mitä markkinoilla on. Ei mene endurancessakaan vetareissa liruksi 6h:n aikana niin kuin moni muu on mennyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 jarrut”