M-B sammuilee ja tukehtuu

|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

M-B sammuilee ja tukehtuu

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Elikkä maanantaina oli huolto jossa mm. asennettiin lohkolämmitin, sisähaara, vaihdettiin tulpat ja pa-suodatin jne..
Huollon jälkeen toimi normaalisti, kunnes tiistai aamuna (eilen) tunnin lämmityksen jälkeen tyhjäkäynti seilasi 500-1200rpm väliä ja aluksi pari kertaa sammuikin. Lämpimänä toimi normaalisti, kuten myös illalla lämmityksen jälkeen.
No itku pitkästä ilosta: tänään vierailemaan sukulaisten luo vähän yli 100km päähän, puolimatkassa kiihdyttäessä risteyksestä auto sammui. Lähti käyntiin, mutta tuntui tukehtuvan kun painoi kaasua nopeasti tai kierroksia oli alle 2000rpm. Tätä jatkui koko loppumatkan.

Perillä soitin huoltoon ja arvelivat, että joko sähkövika tai ruisku/huohottimet jäätävät. Talliin sulamaan ja sitten lukemaan vikakoodit, jos ei auta.
Pääsin kyllä takaisin kotiin, mutta jälleen puolimatkan tienoilla sammui joka helvetin kerta kun kierrokset laski.

Onkohan siellä nyt vaan paikat jäässä, vai onko tuo pa-järjestelmä jotenkin seonnut tuosta lohkolämmittimestä? :roll:

Autohan on W202 C200 vm.96
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ettei olis joku johto irti...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Enpä ainakaan huomannut, kun koetin tutkia. :? Siinä ilmanputsarin ja imusarjan välisessä putkessa oleva anturi näytti myös ehjältä ainakin niiden lankojen osalta, eikä liitoskaan näyttänyt hapettuneelta. Suihkautin siihen kuitenkin WD40:ä.

Siinä putken ja imukaulan välisessä liitoksessa kyllä oli sellaista vaaleaa tahmaa (luultavasti veden ja öljyn sekoitusta), puhdistin sen.

Nyt se onkin ollut yli neljä tuntia tallissa (+10 astetta), olkoon nyt yön yli siellä. Pitää huomenna kokeilla toimiiko..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Taispa olla vaan jäätymisvika. Auto oli tallissa iltapäivään asti, jolloin ajoin sillä n.40km. Ihan loppumetreillä sammui kerran eikä vastannut kaasuun, toimi kuitenkin taas normaalisti hetken tyhjäkäytön jälkeen. Sittenpä kävin hakemassa pullon jäänestoa ja tankkasin auton samalla täyteen. Lopuksi ajoin vielä 50 ongelmatonta kilometriä illan päätteeksi. :D
Täytyy nyt vaan koputtaa puuta ja toivoa ettei vika uusiudu. Joulunpyhät saa vielä sulaa rauhassa tallissa.

Ai niin: Hyvää joulua kaikille!!!
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Eipä se sitten taas kauaa toiminu. Tänään kotimatkalla alkoi tehdä seuraavaa: kun löysää kaasua ja painaa kohta uudestaan kierrokset laskee ja auto meinaa sammua, eikä kaasun painallus ainakaan auta asiaa. Sitten kun päästää kaasun pois, se ottaa itsekseen kierroksia n.1500rpm ja tyhjäkäynti hyppii kunnes sammuu.. :shock: Kotiin päästyäni opetin kaasun uudelleen, ja nyt taas toimii, mutta tiedä sitten kuinka kauan aikaa.
Olisi varmaan viisasta käydä huomenna vikakoodien luvussa?

Osaisko kukaan viisas veikata missä vika?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Mistään minä en tiedä mitään, mutta tässä on tarinan tynkää.


Samantapaiset oireet oli minunkin autossa. Tyhjäkäyntiä ei jaksanut käydä muutamaa minuuttia kauempaa, ryki ja kako käynnistettäessä ja eikä tahtonut pysyä käynnissä muuten kuin kaasua lipsuttamalla.

Sitten kun sai liikkeelle, automaatin laittaessa kolmosta pesään, alkoi nykiminen, joka loppui kolmosen mennessä päälle. Risteystä lähestyttäessä, vauhdin tippuessa liki nollaa, auto sammui kuin saunalyhty.

Vika paljastui pihalla testaillessa. Auto nimittäin ryömi eteenpäin, vaikka vaihdekeppi oli Neutraali asennossa (N).> Automaattilaatikko on tullut tiensä päähän; remontti päälle!
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Muuten ihan hyvä ehdotus, mutta tämä on manuaali.

Käytin auton vikakoodien luvussa, mutta jostain syystä eivät päässeet lukemaan moottorinohjauksen vikakoodeja. ABS:än ja muihin kyllä pääsi käsiksi.
Kyseisessä paikassa kuitenkin arveltiin, että josko polttoainepumppu olisi menossa tai sitten keräisi alipainetta tankkiin.

Nyt kun asiaa tarkemmin miettii, niin bensakorkkia avatessa tuntuu kyllä olevan jonkin verran alipainetta tankissa, sillä sellainen imuääni kuuluu varsinkin tyhjemmällä tankilla korkkia avatessa. Onko tämä normaalia? Olisiko siellä nyt joitakin 'hengitysröörejä' tuolle tankille, jotka olis voinu mennä tukkoon??
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

jostain syystä eivät päässeet lukemaan moottorinohjauksen vikakoodeja
Nyt keskittymään tähän, pitää ne pystyä lukemaan.
Jos tässä on ylijännitesuojarele koko ongelma saattaa olla siinä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:Muuten ihan hyvä ehdotus, mutta tämä on manuaali.

Käytin auton vikakoodien luvussa, mutta jostain syystä eivät päässeet lukemaan moottorinohjauksen vikakoodeja. ABS:än ja muihin kyllä pääsi käsiksi.
Kyseisessä paikassa kuitenkin arveltiin, että josko polttoainepumppu olisi menossa tai sitten keräisi alipainetta tankkiin.

Nyt kun asiaa tarkemmin miettii, niin bensakorkkia avatessa tuntuu kyllä olevan jonkin verran alipainetta tankissa, sillä sellainen imuääni kuuluu varsinkin tyhjemmällä tankilla korkkia avatessa. Onko tämä normaalia? Olisiko siellä nyt joitakin 'hengitysröörejä' tuolle tankille, jotka olis voinu mennä tukkoon??
Onkos siinä mikä kone diseli vai bensa?
jos diseli niin yhdessä sellaisessa oli vikaa imusarjan paineen tunistemessa ja oireet oli saman kaltaisia,

vika koodin lukuun voi olla eston tosiiaan se yjrele systtemi
tai sitten niistä sulakkeista yksi on poks/huono kosketus

olihan laite miilä sitä yrittettin tehdä *:ri (niin ei ole ainakaan sittä kiinni että laite ei olisi sopiva)

E: tuollahan se luki tulpat eli bensa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Missä päin autoa, ja minkä näköinen palikka tuo yj-rele olisi?
En ole ihan varma, mikä testeri oli, mutta käsittääkseni kokeili parillakin eri "ohjelmalla", ja sanoivat että kyseisellä laitteella on kyllä testattu onnistuneesti samanikäistä väyrystäkin.. :?
Näyttöön tuli jotakin tyyliin "yhteys epäonnistui", mutta tosiaan onnistui kyllä nuo ABSit ja muut tarkistaa.

Meinasipa muuten uhohtua mainita, että heillä oli aiemmin käynyt huollossa joku tojota, joka ei myöskään ollut antanut katsoa moottorinohjauksen vikakoodeja, ja siinä oli syynä ollut jokin rikkinäinen rele... :roll:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suunnilleen tuollainen, muovi (kuvassa musta) todennäköisesti keltainen, punainen tai sininen:
Kuva
Löytyy testipistokkeen lähistöltä, menikös se niin että jos malli on uudempi eli pistokkeen kansi 13 mm avainkannalla boksilaatikon päällä niin yj-relettä ei ole tuollaisenaan.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Kyllä sieltä tuollainen löytyy mustalla muovilla, päällä 10A sulake. Vielä kun tietäisi mitä seuraavaksi tehdä. Pitäisiköhän aloittaa hakuammunta, ja alkaa uusimaan osia yksi kerrallaan, en tiedä.. :( Tuokin osa maksaa sen rapiat 100e
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Toissa iltana vaihdettu uusi yj-suojarele, toimi tähän päivään asti. Taas alkoi kuitenkin hyytymään ja meinasi sammua. Jälleen 5min. seisotuksen jälkeen toimi. Mietin nyt vaan, että olisiko bensapumppu kuitenkin syyllinen, koska aina vaan enemmän alkaa tuntua siltä, ettei se saisi polttoainetta kun alkaa temppuilla.

Vikakoodeja ei ole edelleenkään saatu luettua moottorinohjauksesta. Merkkiliikkesiin on matkaa toista sataa kilometriä, eikä tuolla uskalla kovin pitkälle lähteä. Kaippa se on kohta pakko tilata lavetti ja tosiaan vietävä merkkihuoltoon hinnalla millä hyvänsä, sen verran jo alkaa vituttamaan tämä oikuttelu.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vika koodit saa luettua *:rila muualakin kuin merkkiliikessä,
niitähän vähän joka puolella...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 390
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

En kerennyt koko juttua tässä kännipäissäni lukea, mutta pariin kertaan on osunut kohdalle huono uusi tulppa.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

carbon kirjoitti: ...bensakorkkia avatessa tuntuu kyllä olevan jonkin verran alipainetta tankissa, sillä sellainen imuääni kuuluu varsinkin tyhjemmällä tankilla korkkia avatessa. Onko tämä normaalia?
Kyllä minulla ainakin on tehnyt aina ihan samaa. Kokeile vaikuttaako käyntiin kun avaa bensakorkin, tuskinpa vaikuttaa mut...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

CDI203 kirjoitti:Vika koodit saa luettua *:rila muualakin kuin merkkiliikessä,
niitähän vähän joka puolella...
Olen käynyt kolme kertaa eri paikoissa luetuttamassa vikakoodit, mutta yhdessäkään eivät päässeet moottorinohjaukseen lukemaan niitä. Aina sama teksti: Yhteys autoon muodostettu. Ok. Auto ei vastaa asianmukaisesti, laite ei ehkä ole soveltuva kyseiseen autoon.

Ei näyttäis olevan bensakorkilla vaikutusta vian ilmenemiseen, oli auki tai kiinni.

Hain vielä kerran uuden polttoainesuodattimen ja yritän saada tänään vaihdetuksi. Jos siellä tankissa nyt on sattunut olemaan niin paljon kondenssivettä, että se olis tukkinu uudenki suodattimen. Okei, alan ehkä olla vähän epätoivoinen.. :roll:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Vika koodit saa luettua *:rila muualakin kuin merkkiliikessä,
niitähän vähän joka puolella...
Olen käynyt kolme kertaa eri paikoissa luetuttamassa vikakoodit, mutta yhdessäkään eivät päässeet moottorinohjaukseen lukemaan niitä. Aina sama teksti: Yhteys autoon muodostettu. Ok. Auto ei vastaa asianmukaisesti, laite ei ehkä ole soveltuva kyseiseen autoon.

Ei näyttäis olevan bensakorkilla vaikutusta vian ilmenemiseen, oli auki tai kiinni.

Hain vielä kerran uuden polttoainesuodattimen ja yritän saada tänään vaihdetuksi. Jos siellä tankissa nyt on sattunut olemaan niin paljon kondenssivettä, että se olis tukkinu uudenki suodattimen. Okei, alan ehkä olla vähän epätoivoinen.. :roll:
Onko niistä yhdessäkään ollut *:ria ?

(ainakin ilmoitukset on outoja "yleensä ilmoittele mittään että yhteys autoon muodostettu...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Entäs moottorin ohjausboksi? Pakko ehdottaa tätä jokaiselle, koska omasta taitaa olla entinen. Ainakin w124 m104 moottorissa ohjausboksilta tulee piuha bensareleelle, joka kytkee releen päälle. Jos siellä on kontaktihäiriöitä, niin saattapi sitä kautta pätkiä bensan syöttöä - tai sitten ei. Tai sitten koko systeemi on erilainen? :nocando:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Imusarjavuoto? Starttipilotilla kokeilemaan.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Ei ole ollut star:ia näissä paikoissa.
Huomasin vielä sellaisen omituisuuden, että auton ongelmat alkavat kun moottorin lämpötila alkaa olla lähellä normaalia (n.80 astetta). Pakokaasu myös haisee pahalle silloin kun alkaa oireilla. Auton toiminta myös palautuu normaaliksi aina kun sen on ollut muutaman minuutin virrat pois päältä.

Onko tässä mallissa ilmamassamittaria tms. joka säätelee noita seoksia tai mittailee lämpötiloja (imuilman lämpöanturi?)
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:Ei ole ollut star:ia näissä paikoissa.
Huomasin vielä sellaisen omituisuuden, että auton ongelmat alkavat kun moottorin lämpötila alkaa olla lähellä normaalia (n.80 astetta). Pakokaasu myös haisee pahalle silloin kun alkaa oireilla. Auton toiminta myös palautuu normaaliksi aina kun sen on ollut muutaman minuutin virrat pois päältä.

Onko tässä mallissa ilmamassamittaria tms. joka säätelee noita seoksia tai mittailee lämpötiloja (imuilman lämpöanturi?)
Lienee sen ikäisessä ilmamassa mittari/imusarjan paine anturi/lambdaanturi

joku noista tai kaikki

ihmtytää että miksi viedä mersu tutkitavaksi paikkan missä ei ole siihen homaan sopivia laiteita ?

kun selasiakin paikoja on paljon missä tarvitava kalusto on

haju kuvauksen perusteela seos menee liian rikkaalle(edelä mainitujen lisäksi lämötila anturi voi myös sen tehdä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

CDI203 kirjoitti:ihmtytää että miksi viedä mersu tutkitavaksi paikkan missä ei ole siihen homaan sopivia laiteita ?

kun selasiakin paikoja on paljon missä tarvitava kalusto on
Siis kyllä olisin alun perinkin vienyt paikkaan, jossa star diagnosis löytyy, mutta en asu missään kaupungissa, jossa kaikki palvelut on totuttu saamaan heti kulman takaa. Tietääkseni minua lähimmät starit sijaitsevat Ylivieskassa (110km), Iisalmessa (~120km) ja Jyväskylässä (140km) :roll: Kertokaa ihmeessä jos tiedätte paikan lähempänä Pihtipudasta, josta star löytyy.
Tällä hetkellä autoa ei kyllä ainakaan ajamalla uskalla lähteä viemään kyseisiin paikkoihin, joten yritän nyt vielä vaikka tuota imuilman lämpöanturia. Sitten lähtee Ylivieskan pajalle, jos ei kokonaisena, niin osina sitten.. :twisted:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Elikkä imuilman lämpöanturin vaihdoin ja alkoi ainakin nollakelissä toimimaan niinkuin Mersun kuuluuki. Vanhassa anturissa oli hieman heikonoloinen toinen niistä juotoksista, joten pakkanen olisi ehkä voinut sen verta vaikuttaa siihen, ettei saanut kunnon kosketusta.. :nocando:

Jos vika korjaantui tällä niin kiitos ja kuittaus kaikille avustaneille!

Puuta koputellen pakkasia odottamaan ja korjaamoaikaa varaamaan.. :lol:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:Elikkä imuilman lämpöanturin vaihdoin ja alkoi ainakin nollakelissä toimimaan niinkuin Mersun kuuluuki. Vanhassa anturissa oli hieman heikonoloinen toinen niistä juotoksista, joten pakkanen olisi ehkä voinut sen verta vaikuttaa siihen, ettei saanut kunnon kosketusta.. :nocando:

Jos vika korjaantui tällä niin kiitos ja kuittaus kaikille avustaneille!

Puuta koputellen pakkasia odottamaan ja korjaamoaikaa varaamaan.. :lol:
hyvin mahdolista väärä tieto sisään menevän ilman lämmöstä,
aiheutaa kyllä häiröitä,

toivotaan että oli siinä ja tuli kuntoon :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

-14 pakkasta ja vanhat oireet palasivat. :shout:

Kyllähän tämä on merkkihuoltoon vietävä, mutta ihmettelen edelleen miksi temppuilee vain pakkaskeleillä ja vasta sitten kun kone alkaa saavuttamaan käyntilämpötilansa.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
fender
Viestit: 15
Liittynyt: 27.11.2010 16:41
Paikkakunta: Pilkanmaa

Viesti Kirjoittaja fender »

Kerro ihmeessä,jos vika löytyy ja mikä tuon aiheutti. Mulla autossa hieman samoja oireita. Emäntä valitti kun oli liikenteessä että kierrokset soutivat itsekseen.
MB 180 C -93
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

carbon kirjoitti:-14 pakkasta ja vanhat oireet palasivat. :shout:

Kyllähän tämä on merkkihuoltoon vietävä, mutta ihmettelen edelleen miksi temppuilee vain pakkaskeleillä ja vasta sitten kun kone alkaa saavuttamaan käyntilämpötilansa.
Siihenhän taidettiin vaihtaa tulpat? Oisko puola mennyt. Peruste, koskettu kuitenkin sytkäjohtoihin ja puoliin. Tietty jos on semmoinen sytkä jossa yksi puola per pytty... Samanlaista oiretta puolavikaisena kutoskoneessa...

Voi olla bensapaineen säätömokkulakin... Mutta se ei juuri kaiketi selitä lämpötilan vaikutusta asiaan...
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Keskiviikkona olisi huoltoaika. Kerron sitten mitä tehtiin ja auttoiko asiaan.. :wink:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Tänään tosiaan oli huoltoaika. Vikakoodeja pukkas seuraavasti:

009 Ohjainlaite N3/6 Imusarjan paine epäuskottava.
044 Kampiakselin asema-anturin L5 signaalia ei tunnisteta/ei uskota.
029 Lambdasäätö laiha vasteessaan/seos liian rikas.

Tänään alkoi tupruttamaan jo hieman mustaakin savua. Menomatkalla hyytyi ja sammui kerran, paluumatkalla ei mitään ongelmia.

Sanokaa ettei tuo paineentunnistin/moottorinohjausboksi ole vaihtokunnossa!! Uudella hintaa aivan uskomattoman älyttömän hirveästi.. :ttu:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”