w124 300d, puhaltaa haaleanlämpöistä MAX:lla.
w124 300d, puhaltaa haaleanlämpöistä MAX:lla.
Moi!
Lueskelin noita ilmastointitopicceja lävitse, mutta en löytänyt juuri tähän ongelmaan vastausta. Ongelma seuraavanlainen.
Lämmitinlaite puhaltaa "semi" lämmintä, vaikka lämpötila on kuskilla ja apparilla MAX:lla, naksauksen yli. Jäähdytysnesteitten määrä tsekattu, ja sinne joutu lisäämään ainetta, ei auttanut.
Koneen lämmöt vähän yli 80 matka-ajossa, silti vaan puhaltaa haaleanlämmintä. Jos puhalluksen laittaa täysille, niin ilma hieman viilenee.
Mistä lähtis hakemaan vikaa?
Auto W124 '91, 300D, Automaatti, ei ilmastointia.
Ja kiitoksia muuten hyvästä foorumista, eka viesti
Lueskelin noita ilmastointitopicceja lävitse, mutta en löytänyt juuri tähän ongelmaan vastausta. Ongelma seuraavanlainen.
Lämmitinlaite puhaltaa "semi" lämmintä, vaikka lämpötila on kuskilla ja apparilla MAX:lla, naksauksen yli. Jäähdytysnesteitten määrä tsekattu, ja sinne joutu lisäämään ainetta, ei auttanut.
Koneen lämmöt vähän yli 80 matka-ajossa, silti vaan puhaltaa haaleanlämmintä. Jos puhalluksen laittaa täysille, niin ilma hieman viilenee.
Mistä lähtis hakemaan vikaa?
Auto W124 '91, 300D, Automaatti, ei ilmastointia.
Ja kiitoksia muuten hyvästä foorumista, eka viesti
Tervetuloa mukaan,
Aiheesta kun koittaa hakea vaikka närhenmuna haulla, taitaa löytyä vastaus
konehuoneen vasemmassa reunassa, akun likellä on ko. osaset, sieltä tsekkaamaan heti alkuun. Puhdistus auttaa, hioo moskat pois palluroista.
Veikkaus on taitolaji.
H
Aiheesta kun koittaa hakea vaikka närhenmuna haulla, taitaa löytyä vastaus
konehuoneen vasemmassa reunassa, akun likellä on ko. osaset, sieltä tsekkaamaan heti alkuun. Puhdistus auttaa, hioo moskat pois palluroista.
Veikkaus on taitolaji.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
mulla oli syyläri aikanaan tukossa.. kesällä keitteli ja talvea en oikeen muista... ei ainakaan keittäny tulee väkistenki mieleen että olisko siä sisäkenno tukos mutta en tiä onko tämmösissä ollu tapana olla 2koppasen kolffinvikaa ollenkaan eli en jotenkaa jaksaasi uskoa että siä olis kabiinin kenno tukos en ainakaan itte siitä alkaisi ekana purkimaan
edit: tais olla sitte talvella niin että ei lämmenny koko keksintö riittävästi .. eli vesi ei kiertänyt riittävästi
edit: tais olla sitte talvella niin että ei lämmenny koko keksintö riittävästi .. eli vesi ei kiertänyt riittävästi
Viimeksi muokannut Terho P, 10.11.2010 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tällä selviää ettei vika ole ohjauspaneelissa, närhenmunat voi silti jumittaa. Tosin jos puhallusilma täysin samanlaista molemmille puolille se ei ole välttämättä todennäköistä, kuten ei myöskään samasta syystä kennon tukkoisuus. Mutta närhenmunat kannattaa putsata.Tai sitten jättää kokeeksi ne "neulat" munien sisältä kokonaan pois, näkee ainakin varmuudella onko vika munissa.andyx kirjoitti:Jeps... ei ollut närhenmunat, vetelin 160km liittimet irti ja silti sellasta hailakkaa puhaltaa...
Kun lämmöt on noin 80:ssa niin se on OK eikä termarissa ole vikaa.
Vika ei ole myöskään syylärissä - eikä kiertovesipumpussa kun kierroksillakaan ei tule lämmintä.
Tosin kiertovesipumppu voi olla rikki ja ehjän tilalle laittaminen kenties parantaa lämmöntuottoa vähän mutta varsinainen vika on jossain muualla.
Josko joku ¤%%¤#&ootti on laittanut järjestelmään jotain paikka-ainetta ja se tukkinut kennon ?
Vika ei ole myöskään syylärissä - eikä kiertovesipumpussa kun kierroksillakaan ei tule lämmintä.
Tosin kiertovesipumppu voi olla rikki ja ehjän tilalle laittaminen kenties parantaa lämmöntuottoa vähän mutta varsinainen vika on jossain muualla.
Josko joku ¤%%¤#&ootti on laittanut järjestelmään jotain paikka-ainetta ja se tukkinut kennon ?
jos OIKEIN painattaa menemään kovilla kierroksilla niin, että lämpö nousee lähemmäs 90 astetta, niin saattaa ehkä "hippasen" tulla lämpösempää....
... saattaa hyvinkin myös olla mun mielikuvitusta, joka tapauksessa ei mitään radikaaleja eroja.
Pitää varmaan putsailla koko järjestelmä ja kokeilla auttaako.
... saattaa hyvinkin myös olla mun mielikuvitusta, joka tapauksessa ei mitään radikaaleja eroja.
Pitää varmaan putsailla koko järjestelmä ja kokeilla auttaako.
Päivitystä...
...välillä puhaltaa kuumaa, välillä kylmää... lämmönsäätö kohdassa, missä tuulilasinkuva. Kuumempaa puhaltaa kun säätää ilmastoinnin puhaltamaan niistä sivuräppänöistä, eikä lämmittämään tuulilasia, mutta tässä tulee paras kohta.
Nyt pikku lumipyryssä ja varsinkin kun auto seisoo, niin vekotin puhaltaa pientä lumikidettä, jos ilmastoinnin säätää tuulilasin sulatukselle...voi vittu. Kojelaudalla lentelee sellasta pientä silsaa...
Vituttaa.. mihinköhän tämä viittaa?
...välillä puhaltaa kuumaa, välillä kylmää... lämmönsäätö kohdassa, missä tuulilasinkuva. Kuumempaa puhaltaa kun säätää ilmastoinnin puhaltamaan niistä sivuräppänöistä, eikä lämmittämään tuulilasia, mutta tässä tulee paras kohta.
Nyt pikku lumipyryssä ja varsinkin kun auto seisoo, niin vekotin puhaltaa pientä lumikidettä, jos ilmastoinnin säätää tuulilasin sulatukselle...voi vittu. Kojelaudalla lentelee sellasta pientä silsaa...
Vituttaa.. mihinköhän tämä viittaa?
Jatketaan topiccia.... kopioin tänne saman tekstin, minkä laitoin kilpailevalle foorumille..
Jaksan ihmetellä tätä mersun (w124 300D aut '91) haaleahkoa lämpeämistä.
Puhaltimeen liittyen ongelma seuraava:
1 asennossa puhaltaa lämmintä (ei kuumaa, mutta lämmintä).
2 asennossa haalenee
3 asennossa on jo viileähköä
4 asennossa kylmää.
Jos puhaltimen säätää tuulilasille, toimii edellämainitulla tavalla.
Jos puhaltimen säätää puhaltamaan sivuräppänöistä, ilma on kaikissa asennoissa hieman lämpöisempää.
Jos puhaltimen säätää niin, että se puhaltaa tuulilasille, sivuräppänoille ja jaloille (eli nuolet ylös ja alas asentoon) Niin sivuräppänöistä tulee kylmää, tuulilasille haaleaa ja jaloille melko lämmintä. Puhaltimen voimakkuus vaikuttaa hommaan (mitä kovemmin, sitä viileämpää).
Lämmönsäätö toimii niin, että puhaltaa joko maksimilämmintä (riippumatta paljonko tuuttaa asteita) ja naksauksen yli kun menee viileälle puolelle, niin puhaltaa kylmintä mahdollista.
Vaikka lämmönsäätö on täysillä, ei autoa silti voi sanoa mitenkään kuumaksi... eli sisääntuleva ilma on haalean lämmintä (tarkenee -12*C pakkasella ajella ihan "ok")
Seuraavat asiat tutkittu:
1. närhenmunat on katsottu + putsattu... jopa hetkeksi aikaa poistettu käytöstä (ei vaikutusta). Ilman liitintä puhaltaa kuumaa
2. Kvpumppu toimii, kokeiltu myös toista kvpumppua, ei vaikutusta.
3. Kaikki letkut (kvpumpulle --> närhenmunille --> kennolle --> kennolta paluu) lämpösiä, niinkun kuuluukin
4. Järjestelmässä on painetta, ei liikaa... sopiva määrä.
5. Koneen lämmöt viisarin verran yli 85, kovassa kiihdytyksessä ehkä 85 (eli talla pohjassa kilometri)
Ei hukkaa nestettä, kansipahvi rempattu.
Any ideas? autossa ei ilmastointia.
Jaksan ihmetellä tätä mersun (w124 300D aut '91) haaleahkoa lämpeämistä.
Puhaltimeen liittyen ongelma seuraava:
1 asennossa puhaltaa lämmintä (ei kuumaa, mutta lämmintä).
2 asennossa haalenee
3 asennossa on jo viileähköä
4 asennossa kylmää.
Jos puhaltimen säätää tuulilasille, toimii edellämainitulla tavalla.
Jos puhaltimen säätää puhaltamaan sivuräppänöistä, ilma on kaikissa asennoissa hieman lämpöisempää.
Jos puhaltimen säätää niin, että se puhaltaa tuulilasille, sivuräppänoille ja jaloille (eli nuolet ylös ja alas asentoon) Niin sivuräppänöistä tulee kylmää, tuulilasille haaleaa ja jaloille melko lämmintä. Puhaltimen voimakkuus vaikuttaa hommaan (mitä kovemmin, sitä viileämpää).
Lämmönsäätö toimii niin, että puhaltaa joko maksimilämmintä (riippumatta paljonko tuuttaa asteita) ja naksauksen yli kun menee viileälle puolelle, niin puhaltaa kylmintä mahdollista.
Vaikka lämmönsäätö on täysillä, ei autoa silti voi sanoa mitenkään kuumaksi... eli sisääntuleva ilma on haalean lämmintä (tarkenee -12*C pakkasella ajella ihan "ok")
Seuraavat asiat tutkittu:
1. närhenmunat on katsottu + putsattu... jopa hetkeksi aikaa poistettu käytöstä (ei vaikutusta). Ilman liitintä puhaltaa kuumaa
2. Kvpumppu toimii, kokeiltu myös toista kvpumppua, ei vaikutusta.
3. Kaikki letkut (kvpumpulle --> närhenmunille --> kennolle --> kennolta paluu) lämpösiä, niinkun kuuluukin
4. Järjestelmässä on painetta, ei liikaa... sopiva määrä.
5. Koneen lämmöt viisarin verran yli 85, kovassa kiihdytyksessä ehkä 85 (eli talla pohjassa kilometri)
Ei hukkaa nestettä, kansipahvi rempattu.
Any ideas? autossa ei ilmastointia.
Joko neste ei kierrä kunnolla tai kenno ei luovuta lämpöä kuten pitäisi.Puhaltimeen liittyen ongelma seuraava:
1 asennossa puhaltaa lämmintä (ei kuumaa, mutta lämmintä).
2 asennossa haalenee
3 asennossa on jo viileähköä
4 asennossa kylmää.
Luultavasti joutuu kennon vaihtamaan, ja sehän ei ilmastoituun ole mitenkään pikku homma.
Niin... riippuu puhaltimen voimakkuudesta. Ykkösasennossa, ilman liitintä, puhaltaa kuumaa.felmit kirjoitti:tuo minua mietityttääandyx kirjoitti:1. närhenmunat on katsottu + putsattu... jopa hetkeksi aikaa poistettu käytöstä (ei vaikutusta). Ilman liitintä puhaltaa kuumaa
puhaltaako kuumaa, jos liittimen ottaa irti
vai ei, niin kuin on selostettu aiemmin
Onneksi ei autossa ole ilmastointia, mutta joutuu varmaankin purkamaan lähes osiin tuon kinnerin, että sen kennon saa vaihdettua. Sen takia ei ihan hirveesti napostelisi lähteä sitä ensimmäisenä tekemään...dealer kirjoitti:Joko neste ei kierrä kunnolla tai kenno ei luovuta lämpöä kuten pitäisi.
Luultavasti joutuu kennon vaihtamaan, ja sehän ei ilmastoituun ole mitenkään pikku homma.
Saisikohan lämppärin kennoa huuhdeltua. Eli letkut irti ja paineella vettä nurinpäin kennoon. Varmaan voisi jotain liuottavaakin sinne muljauttaa ja huudella uudelleen.
Mahtaako olla letkut pahassakin paikassa, jos ei niin ehkä voisi koittaa. Tuossa linkissä Canadan hemmo näyttää esimerkkiä, ei tosin ole Mese mutta kuitenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=raVBmWG_WSI
Mahtaako olla letkut pahassakin paikassa, jos ei niin ehkä voisi koittaa. Tuossa linkissä Canadan hemmo näyttää esimerkkiä, ei tosin ole Mese mutta kuitenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=raVBmWG_WSI
auto katolleen niin saa mönjät kennon pohjalta letkujen kautta ulos
tai kenno esille ja putsaus, jos hyvän haluaa...
yhden auton kennon putsasin huuhtelemalla, ½ h tuli ruskeaa mönjää...
helpoin konsti laittaa putsausainetta letkujen kautta kennoon
antaa kunnolla vaikuttaa
ja letkujen kautta kunnon painehuuhtelu
jos on kunnossa tarkenee alle -30 C paitasillaan
tai kenno esille ja putsaus, jos hyvän haluaa...
yhden auton kennon putsasin huuhtelemalla, ½ h tuli ruskeaa mönjää...
helpoin konsti laittaa putsausainetta letkujen kautta kennoon
antaa kunnolla vaikuttaa
ja letkujen kautta kunnon painehuuhtelu
jos on kunnossa tarkenee alle -30 C paitasillaan
autodidakti
Lämmitys
Itsellä samaa ongelmaa.Tosin ei nyt niin kylmää kabiinissa,mutta ei saunakaan.Vaihdoin kokeeksi termostaatin ja heti alkoi tulemaan lämmintä.
Viisari nousi vahvuutensa verran,mutta ero oli iso.
Laitettiin tuossa sitten plogilämmitin ja järjestelmä oli jonkun aikaa kuivillaan.Nyt taas tuntuu siltä,että pettikö termostatti jo.Ei ollut alkuperäinen,tosin kl-laatukamaa silti. Uusi alkuperäinen tuli perjantaina ja ajattelin,että täytyiskö se vaihtaa vielä kerran.
Viisari nousi vahvuutensa verran,mutta ero oli iso.
Laitettiin tuossa sitten plogilämmitin ja järjestelmä oli jonkun aikaa kuivillaan.Nyt taas tuntuu siltä,että pettikö termostatti jo.Ei ollut alkuperäinen,tosin kl-laatukamaa silti. Uusi alkuperäinen tuli perjantaina ja ajattelin,että täytyiskö se vaihtaa vielä kerran.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Itellä kyllä tulee kabiinin kuumaa joka asennossa mutta viileämmän ilman saanti on ongelma. Kylmää ei tule vastakuin ihan sinisessä päässä, melkein sama asia onko maximilla ,22 asteessa tai 20:ssa. Eikö näissä pitäis olla se sisäilman haistelija semmonen että kun siihen kuitin palasen laittaa se pysyy kiinni siinä? Se minkä moottori on ilmeisesti hanskalokeron takana ja se haistelijan toinen pää on sisävalon vieressä. Autona 94:en sedani 300D, ei oo ilmastointia tai mitään muutakaan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21.10.2010 9:46
- Paikkakunta: Turkhauta
Minulla oli samoja oireita.
Löysin syyn, kun mottorin käydessä kuului "löysän lautaspyörän kalinan kaltainen ääni". Auton sisälämpökään ei ollut mikään talviauton, koneen lämmöt pakkasilla n.80+viisarin leveys.
Kuuntelin ääntä muutaman kuukauden, kunnes syy löytyi.
Viskokytkin oli rikki ja pyöritti siipiä koko ajan päällä.
Otin ensihätään siivet pois ja koneen lämmöt nousi n..1-2 viirarin leveyttä ylöspäin. Ja sisäänkin alkoi tulla lämmintä.
Löysin syyn, kun mottorin käydessä kuului "löysän lautaspyörän kalinan kaltainen ääni". Auton sisälämpökään ei ollut mikään talviauton, koneen lämmöt pakkasilla n.80+viisarin leveys.
Kuuntelin ääntä muutaman kuukauden, kunnes syy löytyi.
Viskokytkin oli rikki ja pyöritti siipiä koko ajan päällä.
Otin ensihätään siivet pois ja koneen lämmöt nousi n..1-2 viirarin leveyttä ylöspäin. Ja sisäänkin alkoi tulla lämmintä.