Lexus IS 250 A
Lexus IS 250 A
Tammikuussa tulee vuosi siitä kun tähdellinen vaihtui japanialaiseen. Kilometrejä on tähän mennessä rullattu noin 23 tuhatta. Ongelmattomia kilsoja onkin ollut. Yksi tulppa on pitänyt vaihtaa. Sekä kuluvana osana jarrulevyt + palat eteen. Muuta ei sitten ole normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi tehtykkään. (paitsi kun ilmastoinnin kondensiovedet tulivat jaloille)
Pesin auton lauantaina ja jätin kuivamaan lämpöiseen halliin. Eilen sitten autoa käynnistäessä kävi vajaalla, yskäisi ja sammui. Moottorin vikavalo syttyi. Virrat pois ja uudelleenkäynnistys, vähän nikotteli kunnes viimeinenkin muki lähti mukaan ja alkoi käydä tasaisesti.
Lienee jotain kosteutta jossain. Voisi käydä koodeja luettamassa ja katsoa mitä sieltä tulee vastaukseksi.
Pesin auton lauantaina ja jätin kuivamaan lämpöiseen halliin. Eilen sitten autoa käynnistäessä kävi vajaalla, yskäisi ja sammui. Moottorin vikavalo syttyi. Virrat pois ja uudelleenkäynnistys, vähän nikotteli kunnes viimeinenkin muki lähti mukaan ja alkoi käydä tasaisesti.
Lienee jotain kosteutta jossain. Voisi käydä koodeja luettamassa ja katsoa mitä sieltä tulee vastaukseksi.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Re: Lexus IS 250 A
Kävin Maakunnan autossa luettamassa vikakoodit. Mitään ei ollut muistiin jäänyt. Tosin ei ollut viimeksikään kun tulppa oli finaalissa. Sen näki vasta siinä vaiheessa kun oli jokin lexuksen oma testeri kiinni ja auto käynnissä. Missfireä tuuppasi.
Paremmalla ajalla Tammerautoon.
Voisiko jokin venttiili kantaa? Jos on karstassa tms.
Paremmalla ajalla Tammerautoon.
Voisiko jokin venttiili kantaa? Jos on karstassa tms.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Re: Lexus IS 250 A
ÄÄÄÄHHHH... Tuommosia ei muistele kuin väyväy-kuskiGenerig kirjoitti: (paitsi kun ilmastoinnin kondensiovedet tulivat jaloille)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Re: Lexus IS 250 A
Pieniä ovat Leka kuskin murheetXUX63 kirjoitti: ÄÄÄÄHHHH... Tuommosia ei muistele kuin väyväy-kuski
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Lapin matkalla meni 6,9 satasella. Normaalisti huitelee jossain 8 litran yläpuolella. Kaakkeja taisi olla 208.Harald kirjoitti:Paljonkos se tämä japanianrauta söikään soppaa per sata kilometriä? Tehoja taisi olla alun kolmatta sataa hummaa?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
6. Ja on hyvä laatikko. TM:ssä (vai Tuulilasissa) oli näiden premium autojen testi just. Laatikkoa ylistettiin kovin. Testissä soppaa meni kuitenkin vertailuryhmän kärkipäästä.Harald kirjoitti:Eipä oo paha. Monivaihteinen tuo automaatti on?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Joo,meiän pitäisi vaihtaa Eldon kanssa kulkuneuvoja pariksi viikoksi,olisko tuossa kulutuslukemiin vaikutustaGenerig kirjoitti:Pitkällä matkalla se kyllä kulkee varsin maltillisella soppamäärällä. Kokeile Eldo säkin ajaa joskus lähikauppaa kauemmas Ei kai kikotin voi viedä 5 enemää pitkällä siivulla?
Nyt väykyn ajotietokone näyttää viimeisen kuudentuhannen kilometrin keskikulutus 5,7 litraa.
Yli 7 en oo saanut menemään,josko Eldo saisi lähemmäs kymppiä .
Päivittäiset ajot 250-300 km. matkaa,kaupungissa ei tule pyörittyä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Minä en oikein käsitä miten se isohko kulutus voisi johtua ajotyylistäni, joka on määrätietoinen mutta kuitenkin aika rauhallinen. Matka-ajoa ajan yleensä maltillisesti ja tasaisesti mittarinopeudella +5 km/h yli sallitun. Ohituksia tulee harvakseltaan mutta ne hoidetaan mahdollisuuksien mukaan ripeästi ja palataan matkanopeuteen.
Oma olettamukseni tuon kikottimen suhteen on se, että tuo aika korkeaviritteinen moottori vaan imee soppaa enemmän perusmalleihin verrattuna. Ja pienikokoinen mylly joutuu myös ponnistelemaan enemmän kuin isot. Matka-ajossakin kierrosluku on siellä 3000-3500 r/min luokassa, kun isot moottorit kiertävät vähintäänkin 1000 r/min vähemmän.
Oma olettamukseni tuon kikottimen suhteen on se, että tuo aika korkeaviritteinen moottori vaan imee soppaa enemmän perusmalleihin verrattuna. Ja pienikokoinen mylly joutuu myös ponnistelemaan enemmän kuin isot. Matka-ajossakin kierrosluku on siellä 3000-3500 r/min luokassa, kun isot moottorit kiertävät vähintäänkin 1000 r/min vähemmän.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Sinänsä huono vertailukohta, mutta tuossa tuttavapiirissä on Yaris Verso 1,4 D4D. Siinä kulutus vaihtelee 3,5-5,0L/100km, riippuen onko matka- vai kaupunkiajoa. Toki rekattu pakuksi, mutta aika hajulla menee. Eikä ajeta mitenkään erityisen varovasti, ohitetaan jos siltä tuntuu jne. Siksi esim. tuo matka-ajon kulutus tuntuu aika hurjalta Eldon autossa. Mutta varmaan huonohko vertailupari, kun on kireähkö bensa, ja tavan diesel.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
No eikä oo, kyllä väyväy meni pienemmälläEldorado kirjoitti:Juu, mutta on se kuitenkin pienempi kuin ex-mersuissa.thabandit^ kirjoitti:...Siksi esim. tuo matka-ajon kulutus tuntuu aika hurjalta Eldon autossa...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No joo, taisi se matka-ajossa mennä seiskan pintaan joskus. Mutta tehtaan lupaamaan 5,1:een oli vielä matkaa.XUX63 kirjoitti:No eikä oo, kyllä väyväy meni pienemmälläEldorado kirjoitti:Juu, mutta on se kuitenkin pienempi kuin ex-mersuissa.thabandit^ kirjoitti:...Siksi esim. tuo matka-ajon kulutus tuntuu aika hurjalta Eldon autossa...
Kyllä minustakin tuo 7,9 kuulostaa paljolta. Pakkasta toki oli tuolloin reissun ajankohtana 25-30 astetta. Lieneekö se vaikuttanut, en tiiä...dealer kirjoitti:Tuolle Yarikselle on tehdaskin ilmoittanut suuremmat tasaisen vauhdin kulutukset kun enimmälle osalle diesel-väykkyjä.
Siltikin 7,9 tuntuu paljolta. Väykky meni pari litraa vähemmällä, siis se ainut josta minulla on henkilökohtaista kokemusta.
edit: ohoh tämnähän on Generigin Luxus-topiksi, ja nyt täällä jaaritellaan mun kikottimen kulutuksesta. Jatketaan juttua siellä kikottimen omassa ketjussa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
No yllättävän lähellä oikeatahan tuo on. Joku voisi sanoa, että jopa harvinaista noin tarkka ajotietokoneen ilmoittama kulutus.Generig kirjoitti:Vielä tuosta kulutuksesta. Kävin jälleen tankkaamassa ja lukemaksi jäi 7,08 litraa/100km. Ajotietokone ilmoitteli 7.0l/100km eli tarpeeksi tarkka lukemahan se on.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Silti tuo 7,9l/100km kuulostaa paljolta. 3000rpm kiertaa meikäläisenkin 1.6 105km/h todellista ajaessa ja maantieajon kulutus on talvella aika tasan 6l/100km. Kesällä jonkin verran allekin.Eldorado kirjoitti:Ja pienikokoinen mylly joutuu myös ponnistelemaan enemmän kuin isot. Matka-ajossakin kierrosluku on siellä 3000-3500 r/min luokassa, kun isot moottorit kiertävät vähintäänkin 1000 r/min vähemmän.
Itsellä on mielessä seuraavana autona joko Lexus RX 400h tai
MB E320 CDI 4matic. Vuosimalli olisi jotain 2007 ja kilometrejä
noin 100.000. Kumpikin on nelivetoinen ja kulutus lienee sama.
Lexus kulkee bensalla ja Mersu dieselillä. Autovero taitaa olla
samaa luokkaa. Kummassakin on V6.
Mersu jaksaa vetää hiukan enemmän koukussa. Korimalli taitaa
Mersussa olla kätevämpi, mutta näkyvyys Lexuksesta parempi.
Saksasta tai muualta Euroopasta tuommoisen hakisin, kun vaan
raskisin luopua vanhasta autosta.
Jos noin uuden auton ostaisi, niin tavoitteena olisi, ettei sitä juuri
tarvitsisi korjailla seuraavaan 10 vuoteen (+220.000 km).
Kumpikos noista olisi parempi ostos? Lexus on hybridi ...
MB E320 CDI 4matic. Vuosimalli olisi jotain 2007 ja kilometrejä
noin 100.000. Kumpikin on nelivetoinen ja kulutus lienee sama.
Lexus kulkee bensalla ja Mersu dieselillä. Autovero taitaa olla
samaa luokkaa. Kummassakin on V6.
Mersu jaksaa vetää hiukan enemmän koukussa. Korimalli taitaa
Mersussa olla kätevämpi, mutta näkyvyys Lexuksesta parempi.
Saksasta tai muualta Euroopasta tuommoisen hakisin, kun vaan
raskisin luopua vanhasta autosta.
Jos noin uuden auton ostaisi, niin tavoitteena olisi, ettei sitä juuri
tarvitsisi korjailla seuraavaan 10 vuoteen (+220.000 km).
Kumpikos noista olisi parempi ostos? Lexus on hybridi ...
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Mersun voit unohtaa ainakin, jos 10 vuoteen ei tarvitse korjailla (useamman vuoden taksikokemuksen perusteella-tosin koneena ei koskaan ollut 4-sylinteristä suurempi, ja suuremmissa taas kalliimmat huolet tod.näk.). Ja voi myös unohtaa kaikki muutkin autot noilla ennakkotoiveilla. Nykyisen auton ostajan on vain hyväksyttävä faktat, että ei voi olettaa, että autot toimivat kuin W124 diesel eikä missään tapauksessa, että ne toimisivat kuin W123 diesel. Nykyauton ostajan on hyväksyttävä, että tonni menee aina silloin tällöin (koska itse ei osaa korjata elektroniikkavikoja) ja matka voi katketa minne vaan, oli kilometrejä sitten 20 tkm. tai 300 tkm. Ei nykyautoa voi ostaa kestävyyden mukaan, nykyään auto ostetaan sen mukaan mikä tuntuu hyvälle. Minulla eikä monella muullakaan ole kokemuksia Lexus RX 400h tai vastaavista mutta voisi kuvitella, että se on melkoisen mainio auto-eikä kestävyydeltäkään luulisi mersua häpeävän. Lexuksen huolto/korjaushinnoista en osaa sanoa mitään. Eksoottinen merkki se on, joten lienee vaikeutensa huoltopaikkojen kannalta?Jarkko N kirjoitti:Itsellä on mielessä seuraavana autona joko Lexus RX 400h tai
MB E320 CDI 4matic. Vuosimalli olisi jotain 2007 ja kilometrejä
noin 100.000. Kumpikin on nelivetoinen ja kulutus lienee sama.
Lexus kulkee bensalla ja Mersu dieselillä. Autovero taitaa olla
samaa luokkaa. Kummassakin on V6.
Mersu jaksaa vetää hiukan enemmän koukussa. Korimalli taitaa
Mersussa olla kätevämpi, mutta näkyvyys Lexuksesta parempi.
Saksasta tai muualta Euroopasta tuommoisen hakisin, kun vaan
raskisin luopua vanhasta autosta.
Jos noin uuden auton ostaisi, niin tavoitteena olisi, ettei sitä juuri
tarvitsisi korjailla seuraavaan 10 vuoteen (+220.000 km).
Kumpikos noista olisi parempi ostos? Lexus on hybridi ...
Itsellä jos noista olisi valittava, niin se kääntyisi Mersun suuntaan, mutta itse ottaisin suoralla kutosella, jos niitä on saanut myös 4-matikeina. Ja sellainen jossa ei ole hiukkassuodatinta. Paljonko tuollainen 100 tonnia ajettu 320 cdi 4-veto vielä maksaisi? Suomessa hinnat ovat 200 tkm. ajettuina noin 25-28 tonnin välissä. On niissäkin kyllä hinta romahtanut rajusti! Mitenkäs nuo MB:n ML-mallit sun käyttöösi sopisivat? Erityisesti 270 cdi.
Kyllä autoon saa jarruja laitella ja muita kuluvia osia vaihdella ja
huollot tehdä, mutta ylimääräisiin korjaamokäynteihin ei olisi oikein intoa,
jos kyse on suhteellisen uudesta ja hintavasta autosta.
Faceliftattu E on kuulemma melko huoleton. Lexus tietysti kestää ainakin
200 tkm, mutta hiukan arvelluttaa, mitä tapahtuu hybridiakustolle, kun
auto on 13 vuotta vanha ja ajettu 300 tkm.
Satatonnia ajettu E320 CDI 4matic tulisi Suomeen 30-35 tonnin
budjetilla, samoin Lexus. Yli 35 tonnin mennään, jos valitaan
hyvin varustettu auto merkkiliikkeestä ja laitetaan siihen kotimaassa
kunnon talvirenkaat ja muuta pientä varustetta. 40 tonnia riittää
varmasti.
ML on hylätty jo 5 vuotta sitten. Se on tehty USA:ssa ja maine on huono
kestävyyden suhteen. Korimallikaan ei ole niin kätevä kuin E-mallissa.
Koska Lexus hybridinä kuluttaa vain vähän bensiiniä, sen autovero
ja vuotuinen käyttömaksu jää pieneksi. Jos korjauksiin ei menisi rahaa,
käyttö olisi halpaa ja saisi nauttia bensakuutosen äänestä.
E-mersussa taitaa valitettavasti olla V-moottori myös 4-matikissa, kun
auton vm. on 2007 tai uudempi. Suora kuutonen olisi parempi.
Sen hiukkassuodattimen voi kai perata tyhjäksi.
huollot tehdä, mutta ylimääräisiin korjaamokäynteihin ei olisi oikein intoa,
jos kyse on suhteellisen uudesta ja hintavasta autosta.
Faceliftattu E on kuulemma melko huoleton. Lexus tietysti kestää ainakin
200 tkm, mutta hiukan arvelluttaa, mitä tapahtuu hybridiakustolle, kun
auto on 13 vuotta vanha ja ajettu 300 tkm.
Satatonnia ajettu E320 CDI 4matic tulisi Suomeen 30-35 tonnin
budjetilla, samoin Lexus. Yli 35 tonnin mennään, jos valitaan
hyvin varustettu auto merkkiliikkeestä ja laitetaan siihen kotimaassa
kunnon talvirenkaat ja muuta pientä varustetta. 40 tonnia riittää
varmasti.
ML on hylätty jo 5 vuotta sitten. Se on tehty USA:ssa ja maine on huono
kestävyyden suhteen. Korimallikaan ei ole niin kätevä kuin E-mallissa.
Koska Lexus hybridinä kuluttaa vain vähän bensiiniä, sen autovero
ja vuotuinen käyttömaksu jää pieneksi. Jos korjauksiin ei menisi rahaa,
käyttö olisi halpaa ja saisi nauttia bensakuutosen äänestä.
E-mersussa taitaa valitettavasti olla V-moottori myös 4-matikissa, kun
auton vm. on 2007 tai uudempi. Suora kuutonen olisi parempi.
Sen hiukkassuodattimen voi kai perata tyhjäksi.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Jokos Gene on saanut kutsun?
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... 16177.html
Minulle ei ole tullut ainakaan vielä mitään mutta tämähän ei mahdollisesti koske variksia...
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... 16177.html
Minulle ei ole tullut ainakaan vielä mitään mutta tämähän ei mahdollisesti koske variksia...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"