Väykyn ETS
Väykyn ETS
Muistaako kukaan kuinka 96 väykystä sai sen luistoneston pois päältä? Muistan lukeneeni siitä täältä ennen sivujen kaatumista mut nyt en sitä enää löydä. On tolla automaatilla vähä vekkulia hanges ajella
ETS:ää ei saa mitenkään pois päältä. Tai näiden ohjeiden mukaan rakentamalla se pitäisi pystyä ohittamaan. http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -97-a.html En ole kokeillut...testaappas niin jaksan tehdä itsekin
Tuota..olen useinkin ihmetellyt näillä foorumeilla että miksi jotkut (lähes jokainen?) haluaa saada POIS PÄÄLTÄ! luistonestot ym. sutimisen estot tai vaikkapa ets:n! Omassa väykyssäni oli jonkun aikaa ets(+abs) "pois päältä"
ja kyllä oli ikävä ajettava. Tänään yj-releet(?) tinattu kunnolla kiinni ja autolla voi taas ajaa-lähtee liukkaalla liikkeelle ja kulkee "hangessa"(10cm lunta)!
Lainaus: "On tolla automaatilla vähä vekkulia hanges ajella" jep eli tosi vekkulia kun sutii koko ajan eikä liikkunut metriäkään suoraan.
ja kyllä oli ikävä ajettava. Tänään yj-releet(?) tinattu kunnolla kiinni ja autolla voi taas ajaa-lähtee liukkaalla liikkeelle ja kulkee "hangessa"(10cm lunta)!
Lainaus: "On tolla automaatilla vähä vekkulia hanges ajella" jep eli tosi vekkulia kun sutii koko ajan eikä liikkunut metriäkään suoraan.
Just se!jannep kirjoitti: jep eli tosi vekkulia kun sutii koko ajan eikä liikkunut metriäkään suoraan.
nimim. takavedolla ajamaan opetellut ja etuvedosta 20v kärsinyt
edit: ja toisaalta kunnon hangessa mun mielestä epsinappi pohjassa ei kyllä huomaa juurikaan että mikään vastustelis zippaliiduja...
Olispas taas jääny tulematta eilen illalla tähän mäelle, jos olisi luistonestoja ollut jarruttelemassa.jannep kirjoitti:...lähtee liukkaalla liikkeelle ja kulkee "hangessa"(10cm lunta)!
Lunta senverran että normaalikorkunen 124 aurasi runkopalkilla latua (puskurista puuttuu alahelma),eli noin 15-20cm. Ensin oli ylitettävä tieltä aurausvalli ja sitten nousu joka on käytännössä yhtä mutkaa.
Tuohon kun olisi tarjonnut luistonestollisella niin yritykseksi olisi jäänyt
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
ETS ja ABS lähtee pois kertaheitolla kun ottaa sulakeboksista sen koko ison kannen veke, ja tihrustaa sitä mustaa mötikkätä oikeassa laidassa johonka menee kaksi leveätä liitintä.
Vasen harmaa liitin, johto nr. 5 kiinteä musta 97/98 ETS autoissa.
Tuo johto poikki ja siihen väliin kytkin. Johdon ollessa "poikki" ei vissiin mene abs ja luistonesto antureille mitään tietoa, ts. absit on poissa käytössä ja pyörät sutii vaikka maailman loppuun saakka. Kojetaulussa vaan palaa 24/7 abs ja ets valo.
Auto palautuu normaaliksi kun kytkin on normaalissa asennossa, kaikki vikavalot häviää ja absit jurruttaa ja ets iskee päälle luistotilanteissa.
Kaikki muutokset omalla vastuulla ja kytkinten näppäilyt ja johtojen juottelut virta-avain pois paikaltaan!
E: Jaa, olikin jo ohjeistuslinkki ylempänä. Tuon mukaan itekkin aikanaan tein ja hyvin skulaa.
Vasen harmaa liitin, johto nr. 5 kiinteä musta 97/98 ETS autoissa.
Tuo johto poikki ja siihen väliin kytkin. Johdon ollessa "poikki" ei vissiin mene abs ja luistonesto antureille mitään tietoa, ts. absit on poissa käytössä ja pyörät sutii vaikka maailman loppuun saakka. Kojetaulussa vaan palaa 24/7 abs ja ets valo.
Auto palautuu normaaliksi kun kytkin on normaalissa asennossa, kaikki vikavalot häviää ja absit jurruttaa ja ets iskee päälle luistotilanteissa.
Kaikki muutokset omalla vastuulla ja kytkinten näppäilyt ja johtojen juottelut virta-avain pois paikaltaan!
E: Jaa, olikin jo ohjeistuslinkki ylempänä. Tuon mukaan itekkin aikanaan tein ja hyvin skulaa.
tuossa on sitten vaan semmonen onkelma että ei laatikkokaan toimi jos se o automaatti eli mennee laatikko vikatillaa. Sen jos sais katkastua ets:n piiristä vain niin silloinhan se pitäs toimia normaalisti kun ABS:piirille tulis normaalisti virta jne. tälleen sitä ite pähkäilly ja sähkökaaviosta tutkiskellu...
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Ei huono!LiQQe kirjoitti:Painaa jarrua sen verran että jarruvalot syttyy niin on ETS poissa pelistä, mutta ABS mukana. Toisin sanoen kytkin jarruvalokatkaisijaan ja pitkää luisua..
Mutta se onkin mukavempaa ottaa kunnon luisua jarrua vasten, kun saa painon siirrettyä keulalle vastaheittojen vastaheitoissa.
Toisinsanoen turhaa pelleillyä koko touhu muutenkin, mutta ite tunnen olon turvallisemmaksi kun ei absit ala jurista jo kevyissä kävelyvauhti jarrutuksissa. ETS on kanssa niin turha keksintö tuossa antiikki romussa. Toimii ei toimi. Välillä hieman jänskätilanteita ollut kun takapyörät jarruttelee keskimutkassa, ja sitten yhtäkkiä helvetti valloilleen ja lähes poikittain ollaan sitten.