kyl melkee uskallan väittää että ovat entusiasteja. Nykyinen omistaja on vanhan koulukunnan mersumiehiä ja monesti keskustelut menee tälleen "Näin sun punaisen mesen kylillä, on kyllä matala! mutta vanteet oli aivan mahtavat". Yms. ja mä oon tasan kerran käyny punasel ko. liikkees pihalla Itse se ajelee w140 S600 mallilla, jonka edellinen liikkeen omistaja osti uutena yrityksen käyttöön. EI kuulema tarvi uudempaa laittaa, vaikka vaimol on kuulema uusi e350 myös. Muutenki, se kun on täällä niin pienet piirit, on pidettävä asiakkaista huolta. Kummasti palvelu pelaa vaikka sanoin suoraan että en aijo ostaa itse edes w211 mallia ainakaan 10 vuoteen, ni silti sai uuden w204 350 mallin päiväksi käyttööni. mahtava liike kyl. Aikasemmin mul o kokemusta Uusien autojen saralla Porvoon ja Herttoniemen vehoista... ja juutähtikuljettaja kirjoitti:Onko siellä päin todella tuollaisia mersu-liikkeitä? Tuollaista nähtävyyttä pitäisi lähteä joskus katsomaan.Sergey kirjoitti:...oletan että mersuliike tietää
w211 hankinta?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No ei tietenkään tarvikaan. Itse olen ostanut 27-vuotiaana muuttoautoksi niin pappamallin kuin kaupasta löytyy, eli ei mukavuuspainotteisen auton osto ikää kysy.tähtikuljettaja kirjoitti:Miksi tuon pitäisi koskea vain aikuisia miehiä? Tuossa yksi syy Airmaticin valintaan jos haluaa Avantgarde mallin mutta valinnanmahdollisuuden sporttisen ja lasketun alustan ja pehmeämmän Comfort alustan väliltä740 GLE kirjoitti:
Aikuisen miehen kannattaa tietenkin miettiä haluaako uhrata edes osaa mukavuudestaan...
Airmatic varmaan on se elegantti ratkaisu, mutta en sitä en uskaltanut edes ehdottaa, koska ei ole omaa kokemusta ja kysyjä oli huolissaan jo farmarin takajousituksesta (kuten minäkin).
Itse ajattelin tuon taka-akselin ilmajousituksen riskin vain sietää hintana tilavasta korista joka oikeasti toimii myös perheen kanssa ja kuormattuna. Olisin jo aikoja sitten vähän vaihdellut osia oman ja vaimon auton välillä, mutta en saanut kannibalisoitavan auton omistajalta lupaa, niin tekemättä jäi. Automaattinen tasonsäätö on siis edelleen vetokoukuttomassa sedanissa ja linttajousitus vetokoukullisessa Sportwagonissa
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
pitää vaan muistaa että kymmenet ja sadat tuhannet w211 kulkee ilman oireita airmaticin kanssa, mutta vain muutamat hajoaa. Ja koska auto toimii, ei ole raportoitavaa ja kehuja ei saa. tulee vääristynyt kuva että se olisi täys paska. En ite kumminkaa iha usko. Hyvähä se o tietää riskit mutta oletan että valtaosa autoista pelaa moitteitta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuo on kyllä totta,osittain... Mutta ei ne ongelmat airmaticin kanssa ihan hatusta ole vedetty, yllättävän vähillä kilometreillä remonttteja ollut tiedossa ja kalliita...Suurimmat murheet taisi olla 211 sarjan alussa.Sergey kirjoitti:pitää vaan muistaa että kymmenet ja sadat tuhannet w211 kulkee ilman oireita airmaticin kanssa, mutta vain muutamat hajoaa. Ja koska auto toimii, ei ole raportoitavaa ja kehuja ei saa. tulee vääristynyt kuva että se olisi täys paska. En ite kumminkaa iha usko. Hyvähä se o tietää riskit mutta oletan että valtaosa autoista pelaa moitteitta.
Mutta helvetin mukava toi Airmatic on!
Nimen omaan näin ja mielestäni ne SBC jarrut on ihan sama homma.Sergey kirjoitti:pitää vaan muistaa että kymmenet ja sadat tuhannet w211 kulkee ilman oireita airmaticin kanssa, mutta vain muutamat hajoaa. Ja koska auto toimii, ei ole raportoitavaa ja kehuja ei saa. tulee vääristynyt kuva että se olisi täys paska. En ite kumminkaa iha usko. Hyvähä se o tietää riskit mutta oletan että valtaosa autoista pelaa moitteitta.
Meitillä on emännän kanssa tuossa pihasa S211 E320 facelift ja se istuu maassa kun on pakkasta se -20 astetta ja en ole huolissaan (välillä lämpimään halliin).
Ei nyt millään pahalla ketään kohtaan mutta tuntuu, että ne pari viallista autoa tahraa koko mallin, esim. SBC-jarrut, airmatic yms. Onhan niitä vikoja tojotassakin (esim. kaasupoljin). jos haluaa ostaa auton jossa ei juurikaan mitään sähkö vikaa voi olla niin sitten voi miettiä w123:sta farkkuna.
On muuten mukava juttu ottaa desipelimittari esiin ja ajaa motarilla sata lasissa nastarenkailla ja mittari nousee lukemaan 65 desipeliä!
Siinäpä kaksi pääkriteeriä hankinnalle... Facelift ja 50tkm ajettu... max 100.Matias68 kirjoitti:Mutta ei ne ongelmat airmaticin kanssa ihan hatusta ole vedetty, yllättävän vähillä kilometreillä remonttteja ollut tiedossa ja kalliita...Suurimmat murheet taisi olla 211 sarjan alussa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jos hakee Saksasta auton, niin hiukan siihen joutuu laittamaan rahaa,
ennen kuin se on mieleinen Suomen ilmastoon.
Laskeskelin, että 5 vuodessa on 4matikkiin mennyt 25 tonnia rahaa.
Hankintahinta oli 14.400 ja joka vuosi on mennyt pari tonnia erilaisiin
parannuksiin tai korjauksiin. Luku ei sisällä tavanomaisia käyttökuluja,
kuten öljyjä, polttoaineita, vakuutuksia tms.
Mukana laskuissa on mm.
-yhdet kesä- ja talvirenkaat, jotka ostin viime vuonna 1100 euroa
-AMG-vanteet (8 kpl) ja pultit 860 euroa
-syöttöpumpun säätö ja kunnostus + alipainepumppu 1000 euroa
-ruostesuojaus 650 euroa
-navigoiva radio + uusin softa 420 euroa
-kumimatot 90 euroa
-ilmastoinnin täyttö 75 euroa
-suomenkielinen käyttöohje 48 euroa
-akku 120 euroa
Nämä kulut, yli 4 tonnia, luultavasti menisisvät taas, jos nyt hakisin
Saksasta 211:n. Lisäksi pitäisi asentaa vetokoukku ja lohkolämmitin 1500
euroa ja hakukuluja tulisi noin 1200 euroa. Yhteensä palaisi heti rahaa
noin 7 tonnia. Hiukan noista ehkä voisi tinkiä jossain kohtaa, mutta noin
muutama tonni voisi silti mennä helposti.
Aika iso summa siis menee heti kättelyssä. Lisäksi uudempi auto ei
sekään varmaankaan liiku ihan ilman korjauksia vuosittain.
Luultavasti 500 euroa vuodessa olisi hyvä varata pakollisiin korjauksiin,
sen verran tuo matikkikin on vaatinut.
Pakottaviin korjauksiin on mennyt (ei ole laskettu huolto-osia esim. jarrut):
-keskimmäinen äänenvaimennin 183 euroa
-vetoakselien kumit 350 euroa
-alapallonivelet eteen 240 euroa
-perä 950 euroa (Vänttinen unohti öljytulpan tulpan auki)
-pyyhkijän moottori 130 euroa ja taakse 60 euroa (käytetty)
-vesipumppu 75
-kardaanin nivelet 250 euroa
Sitten on mennyt jotain pikkusummia satunnaisiin hommiin, kuten
takapään apukelkan etupuslat, jarruvalokytkin, releitä, konkat
vakionopeudensäätimeen, kojelaudan polttimot, jne.
Matikkiin on tehty joitakin parannuksia, joita ei olisi ollut pakko tehdä:
-E500 lisäkaukovalot ja valojen jännitteiden nosto 500 euroa
-etupään alustan yms. kumien vaihto 1000 euroa
-jousipallot 350 euroa
-jakopään ketju ja suuttimien tarkastus 350 euroa
-sisustan korjaus 500 euroa
-laturi 125 euroa
Tämmöiset laskelmat aina saavat minut lykkäämään uudemman auton
hankintaa, kun tiedän, että nykyinen auto kestää käytössä luultavasti
pitempään ja enemmän kilometrejä kuin jotkin uudet autot.
ennen kuin se on mieleinen Suomen ilmastoon.
Laskeskelin, että 5 vuodessa on 4matikkiin mennyt 25 tonnia rahaa.
Hankintahinta oli 14.400 ja joka vuosi on mennyt pari tonnia erilaisiin
parannuksiin tai korjauksiin. Luku ei sisällä tavanomaisia käyttökuluja,
kuten öljyjä, polttoaineita, vakuutuksia tms.
Mukana laskuissa on mm.
-yhdet kesä- ja talvirenkaat, jotka ostin viime vuonna 1100 euroa
-AMG-vanteet (8 kpl) ja pultit 860 euroa
-syöttöpumpun säätö ja kunnostus + alipainepumppu 1000 euroa
-ruostesuojaus 650 euroa
-navigoiva radio + uusin softa 420 euroa
-kumimatot 90 euroa
-ilmastoinnin täyttö 75 euroa
-suomenkielinen käyttöohje 48 euroa
-akku 120 euroa
Nämä kulut, yli 4 tonnia, luultavasti menisisvät taas, jos nyt hakisin
Saksasta 211:n. Lisäksi pitäisi asentaa vetokoukku ja lohkolämmitin 1500
euroa ja hakukuluja tulisi noin 1200 euroa. Yhteensä palaisi heti rahaa
noin 7 tonnia. Hiukan noista ehkä voisi tinkiä jossain kohtaa, mutta noin
muutama tonni voisi silti mennä helposti.
Aika iso summa siis menee heti kättelyssä. Lisäksi uudempi auto ei
sekään varmaankaan liiku ihan ilman korjauksia vuosittain.
Luultavasti 500 euroa vuodessa olisi hyvä varata pakollisiin korjauksiin,
sen verran tuo matikkikin on vaatinut.
Pakottaviin korjauksiin on mennyt (ei ole laskettu huolto-osia esim. jarrut):
-keskimmäinen äänenvaimennin 183 euroa
-vetoakselien kumit 350 euroa
-alapallonivelet eteen 240 euroa
-perä 950 euroa (Vänttinen unohti öljytulpan tulpan auki)
-pyyhkijän moottori 130 euroa ja taakse 60 euroa (käytetty)
-vesipumppu 75
-kardaanin nivelet 250 euroa
Sitten on mennyt jotain pikkusummia satunnaisiin hommiin, kuten
takapään apukelkan etupuslat, jarruvalokytkin, releitä, konkat
vakionopeudensäätimeen, kojelaudan polttimot, jne.
Matikkiin on tehty joitakin parannuksia, joita ei olisi ollut pakko tehdä:
-E500 lisäkaukovalot ja valojen jännitteiden nosto 500 euroa
-etupään alustan yms. kumien vaihto 1000 euroa
-jousipallot 350 euroa
-jakopään ketju ja suuttimien tarkastus 350 euroa
-sisustan korjaus 500 euroa
-laturi 125 euroa
Tämmöiset laskelmat aina saavat minut lykkäämään uudemman auton
hankintaa, kun tiedän, että nykyinen auto kestää käytössä luultavasti
pitempään ja enemmän kilometrejä kuin jotkin uudet autot.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tiedätkö mitä ne Ruotsi-auton arktiset varusteet on (tai Suomi-auton)? 211:stä ei tule kyllä mitään mieleen ellei osta kangaspenkeillä ilman penkinlämmittimiä mutta eikös tässä ollut nahkapenkit tähtäimessä jolloin Saksassakin tulee vakiona lämmittimet.Sergey kirjoitti:ruotsiautoissa o onneks valmiiks arktiset varusteet, ei niihin tarvi panostaa. Haku-kulutkin on alle satasen
Esim. 211.022.n akku näyttää olevan aina sama, 95 Ah:n akku riippumatta lähteekö auto Suomeen vai jääkö Saksaan. Bensa-autoissa voi olla pienempi akku ellei autossa ole joku varusteista 401, 423, 427, 489. 581, 872, 873, 844 ja joukko eksoottisempi koodeja.
Jarkko N:n kommentti on varmaan totta mutta samat kulut menee Suomi-autoonkin. Se olikin varmaan tarkoitettu yleensä huomioitavaksi autoa ostettaessa, ei niinkään jos auto ostetaan Saksasta?
Ajattelin lähinnä budjetissa pysymistä. Väkisinkin tulee jotain kuluja,
kun autoa laittaa mieleisekseen. Jos ei noita suunnittele etukäteen,
niin voi olla yllätys että yli 5 tonniakin voi palaa melkein uuden auton
kanssa. Niin ne rahat vaan pikku hiljaa hupenevat jonnekin.
Saksasta haettaessa on hiukan toista tonnia pakko varata hakukuluihin,
ellei sitten laske matkoja lomaksi, joka tehtäisiin muutenkin.
Vanteet on aika henkilökohtainen juttu, mutta Saksasta haettaessa
varaisin rahaa kunnon talvirenkaisiin omilla vanteilla. Samaten käyttöohje
ja kumimatot sekä joskus myös sivuvilkut pitää saada.
Suomesta ostettaessa autossa yleensä on käyttöohje, lohkolämmitin,
kumimatot ja talvirenkaat. Ruostesuojauskin on yleisempi Suomessa kuin
Saksassa.
kun autoa laittaa mieleisekseen. Jos ei noita suunnittele etukäteen,
niin voi olla yllätys että yli 5 tonniakin voi palaa melkein uuden auton
kanssa. Niin ne rahat vaan pikku hiljaa hupenevat jonnekin.
Saksasta haettaessa on hiukan toista tonnia pakko varata hakukuluihin,
ellei sitten laske matkoja lomaksi, joka tehtäisiin muutenkin.
Vanteet on aika henkilökohtainen juttu, mutta Saksasta haettaessa
varaisin rahaa kunnon talvirenkaisiin omilla vanteilla. Samaten käyttöohje
ja kumimatot sekä joskus myös sivuvilkut pitää saada.
Suomesta ostettaessa autossa yleensä on käyttöohje, lohkolämmitin,
kumimatot ja talvirenkaat. Ruostesuojauskin on yleisempi Suomessa kuin
Saksassa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Ei muuten tule. Olen törmännyt useisiin Saksantuonti 211 malleihin nahkajakkaroilla joissa ei ole "persgrillejä". Ne ovat tosin olleet pre-facelift malleja, ihan satavarma en ole olisko sitten faceliftiin muuttuneet vakiovarusteeksi. Suomeen uusina tuoduissahan ne ovat sitten kyllä vakiona etupenkeissä, niin aiemmissa kuin kakkossarjaisissakin.tähtikuljettaja kirjoitti:211:stä ei tule kyllä mitään mieleen ellei osta kangaspenkeillä ilman penkinlämmittimiä mutta eikös tässä ollut nahkapenkit tähtäimessä jolloin Saksassakin tulee vakiona lämmittimet.
Tässä uudemmassa 212:ssa taitaa olla jo Saksan myyntimalleissakin sitten vakiona, muistelen.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
No tulipa taas ajateltua pelkästään E63AMG-mallia. Ei vaan, eipä näytä olevan vakiona edes faceliftissä. Takapenkeillä lämmittimiä ei näytä saavankaan kuin nahkapenkkien yhteydessä mutta silloinkin lisävaruste. E63AMG:ssä vakiona etupenkeillä.Eldorado kirjoitti: Ei muuten tule. Olen törmännyt useisiin Saksantuonti 211 malleihin nahkajakkaroilla joissa ei ole "persgrillejä". Ne ovat tosin olleet pre-facelift malleja, ihan satavarma en ole olisko sitten faceliftiin muuttuneet vakiovarusteeksi. Suomeen uusina tuoduissahan ne ovat sitten kyllä vakiona etupenkeissä, niin aiemmissa kuin kakkossarjaisissakin.
En tiedä tarkoittiko Sergey tehtaalla asennettuja vai muuten vaan käytännössä tarpeellisia talvivarusteita, kuten talvirenkaat, moottorinlämmitin ja liian turvalliset valot Suomessa käytettäväksi, joten liiat joutuu riipimään pois.tähtikuljettaja kirjoitti:Tiedätkö mitä ne Ruotsi-auton arktiset varusteet on (tai Suomi-auton)?Sergey kirjoitti:ruotsiautoissa o onneks valmiiks arktiset varusteet, ei niihin tarvi panostaa. Haku-kulutkin on alle satasen
Näin ainakin Norrbottenin alueella.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Toisin päin asian voi ajatella myös niin, että jos vikaantuessaan kalliin osan vikatiheys on riittävän harva, jää pitkään samalla autolla ajavalle silti vain kohtuullinen maksettava lasku koko käyttöaikaa ajatellen.Sergey kirjoitti:pitää vaan muistaa että kymmenet ja sadat tuhannet w211 kulkee ilman oireita airmaticin kanssa, mutta vain muutamat hajoaa. Ja koska auto toimii, ei ole raportoitavaa ja kehuja ei saa. tulee vääristynyt kuva että se olisi täys paska. En ite kumminkaa iha usko. Hyvähä se o tietää riskit mutta oletan että valtaosa autoista pelaa moitteitta.
Volvolandian vakiokysymyksiä on Nivåmaticin muuttaminen vakiovaimentimille ja tasonsäätö pois. 740 GLE:hen Nivåt asennettiin 40.000 km huollossa kun paloi käämi tilavan auton vetelään takajousitukseen. Ne toimivat toistakymmentä vuotta ja menivät vaihtoon mittarilukemalla 324.000. Vaimon S80:n Nivåmaticci pelaa kahdeksatta vuottaan yli 150 tkm ajettuna. Maksaa lähes tonnin sitten kun kilahtaa, mutta iso auto tulee kuitenkin lastatuksi niin täyteen, ettei sitä kehtaa ajaa perä lintassa kun ei se ryhdikkäästi kulkevakaan auto juuri sen kalliimpi vuotta kohden ole.
Tietenkin jos ostaa kesäkissan tai parin vuoden auton, niin harmittaahan se iso remppa tehdä autoon jota ei aikonutkaan käyttää kuin hetken.
Samaa mallia näytti olevan jo tuossa yllä, miksi vaihtaa ehjä käytetty, johon on isot rempat jo tehty...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Voipa hyvinkin olla noin. Itse vaan viittasin siihen Suomi-autojen legendaan. 211:ssä ei taida olla mitään pohjoisten olojen varustetta Suomi-autoissa, joitakin Vehon sopimia vakiovarusteita jotka Saksasta tietenkin saa lisävarusteina. Jossain 204:ssa jo olikin jokunen kylmien maiden varuste-ero, pieniä nuokin.740 GLE kirjoitti: En tiedä tarkoittiko Sergey tehtaalla asennettuja vai muuten vaan käytännössä tarpeellisia talvivarusteita, kuten talvirenkaat, moottorinlämmitin ja liian turvalliset valot Suomessa käytettäväksi, joten liiat joutuu riipimään pois.
Näin ainakin Norrbottenin alueella.
Tosiaan, siis Sweden and Norway arktinen varustelupaketti todellakin on olemassa, ja sitä ei suomeen saa. EN tiedä mitä se sisältää. 90 luvulla se oli lähinnä ajovalojen pesurit, penkinlämmittimet ja valoautomatiikka, peililämmittimet ja pari muuta juttua "vakiona", esim mun w202 oli automatiikka, ts avaimesta ku kääntää ni lyhyet palaa heti, nuppia kääntämättä.
Mutta tosiaan lähinnä tarkotin noita valmiita toisarvoisia juttuja kuten lohkari tai webasto, kunnon talvirenkaat ja kunnon valot yms. niihi menee yllättäen pitkä penni jos aletaan keräämään alusta uudelleen. Helposti 10% lisää autoon hintaa.
Mutta tosiaan lähinnä tarkotin noita valmiita toisarvoisia juttuja kuten lohkari tai webasto, kunnon talvirenkaat ja kunnon valot yms. niihi menee yllättäen pitkä penni jos aletaan keräämään alusta uudelleen. Helposti 10% lisää autoon hintaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Yleensä Skandinaviaan tulevissa on ainakin:740 GLE kirjoitti:En tiedä tarkoittiko Sergey tehtaalla asennettuja vai muuten vaan käytännössä tarpeellisia talvivarusteita, kuten talvirenkaat, moottorinlämmitin ja liian turvalliset valot Suomessa käytettäväksi, joten liiat joutuu riipimään pois.tähtikuljettaja kirjoitti:Tiedätkö mitä ne Ruotsi-auton arktiset varusteet on (tai Suomi-auton)?Sergey kirjoitti:ruotsiautoissa o onneks valmiiks arktiset varusteet, ei niihin tarvi panostaa. Haku-kulutkin on alle satasen
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT (myös ilman xenoneita)
Eli ihan härmälään passeleita varusteita. Akkuhan tuossa on näppärästi päivitettävissä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tämä menee nyt pahasti off topicin puolelle mutta:XUX63 kirjoitti: Yleensä Skandinaviaan tulevissa on ainakin:
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT (myös ilman xenoneita)
Eli ihan härmälään passeleita varusteita. Akkuhan tuossa on näppärästi päivitettävissä.
Puhuttiin facelift 211.022:sta tai vastaavasta (farmari, neliveto), noissa kaikissa on aina iso akku. Pre-facelifteissä saattoi tulla pienemmälläkin akulla.
Laturi on 211.022:ssa aina 180 A:n malli.
Autossa on Xenonit ja silloin myös pesurit.
Omassa 2003-mallin 211:ssä ei ollut 875:sta ("Suomi-auto").
Hain kuitenkin esim. 824:n kaltaisia varusteita joita Saksasta ostettuun autoon ei edes saa (824 = Additional parts for countries with cold climates).
Sergeylle: lohkolämmitin ei voi olla tehdasvaruste (mersulla on sellainen lähinnä Kanadaan, olematon lämmitin jota ei Eurooppaan saa). Voi olla Ruotsissa myytävissä autoissa vakio maahantuojan toimesta. Webastoa ei Suomi-autoissa ole vakiona.
Ne valot saa toimimaan ruotsalaisittain, saksalaisittain tai suomalaisittain maakoodauksella.
Sitä kuitenkin hain että siinä Vehon Suomeen tuomassa W211-autossa ei ole yhtään varustetta jota Saksasta ei olisi saanut lisävarusteena (yleensä onkin ruksattu) ja vähissä nekin jotka Vehon tuomissa facelift 320 CDI-autoissa on vakiona mutta ei Saksassa (varmaankin penkinlämmittimet, halogeenivalojen pesurit tai jotain vastaavaa).
Saksan perusvarustus on kyllä kaikista markkinoista se riisutuin vaikka käytännössä autot onkin Suomi-autoja paremmin varusteltuja.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 19.10.2010 22:54
- Paikkakunta: Tukholma
Tuosta w211 ruostesuojauksesta vähän lisää.
Eli Travemünden satamassa lisä ruostesuojattu pohjosmaiden markinoille plus Kanadaan.
Tuossa Sergey:lle
".. men som en extra skyddsåtgärd för den nordiska marknaden plus Kanada har Mercedes från oktober 2003 också satsat på extrabehandling under sköldarna.
Detta sker vid utskeppningshamnen i Travemünde. Vi Bilägares rostbetyg förbättrades från en fyra istället för som tidigare en tvåa, men grundlackens vidhäftningsförmåga är det svårt att få grepp om. Hur bra den är får framtiden utvisa."
Tuolta http://www.vibilagare.se/test/begbil/be ... lass-12407
http://www.vibilagare.se/test/rost/rost ... 2005-12409
Eli Travemünden satamassa lisä ruostesuojattu pohjosmaiden markinoille plus Kanadaan.
Tuossa Sergey:lle
".. men som en extra skyddsåtgärd för den nordiska marknaden plus Kanada har Mercedes från oktober 2003 också satsat på extrabehandling under sköldarna.
Detta sker vid utskeppningshamnen i Travemünde. Vi Bilägares rostbetyg förbättrades från en fyra istället för som tidigare en tvåa, men grundlackens vidhäftningsförmåga är det svårt att få grepp om. Hur bra den är får framtiden utvisa."
Tuolta http://www.vibilagare.se/test/begbil/be ... lass-12407
http://www.vibilagare.se/test/rost/rost ... 2005-12409
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
No kylläpä Ruotsissa osataan, tuollaista tarinaa ei edes Vehon myyjä olisi osannut selittää. Enkä puhu mitenkään "tuontiautojen puolesta", edellisen Saksan tuonnin jälkeen on tullut ostettua kolme "Suomi-autoa" ihan muista syistä.turbocompound kirjoitti:Tuosta w211 ruostesuojauksesta vähän lisää.
Eli Travemünden satamassa lisä ruostesuojattu pohjosmaiden markinoille plus Kanadaan.
Tuossa Sergey:lle
".. men som en extra skyddsåtgärd för den nordiska marknaden plus Kanada har Mercedes från oktober 2003 också satsat på extrabehandling under sköldarna.
Detta sker vid utskeppningshamnen i Travemünde. Vi Bilägares rostbetyg förbättrades från en fyra istället för som tidigare en tvåa, men grundlackens vidhäftningsförmåga är det svårt att få grepp om. Hur bra den är får framtiden utvisa."
Tuolta http://www.vibilagare.se/test/begbil/be ... lass-12407
http://www.vibilagare.se/test/rost/rost ... 2005-12409
juu tuo uutinen olikin tullut jo luettua. Riippuen maahantuojasta ruotsissa (Mercedes-benz, Philipsson tai VEHO) niin tuo lohkolämmitin on vakiona MB ja P:lla, Veholla ei. Myös 825 on vakiota kaikilla muilla paitsi Veholla. Veholla ei myöskään tiedetty ruotsissa tuosta extra ruostesuojasta mutta MB ja P tiesi siitä kertoa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
nyt tuli tenkkapoo. Autoon ku istuu, ni päänsä kolhii karmiin. Ei hyvä. Ompa typerä suunittelumoka ovessa.
eli ny o koeajettu tuo rintajoupin auto ja todettu hyväksi paitsi tuon oven saralla. ja alettu kattelee GLK:takin...
eli ny o koeajettu tuo rintajoupin auto ja todettu hyväksi paitsi tuon oven saralla. ja alettu kattelee GLK:takin...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Lainaan törkeästi ketjua omaan tarkoitukseen, eli kiitos ja anteeksi jo valmiiksi Eli aikani katseltuani noita mersuja olen tullut siihen johto päätökseen että tuommosen sitä on kai aina salaa halunnut. Nyt alkaakin sitten tuo hankinta olemaan ajankohtainen ja olenkin keskittynyt etsimään facelift farkkua, noh näitähän tuntuu olevan maailma täynnä kun palstoja selaa. Paria käynyt nyt katselemassa ja ajamassa. Ja nyt kysynkin teiltä joilla jo kokemusta mesen omistamisesta että mitä ottaa huomioon etsiessä autoa jolla toivottavasti tulevat vuodet saa rauhassa ajella? Olen lukenut tätä palstaa sen verran paljon parin kuukauden ajan että jonkunlainen käsitys mesestä tullut, ja juuri tämän takia etsin nyt facelift versiota (ilmeisesti vähempi vikainen kuin pre facelift malli). Yhden kiinnostavan olen löytänytkin ja ihan omalta paikkakunnalta. [nettiauto]3732246[/nettiauto] olisiko kyseisestä autosta jollakin jo valmiiksi kokemusta (eli onko joku jo kerennyt käymään kattomassa tuota). Auton varusteista ei tuntunut myyjälläkään olevan tarkkaa tietoa joten kävin tänään ottamassa siitä vin koodin ylös. Olisko joku valmis vilkaiseen sen koodin epc:llä vai marssinko maanantaina niemelänautoon kyselemään varuste listaa? Sitten vielä semmonenkin, kaveri meinasi että mersu liikkeessä on mahdollista selvittää autosta jollain jutulla että pitääkö kilometrit kutinsa ja tämä selvitys maksaa n.70e. Onko tälläisesta palvelusta kukaan tietoinen vai onko ihan huuhaata?
Täältä näet varustelistan itsekin:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Se lista tulee omaan ikkunaan napista "Data Card", joka tulee vastaan, kun
VIN on annettu ja Eurooppa on valittu.
Jos autoa ei ole kovin kolaroitu ja ostat sen liikkeestä, niin tuskin
pahasti metsään mennään. Katsot auton tarkasti läpi, että kaikki toimii,
ja piilossa olevat viat voit korjauttaa virhevastuuseen vedoten
myöhemminkin.
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Se lista tulee omaan ikkunaan napista "Data Card", joka tulee vastaan, kun
VIN on annettu ja Eurooppa on valittu.
Jos autoa ei ole kovin kolaroitu ja ostat sen liikkeestä, niin tuskin
pahasti metsään mennään. Katsot auton tarkasti läpi, että kaikki toimii,
ja piilossa olevat viat voit korjauttaa virhevastuuseen vedoten
myöhemminkin.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
110 fuel amount for collection by customer
250b mobilo life/europe service package
260b airbaglabel-german/english
297 sun blind in rear doors lh and rh
386 mobile pre.-installation (mtus)
477 tire pressure loss warner
527 comand dvd aps with navigation
573 child seat mounting, isofix in rear
723u cubanite silver - metallic
734 eucalyptus wood finish
820a amaretta/leather/nappa/semi-aniline
821a amaretta/leather/nappa/semi-aniline - black/anth.
890 automatic rear-end door
953 classic
985 coc paper euro4
k11 adaptive stop light flashing
k12 steuercode fuer serviceintervall
k13 steuercode fuer serviceintervall 25000km
p78 fleet model
p80 special model fleet package
r01 summer tires
r75 lm 7-spoke design 16" with wide tires
u12 floor mats, velours
v06 speed- + loadindex 95w
Siinä puuttuvat
250b mobilo life/europe service package
260b airbaglabel-german/english
297 sun blind in rear doors lh and rh
386 mobile pre.-installation (mtus)
477 tire pressure loss warner
527 comand dvd aps with navigation
573 child seat mounting, isofix in rear
723u cubanite silver - metallic
734 eucalyptus wood finish
820a amaretta/leather/nappa/semi-aniline
821a amaretta/leather/nappa/semi-aniline - black/anth.
890 automatic rear-end door
953 classic
985 coc paper euro4
k11 adaptive stop light flashing
k12 steuercode fuer serviceintervall
k13 steuercode fuer serviceintervall 25000km
p78 fleet model
p80 special model fleet package
r01 summer tires
r75 lm 7-spoke design 16" with wide tires
u12 floor mats, velours
v06 speed- + loadindex 95w
Siinä puuttuvat
Tuossa ei näemmä tarvinnutkaan valita Eurooppa/USA/Japani.
Tässä nämä unknownit nyt olisivat:
110 Aito Suomi-auto
250B Penkit yksisarvisen nahkaa
260B Kojelauta ja ovet yksisarvisen nahkaa
297 Penkin täytteet vikunjan karvaa
386 Jäähdytetty baarikaappi pähkinäpuuovella ja kristallilasein
477 Paavin käsin siunaama ohjaamo
527 Timanttiupotukset avaimissa
573 Vehon maahantuonti
723U Typpivakuumipakkaus tehtaalla
734 Norsunluiset ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin
820A Ilmaiset huollot 30 vuotta
821A Tehdastakuun laajennus 30 vuotta
890 Kullattu revolveri tavaratilassa alle jääneiden eläinten lopettamiseen
953 Hopealuodit revolveriin ihmissusia varten
985 Keira Knightley luovuttaa auton
K11 Titaaniset ovet
K13 Titaaniset korinosat
P78 Autonkuljettaja suomenkielentaitoinen
P80 Brittiläinen autonkuljettaja villakankaisessa univormussa
R01 Safiirilasit
R75 Timanttipinnoite maalissa
U12 Tuore ruusukimppu aamuisin kojelautaan
723U Ruusujen väri sininen
821A Ilmaiset polttoaineet
Tässä vielä koko varustelista englanniksi, jos vaikka tuli käännösvirheitä:
Special equipment:
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
573 CHILD SEAT MOUNTING, ISOFIX IN REAR
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
723U CUBANITE SILVER - METALIC
734 EUCALYPTUS WOOD FINISH
807 AEJ 06/1/M/X
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
P78 FLEET MODEL
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R75 LM 7-SPOKE DESIGN 16" WITH WIDE TIRES
U12 FLOOR MATS, VELOURS
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
723U CUBANITE SILVER - METALIC
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH
Tässä nämä unknownit nyt olisivat:
110 Aito Suomi-auto
250B Penkit yksisarvisen nahkaa
260B Kojelauta ja ovet yksisarvisen nahkaa
297 Penkin täytteet vikunjan karvaa
386 Jäähdytetty baarikaappi pähkinäpuuovella ja kristallilasein
477 Paavin käsin siunaama ohjaamo
527 Timanttiupotukset avaimissa
573 Vehon maahantuonti
723U Typpivakuumipakkaus tehtaalla
734 Norsunluiset ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin
820A Ilmaiset huollot 30 vuotta
821A Tehdastakuun laajennus 30 vuotta
890 Kullattu revolveri tavaratilassa alle jääneiden eläinten lopettamiseen
953 Hopealuodit revolveriin ihmissusia varten
985 Keira Knightley luovuttaa auton
K11 Titaaniset ovet
K13 Titaaniset korinosat
P78 Autonkuljettaja suomenkielentaitoinen
P80 Brittiläinen autonkuljettaja villakankaisessa univormussa
R01 Safiirilasit
R75 Timanttipinnoite maalissa
U12 Tuore ruusukimppu aamuisin kojelautaan
723U Ruusujen väri sininen
821A Ilmaiset polttoaineet
Tässä vielä koko varustelista englanniksi, jos vaikka tuli käännösvirheitä:
Special equipment:
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
573 CHILD SEAT MOUNTING, ISOFIX IN REAR
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
723U CUBANITE SILVER - METALIC
734 EUCALYPTUS WOOD FINISH
807 AEJ 06/1/M/X
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
P78 FLEET MODEL
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R75 LM 7-SPOKE DESIGN 16" WITH WIDE TIRES
U12 FLOOR MATS, VELOURS
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
723U CUBANITE SILVER - METALIC
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Kiitokset nopeasta vastauksesta. Nyt alkaa googletteleen mitä mikäkin tarkoittaa Tuossa kyseisessä menopelissä on ilmastoinnin lämpötila säätimet myös takana, mutta en mielestäni nähnyt mainintaa varuste listassa siitä. Käännös kyllä oli sen verran hyvä ettei mahda tarttea googlea käytellä kyllä tuo että se on sittenkin AITO SUOMI auto saa nyt minut heti ostamaan tämän yksilön...
Tällähetkellä omistan oikean SUOMI auton jopa aika tuoreen, erimerkkisen tosin ja en voi sanoa etteikö vikaa olisi ollut. Joten minun puolesta jutut siitä että suomiautot olisi jostain kohtaa parempia kuin muut, saa jäädä omaan arvoonsa.
Tällähetkellä omistan oikean SUOMI auton jopa aika tuoreen, erimerkkisen tosin ja en voi sanoa etteikö vikaa olisi ollut. Joten minun puolesta jutut siitä että suomiautot olisi jostain kohtaa parempia kuin muut, saa jäädä omaan arvoonsa.
Tein varmaan jonkin virheen, kun etsin suomenkielistä käännöstä
varustelistasta ja sainkin aidon Suomi-auton varustelistan, jota ei
tavallisesti ole edes julkisesti saatavana. Pahoittelen erehdystä.
Kyseessä on siis kuitenkin Saksaan tehty tavallinen Mersu.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
varustelistasta ja sainkin aidon Suomi-auton varustelistan, jota ei
tavallisesti ole edes julkisesti saatavana. Pahoittelen erehdystä.
Kyseessä on siis kuitenkin Saksaan tehty tavallinen Mersu.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.