
Koko esite ladattavissa täältä.
BMW:hän luopui omasta V8-nakuttimestaan 7:ssa E65:n muuttuessa F01:ksi.

Niin, ja myös ihan tavan S600 ja CL600 malleissa on tämä M275 turbomoottori 5,5 litraisena, tuossa S65:ssä on sitten 6 litran versio hieman ruudikkaammilla kutitteluilla (yli 600 hv ja 1000 Nm).Laaksonen kirjoitti:Ai niin, S65 AMG, tosiaankin![]()
Tätä minäkin olen ihmetellyt, tuo säästäminen kun ainoa järkevä käyttötarkoitus dieselille, eikä tuollaista V8 dieseliä voi sano kovinkaan taloudelliseksi jos sitä vertaa saman kokoluokan ja mukavamman luonteen omaavaan bensa V8ram kirjoitti:Miksi joku ostaa suurikulutuksisen dieselauton
Onhan 420 CDI:n kulutus 221 korisessa liki kaksi litraa satasella pienempi kuin lähinnä vastaavan bensakoneen (pienin V8 bensa) kun taas V6 CDI:llä kulutusero bensaan on (vähän) pienempi. Katsoin kyllä vain noita ilmoitettuja keskiarvolukuja mutta eikö siitä ole syytä lähteäkin kun ei parempaa tietoa ajo-olosuhteista ole.sonikki kirjoitti:Tätä minäkin olen ihmetellyt, tuo säästäminen kun ainoa järkevä käyttötarkoitus dieselille, eikä tuollaista V8 dieseliä voi sano kovinkaan taloudelliseksi jos sitä vertaa saman kokoluokan ja mukavamman luonteen omaavaan bensa V8ram kirjoitti:Miksi joku ostaa suurikulutuksisen dieselauton![]()