

Tuommoinen se on pimeässä saapaskameran läpi kuvattuna.
Ja kyllä, ässä on kaivettu hangesta jo ajat sitten sekä viety katon alle.
Ihan se on sillä OM601:llä varustettu, nelivaihteisella askilla.
Vuosimalli on -89.
Aika siistin oloinen, liekö joskus maalattu. Kromikaarien allakin tuntuisi vielä jotain kovaa olevan.
Katsastettu on kaksi viikkoa sitten, eli ainakin vuodeksi siinä on mulle autoa, jos en satu kyllästymään. Mukavan slaavilainen tunnelma tuolla koneella ajellessa tulee, kiireet on pakko unohtaa.
Reilu 480 tkm on mittarissa, vaan sehän on vain mittarilukema.
Erittäin laadukkaan vaikutelman antaa edelleen, vaikka onkin tuollainen halvemman luokan edustaja. Mitään nitinöitä tai räminöitä ei sisustasta kuulu. Eikä tällä hetkellä ulkoakaan.
Kulutus vaikuttaisi erittäin maltilliselta, tarkkoja mittauksia ei ole vielä päässyt tekemään. Autossa oli tankki yli puolillaan ostaessa ja vasta kerran olen tankin täyttänyt. Kilometrejä kertynyt noin tuhat tässä vaiheessa.
Kahdet kelvollisilta tuntuvat renkaat tuli mukana, vaikkakin pinnatut, mutta pitoa ainakin talvirenkaissa tuntuu olevan kivasti. Kesärenkailla ei vanteita, käytännössä ilmaisia 15" aluvanteita saa tarjota. Tai ihan ilmaisia peltivanteita

Budjettimallin auto, rahaa ei nyt saisi mennä juurikaan.
Toimintatonniin on kuitenkin jo hyvä alku

-Trippimittari mykkä. Korjattu, ammattikielellä sanottuna sen nollaussysteemin akseli oli pois paikaltaan. Ei kuluja.
-Mittarivaloja pimeänä, samaan syssyyn meni nekin. 2,10€
-Polttoainesuodatin meinasi jäätää heti ensi pakkasilla. Vaihdettu, 12,50€.
-Vaihdekeppi "hieman" veltto. Kepin juuresta on se sivuttaisliikkeen laakeri tai mikälie aivan loppu. Tutustutaan myöhemmin.
-Ajossa huomattavaa uraherkkyyttä, oletuksena ostaessa oli pyöränkulmat. Takana aurausta olikin aika paljon. Korjattu.
Vika koheni hieman, vaan ei poistunut. Pakkasten tultua ja auton seistyä ulkona, ohjaus jäykistyi huomattavasti ja rupesi selvästi takeltelemaan. Kääntäessä kuului narinaa

Sinne ruiskulla kumin läpi ensin tippa öljyä notkistamaan vanhaa rasvaa, sitten aimo annos uutta vaseliinia perään. Hiljeni. Ohjaus herkistyi "uuden veroiseksi". Vetely tien päällä loppui kokonaan. Saa nähdä kauanko kestää, vaan jos keväälle pääsisi. 10 ml vaseliinia hyllystä., ei varsinaisia kuluja.
-Kuskin penkki on vähän toispuoleinen, ja tuossa mallisarjassa muutenkin kaamea istuttavaksi. Verhoilu on rispaantunut aika pahasti myös istuinosasta. Saatan vaihtaa joskus, jos löydän uuden veroisen jakkaran jostain. Tuoreemman mallisesta, samanlaista en sinne laita vaikka olisi ehjäkin.
-Muovinen "pohjapanssari" roikkui ja raapi kuopissa tiehen kiinni. Ei ihme, takanurkan kiinnitysreikä siinä poikkipalkissa oli kasvanut norttiaskin mittoihin. Kempillä liimasin, romuraudoista paikka, ei kuluja.
-Lämpömittarin anturi vaihdettu. Ilmaiseksi aikanaan saatu, ei kuluja
-Öljyt pitäisi vielä vaihtaa, siinä se budjetti sitten repeää.
-Vaihdettu 29.12.
Eli tähän asti on remonttiin palanut 14,60€, meniskö öljynvaihtoon sitten pari kymppiä, kun isosta pääläristä kaataa preemiumöljyä

Putsarikin on hyllyssä vanhastaan, eräältä ex-mersumieheltä ilman saatu.
Kallista on ökyauton pito
