Alkuperäisen bi-xenon -lampun vaihto?
Alkuperäisen bi-xenon -lampun vaihto?
Onko minkälainen operaatio? Irrotetaanko umpiota vai avataanko kurakaaria vai jollakin ihan muulla tavalla?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Alkuperäisen bi-xenon -lampun vaihto?
Siis tämähän on mersu, ei sitä autoa tarvitse purkaa lampun vaihdon takia. Lampun takaa suojakansi irti ja se moduuli irti.rtlp23 kirjoitti:Onko minkälainen operaatio? Irrotetaanko umpiota vai avataanko kurakaaria vai jollakin ihan muulla tavalla?
Voi se lampun vaihto jossain mersussakin olla vähän hankalaa, uudemmissa pikkumersuissa ainakin ovat saaneet nuo paikat aika ahtaiksi.
Lampun takaa suoja irti .lähtee kääntämällä .
Sitten sisällä on sellainen mötikkä sekin lähtee kääntämällä irti.
Siihen mötikään tulee johto liitin kiinni joka lähtee irti kun mötikän ottaa pois,poltin on sillä kiinni.
Katso polttimon asento kun otat vanhan pois ,helpottaa uuden laittoa.
Parhaiten puistaa kun katsoo polttimon sisällä olevan johdon sijainnin,oli jos en väärin muista alhaalla.
Kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Johtoliitin on sormipäppäryyttä vaativa homma ainakin itselläni.
Kuskinpuolelle saa lisä tilaa kun ottaa paisuntasäiliön irti pidikkeestään ja kääntää sivulle,ei tartte ottaa letkuja irti.
Vuosimalleissa voi olla eroja.
Sitten sisällä on sellainen mötikkä sekin lähtee kääntämällä irti.
Siihen mötikään tulee johto liitin kiinni joka lähtee irti kun mötikän ottaa pois,poltin on sillä kiinni.
Katso polttimon asento kun otat vanhan pois ,helpottaa uuden laittoa.
Parhaiten puistaa kun katsoo polttimon sisällä olevan johdon sijainnin,oli jos en väärin muista alhaalla.
Kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Johtoliitin on sormipäppäryyttä vaativa homma ainakin itselläni.
Kuskinpuolelle saa lisä tilaa kun ottaa paisuntasäiliön irti pidikkeestään ja kääntää sivulle,ei tartte ottaa letkuja irti.
Vuosimalleissa voi olla eroja.
Edelliseen S210 vaihdoinkin uudet umpiot ja lisäsin jälkiasennusxenonit. Umpion irrotus oli käytännössä lähes helpoin vaihtoehto lampun vaihtoon, siksipä tuota kyselin.
Kuullostaa nyt kuitenkin siltä, että TI-hallissa tuon voisi itse tehdä, jos ei ole kovin isokourainen...
Kuullostaa nyt kuitenkin siltä, että TI-hallissa tuon voisi itse tehdä, jos ei ole kovin isokourainen...
__________________________
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
Kyllä jäi johto toisesta kiinnittämättä
Toinen meni paikalleen kaiketi vahingossa. Eikun aamulla nolona -Vehon pikahuoltoon
Miksiköhän on estetty johdon kiinnittäminen sytkäyksikköön, ennen kuin se on paikoillaan? Voisi olla melkoisesti helpompi homnma?


Miksiköhän on estetty johdon kiinnittäminen sytkäyksikköön, ennen kuin se on paikoillaan? Voisi olla melkoisesti helpompi homnma?
__________________________
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
rtlp23 kirjoitti:Kyllä jäi johto toisesta kiinnittämättäToinen meni paikalleen kaiketi vahingossa. Eikun aamulla nolona -Vehon pikahuoltoon
![]()
Miksiköhän on estetty johdon kiinnittäminen sytkäyksikköön, ennen kuin se on paikoillaan? Voisi olla melkoisesti helpompi homnma?
Korkeajännite suoja taitaa olla ,se johdon irtoaminen.
Muuten voi palaa näpit.
Jopa henkikin voi mennä.
Joissakin jutuissa oli jotta ei saisi itse vaihtaa juuri tuon sähkön takia.
Se johto on toisinaan vaikea laittaa ja se liitin ei sitten käy sinne kuin oikeain päin,se täytyy ensin tarkistaa, kun edes koittaa sitä liitinta sinne arpoa.

Isän eemelistä meni xenoni pimeäksi ja uus pitäisi laittaa, mutta pitääkö varotoimenpiteenä ottaa akun kenkä irti vai riittääkö että virrat on pois päältä ja avain taskussa? Seuraavaan huoltoon olisi yli 10tkm ja varaxenoni löytyisi tallista.
Ja minkäs näköistä piuhaa pitäisi ottaa irti asennuksen ajaksi?, (kyseessä 2005 vuoden E280cdi alkuperäisillä bi-xenoneilla, joissa kaarretoiminto).
Ja minkäs näköistä piuhaa pitäisi ottaa irti asennuksen ajaksi?, (kyseessä 2005 vuoden E280cdi alkuperäisillä bi-xenoneilla, joissa kaarretoiminto).
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Asia lienee jo vanhentunut, mutta vastaan silti. Johtojen irrottaminen ei ole ongelma, koska lampun kantaa kääntäessä johto irtoaa automaattisesti. Se oli se takaisinlaitto se pahempi juttu...
Kun lampun kanta on paikallistettu umpion sisältä, kanta kääntyy n. 45 astetta ja irrottaa samalla sekä itsensä että johtonsa. Tuota kantaa kun pyörittelee hyppysissään, asia kyllä valkenee.
Ennen irrottamista jos saisi sokkona jonkilaisen muistijäljen kannan ja johdon sijainnista päähänsä saattaisi auttaa vaihtohommassa.
Kun lampun kanta on paikallistettu umpion sisältä, kanta kääntyy n. 45 astetta ja irrottaa samalla sekä itsensä että johtonsa. Tuota kantaa kun pyörittelee hyppysissään, asia kyllä valkenee.
Ennen irrottamista jos saisi sokkona jonkilaisen muistijäljen kannan ja johdon sijainnista päähänsä saattaisi auttaa vaihtohommassa.
__________________________
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
Onnistuin polttimoa vaihtaessani tumpeloimaan hanttarin puolen umpion takaa sen polttimoa kiinni pitävän klipsin irti. Olisiko kellään kikkakolmosia tarjota sen takaisin saamiseksi. Ei viitsisi alkaa näillä keleillä puskurin/umpion irroitukseen..
Viimeksi muokannut Kuul4, 09.11.2012 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kellään ole heittää kuvaa umpiosta takaapäin?
Eli jossa näkyisi, minkälainen se klipsi on, joka pitää itse poltinta kiinni.
Kanta lähtee helposti irti ja menee takaisinkin, johto samaten, mutta en tajua/näe, miten se itse poltin on kiinni.
Muok. Ei mitään, nyt löytyi.
Jos joku sattuu miettimään samaa, niin tuossa kuva:

Eli jossa näkyisi, minkälainen se klipsi on, joka pitää itse poltinta kiinni.
Kanta lähtee helposti irti ja menee takaisinkin, johto samaten, mutta en tajua/näe, miten se itse poltin on kiinni.
Muok. Ei mitään, nyt löytyi.
Jos joku sattuu miettimään samaa, niin tuossa kuva:
