S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...
Koko öljypohja ei lähe pois muuten kuin nostamalla koko keksintö pois reiästä.
Jos ei sitten kansien irrotuksen jlk pääsisi konetta sen verran nostamaan kolossaan että öljypohjan sais pois.
Tuolla koneen alla kun menee kaksi runkopalkkia...
Siitä kai se on nyt lähdettävä että kannet pois.... ei kyllä jaksais...
Pakosarjat näyttää olevan mielenkiintosen hankalasti kiinni.
Ei kai venttiili voi jumia auki noin että osuisi mäntään joka kopauttaa venttiilin kiinni??
kone kyllä käy tasaisesti tyhjäkäyntiäkin. pl. nuo naputus.
Jos ei sitten kansien irrotuksen jlk pääsisi konetta sen verran nostamaan kolossaan että öljypohjan sais pois.
Tuolla koneen alla kun menee kaksi runkopalkkia...
Siitä kai se on nyt lähdettävä että kannet pois.... ei kyllä jaksais...
Pakosarjat näyttää olevan mielenkiintosen hankalasti kiinni.
Ei kai venttiili voi jumia auki noin että osuisi mäntään joka kopauttaa venttiilin kiinni??
kone kyllä käy tasaisesti tyhjäkäyntiäkin. pl. nuo naputus.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
HEP!!!
Onko WIS ohjelmistossa mitään sylinterikanteen liittyviä mittoja?
Esim venttiilivarren maksimi pituuksia mitattuna esim venakopan tiivistepinnalta tai nokka-akseleiden laakeripukkien pinnoilta mitattuna
Voisin vielä mitata nuo venttiilivarsien pituudet ennen ku otan kannet ylös.
alkaa nimittäin hieman tuntua siltä että hydr,nostajissa on säätövarat tapissa. Kylmänä ei naputusta saa kuulumaan mutta kun kone hieman lämpenee niin naputus alkaa ja sen sa myös lämpimänä kuuluviin tuolla suuttimen johdon irrotuksella...
Ja mistäs löytys "endoskooppi" jolla pääsis kurkkiin tulpanrei'istä sylintereihin...
Onko WIS ohjelmistossa mitään sylinterikanteen liittyviä mittoja?
Esim venttiilivarren maksimi pituuksia mitattuna esim venakopan tiivistepinnalta tai nokka-akseleiden laakeripukkien pinnoilta mitattuna
Voisin vielä mitata nuo venttiilivarsien pituudet ennen ku otan kannet ylös.
alkaa nimittäin hieman tuntua siltä että hydr,nostajissa on säätövarat tapissa. Kylmänä ei naputusta saa kuulumaan mutta kun kone hieman lämpenee niin naputus alkaa ja sen sa myös lämpimänä kuuluviin tuolla suuttimen johdon irrotuksella...
Ja mistäs löytys "endoskooppi" jolla pääsis kurkkiin tulpanrei'istä sylintereihin...
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
mitä jos ajelis venttiilin varsista palanmatkaa pois siihen tarkotetulla konneella, taikka vaihtas uuvet istukat ja eihän noita istukoita siinä etes montaa ole vaikka vaihtas kaikkiMika.T kirjoitti:No oisko nuo venttiilit painuneet sen verta kanteen ettei nostajissa enää säätövarat riitä...tapio89 kirjoitti:Mutta mikä sitä venttiiliä ois nyt muka lyhentäny vai mitä haet?
Mutta eikö se venttiili ois sillon käytännössä auki jossei säätövara riitä ja naputusta ei tulisi? Eikö se naputus tule sillon kun on olemassa välys ja hydr. nostaja ei riitä sitä kuromaan?Mika.T kirjoitti:No oisko nuo venttiilit painuneet sen verta kanteen ettei nostajissa enää säätövarat riitä...tapio89 kirjoitti:Mutta mikä sitä venttiiliä ois nyt muka lyhentäny vai mitä haet?
Voip olla että mulla on jäänyt tarinan kulussa joku asia pimentoon mutta kunhan lärisen joutavia täällä.
Tähdellisen parantola
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Olettaen että audiona nauhoitettuna ääni hiukan terävöityy niin tuo kuulostaa kyllä yllättävän paljon samanlaiselta miltä omassa autossa kun äänen nauhoitin puhelimeen ja siitä sitä kuuntelimme. Tahtikin oli sama. Omassa ei livenä ollut ihan noin terävä ääni mutta nauhoitettuna se terävöityi metallisemmaksi, eli kuulosti juurikin tuolle.
Ketjunkiristin se tuskin on. Kiertokangen laakeri paikallistettiin kumi letkulla kuuntelemalla ja se osui ja uppos nelos sylinterin kohdalle. Koputus alkoi kuulua vasta hiukan lämpimänä. Pytyn yksi kerrallaan sammuttaminen varmistaa tuotakin oiretta hyvin.
Ketjunkiristin se tuskin on. Kiertokangen laakeri paikallistettiin kumi letkulla kuuntelemalla ja se osui ja uppos nelos sylinterin kohdalle. Koputus alkoi kuulua vasta hiukan lämpimänä. Pytyn yksi kerrallaan sammuttaminen varmistaa tuotakin oiretta hyvin.
Mersuja
Öljynpaineet on oikein hyvät. Kylmänä pysyy sinne ~60c saakka tapissa ja kuumana tyhjäkäynnillä reipas 2kiloa.
Öljypohja ei todellakaan lähde helposti irti. Eka auto ilmaan ja sitten kone irti ja nostaa niin ylös kuin nousee ja sitten etu apurunko tiputtaa alas.
Sitten jäähytin ja ilmastoinninkenno+puhaltimet keulasta pois.
Sitten vaan toivoa että öljypohja mahtuu jostain pois.
Mutta sieltä sitä vikaa on lähdettävä hakemaan.
Öljypohja ei todellakaan lähde helposti irti. Eka auto ilmaan ja sitten kone irti ja nostaa niin ylös kuin nousee ja sitten etu apurunko tiputtaa alas.
Sitten jäähytin ja ilmastoinninkenno+puhaltimet keulasta pois.
Sitten vaan toivoa että öljypohja mahtuu jostain pois.
Mutta sieltä sitä vikaa on lähdettävä hakemaan.
Oisko tuo sitten mahdollisesti männätappi? Kun kerran öljynpaineet kuullostaa noin hyville. Kyllä jo tuommoisen äänen saattelemana luulisi öljynpaineista huomaavan jos se olisi kk-laakeri..Mika.T kirjoitti:Öljynpaineet on oikein hyvät. Kylmänä pysyy sinne ~60c saakka tapissa ja kuumana tyhjäkäynnillä reipas 2kiloa.
Öljypohja ei todellakaan lähde helposti irti. Eka auto ilmaan ja sitten kone irti ja nostaa niin ylös kuin nousee ja sitten etu apurunko tiputtaa alas.
Sitten jäähytin ja ilmastoinninkenno+puhaltimet keulasta pois.
Sitten vaan toivoa että öljypohja mahtuu jostain pois.
Mutta sieltä sitä vikaa on lähdettävä hakemaan.
Mulla oli joskus muinoin M103 ja siinä huomasi nostajankin vuodon öljynpaineesta. Tai siis se vuoti kunnolla.
Tähdellisen parantola
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mika.T kirjoitti: alkaa nimittäin hieman tuntua siltä että hydr,nostajissa on säätövarat tapissa. Kylmänä ei naputusta saa kuulumaan mutta kun kone hieman lämpenee niin naputus alkaa ja sen sa myös lämpimänä kuuluviin tuolla suuttimen johdon irrotuksella...
Ja mistäs löytys "endoskooppi" jolla pääsis kurkkiin tulpanrei'istä sylintereihin...
Nää ei nyt vaan mielestäni käy yksiin. Jossei nosturi sääjä välystä, niin mitä sen on tekoa männännaulan kanssa? Mistä aatellen meinaat että ois varat loppu? Toissaalta jossei venttiili oo kierossa, niin ei sen mitta millään opin lyhenekään jotta sinnepäin loppus varat ja alakas naulaamaan. Välys olis imuventtiilin painuessa kanteen taas "miinusmerkkistä". Jumalaton sutkutus ja tulet paukkuu imusarjassa. Kai se pakonenkin paukkus jotaki putken nokkaan.Mika.T kirjoitti:No männäntappia tässä nyt on useampi veikannut.
Endoskooppia taitaa saaja mm. Piilteemasta tai Klaas Uulssonilta. Kait sennii joku nettiputka kuiten halavimmin myö.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Möhkölle ei ole tehty mitään.. Tänään käytin käynnissä...
Paska vehe.. ei ole korjaantunut itekseen. Ei ole näemmä Chritinen vikaa tässä (kään)
Siitä näkyy vähän kierrosaluetta millä ääni kuuluu.
Öljynpaineetkin on hyvät.
Kamera tuntuu ottavan tuollaisen terävän äänen aika rajusti. Ei se luonnossa noin selvästi naputa.
Paska vehe.. ei ole korjaantunut itekseen. Ei ole näemmä Chritinen vikaa tässä (kään)
Siitä näkyy vähän kierrosaluetta millä ääni kuuluu.
Öljynpaineetkin on hyvät.
Kamera tuntuu ottavan tuollaisen terävän äänen aika rajusti. Ei se luonnossa noin selvästi naputa.
Vastaan nyt hätäpäissäni aluksi, kun en ole vielä koko juttua lukenut, että eikös noissa M120 koneissa ollut samaa vikaa kuin M119:ssä....eli ne muoviset öljyputket kannessa alkaa falskata vanhuuttaan ja oire kuuluu nostajien naputuksena Vai pettikö muistini taas?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei taija olla, kannet on käytännössä samanlaiset ku M104:ssä.piippu kirjoitti:Vastaan nyt hätäpäissäni aluksi, kun en ole vielä koko juttua lukenut, että eikös noissa M120 koneissa ollut samaa vikaa kuin M119:ssä....eli ne muoviset öljyputket kannessa alkaa falskata vanhuuttaan ja oire kuuluu nostajien naputuksena Vai pettikö muistini taas?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.