300 TD vikatilaan

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
tupa6
Viestit: 3
Liittynyt: 01.1.2011 12:33

300 TD vikatilaan

Viesti Kirjoittaja tupa6 »

Näyttää muodostuvan isoksikin ongelmaksi. Auto on nyt ollut jo 2 eri korjaamossa. Auto siis -97 300TDT.

Eli ongelma on tällainen: Kun autolla lähtee ajamaan/laittaa käyntiin, niin pari kiihdytystä toimii ja sitten "nykii" pari kertaa ja menee kai jonkinlaiseen vikatilaan kun ikäänkuin turbo tippuisi pelistä pois. Kun sammuttaa auton ja lähtee uudestaan menemään niin taas jonkun matkaa toimii. Autolla pystyy kyllä ajamaan 80-100km/h, ehkä ylikin, mutta kiihtyy kuin 200dsl vapaasti hengittävä 124 koppaanen konsanaan.
Vikamuisti luettiin ja se herjasi pakokaasun takaisinkierrätyksen paineensäätöventiiliä. Sinne vaihdettiin sekä ahtopaineen että tuon egr:n paineensäätöventiilit. Ne mustat mötikät mihin menee sähköliitin ja joihin tulee ja lähtee alipaineletkut. Mutta vika ei korjaantunut. Olisiko nyt mahdollista että se itse egr venttiili on sökönä? Ja pitääkö imusarja purkaa jotta sen voi vaihtaa? Ihmettelen vaan kun mersukorjaamo ei vikaa osannut paikantaa. Sanoivat että voi olla tuo ohjausboxi mikä maksaakin sitten 1500€! Muutenkin jo palanut tuohon vian hakuun aika reippaasti euroja.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

missä päin asut jos tutkittsis koodeja *rilla
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
tupa6
Viestit: 3
Liittynyt: 01.1.2011 12:33

Viesti Kirjoittaja tupa6 »

Seinäjoki. Uus egr vena ei maksanut kuin 50€ ja jos sen nätisti saa sinne ite vaihdettua (Kylmässä ja pimeässä "autotallissa" ja työkalutkin on tietysti vähä mitä on)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”