Nissan Sunny comeback

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Nissan Sunny comeback

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

-ei kuitenkaaan Euroopan markkinoille. :(
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/niss ... aa-henkiin
Kuva
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Tää on sunny!

- Ai, onks tää munny?
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllähän ne almeerat oliki vähä semmosia halpiksen olosia aitoon sunnyyn verrattuna :no:
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Miten minulla on persukisissa semmoinen kutina, että tuota tullaan myymään muuallapäin maailmaa nimellä Tiida. Kuva
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

H Y I ! ! !
S204, AZT250
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kuskille on näköjään raskittu tehdä pääntilat ja takapenkillä istutaan p*rse alempana kuin jalkaterät ja polvet suussa (nykymuotia)
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Tää on sunny!

- Ai, onks tää munny?
Se on su ny!

OLI IHAN PAKKO!
:fu:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

Sunny on hieno auto. Itellä ollu pari kipaletta ja taas on talvi autona sunny ja toimii kun tauti. Tosin odotan kyllä kevättä että saapi messerin ulos tallista 8)
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kärsimys ja perseaukisen valintahan ne entivanhaset Sunnyt olivat: Jollakin piti köyhän siirtyä paikasta A paikkaan B ja senkin matkan oli kaikenlaista ruoste-, vaihteisto ja kannentiiviste ym. latausvikaa. Osatkin aivan järjyttävän hintaisia ja auto sen ajan mittapuun mukaan keskinkertainen, meluisa ja japsiautoksi heikonlainen.
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

Meissenkeri kirjoitti:Kärsimys ja perseaukisen valintahan ne entivanhaset Sunnyt olivat: Jollakin piti köyhän siirtyä paikasta A paikkaan B ja senkin matkan oli kaikenlaista ruoste-, vaihteisto ja kannentiiviste ym. latausvikaa. Osatkin aivan järjyttävän hintaisia ja auto sen ajan mittapuun mukaan keskinkertainen, meluisa ja japsiautoksi heikonlainen.
Tämähän kuulostaa ihan siltä kun olist ollut ennen dx kuski ja kateellinen niille kellä oli sunny :lol:
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no juu, sanohan yks nassuni foorumilainen mulle, että en ole varmaan koskaan etes istunu ässässä ja että hän on sentään myyny niitä sellasen kolomekymmentä ja sälli on sellasen vajjaa kolomekymppinen, mutta en sitten viittiny sannoo siihen paljo mittään kun moteraattorit siivos sen topikin ittelleen sopivaks :banni:
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Kaippa ne ratsunit sitten vain parani vanhetessaan, mulla ainakin -87 N13 toimi kuin junan vessa. 8) Ja siihen sai mersun toisen takaiskarin hinnalla molemmat etupumput. :lol: Muuta ei tarvinnut vaihtaakaan, mutta ei autokaan ollut kuin reilun vuoden. :idea:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

thabandit^ kirjoitti:Kaippa ne ratsunit sitten vain parani vanhetessaan, mulla ainakin -87 N13 toimi kuin junan vessa...
Sama juttu, kaksikin N13 mallia on ollut ja aivan huippuhyviä käyttöautoja. Suksin kanssa uusittiin toiseen lähes koko sytytyspuolen osat muutamalla kympillä, pesnamersuun sillä rahalla ei saanut edes yhtä tulpanjohtoa. :shock: :lol:

Vanhemmista tai uudemmista "aurinkoisista" ei sitten olekaan juuri kokemuksia, mutta N13:t ovat teknisesti lujia pelejä, mutta ruostehan se sitten nekin vie pikkuhiljaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
ville-l
Viestit: 25
Liittynyt: 28.8.2007 16:11

Viesti Kirjoittaja ville-l »

touhottaja kirjoitti:no juu, sanohan yks nassuni foorumilainen mulle, että en ole varmaan koskaan etes istunu ässässä ja että hän on sentään myyny niitä sellasen kolomekymmentä ja sälli on sellasen vajjaa kolomekymppinen, mutta en sitten viittiny sannoo siihen paljo mittään kun moteraattorit siivos sen topikin ittelleen sopivaks :banni:
Muistaakseni se joka sanoi myyneensä niitä sen kolomisen kymmentä oli noita ESV-poikia olikohan vielä JoniP. Eli kyllä se on muutaman noita W140 korisia päästäny sormiensa läpi :wink:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Kauheen näköne somalipulkka :bondage:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2759
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

tämänhetkisellä n13 e16 koneellisella, eli 1.6 8v vm87 sunnyllä olen ajanut ostosta reippaat 25tkm... ollut pikkuisen reippaan vuoden.

maksoi ostaessa 350e juuri leimattuna, kaksilla huonoilla renkailla.
ostin naapurilta 50e hintaan varaosasunnyn, jossa oli kohtuulliset renkaat ja uusi akku, josta taisin saada sen hinnan.

pari kertaa olen vaihtanut öljyt, valtran moottoriöljyä, hinta ei oikein mitään, ja kerran suodattimen, olikohan jonku 4.5e ja bensansuodatin oli pari euroa ja sen olen vaihtanut.

takana kolisi iskari joten sen vaihdoin kesällä varaosa-autosta.
ja jarruputki meni rikki, sen pätkän vaihdoin varaosa-autosta.

ei muita mainittavia korjauksia.

katsastin syksyllä, alatukivarsi varaosa-autosta, kaasari toinen, ja kaks pientä paikkaa.. meno jatkuu ja ens syksyyn on leimaa.

bensiiniä vie keskimäärin alle 7l sataselle, lähtee käyntiin myös yli 25 pakkasella ilman lämmittämistä, heti kun avainta näyttää.
kohtuullisen hyvä etenemään lumessa, siihen nähden että se on normaali etuvetoinen henkilöauto.

nyt olen ajatellut kylläkin luopua tuosta metsästys sunny vol 3:sta, ja kokeilla jotain muuta, vielä kun tuosta saa omansa pois.

tuollaisesta uudesta en osaa sanoa oikein mitään, ehkä 20v päästä kun tuollaisella ajelen hirvimettällä niin sitten osaan jotenkin jo arvioida.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Meissenkeri kirjoitti:Kärsimys ja perseaukisen valintahan ne entivanhaset Sunnyt olivat: Jollakin piti köyhän siirtyä paikasta A paikkaan B ja senkin matkan oli kaikenlaista ruoste-, vaihteisto ja kannentiiviste ym. latausvikaa. Osatkin aivan järjyttävän hintaisia ja auto sen ajan mittapuun mukaan keskinkertainen, meluisa ja japsiautoksi heikonlainen.
On ollut siis omistuksessa Sunnyt N13, N14 ja Almera N15.

N13:aan oli edellinen omistaja korjauttamut tai vaihtanut vaihdelaatikon. Minulla halkesi kansi, joka aiheutti sen verran mittavan moottorivaurion, että ostin romikselta vaihtomoottorin. Lisäksi vaihtoon meni ainakin laturi, iskarit ja alusta kaikki mahdolliset liikkuvat osat sekä jarruputket. Lopputuloksena 11-v ja 440 tkm ajettuna kori niin mätä että ei kannattanut enää jatkaa taistelua. Ajelin tuolla muistaakseni jotakin 200 tkm. 1,7D

N14. Tämä toimi jo huomattavasti paremmin. Ainut varsinainen ongelma oli kannentiiviste joka petti jossakin 300 tkm. Vaihdoin kuitenkin ajoissa, joten sen puolesta selvittiin. Lisäksi jäähdytin alkoi liruttelemaan suurinpiirtein samoissa kilometreissä. Oli järkyttävän hintainen se uusi ja muistan vieläkin. Lähti vaihtoon 11-vuotiaana ja 400 tkm ajettuna kun katsastusmies esitteli läpeensä mätiä helmojen takaosia. Ne korjattiin mutta ei siitä helppoa koria enää seuraavalle omistajalle jäänyt. 2,0D

N15 Almera. Ostin 200tkm ajettuna. Täysin virheetön. Ajoin pari vuotta. Ei tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa iskunvaimentimet ja normihuollot. Oli niin hyväkuntoinen että olisin mielelläni pitänyt pitempäänki mutta puutteelinen varustelu (mm. ilmastointi) ja onneton perävaunun vetokyky aiheutti sen että kärry vaihtui väyryseen 2006. Sen jälkeen on elämä ollut huomattavasti helpompaa ja kyyti laadukasta :D
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

sunny

Viesti Kirjoittaja keltsi »

ostin terho peen kans puoliksi 87 sunnyn tos muutamia vuosia sitte...150 juuroa maksettiin siitä :lol: autoliikkeestä vielä..[tosin takapihan auto se oli] :lol: ja lyköättiin viä käyntiin...no anyway...vähä kuumaliimaa iskaritolppiin ja takajarrujen korjausta..siinä suurpiiteittäin viat ja leima paperiin...sillon reilu 3satkua mittaris....2 kollia ajo sillä ku merssut ei ollu iskus...ite vähä enemmä niistä kilsoista :roll: kuitenki...nii vähällä huollolla ja korjauksilla ei mikää auto,ei terhon eikä mun ...oo koskaan toiminu...ja uuski leima tuli sillä et 2s pienen pientä paikkaa pohjaan ja räikkä ei toimannu...ja uus leima :D no ku ostettii hyppöö autoksi varkku merssu..hopelesin sivuilta voipi siitäki lukasta,nii tratsuni jäi ylimääräseks :D kuitenki kysenen nousevan auringon tuote oli aina valmis lähtöön...eli käsittämättömän varma laite :D että yks mielipide täs vaan..... :roll:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tällainen edestä:
Kuva
ja sisältä:
Kuva
lisää kuvia täällä. 8)
Kuva
Avatar
-zamppa-
Viestit: 113
Liittynyt: 27.11.2007 11:21

Viesti Kirjoittaja -zamppa- »

Itsellä kokemusta eniten B11 sunnystä. Ehkä paras oma auto millä tähänmennessä ajanut. Meni niinkö mersu valtatiellä. :wink:

Ainut miinus oli se, että takatukivarret tahto ajan myötä rapsahtaa irti korista. Mutta eihän tuo nyt vakavaa ole. :lol:

Koneet pelas ku kello, ja bensanakin tarjosi "tehoa" ja pientä kulutusta.

1.7D käynnistyy säällä ku säällä, jään alla tai päällä. Ei sitä kiinnostanu oliko +40C vai -40C. Yks hehkutus ja käyntiin. Paremmin lähti käyntiin kuin ex-300D, missä oli kaikki kunnossa.

Harmi vain että näitä B11 korisia ei enää hyväkuntoisia ole. Pihoilla lojuvissa 4kpl:ssakin taitaa olla jo pohjat melko pehmyet. Yks on jopa alle 200tkm ajettukin, sisältä kuin uusi. Harmi sinänsä...
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mulla oli aikanaan N13, vuodelta -90, oikein 1.6 multivalve ja sillä useampipisteisellä ruiskulla.
Ostaessa oli mittarissa 150 tkm, varkaiden rikottua auton lunastuskuntoon 9 kuukautta myöhemmin mittarissa oli 195 tkm.
Tuolle matkalle osui takapöntön jääminen Helsinkiin, Vikingin terminaalin viereen. Oli olevinaan silloin kallis, liki 600 markkaa.
Auto oli minusta hyvä. Edelliseen kakkis-Kolffiin verrattuna hiljainen ja mukava. Ei tietenkään mitään mersuluokkaa, mutta kokoluokassaan ihan hyvä. Kulutus oli pieni, keskikulutus pysytteli alle seitsemän litran, maantiellä mentiin kutosen pintaan.

Tuosta uudesta olisi saanut jäädä sisäkuvat hämärän peittoon. Oksettaa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Muistuttaa muuten jonkin verran 1998 Primera-konseptia:
Kuva :o
Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Meissenkeri kirjoitti:N15 Almera. Ostin 200tkm ajettuna. Täysin virheetön. Ajoin pari vuotta. Ei tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa iskunvaimentimet ja normihuollot. Oli niin hyväkuntoinen että olisin mielelläni pitänyt pitempäänki mutta puutteelinen varustelu (mm. ilmastointi) ja onneton perävaunun vetokyky aiheutti sen että kärry vaihtui väyryseen 2006. Sen jälkeen on elämä ollut huomattavasti helpompaa ja kyyti laadukasta :D
Eikös Almera ja E Mersu ole ihan pikkusen eri segmentin autoja jo lähtötilanteessa? Kannattaako näitä edes verrata? :wink:
Uuden E Mersun hinnalla taitaa saada melkeen 2 Almeraa?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kah, käytetyn ostajalle nekin voivat olla vaihtoehtoja keskenään. Hintaluokan sisällä verrataan ja punnitaan, ottaako tilaa, matkustusmukavuutta, ehkä kohtalaiset varusteetkin, mutta samalla paljon kilometrejä, 10+ vuotta vanhan, ruosteisen jne. Vaiko kuusi vuotta uudemman vähän ajetun kikkareen, jonka mukavuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta kori on siisti, tekniikka toimivaa, eikä hankintaa tarvitse perustella Esson parkkipaikkaraadille millään lailla.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Käytettyjä minä ostan ja montasataatuhatta ajettuja. Samassa rivissä ne on siellä vaihtoautokaupassa Almerat ja Mercedekset. Hintaerokaan ei euroissa niin iso ole että eikö samoilla lompakoilla pystyisi valintaa tekemään.

Uudet on tietenkin aivan eri asia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”