Dieselin tankkaaminen "tökkii"
Dieselin tankkaaminen "tökkii"
Itselläni kun ei o aikaisempaa omistuskokemusta henkilöauto-dieselvehkeestä kysynkin, kuinka normaalia on että tankkauksen yhteydessä about puolen tankin täytön jälkeen pistooli ryhtyy katkomaan syöttöä, tämä ongelma ei ole asemakohtainen.
Muistaakseni kuorma-autoja jne tankatessa tätä ilmiötä ei ollut. Systerin venettä tankatessa ilmeni samoja ongelmia, mutta siellä olikin se tankin "huohotusputki" solmussa.
Voisiko jo rakkaaksi tulleessa w203:ssani olla vastaavanlainen ongelma?
Kaverit kävi aikoinaan tankkaamassa taksejaan nissä rekoille tarkotetuissa d-pisteissä josta aineen sai tankkiin jokseenkin jouheammin. Ei ainkaan mun pelillä tässä vaiheessa onnistuisi edes ajatuksena.
Odottelen tähän väliin sitä kokemuksen ja tietämyksen syvää rintaääntä
Muistaakseni kuorma-autoja jne tankatessa tätä ilmiötä ei ollut. Systerin venettä tankatessa ilmeni samoja ongelmia, mutta siellä olikin se tankin "huohotusputki" solmussa.
Voisiko jo rakkaaksi tulleessa w203:ssani olla vastaavanlainen ongelma?
Kaverit kävi aikoinaan tankkaamassa taksejaan nissä rekoille tarkotetuissa d-pisteissä josta aineen sai tankkiin jokseenkin jouheammin. Ei ainkaan mun pelillä tässä vaiheessa onnistuisi edes ajatuksena.
Odottelen tähän väliin sitä kokemuksen ja tietämyksen syvää rintaääntä
Muistaakseni kaikissa mersuissa mitä mulla on ollut on samaa propleemia ilmentynyt jos työntää pistoolin kahvaa myöden rööriin . Siks mulle onkin tullut tavaksi laittaa se silleen mukavasti hieman väljemmin siihen jolloin juohevasti lorisee laakista täyteen asti ja silti katkaisu toimii normaalisti .
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Heh. Olen tottunut tankkaamaan tuota omaa kotteroani työntämällä kärsän niin pitkälle kuin se menee ja linttaamalla liipaisimen pohjaan. Tuossa kun on suora putki tankkiin ilman sen kummempia kiemuroita (ja vielä bensamalli). Kerran olin sitten liikkeellä serkkupojan C220 D farkulla ja itku meinasi päästä tankilla. Vaikka missä asennossa ja miten ylhäällä piti pistoolia, niin aina napsahteli. Ilmeisesti C:ssä on tankki jotenkin kaksiosainen ja liekö niiden välillä jopa joku pumppu, joka tasaa ainetta tankkien välillä. Kuulin serkulta, että sillä itsellä on tapana pitää auto käynnissä tankkauksen ajan, koska siten se kuulemma imee aineen paremmin. Liekö syynä tämä pumppu.
En ole kyllä tämän pumpun olemassaoloa tarkistanut mistään dokumenteista, joten suhtautukaa varauksella.
t.
Risto
En ole kyllä tämän pumpun olemassaoloa tarkistanut mistään dokumenteista, joten suhtautukaa varauksella.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Minulla tätä ongelmaa ei ole esiintynyt kuin neste-ketjun huolto-asemilla. Kaikkialla muualla tankkaaminen onnistuu vallan mainiosti, mutta erehdyppäs nesteelle, ei hyvä tavaton.Joker kirjoitti:Aika lailla saa kikkailla omassa bensamallisakin että saa aineen menemään tankkiin ja sama homma oli ex W203:ssa.
BMW 318d -09
Hassua kyllä, mulla ainakin Klaukkalan kylmäaseman pistoleero jakeli paremmin kuin esim. Petikon Jetin. Mutta siltikään ei saatu täyteen vaikka "liruttelin" ~10l lopusta. Pitää näemmä reenaa lisää, tai tarkastuttaa huohotinputki.J.T.S kirjoitti:Minulla tätä ongelmaa ei ole esiintynyt kuin neste-ketjun huolto-asemilla. Kaikkialla muualla tankkaaminen onnistuu vallan mainiosti, mutta erehdyppäs nesteelle, ei hyvä tavaton.Joker kirjoitti:Aika lailla saa kikkailla omassa bensamallisakin että saa aineen menemään tankkiin ja sama homma oli ex W203:ssa.
Tämähän on ainaki ceessä ominaisuus näköjään!
Pistooli niin sanotusti "huulille" niin että ne pistoolin alapinnalla olevat kyhmyt ei oo vielä siinä täyttöputkessa asti ni pelaa.. Vielä jos pikkusen sitä pistoolin peräosaa kiertää auton perää kohti ni jopas onnistuu komiasti!
Meni muutama tankkauskerta opetellessa mutta nyt menee joka kerta ilman katkoja täyteen asti.
Kokeilkaa!
Ja risto, ceessä on ainaki itellä kaksosanen tankki, juuri männä viikolla sitä ihmettelin ku pakoputkee pajotin..
Pistooli niin sanotusti "huulille" niin että ne pistoolin alapinnalla olevat kyhmyt ei oo vielä siinä täyttöputkessa asti ni pelaa.. Vielä jos pikkusen sitä pistoolin peräosaa kiertää auton perää kohti ni jopas onnistuu komiasti!
Meni muutama tankkauskerta opetellessa mutta nyt menee joka kerta ilman katkoja täyteen asti.
Kokeilkaa!
Ja risto, ceessä on ainaki itellä kaksosanen tankki, juuri männä viikolla sitä ihmettelin ku pakoputkee pajotin..
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Minä en tökkää pistoolia ihan syvälle ja laitan korkin liipasimen väliin. Siinä se sitten rauhassa lirutteleen niin että ehtii sivummalla lyhyen sikaarin turrauttaa
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
68L tankanut 203 tankiin monesti ja vielä on ollut käynissä tankatessalibzane1 kirjoitti:Hmm eilen sain mahtumaan 62,5 litraa tankkiin, ajotietokone kertoi että vielä 20 km olis päässy. eikäs näissä w203 200 cdi ssä ole 60 litran tankki? melkein naurunhiprakka tuli kun ekaa kertaa elämässä sai dieselauton takkiin menemään 80 € vanhaan volvoon ei kyllä ikinä selvinny alle satasen
mikä helpotta sittä(kun on käynnissä niin ei ala katkomaan tankkausta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tuosta syystä en tankaa Nesteellä, muilla asemilla ei ole samaa ongelmaa. aika paljon tulee teboilia käytettyä, eikä siellä ole mitään onglemaa. 67 litraa on naftaa mahtunut tankkiinJ.T.S kirjoitti:Minulla tätä ongelmaa ei ole esiintynyt kuin neste-ketjun huolto-asemilla. Kaikkialla muualla tankkaaminen onnistuu vallan mainiosti, mutta erehdyppäs nesteelle, ei hyvä tavaton.Joker kirjoitti:Aika lailla saa kikkailla omassa bensamallisakin että saa aineen menemään tankkiin ja sama homma oli ex W203:ssa.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
Näin oli ainakin omassa autossani (200 CDI -03). Huohotinputki on nyt just putsattu paineilmalla ja voi hyvä elämä sitä "nautintoa" kun huljahti reilut 50 litraa tankkiin yhdellä yrittämällä niin että heilahti. Eikä pätkinyt ollenkaan. Tottakai se viimeinen 5 litraa täytyy edelleen liruttaa... Pidin tätäkin tankkauksen vikurointia/vikaa vuositolkulla "ominaisuutena" mutta onneksi nyt viimein helpotti.mercedes kirjoitti:Asiasta mitään tietämättä veikkaan että huohotinputki tukossa.
väykyn tankkasin koko kesän suurtehomittarista ei ongelmia. normaalimittarista tankatessa sen jälkeen tuntuu menevän ikuisuusPappi kirjoitti:Diesel taitaa "vaahdota" jonkin verran. Kerran erehdyin kokeilemaan tankkaamista suurtehomittarista Kerran käytin liipasinta pohjassa ja se oli siinä Olisi pitänyt ajatella muutaman kerran . . .
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
Mutta mahtaako W203 ottaa vastaan dieseliä yhtä ahneesti kuin Väyrynen? Nämä "nykyajan" autot tuntuvat olevan huonoja tankata, melkeimpä merkistä riippumatta... Hyvä oli aikanaan myös W124 tankata rekkojen tankkauspisteissä: nopsasti vaan tankki täyteen dieseliä ja takaisin baanalle Ehkä "Paavo" vielä on sitä sukupolvea että tankkaus suurnopeuspistoolilla onnistuu. Pidä hyvä huoli Väyrysestäsiantti86 kirjoitti:väykyn tankkasin koko kesän suurtehomittarista ei ongelmia. normaalimittarista tankatessa sen jälkeen tuntuu menevän ikuisuusPappi kirjoitti:Diesel taitaa "vaahdota" jonkin verran. Kerran erehdyin kokeilemaan tankkaamista suurtehomittarista Kerran käytin liipasinta pohjassa ja se oli siinä Olisi pitänyt ajatella muutaman kerran . . .
Ei mahu ainakaa tepoilin suurtehomittarin pistooli toho tankin reikää ;l että saapiha sitä kintuile ruplutella mänemää :Fyhdyssanapoliisi kirjoitti:Mutta mahtaako W203 ottaa vastaan dieseliä yhtä ahneesti kuin Väyrynen? Nämä "nykyajan" autot tuntuvat olevan huonoja tankata, melkeimpä merkistä riippumatta... Hyvä oli aikanaan myös W124 tankata rekkojen tankkauspisteissä: nopsasti vaan tankki täyteen dieseliä ja takaisin baanalle Ehkä "Paavo" vielä on sitä sukupolvea että tankkaus suurnopeuspistoolilla onnistuu. Pidä hyvä huoli Väyrysestäsiantti86 kirjoitti:väykyn tankkasin koko kesän suurtehomittarista ei ongelmia. normaalimittarista tankatessa sen jälkeen tuntuu menevän ikuisuusPappi kirjoitti:Diesel taitaa "vaahdota" jonkin verran. Kerran erehdyin kokeilemaan tankkaamista suurtehomittarista Kerran käytin liipasinta pohjassa ja se oli siinä Olisi pitänyt ajatella muutaman kerran . . .