190 mersun lämmityslaite puhaltaa kylmää???
190 mersun lämmityslaite puhaltaa kylmää???
elikkä tännainen ongelma on eli vängärinpuolen lämmitys puhaltaa vain kylmää? säätimessä vikaa?
Lämmönsäätöpotikan muovinen akseli poikki. Onko ollut aiemmin jäykkä? Omassa tämä vänkärin puolen nuppi pyöri haluttomasti ja yhtenä raikkaana syysaamuna se sitten napsahti ja muuttui hervottomaksi.
Saa korjattua liimalla ja parilla ruuvilla. Keskikonsoli pois niin lämmönsäätimen akselit näkyvät hyvin. Uutta osaa ei saa kuin koko lämppärinkotelon mukana.
Saa korjattua liimalla ja parilla ruuvilla. Keskikonsoli pois niin lämmönsäätimen akselit näkyvät hyvin. Uutta osaa ei saa kuin koko lämppärinkotelon mukana.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
Niin se taitaa olla poikki kun keski suulakket ottaa pois ja lampulla katsoo niin lämmön säätä vivustot ei liiku vängärin puolella.. kiireessä tarvitsee nyt lämpöä koppiin ja 20pakkasta niin käänsin sen sieltä kuumalle että tarkenee ajella pitänee purkaa konsoli ja korjata kunhan ois aikaa
kiitosta vastauksesta!
kiitosta vastauksesta!
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Taisi siellä vesilinjassa joku venttiili olla.Fenton kirjoitti:Kun en ny muista, mutta olikos tenavan systeemi semmoinen,että kenno on kuumana koko ajan ja ilmaa ohjailemalla säädellään lämpöä?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
On siellä vesiventtiili jota alipaineella ohjaillaan... Löytyypi sieltä tuulilasin alareunassa olevan ritilän alta...Marco kirjoitti:Taisi siellä vesilinjassa joku venttiili olla.Fenton kirjoitti:Kun en ny muista, mutta olikos tenavan systeemi semmoinen,että kenno on kuumana koko ajan ja ilmaa ohjailemalla säädellään lämpöä?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Joo Mersu palasi kotiin ja päästiin jo vähän tutkimaan.
Venttiili pelaa ihan hyvin siellä pikkukennon paluuputkessa. Pitää seuraavaksi yrittää selvittää miten räppänöiden liikkeet vaikuttaa siihen lämpöön.
Koneen lämmöt yleensä houkan yli 80 maski peitettynä ja pakkasta n. -30.
Äsken noita huomisia rallipolkuja vedellessä nousi 90 ja jopa sataseenkin hetkellisesti. Satasessa alkoi sitten neula liikuskella levottomasti vieläkin ylemmäx. 240:ssä ei ole tuollaista virhehypähtelyä.
Mikäs tunnistelija on oik, akun takana, pienessä "rautahäkissä"
Tais olla kolme kierrelankaa, joista vain yksi hehkui ihan punaisena aina jos lämml.puhallin oli päällä. Hehku hävisi, kun käänsi nollille. Kaksi kierrelankaa mustana.
Venttiili pelaa ihan hyvin siellä pikkukennon paluuputkessa. Pitää seuraavaksi yrittää selvittää miten räppänöiden liikkeet vaikuttaa siihen lämpöön.
Koneen lämmöt yleensä houkan yli 80 maski peitettynä ja pakkasta n. -30.
Äsken noita huomisia rallipolkuja vedellessä nousi 90 ja jopa sataseenkin hetkellisesti. Satasessa alkoi sitten neula liikuskella levottomasti vieläkin ylemmäx. 240:ssä ei ole tuollaista virhehypähtelyä.
Mikäs tunnistelija on oik, akun takana, pienessä "rautahäkissä"
Tais olla kolme kierrelankaa, joista vain yksi hehkui ihan punaisena aina jos lämml.puhallin oli päällä. Hehku hävisi, kun käänsi nollille. Kaksi kierrelankaa mustana.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Lämppärin puhaltimen vastukset.650000tuttavuus kirjoitti: Mikäs tunnistelija on oik, akun takana, pienessä "rautahäkissä"
Tais olla kolme kierrelankaa, joista vain yksi hehkui ihan punaisena aina jos lämml.puhallin oli päällä. Hehku hävisi, kun käänsi nollille. Kaksi kierrelankaa mustana.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Vähän oudolta tuntuu. Hehkuuko se vastuskierukka myös puhallin täysillä? Ei ainakaan kaavion mukaan koska silloin vastuksien ei pitäisi olla ollenkaan pelissä vaan puhallinmoottori saa täyden jännitteen. Sitä en tiedä pitäisikö vastuksien hehkua millään tehoasetuksella. Jos ei niin se viittaisi puhallinmoottorin liian suureen virrankulutukseen. Jumittuneet laakerit, loppuunkulunut kollektori?
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Yks kierukkalanka, muistaakseni ihan uloin hehkui ihan punaisena puhaltimen ollessa täysillä. Täysillä ollessa puhallin myös pysähtelee.
Pitää tutkia onko toiset kierrelangat jo sitten poikki. Tai ehkä paremminkin ykkös ja kakkos nopeudet ei hehkuta lankojaan. Jos siinä sitten kuitenkin on lanka/nopeus systeemi.
Pitää tutkia onko toiset kierrelangat jo sitten poikki. Tai ehkä paremminkin ykkös ja kakkos nopeudet ei hehkuta lankojaan. Jos siinä sitten kuitenkin on lanka/nopeus systeemi.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kojelaudan irrotus, jatkoa lämmityslaitetutkinnalle
Purin iltamassa keskikonsolin sekä suulakkeet tenavasta (toisen sulkuvipu korjattiinkin). Vaihtelin samalla ehyet lamput kojetauluun, tinattiin irronneet piuhat, puhelimelle lataus tupakan sytkäristä yms.
Onko kojelauta miten tiukassa, ja onko työssä etua jo irroittamistani osista.
Mistä kaikesta pitäisi etsiä kiinnitysruuveja.
Mielenkiintoa olis katsella lämppärin kennoa vähän lähempääkin. Vivut näyttää liikkuvan ihan normaalisti, samoin vesiventtiili. Alipainekin pelaa venttiilin aukaisijana.
Moottorin puoleltakin olen lähentynyt aihetta.
Saako puhaltimenmoottorin ympärillä olevan muovikuvun pois keinottelemalla, siis väännellen, vai onko lasinpyyhkijän vivusto irroitettava ensin ?
Tack jo Före
Huomenna joko kasaan, tai puran lisää ohjeellisesta kannustuksestanne riippuen
Onko kojelauta miten tiukassa, ja onko työssä etua jo irroittamistani osista.
Mistä kaikesta pitäisi etsiä kiinnitysruuveja.
Mielenkiintoa olis katsella lämppärin kennoa vähän lähempääkin. Vivut näyttää liikkuvan ihan normaalisti, samoin vesiventtiili. Alipainekin pelaa venttiilin aukaisijana.
Moottorin puoleltakin olen lähentynyt aihetta.
Saako puhaltimenmoottorin ympärillä olevan muovikuvun pois keinottelemalla, siis väännellen, vai onko lasinpyyhkijän vivusto irroitettava ensin ?
Tack jo Före
Huomenna joko kasaan, tai puran lisää ohjeellisesta kannustuksestanne riippuen
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05