200E -91 käynti/käynnistysonkelma [SE TOIMII!]

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

200E -91 käynti/käynnistysonkelma [SE TOIMII!]

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Elikkä sellanen lintta se ois ja kansiremontin jälkeen ei tykkää muutako hörähtää käyntiin käy noin 5 sek ja sammuu. Kun kaasulla saa houkuteltua sen ylemmille kierroksille niin kaasuun vastaavuus on surkea ja booaa aivan jumalattomasti. Eli siis pysyy käynnissä kun painaa kaasua sen verran että pysyy. Noin 3000rpm on silloin kierroksia siitä alaspäin niin booailee.

Imusarjat yms nippelit oli luonnollisesti irti. Kun määräjakajan lautasta painaa niin lähtee herkemmin käyntiin ja ottaa paremmin kiinni kaasusta.
Olisko asialla pahemman sortin imuvuoto tms?

Asialla olis kiire kun ykkösauto tuli paskottua..
KIITOS!!
Viimeksi muokannut noonakki, 21.12.2010 15:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Mulla oli samanlaista vikaa, syylliseksi paljastui hiirensyömä kierrossignaalipiuha :oops:

Tuossa juttua väliaikaisforumilla:
http://mesefi.forumup.com/viewtopic.php ... rum=mesefi
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Eli ilmeisesti sulla pensapumpun rele ei saa tietoa siitä että kone on käynnissä :?

Vikapaikkoja joita tulee mieleen:

itse pensarele
YJ-rele
kierroslukupiuha
sytkäyksikkö
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Ei. Kierroslukumittari toimii. Pensapumpputoimii. Koitettu uudella yj-releellä. Sytkäyksiköstä ei muuta hajua kun että toimi ennen kansiremppaa.
Ja se tuskin menee rikki kansiremontin yhteydessä..
Edelleenkin odotan ääniä imuvuodolle
Viimeksi muokannut noonakki, 03.12.2010 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Koitappa (tai pyydä kaveri apuun) kumpi tapahtuu ensin: pensapumppu pysähtyy vai auto sammuu :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

ehkä helpompi kun sanot mikä johto on irti niin voin tarkistaa =) akku nimittäin on tällähetkellä irti ja latauksessa..
Viimeksi muokannut noonakki, 03.12.2010 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Sillä sais varmistettua sen, onko vika pensapumpun ohjauksessa vai jossain muualla :idea:

Jos auto sammuu ennenkuin pensapumppu, niin sitten voi alkaa etsimään ilmavuotoa tai jotain muuta vikaa.

Jos taas pensapumppu sammuu ensin, johtuu moottorin sammuminen siitä. Ja tällöin vika on pp-releellä, tai sen saamissa/saamatta jääneissä signaaleissa.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Mutta en kyllä voi ymmärtää kuinka kansiremontti voi vaikuttaa bensapumppuun..? mitään muita johtoja ei ole irroitettu kuin imusarjan ja kannen päältä ja yks liitin sytkäpoksista..
Tarkistetaan nyt kumminkin kunhan isäntä huomenna pääsee kotio reissusta..
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jos siellä on jossain huono kontakti tai murtunut piuha, ja pp-rele ei saa tarvittavaa signaalia :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Määränjakajan alla olevasta kumikaukalosta tyhjäkäyntisäätimelle menevä paksu letku irti?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

teppo21 kirjoitti:Jos siellä on jossain huono kontakti tai murtunut piuha, ja pp-rele ei saa tarvittavaa signaalia :roll:
En usko, kaikki johdot käyty läpi x kertaa.. Tarkistelen pumpun toiminnan huomenna.

Easy Rider kirjoitti:Määränjakajan alla olevasta kumikaukalosta tyhjäkäyntisäätimelle menevä paksu letku irti?
Tämäkin tarkistettu x kertaa, ja viimeisellä kerralla laitettiin vielä klemmarit joka paikkaan..
Viimeksi muokannut noonakki, 03.12.2010 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jokos se mersu käy :?:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

ei käy ei, ei saanu aikaseksi laittaa akkua kiinni :D
Onko muita ehdotuksia kun tuo pensapumppa? voisko olla imusarjan ja kannen välissä vuoto? Tuli laitettua sinne uusi tiiviste, mutta toinen pellinen tiiviste on vanha pienellä tiivisteliimakerroksella.. siinähän on se joku ihme lämmityselementti välissä..

Ei sattus olemaan muuten ketään tietäjää täs suht lähellä Alavutta?
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Noniin ja sitten jatkoa tälle topikille. Pensapumpussa ei ole vikaa ainakaan. Määräjakajan kumikaula joka tulee läppärunkoon näytti olleen huonosti, irroituksen jälkeen oli selvä painauma läppärungosta siinä kumissa mutta takaisin kun laitoin kiinni ja tällä kertaa varmasti kunnolla niin ei mitään vaikutusta.

Käyntiin saa ja käynnissä pysyy jos pitää kaasua sen verran että kierroksia on 3000rpm.

Rupesin epäilemään määräjakajan lautasta, tuntuu jotenkin jäykältä alaspainettaessa.. Pystyykö säätämään? :roll:

Otan vielä jakajan irti ja tutkin josko jotain löytyy, jos ei niin sitten mennään syvemmälle -,-

Niin ja pakokaasu haisee jumalattoman kitkerälle/vahvalle, oikeen rupes nenää nipistelemään ja melkein silmiäki kirvelemään! Olisko joku oires?? :shock: Katalysaattorin takapuoltakin tutkaisin eikä ollut mitään havaittavaa vikaa.. Eikä kolise.


Ps, nyt alkaa palaan hiat tän kans! :evil: :shout:
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Eipä tuo välttämättä siihen kansiremppaankaan liity jos kerta toimi sen jälkeen vielä hienosti. Sattui vaan joku hajota justiin samoihin aikoihin.

Johtuiskohan siitä että vaihdoit ne uudet umpiot niin mersu näki selvemmin eteenpäin ja päätti tehdä lakon kun näki A-Katsastuksen kyltin. :lol:
® Mesen V8 Klubi
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

"uusi" käytetty umpio apukuskinpuolelle :wink: Sehän sammui sillon katastuksen pihaan eikä enää käyntiin ollenkaan.. Kansiremontin jälkeen se nyt kumminkin lähtee jopa käyntiin..!

Edit: ihme suhinaa kuuluu jostain tyhjäkäyntimoottorin läheltä.. Pistän videon kun kerkiän kotio!
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Taisi löytyä vika! Virranjakajankannen hiili joka ottaa pyörijään.. Lähtenyt maailmalle.. uusia osia odotellessa!
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Ja eikös noita mahdollisisa imuvuotoja voi tutkia ruikkimalla jotaki sopivaa ainetta imupuolelle ja kattoo mitä tapahtuu :klapi:
® Mesen V8 Klubi
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

LiQQe kirjoitti:Ja eikös noita mahdollisisa imuvuotoja voi tutkia ruikkimalla jotaki sopivaa ainetta imupuolelle ja kattoo mitä tapahtuu :klapi:
jaa a.. :roll:

Auto lähtee maanantaina kuortaneelle autosähkömiehelle totaaliseen syyniin.. Käy kaikki anturit läpi, katotaan sitte niitä imuvuotoja jonsei lähe toimimaan

EDIT: Olisko lambdalla osuutta asiaan? johdon irroittaminen ei vaikuta mitenkään toimivuuteen.. Kuinka lambda mitataan jne?
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Lambdan voi mitata autossa laittamalla jännitemittarin siihen signaalijodon ja maan väliin. Toimiva lambda näyttää jännitettä muistaakseni 0.2 - 1.0v.
Seoksen ollessa rikkaalla jännite nousee ja laihalla jännite laskee.

Lambdan mittauksen voi tehdä myös lambda irroitettuna:
Jännitemittari signaalipiuhaan ja toinen lambdan runkoon ja sitten lämmittää sitä lambdan päätä kaasutoholla. Jossain vaiheessa kun on tarpeeksi lämpöä (300astetta) niin jännite nousee lähelle yhtä volttia.
Joku viisas sanoi joskus että tällä lämpöhoidolla saa karstoittuneen ja toimimattoman lambdan toimimaan :)
® Mesen V8 Klubi
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Nooo se auto nyt on tutkittavana siellä Autosähkö Vesterillä Kuortaneella, tutkivat imuvuodot ja kaikki muut syndeemat sieltä, huomenna jännitetään saako ne sen toimimaan.. :D itellä ei aivot piisaa enää siihen :lol:
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Mersun vika bongattu!
Yksi nimeltämainitsematon varaosamyyjä myyny väärän imusarjantiivisteen ja se jätti imusarjan vuotamaan kolmesta kohtaa aika reippaasti. Perkele. :evil: Nyt jostain uusi tiiviste äkkiä!
Tuossa joku kuvakin liittyen aiheeseen -->

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oliko imusarjan ja kannen välissä lämpöelementtilaippa? Meniskö tuo tiiviste sen laipan toiselle puolelle ja tuohon rakoon erisorttinen? Mielestäni -91:sessä sellanen lämmitin alkujaan on.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

on se siellä.. imusarjan ja sen ihme levyn väliin tulee joku paperitiiviste ja se oli väärä. ja sen ihme levyn ja kannen väliin tulee pellinen tiiviste.

Mutta mulla oli yksi kaasarin imusarja tuossa johon kokeilin sitä tilkettä ja siihen se sopi hyvin..

Edittiä. Ilmeisesti sinne imusarjaan ei ruiskussa tule kuin pellitiivisteitä.
Ja katsastuksestakaan mennyt perhana läpi, kuskinpuolelta edestä jousi poikki ja apukuskin puolelta edestä jarruletku murtunut :x
jolppi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.10.2010 19:41

Viesti Kirjoittaja jolppi »

laitakko uuestaan tuon kuvan tiivisteistä ku ei aukee isommaksi, mikä niissä nyt oli "väärää"? itellä samanlaista ongelmaa. tuliko sulla tiivisteet nyt niin että imusarja,paperitiiviste lämpölevy peltitiiviste kansi?
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

myöhässä tulee vastaus mutta menköön..
Eli tuo tiivistesarja mikä mulle oli myity oli kaasarikoneen.. se jätti rakoja strategisiin paikkoihin minkä seurauksena sai ilmaa ihan perkeleesti imusarjan ja kannen välistä.
Hain käyttöautolta uuden tilkkeen ja toimi niinkuin vikaa ei olisi ikänä ollutkaan. ja se oli siis pellinen tiiviste mikä oli oikea.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”