![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Täytyy tehdä itse tuo öljyn ja suodattimen vaihto, koska ei tältä seudulta näy löytyvän yhtään pajaa, joka tekisi sen järkevään hintaa
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Yritin ehtiä aiheeseen littyvää juttua tuolta mekastakin, mutta ei sattunut silmään.
Ja autohan on W124 250D -91
No vastataas nyt, vaikken asiantuntija olekaan. Öljymäärää ei tarvitse tietää niin tarkkaan, sitä on vain tarkkailtava samalla kun sitä lisää.jiipee kirjoitti:Elikkäs miten homma pääpiirteittäin tapahtuu ja kuinka paljon öljyä laatikkoon menee![]()
![]()
Täytyy tehdä itse tuo öljyn ja suodattimen vaihto, koska ei tältä seudulta näy löytyvän yhtään pajaa, joka tekisi sen järkevään hintaaEikä ole nyt tiedossa käyntiä tuolla pohjanmaan suunnallakaan, mistä löytyy edullisia ja asiantuntevia mersupajoja
![]()
Yritin ehtiä aiheeseen littyvää juttua tuolta mekastakin, mutta ei sattunut silmään.
Ja autohan on W124 250D -91
Nyt kun rupesin tarkemmin miettimään asiaa, tuota lipsumista rupesi esiintymään sen jälkeen, kun kävin pumpunsäädölläHVM kirjoitti:Ei kait se toosa muuten 170tkm kohdalla ala normaalisti lipsumaan?![]()
Tuli vaan mieleen, omassakin on metrejä ainakin 317, ja pitää kuin tauti.
Antoiko sulla laatikon kuoret tai muut osat periksi vai alkoiko perinteisesti luistamaan ? Muistaakseni Siekkinen sanoi että pikkulaatikon saa räjäytettyä tarpeeksi kovilla väännöillä - ts rakenteet ei kestäMikko K kirjoitti:Pikku laatikko kestää vahvistettuna vähän alle 400nm väännön. Omasta kypsyi pikku laatikko 10000km aikana
Moi, Mistähän tuo huohotin löytyy?jiipee kirjoitti:10. Muistaakseni tosiaan sitä menee 6-7 L. Ylimääräiset tulee huohottimesta, usko poisJätä vähän vajaaksi.
11. Aja lämpimäksi ja tsekkaa pinta. Mulkkaa.
Unohdinko jotain/kerroinko väärin?
EDIT: Ääh. Glögi-Dogi ehtikin jo. Lue sen ohjeet.
Ainakin riisselin 722.3 on rajattu 4800rpm kun taas bensan kiertää kokolailla korkeemmalle. Korkeemmalle saa kiertään ainoastaan käsin vaihtamalla. Sikäli hyvä että toimii samalla kierrosten rajoittimena.Sivonen kirjoitti:Säätääkö muuten tangon/vaijerin säätö vaihtokohtaa myös kun kaasu on lattiassa asti, eli kickdown pohjassa? Kun omastani olen kirinyt tankoa sen verran että se jo hieman kantaa, mutta silti vaihtaa jo kuudessatonnissa.
Vai onko tuo 280SE:n laatikko rakennettu niin että se ei sen enempää anna kierroksia?
Sinneppä vaijjaaseen viiteen kiloon se pyörittellee mullaki toi 300TDT, ku oikein survoo.jiipee kirjoitti:Täyskaasukiihdytyksessä laatikko vaihtaa n.4500 kierroksen paikkeilla. Tuntuu aika reiluilta nuo kierrokset, vai kuuluuko ne olla nuin ylhäällä?
Meisselillä vaan ronkkinu siitä keskeltä alhaalta reijästä...jiipee kirjoitti:millä oisin sitä turpiinia saanu pyöriteltyä kohilleen
Kyllä sitä voi säädellä... Muuttamalla komponentti arvoja KD-releessä. KD-rele määrää kaasupohjassa (KD-kiihdytys) kiihdytyksen maksimi kierrokset. Tai sitten se vaijeri kun sitä kirii tarpeeksi mutta pintakaasu vaihdot menee pelkästään vaijeria kirimällä liian koville kierroksille.Sivonen kirjoitti:Säätääkö muuten tangon/vaijerin säätö vaihtokohtaa myös kun kaasu on lattiassa asti, eli kickdown pohjassa? Kun omastani olen kirinyt tankoa sen verran että se jo hieman kantaa, mutta silti vaihtaa jo kuudessatonnissa.
Vai onko tuo 280SE:n laatikko rakennettu niin että se ei sen enempää anna kierroksia?
Nyt rupesin kännipäissäni miettimään asiaa, et kait sinä tarkoita tuolla ropulla sitä mikä näkyy siitä öljypohjan takapäässä olevasta reiästä??? Siis se mikä on vaakatasossa?Lucky-Dog kirjoitti:Etupäässä on turbiini jossa on tyjennys proppu.
Moottoria pyörittelemällä saat sen kohdilleen siinä alaosassa olevan aukon kanssa>>>roppu auki öljyt pois jne.
Ei ku siinä turpinissa on omansa. Ronki kovempaa, niin pyörii/löytyy se sieltä.jiipee kirjoitti:Nyt rupesin kännipäissäni miettimään asiaa, et kait sinä tarkoita tuolla ropulla sitä mikä näkyy siitä öljypohjan takapäässä olevasta reiästä??? Siis se mikä on vaakatasossa?Lucky-Dog kirjoitti:Etupäässä on turbiini jossa on tyjennys proppu.
Moottoria pyörittelemällä saat sen kohdilleen siinä alaosassa olevan aukon kanssa>>>roppu auki öljyt pois jne.