Vaihdekeppi ja sen klappi:D

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Tuuttero
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2010 14:40

Vaihdekeppi ja sen klappi:D

Viesti Kirjoittaja Tuuttero »

Joo eli omas tenavas vähä meinaa olla tuo vaihde keppi ja sen klapit ja välit suuria.

ykkönen on aika edes hyvä ettei sormet ota soittimeen ja ku heittää kakkosen niin ottaa melkeen aiva siihen jalopuunreunaan asti.

onko kukaan tehny NS lyhempää vaihdekeppiä et lyhentäny sitä tankoa mikä tulee vaihdelaatikosta suoraa alas päin? tai onko muita kikkas konsteja!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihteensiirtovivustoon voi vaihtaa kumiholkit ja helat, vivut löytyy auton alta laatikon kupeesta eikä homma ole vaikea. Osat ovat halpoja.
Tuuttero
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2010 14:40

Viesti Kirjoittaja Tuuttero »

vanha omistaja sanoi että sillä olis ne tilattuna ja ei tarttisi ku hake 15E hintaan

Kävin täs lähistölllä olevasta saman ketjun liikkeestä kysymäs niin 54e?! vähä olin hetken aikaa et WTF
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kumihelat 3x1,20 euroa, nylonhelat 3x2,10 euroa ja lukkolevyt (ei välttämättömät) 6x1,00 euroa.
KL-Varaosien hinnastosta.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Entäs se laakeri siinä kepin juuressa? Mulla olis se koko lailla lopussa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mulla ainakaan ei oo ollu väljää niinkään vivustoissa (väljä ei kavonnut vaikka puslat vaihto) vaan ite se vaihekeppi on ollu monessa autossa aivan paska, semmonen soppakauha. :lol:
tumppi58
Viestit: 8
Liittynyt: 18.12.2007 3:38
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja tumppi58 »

kyllä se mesen alkuperäinen vaihdekeppi on niinkuin miehen just se. siinä on pitkä kumiosa joka tulee vanhemmiten veteläksi ja ikäväksi käyttää. höp.. eikun kepin pää on jengoilla varsinaisessa kepissä ja tarvikeliikkeistä saa lyhyempiä päitä mitkä sopii kiertämällä samaan paikkaan(jos se ei murenna egoa). ja ne euron muovihelat ja kumihela kannattaa myös vaihtaa. jopa on napakka nopia vaihtaa, niin kuin miehekkin.
terv. tumppi, kepinpään ja muijan vaihtanu.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ootko kattonu, että ne kepin juuressa olevat pultit eivät ole löysällä? Niitä on siellä 3 kpl? Vanhasta farkusta oli pultit löystyneet ja ei tahtonut mennä vaihteet päälle + keppi heilu ku hullun m*lkku...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mites kun tuollaisen 4-vaihteisen vaihdekeppi on jäykkä sivusuunnassa, elikä 1-2 linjalle vietäessä melko jäykkä? Mistä lähteä herkistelemään?

Elikä voitelu auttaa, löysin tuolta toisesta topikista.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Joo pussi ylös ja ruutailet hss2000 kepin juureen antaumuksella... Silleen iteltä aikonaan kepin 201:stä herkistelin... :wink: JA tuli hyvä... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”