Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kahtelin miten näihin nykyisiin kulkuneuvoihin passaa tuleva E10 bensa. Maahantuoja ei suosittele Hondaan tätä uutta bensaa. Mikäli auto olisi ruiskukoneella, tilanne olisi toinen.
Volvoon saa tankata myös ekologista tärpättiä...
Sanokeepa viisaammat, miten ihmeessä japsi ossoo tehä noinkin hyvin käteenkäypäsen auton? Vaikka tuo Honda on semmonen riisivasu niin jotenkin vaan ajolleen on semmonen mukava. Kaikki toimii eleettä ja tasaisen harmaasti. Viikonlopun ajot ajoin oikeestaan vaan Hondalla. Volvon kaivoin kinoksesta esille kun piti käydä asioilla pojan kanssa.
Volvon suhteen aloitan jonkinlaisen kulutus-seurannan. Ihan mielenkiinnosta.
Volvoon saa tankata myös ekologista tärpättiä...
Sanokeepa viisaammat, miten ihmeessä japsi ossoo tehä noinkin hyvin käteenkäypäsen auton? Vaikka tuo Honda on semmonen riisivasu niin jotenkin vaan ajolleen on semmonen mukava. Kaikki toimii eleettä ja tasaisen harmaasti. Viikonlopun ajot ajoin oikeestaan vaan Hondalla. Volvon kaivoin kinoksesta esille kun piti käydä asioilla pojan kanssa.
Volvon suhteen aloitan jonkinlaisen kulutus-seurannan. Ihan mielenkiinnosta.
Minulla oli aikoinaan 1980-luvun lopun tienoilla muutaman vuoden ajan Accord, tosin paljon vanhempi malli, muistaakseni vm-82. Sellainen kätevä 3-ov. hatchback. Ja oli kyllä tosi mieluisa auto, hyvä ja mukava ajaa. Tosin pikkuvikoja oli jonkin verran muttei mitään todella vakavaa. Siitä jäi jotenkin hyvä kuva Hondasta, mutta kuitenkin jostain syystä ei ole tullut enää Hondaa laitettua. Katsellut toki olen ja koeajanutkin muutamia. Ehkäpä vielä joskus...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Rullasin minä civicillä pitkän tovin, yks vilkun polttimo meni ja pari ajovalon poltinta. Viaton auto jolla tuli jopa kiuruslalomin voitto Näppärä käsitellä mutta kovin muovinen ja etuvetoinen ja kyllähän sitä meteliäkin oli Ja sitten se ihana BOING BOING ääni mikä tulee kun repäisee oven kiinni, sitä on oikeestaan jopa ikävä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Nyt on ensimmäinen työkeikka Volvolla takana. Tyrkkäsin tankin täyteen ja resetoin ajotietokoneen. Normaalilla ajotavallani sen suurempia repimättä tai hipistelemättä kulutusnäyttöön jäi lukema 7.9ltr/100km illalla kotiin tullessa.
Tuohon nyt saa varmasti lisätä jonkin verran. Mie kun en oikeen usko näihin ajotietokoneisiin.
Tuohon nyt saa varmasti lisätä jonkin verran. Mie kun en oikeen usko näihin ajotietokoneisiin.
Tuommosella Accortilla tuli taitettua armeija aikana yksi kajaanin meno-paluu reissu. Oli kyllä mukava ajaa liukkaillakin teillä, no tämä varmaankin laitetaan renkaittenkin piikkiin. Tykkäsin kyseisellä värkillä ajella. Tosin kaverin lisäämä yksi pikku lisämauste häiritsi, valaistu vaihdekepin nuppi joka oli sen verra kirkas notta häiritti kainuun pimeillä taipaleilla.
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Vajaan litran kun tuohon lisää, niin päästään lähelle totuutta. Volvo tykkää bensasta Se ei ole ihan paras pitkään työmatka-ajoon juuri tuon kulutuksen takia. Se pitää siun alakaa diesel-auton metsästys nyt oikein tosissaanPappi kirjoitti:Nyt on ensimmäinen työkeikka Volvolla takana. Tyrkkäsin tankin täyteen ja resetoin ajotietokoneen. Normaalilla ajotavallani sen suurempia repimättä tai hipistelemättä kulutusnäyttöön jäi lukema 7.9ltr/100km illalla kotiin tullessa.
Tuohon nyt saa varmasti lisätä jonkin verran. Mie kun en oikeen usko näihin ajotietokoneisiin.
mä en kyllä ymmärrä yhtä asiaa miks volvoa parjataan tuon kulutuksen suhteen,itellä tuo farkku seiskapätkä vie 2litrasella ruiskumoottorilla ja 5-vaihteisella askilla mun seka-ajossa tasan 9,5l/100km ja mun mielestä se ei ole paljoa koska onhan siinä rautaa 1800kg verran joka pitää saada liikkeelle...Yksi parhaimmista talviautoista mikä mulla on koskaan ollut,lämmintä piisaa sisälle asti ettei tarvitse karvahattu päässä ajella
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Kulutuksella ei ole merkitystä, jos ajetaan vähän. Tai tankataan Venäjällä.mese300 kirjoitti:mä en kyllä ymmärrä yhtä asiaa miks volvoa parjataan tuon kulutuksen suhteen...
Volvo on hyvä auto, itselläni niitä on ollut lukuisia. vanhemmat ovat vielä halpoja pitää kunnossa ja toisaalta ne ovat kestäviä rautoja.
Lämpimiä autojahan ne ovat ja tilavia. Farkun kontti on isommissa malleissa hyvänmallinen, sinne saa jopa tavaraa sopimaan.
no tuolla logiikalla munhan ei sitten kannattaisi ajaa laisinkaan tolla omalla koslalla kun kilsoja tulee aika reippaasti vajaassa 3kk 8000km huoletonta kilsaa takana mutta kun ei tuota kukaan halua vaihtaa yhtä hyväkuntoiseen dieseliin järkevällä välirahalla niin ajetaan sitten tuolla
eli kyllä itlläkin diesel on hakusessa mutta kaikki mitä olen käynyt kattomassa ovat olleet ihan loppuun ajettuja paskoja
eli kyllä itlläkin diesel on hakusessa mutta kaikki mitä olen käynyt kattomassa ovat olleet ihan loppuun ajettuja paskoja
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Tätä sivustoa suosittelen...
http://www.ee.oulu.fi/~topias/polttoaine/
Tuolla laskurilla on mukava laskea mikä kannattaa ja mikä ei.
http://www.ee.oulu.fi/~topias/polttoaine/
Tuolla laskurilla on mukava laskea mikä kannattaa ja mikä ei.
Ei kai auton paino kulutuksen vaikutusta lompakkoon yhtään kevennä.mä en kyllä ymmärrä yhtä asiaa miks volvoa parjataan tuon kulutuksen suhteen,itellä tuo farkku seiskapätkä vie 2litrasella ruiskumoottorilla ja 5-vaihteisella askilla mun seka-ajossa tasan 9,5l/100km ja mun mielestä se ei ole paljoa koska onhan siinä rautaa 1800kg verran joka pitää saada liikkeelle...
Onneksi lämpimyys ei ole pelkästään volvojen ominaisuusYksi parhaimmista talviautoista mikä mulla on koskaan ollut,lämmintä piisaa sisälle asti ettei tarvitse karvahattu päässä ajella
Tonnilla-puolellatoista saa kelpo ajokin jolla pystyy ilman isompia murheita ajelemaan työmatkaa.eli kyllä itlläkin diesel on hakusessa mutta kaikki mitä olen käynyt kattomassa ovat olleet ihan loppuun ajettuja paskoja
Volvo jäi etelän kiireen keskelle ja paluumatka hoidettiin taikamatolla...
C5 2.0 HDI, 110hp, manuaalivaihteistolla, hyvillä varusteilla ja vuosimallia 2002. Mittarissa sopivasti noin 350tkm. Yksityisomisteinen ja hyvin huollettu.
Toki vähän saa fiksata, eihän auto enää uusi ole.
Enemmän juttua kunhan palaudun... Aamulla klo 03 lähdin etelään ja kotona olin klo 15.30.
Eväänä 2 kuppia kahvia ja munkki.
Kuvia tulee jossain vaiheessa.
C5 2.0 HDI, 110hp, manuaalivaihteistolla, hyvillä varusteilla ja vuosimallia 2002. Mittarissa sopivasti noin 350tkm. Yksityisomisteinen ja hyvin huollettu.
Toki vähän saa fiksata, eihän auto enää uusi ole.
Enemmän juttua kunhan palaudun... Aamulla klo 03 lähdin etelään ja kotona olin klo 15.30.
Eväänä 2 kuppia kahvia ja munkki.
Kuvia tulee jossain vaiheessa.
onnea uudelle autolle,toivottavasti LHM:t pysyvät oikeassa paikassa eikä niiden kanssa tule ongelmia itse tappelin viime keväänä noiden mehujousi sitikoiden kanssa ja kolmatta mehujousi mallia en enää tule koskaan omistamaan toivon mukaan
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Todettakoon nyt sitten, että kyyti oli tasaista. Sisäänajoa tuli noin 400km tänään. Ei edes kahvi motista läikkynyt kun kävin hakemassa take away kahvimotin.
Mukitelineitä on muuten tuossa 3 kpl?
Ensimmäinen fiksin kohde olisi ajotietokoneen katkaisija. Citroen foorumilta lueskelin, että kyseinen katkaisija on korjattavissa ja uusi maksaa vain noin 500-700e
Mukitelineitä on muuten tuossa 3 kpl?
Ensimmäinen fiksin kohde olisi ajotietokoneen katkaisija. Citroen foorumilta lueskelin, että kyseinen katkaisija on korjattavissa ja uusi maksaa vain noin 500-700e
Omien kokemusteni mukaan noiden sähköviat kyykyttävät omistajan nopeassa aikataulussa jos niitä alkaa tulla.
Ajon aikana itsestään aukeilevat sivulasit ja ovet joiden lukot toimivat jos toimivat yms.
Onnea matkaan, ei ole koskaan aiemmin kenelläkään tutulla ollut tuollaista autoa joten seuraan mielenkiinnolla aihetta.
Ajon aikana itsestään aukeilevat sivulasit ja ovet joiden lukot toimivat jos toimivat yms.
Onnea matkaan, ei ole koskaan aiemmin kenelläkään tutulla ollut tuollaista autoa joten seuraan mielenkiinnolla aihetta.
Jos tässä iskee unettomia öitä niin tuolta kun lueskelee tarinoita niin...
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,242.0.html
Kohta ensimmäinen kylmäkäynnistys edessä.... Mittarissa -15c.
Voihan se jobbari olla oikeassa " Onhan tämä aika paljon ajettu ranskalaiseksi"
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,242.0.html
Kohta ensimmäinen kylmäkäynnistys edessä.... Mittarissa -15c.
Voihan se jobbari olla oikeassa " Onhan tämä aika paljon ajettu ranskalaiseksi"
Viime aikoina on saanut huomata, että autovalinnat lämmittää mieltä ja herättää keskustelua.
Skodan kun ostin niin suu ja silimät v*ttuiltiin täyteen "kaiken maaliman paskoja sinäkin ostat".
Mondeostakin kuulu jupinaa...
Hondasta ei ole kuulunut mitään, no se onkin vaimon auto
Nyt tämä CeeViis...
Kiitos Harald onnitteluista.
HDI on näköjään vähän pitkällä vieterillä tuon käynnistyksen suhteen. Laitetaan huoltolistalle hehkut? Kaippa tuon roikan nokasta aamulla saa käyntiin kun töihin lähtee.
Kokeilin peräkärryn vetoa. Hyvin huilasi perässä ja kun takajousitus vähän nyykähti niin "sur sur" ja auto suoristi itsensä. Onneksi tuo jousitus vielä toimii. Kokeilin tuossa pihassa eri asennot, mitä tuolla saa aikaan. Kaikkeen se tuo ranskatar taipuu
Skodan kun ostin niin suu ja silimät v*ttuiltiin täyteen "kaiken maaliman paskoja sinäkin ostat".
Mondeostakin kuulu jupinaa...
Hondasta ei ole kuulunut mitään, no se onkin vaimon auto
Nyt tämä CeeViis...
Kiitos Harald onnitteluista.
HDI on näköjään vähän pitkällä vieterillä tuon käynnistyksen suhteen. Laitetaan huoltolistalle hehkut? Kaippa tuon roikan nokasta aamulla saa käyntiin kun töihin lähtee.
Kokeilin peräkärryn vetoa. Hyvin huilasi perässä ja kun takajousitus vähän nyykähti niin "sur sur" ja auto suoristi itsensä. Onneksi tuo jousitus vielä toimii. Kokeilin tuossa pihassa eri asennot, mitä tuolla saa aikaan. Kaikkeen se tuo ranskatar taipuu
Onnea uudelle autolle On se hyvä että foorumilla on rohkeita ja ennakkoluulottomiakin auton ostajia ett kertyy tietoa monista merkeistä enemmänkin kun parkkiksen ympäriajon verran.
Serkku tyttö on nyt ajanut jonkun 3 vuotta c5 citikalla eikä ole ainakaan vielä moittinut autoa ja hyvin on pitkät työmatkat sillä taittanut, tosin välillä tuntuu ett ranskalaiset autot ei toimi miesten ajamana mutta naiset pärjää niillä vallan mainiosti
Serkku tyttö on nyt ajanut jonkun 3 vuotta c5 citikalla eikä ole ainakaan vielä moittinut autoa ja hyvin on pitkät työmatkat sillä taittanut, tosin välillä tuntuu ett ranskalaiset autot ei toimi miesten ajamana mutta naiset pärjää niillä vallan mainiosti