mese lämpimäksi?
mese lämpimäksi?
poistettu
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- ja pulla
- Viestit: 63
- Liittynyt: 19.5.2008 20:21
- Paikkakunta: Iisalmi
Kaukaa haettu mutta onko jäähdyttimessä tarpeeksi nestettä ja toinen että voipiko joku lämmönsäätö vivuista olla väärässä asennossa,tosin toi jälkimmäinen ei ehkä kun jos se sit jossain vaiheessa lämpenee. Sitten oisin vielä heittänyt ilmaan että jos jäähdytysnesteet on vaihdettu niin sinne ois jäänyt ilmakuplia järjestelmään.
- Jari Nysten
- Viestit: 390
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
-
- ja pulla
- Viestit: 63
- Liittynyt: 19.5.2008 20:21
- Paikkakunta: Iisalmi
Tuollakin ollut samaa onkelmaa:
viewtopic.php?t=7533&highlight=kiertovesipumppu
Ja kiertovesipumpusta, tässä tapaukessa 124 korisesta
viewtopic.php?t=1905&highlight=kiertovesipumppu
viewtopic.php?t=7533&highlight=kiertovesipumppu
Ja kiertovesipumpusta, tässä tapaukessa 124 korisesta
viewtopic.php?t=1905&highlight=kiertovesipumppu
Re: mese lämpimäksi?
Jos ymmärsin oikein niin sisätila ei lämpiä? Ota kuukusenmunista liitin irti, lämpeääkö sitten?trucker kirjoitti:no niin, tuli jo uusi talvi käsille...
eli -94 c180, kylmä on edelleen, piti saada lämpimäks jo viime talvena, mut ei sit saanu...
autossa ei ilmastointia, sisäilmansuodatin otettu pois ilmaa jarruttamasta. ilma kyllä liikkuu, mutta se ei ole kuumaa ellei ensin aja noin 20 kilometriä putkeen ja sittenkin vain jos kierrokset yli 3000:n. autohan on manuaali vahteistolla...
lämmöt nousee noin 10 kilometrin matkalla yli 80:n.
autossa ei ole kiertovesipumppua ollut edes alkuperäisenä.
jos asennan kiertovesipumpun näin jälkikäteen, miten se tulisi asentaa, ja mistä sille virta ym että toimii niinkuin alkuperäisesti on tarkoitettu?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Re: mese lämpimäksi?
poistettu
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: mese lämpimäksi?
Meneekö kuukusen munille kumiletku moottorista, tämän letkun väliin pumppu ja ohjaus lämmönsäätöpaneelin liittimesta, jos johto ei ole jo valmiina jossain paisuntasäiliön alla. Katso tätä 124:sen kytkentäkuvaa, idea on sama. http://www.mese.fi/mekka/images/L%C3%A4 ... A4kuva.giftrucker kirjoitti:johtokin ollu jo irti pari viikkoa, ei huomattavaa vaikutusta.mjo33400 kirjoitti:Jos ymmärsin oikein niin sisätila ei lämpiä? Ota kuukusenmunista liitin irti, lämpeääkö sitten?trucker kirjoitti:no niin, tuli jo uusi talvi käsille...
eli -94 c180, kylmä on edelleen, piti saada lämpimäks jo viime talvena, mut ei sit saanu...
autossa ei ilmastointia, sisäilmansuodatin otettu pois ilmaa jarruttamasta. ilma kyllä liikkuu, mutta se ei ole kuumaa ellei ensin aja noin 20 kilometriä putkeen ja sittenkin vain jos kierrokset yli 3000:n. autohan on manuaali vahteistolla...
lämmöt nousee noin 10 kilometrin matkalla yli 80:n.
autossa ei ole kiertovesipumppua ollut edes alkuperäisenä.
jos asennan kiertovesipumpun näin jälkikäteen, miten se tulisi asentaa, ja mistä sille virta ym että toimii niinkuin alkuperäisesti on tarkoitettu?
notta vesipumpun liittämiseksi ohjeita?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Olisko tuossa vastaus kysymykseen jota olen joskus kyselly ilman tulosta.
Siis taukolämmitys.Jos tuo piste 4. ohjaa suoraan kiertopumppua niin tuon
pumpunhan sais pyörimään antamalla plussaa jonkin lisäkytkimen kautta
tuohon johtoon ja samalla myös puhaltimen pienimmälle nopeudelle.
Tiettävästi jossakin mallissa on ollut vakiona tuollainen juttu,esim taksikäytössä koneessa riitäis lämpöä eikä tarviis tyhjäkäynnillä noeta konetta.
Siis taukolämmitys.Jos tuo piste 4. ohjaa suoraan kiertopumppua niin tuon
pumpunhan sais pyörimään antamalla plussaa jonkin lisäkytkimen kautta
tuohon johtoon ja samalla myös puhaltimen pienimmälle nopeudelle.
Tiettävästi jossakin mallissa on ollut vakiona tuollainen juttu,esim taksikäytössä koneessa riitäis lämpöä eikä tarviis tyhjäkäynnillä noeta konetta.
Minun autossa tuo on valmiina, mutta en tiedä miten on kytketty kun ei ole minkäänlaisia sähkökuvia.Mesetti kirjoitti:Olisko tuossa vastaus kysymykseen jota olen joskus kyselly ilman tulosta.
Siis taukolämmitys.Jos tuo piste 4. ohjaa suoraan kiertopumppua niin tuon
pumpunhan sais pyörimään antamalla plussaa jonkin lisäkytkimen kautta
tuohon johtoon ja samalla myös puhaltimen pienimmälle nopeudelle.
Tiettävästi jossakin mallissa on ollut vakiona tuollainen juttu,esim taksikäytössä koneessa riitäis lämpöä eikä tarviis tyhjäkäynnillä noeta konetta.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
10-asteen pakkasella, jos ei ole ollu lohkolämppärissä, tuo minun C180 lämpenee 82-asteeseen noin 5km matkalla. Sitte jos malttaa olla laittamatta puhallinta päälle niin lämpenee vielä vähän nopiammin. Lämmintä riittää kyllä, en ole vielä noin lämmintä autoa omistanu aikasemmin.trucker kirjoitti:tänä aamuna nosti lämmöt yli 80n noin 10-15 km ajon jälkeen, pakkasta 10 astetta.
termari vaihdettu viime keväänä ja nesteet samalla.
jäähdyttimessä nestettä tarpeeks paljon, ja ilmakupla on poissuljettu...
minun mielestä se kaipais sitä kiertovesipumppua, jolloin tulisi lämmintä ilmaa heti kun koneesta alkaa lämpöä irtoamaan...?
Sen olen kyllä huomannu, että tuo termari on aika herkkä juuttumaan auki. Kesällä, kun moottori lämpenee oikein kunnolla jossain ruuhkassa seistessä, niin tuntuu termari jumittuvan auki. Omaan autooni on nimittäin 3 vuoden aikana vaihdettu termari 2 kertaa, onneksi termari on helpossa paikassa ja nopia vaihtaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Minulla tuo lämpeneminen kestää noin 7km.Väsynyt Mies kirjoitti:10-asteen pakkasella, jos ei ole ollu lohkolämppärissä, tuo minun C180 lämpenee 82-asteeseen noin 5km matkalla. Sitte jos malttaa olla laittamatta puhallinta päälle niin lämpenee vielä vähän nopiammin. Lämmintä riittää kyllä, en ole vielä noin lämmintä autoa omistanu aikasemmin.trucker kirjoitti:tänä aamuna nosti lämmöt yli 80n noin 10-15 km ajon jälkeen, pakkasta 10 astetta.
termari vaihdettu viime keväänä ja nesteet samalla.
jäähdyttimessä nestettä tarpeeks paljon, ja ilmakupla on poissuljettu...
minun mielestä se kaipais sitä kiertovesipumppua, jolloin tulisi lämmintä ilmaa heti kun koneesta alkaa lämpöä irtoamaan...?
Sen olen kyllä huomannu, että tuo termari on aika herkkä juuttumaan auki. Kesällä, kun moottori lämpenee oikein kunnolla jossain ruuhkassa seistessä, niin tuntuu termari jumittuvan auki. Omaan autooni on nimittäin 3 vuoden aikana vaihdettu termari 2 kertaa, onneksi termari on helpossa paikassa ja nopia vaihtaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Sulla onkin tiisseli.mjo33400 kirjoitti:Minulla tuo lämpeneminen kestää noin 7km.Väsynyt Mies kirjoitti:10-asteen pakkasella, jos ei ole ollu lohkolämppärissä, tuo minun C180 lämpenee 82-asteeseen noin 5km matkalla. Sitte jos malttaa olla laittamatta puhallinta päälle niin lämpenee vielä vähän nopiammin. Lämmintä riittää kyllä, en ole vielä noin lämmintä autoa omistanu aikasemmin.trucker kirjoitti:tänä aamuna nosti lämmöt yli 80n noin 10-15 km ajon jälkeen, pakkasta 10 astetta.
termari vaihdettu viime keväänä ja nesteet samalla.
jäähdyttimessä nestettä tarpeeks paljon, ja ilmakupla on poissuljettu...
minun mielestä se kaipais sitä kiertovesipumppua, jolloin tulisi lämmintä ilmaa heti kun koneesta alkaa lämpöä irtoamaan...?
Sen olen kyllä huomannu, että tuo termari on aika herkkä juuttumaan auki. Kesällä, kun moottori lämpenee oikein kunnolla jossain ruuhkassa seistessä, niin tuntuu termari jumittuvan auki. Omaan autooni on nimittäin 3 vuoden aikana vaihdettu termari 2 kertaa, onneksi termari on helpossa paikassa ja nopia vaihtaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Jopa vähän nopeammin lämpiää minun C220 bensa samassa pakkasessa. Parin kilsan työmatka sisältää yhdeksät liikennevalot ja lämmöt on yleensä 80 viivalla kun olen perillä 5-10 min ajon jälkeen. Lämmintä tulee hyttiin hyvin.Väsynyt Mies kirjoitti: 10-asteen pakkasella, jos ei ole ollu lohkolämppärissä, tuo minun C180 lämpenee 82-asteeseen noin 5km matkalla. Sitte jos malttaa olla laittamatta puhallinta päälle niin lämpenee vielä vähän nopiammin. Lämmintä riittää kyllä, en ole vielä noin lämmintä autoa omistanu aikasemmin.
Mutta voiko se pelkkä kiertovesipumppu noin paljoa vaikuttaa, olisko muuta vikaa kuitenkin?
Olen kyllä omistanut Saabin joka oli yhtä lämmin kuin tämä mersu.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Termostaatti on väärä tai viallinen. Auton saa lämpimäksi.
Hae KL-varaosista alkuperäinen termostaatti, ei tarviketta.
Termostaatin kuuluu olla 87-asteinen, jolla lämpömittarin tulee
nousta lähemmäs 90 kuin 80 astetta. Wahler on oikea merkki.
Huuhtele jäähdytysjärjestelmä soodalla. Se poistaa kalkin ja ruosteen
kennoista ja parantaa lämmitystä ja moottorin jäähtymistä.
Ohje: Tyhjennä ensin jäähdytin ja moottorilohko kokonaan ja täytä sitten
vedellä ja 300 grammalla soodaa. Anna käydä ilman jäähdytinnesteen
korkkia niin, että seos alkaa kiehua. Pudota kierroksia ja anna käydä 15-
20 minuuttia. Tyhjennä ja huuhtele järjestelmä huolellisesti niin, että vesi
ei tunnu liukkaalta.
Laita uutta jäähdytinnestettä ja *tislattua* vettä puolet ja puolet.
Jäähdytinneste pitäisi kai tuossa autossa olla vihreää etyleeniglykolia.
Koska on viimeksi vaihdettu jäähdytinneste? Se pitää vaihtaa kolmen vuoden välein.
Hae KL-varaosista alkuperäinen termostaatti, ei tarviketta.
Termostaatin kuuluu olla 87-asteinen, jolla lämpömittarin tulee
nousta lähemmäs 90 kuin 80 astetta. Wahler on oikea merkki.
Huuhtele jäähdytysjärjestelmä soodalla. Se poistaa kalkin ja ruosteen
kennoista ja parantaa lämmitystä ja moottorin jäähtymistä.
Ohje: Tyhjennä ensin jäähdytin ja moottorilohko kokonaan ja täytä sitten
vedellä ja 300 grammalla soodaa. Anna käydä ilman jäähdytinnesteen
korkkia niin, että seos alkaa kiehua. Pudota kierroksia ja anna käydä 15-
20 minuuttia. Tyhjennä ja huuhtele järjestelmä huolellisesti niin, että vesi
ei tunnu liukkaalta.
Laita uutta jäähdytinnestettä ja *tislattua* vettä puolet ja puolet.
Jäähdytinneste pitäisi kai tuossa autossa olla vihreää etyleeniglykolia.
Koska on viimeksi vaihdettu jäähdytinneste? Se pitää vaihtaa kolmen vuoden välein.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Ainakaan 220 bensassa se kiertopumppu ei vaikuta oikein mitään lämpenemiseen. Lämpiää tosi hyvin ilmankin joten vaiva lienee muualla?trucker kirjoitti:tota kiertovesipumpun asennusta en ole aikaiseksi saanut...
Joku järjestelmän huuhtelu sirtuunahapolla tms. vois auttaa eikä maksa pahasti jos kokeilee.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Kyseisessä korimallissa on ainakin seitsemäätoista erilaista moottoria.Onko W202 saatavana 92 asteen termaria?
Joissain on 92 asteinen termostaatti, joissain 87 ja varmaan muitakin.
Samaan moottoriin ei tietääkseni saa kuin yhdenlaista.
Mikäli kaikki on kunnossa cee on lämmin riippumatta termostaatin avautumislämpötilasta.
Varpaani ovat erimieltä... Tai sitten kaikki ei ole kunnossa.dealer kirjoitti:Kyseisessä korimallissa on ainakin seitsemäätoista erilaista moottoria.Onko W202 saatavana 92 asteen termaria?
Joissain on 92 asteinen termostaatti, joissain 87 ja varmaan muitakin.
Samaan moottoriin ei tietääkseni saa kuin yhdenlaista.
Mikäli kaikki on kunnossa cee on lämmin riippumatta termostaatin avautumislämpötilasta.
Luulin että tuommoinen C220D ( s202 rullasäätöisellä ilmastoinnilla -98 ) ei olisi niin kylmä kuin CDI mallit ja luuloni kesti aina tuonne 10-15 asteen pakkasiin vääränä. Kehuin jopa että yhtä lämmin kun bensakutonen... 15 tai enempi pakkasta, niin varpaat palelee vaikka puhalluksen laittaisi sinne koko ajaksi.
Moottorin lämmöt ei nouse yli 80 ja lämpimintä kapiinissa on kun moottorille on kuormaa eli kaasupoljin vaikuttaa lämmöntuottoon (n 80-100kmh sopiva vauhti). Jos joku köröttelee edessä 60 tai alle, niin alkaa kylmyys vaivata...
Taitaa olla bensa-auton hankinta edessä talviautoksi. Tai pappamallin aaltopahvilärvä maskin taakse
Vai olisiko varpaissa vikaa?
202 lämpöistä dieseliä ei ole olemassakaan ainakaan ilman webastoaAK47 kirjoitti:Varpaani ovat erimieltä... Tai sitten kaikki ei ole kunnossa.dealer kirjoitti:Kyseisessä korimallissa on ainakin seitsemäätoista erilaista moottoria.Onko W202 saatavana 92 asteen termaria?
Joissain on 92 asteinen termostaatti, joissain 87 ja varmaan muitakin.
Samaan moottoriin ei tietääkseni saa kuin yhdenlaista.
Mikäli kaikki on kunnossa cee on lämmin riippumatta termostaatin avautumislämpötilasta.
Luulin että tuommoinen C220D ( s202 rullasäätöisellä ilmastoinnilla -98 ) ei olisi niin kylmä kuin CDI mallit ja luuloni kesti aina tuonne 10-15 asteen pakkasiin vääränä. Kehuin jopa että yhtä lämmin kun bensakutonen... 15 tai enempi pakkasta, niin varpaat palelee vaikka puhalluksen laittaisi sinne koko ajaksi.
Moottorin lämmöt ei nouse yli 80 ja lämpimintä kapiinissa on kun moottorille on kuormaa eli kaasupoljin vaikuttaa lämmöntuottoon (n 80-100kmh sopiva vauhti). Jos joku köröttelee edessä 60 tai alle, niin alkaa kylmyys vaivata...
Taitaa olla bensa-auton hankinta edessä talviautoksi. Tai pappamallin aaltopahvilärvä maskin taakse
Vai olisiko varpaissa vikaa?
oletko harkinnut huopa tossuja puu jalat olis tietenkin varmin vaihtoehto