xin811 kirjoitti:Auto pitäis viedä johonki pääkaupunkiseudulle, sielä on kuulemma pätevä automaattiseppä joka tietää mikä tuon vian aiheuttaa. Mahtaakohan olla puppua kun kuulemma sielä on joku osa jonka se vaihtaa, ei tartte vissiin laatikkoakaan purkaa. Vähän kyllä epäilyttää kun sinne on jo toi johdinlevy vaihdettu, onko sielä venttiilipöydässä tms mitään mikä tuon vois aiheuttaa?
Ja mitenkäs muuten, tuo kun kakkosella tekee tuon vian, ja sen jälkeen vikatila ja lukitsee sen kakkosen päälle, niin ei siinä ainakaan huomaa minkäänlaista luistoa tai muutakaan toiminnassa? Oon polkenu sitä vikatilassa vaikka miten, luulis että jos se edelleen luistaa vikatilassa niin se menee vapaalle koko paska??
Ei se toimi aivan niin.
Jos kytkimissä havaitaan luistoa, menee laatikko vikatilaan - silloin jää se kakkonen päälle.
Moottorinonhajus ei kuitenkaan sitten enää anna kaikkea tehoaan, vaan laatikon vikatilalle on oma syötönrajoittimensa.
Onko auto vakio ?
Ja vaikka olisikkin, voi kolmelle pienimmälle vaihteelle vaihdekohtaisesti rajoittaa vääntöjä.
Jos ongelma ei ole kovin paha, vaan ainoastaa "kaasupohjassa", niin tuolla saisi vähän lisäaikaa.
Kytkipakkojen välillä ei saa olla yhtään luistoa, siitä tulee siis oma herjansa.
Turbiini taas saa luistaa, mutta jos siinäkin on liikaa luistoa, tulee herjaa väärästä välityssuhteesta, näin luulisin, ihan omiin kokeiluihini aiheesta perustuen...
Nimimerkillä: ~800nm on liikaa ...