Tässä asiaa niistä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2010120512783178_au.shtml
Ksenonin valosilmä tuikkii laittomasti
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Tuleehan noita vastaan jatkuvasti. Pimeän aikaan vaihdan reilusti ennen kohtaamista takasin pitkille näiden kohdalla. Sama juttu sumuvalopellejen kanssa.204 kirjoitti:Oletko törmännyt näihin kirkkaisiin valoihin,jotka arvaa jo kaukaa ,ettei ole oikeanlaiset tieliikenteeseen.
AivanLucky-Dog kirjoitti:Esimerkiksi Philipsiltä saa ihan laillistakin "xenon" -efektiä, jolla näkee ja ei sokaise muita
HohohohohSitä, että valaistus on huonontunut laittoman ksenonasennuksen seurauksena, on yleensä vaikea myöntää.
Ksenonsarjan polttimoiden sininen sävy synnyttää kuvan lisääntyneestä valon määrästä. Parempaan tulokseen päästäisiin ihan laillisesti edullisilla ksenonvärisillä halogenpolttimoilla.
Lisäpitkien kanssa kait se on se ja sama vastaantulijan kannalta, mikä sielä loistaa, koska kait ne lyhyet klikataan ku vastaantulijoita onHinta riippuu siitä, onko kyseessä yksitoiminen polttimo vai sekä lähi- että kaukovalon sisältävä ratkaisu.
En tiiä mitkä xenonit tuohon mun Audiin on laitettu, mutta ei oo noin huonoja lyhyitä valoja vielä tullut vastaan tuon ikäluokan vaggineissadealer kirjoitti: Linkin jutusta:
HohohohohSitä, että valaistus on huonontunut laittoman ksenonasennuksen seurauksena, on yleensä vaikea myöntää.
Ksenonsarjan polttimoiden sininen sävy synnyttää kuvan lisääntyneestä valon määrästä. Parempaan tulokseen päästäisiin ihan laillisesti edullisilla ksenonvärisillä halogenpolttimoilla.joo, en minäkään myönnä että olisi huonontunut.
Ite olen täysin samaa mieltä. Muutaman kerran olen lätkässy pitkät valot päälle kun vastaan on tullu auto jossa on ns. jäliasennetut bi-xenonit (H4). Kyllä se poika yritti vaihtaa pitkät mutta kyllä heitti heti pyyhkeen kehään.Lucky-Dog kirjoitti:Nyt pimeiden tullen kyllä suorastaan **tuttaa noi **skat sarjat jotka häikäsee
Nakkasimpa xenonit menemään ja normipolttimon tilalle. Ero on valtavaMJF kirjoitti:En tiiä mitkä xenonit tuohon mun Audiin on laitettu, mutta ei oo noin huonoja lyhyitä valoja vielä tullut vastaan tuon ikäluokan vaggineissadealer kirjoitti: Linkin jutusta:
Ksenonsarjan polttimoiden sininen sävy synnyttää kuvan lisääntyneestä valon määrästä. Parempaan tulokseen päästäisiin ihan laillisesti edullisilla ksenonvärisillä halogenpolttimoilla.joo, en minäkään myönnä että olisi huonontunut.
Saman huomion tein tuos 124 farkus. Tai ei se ero nyt valtava ollu, mutta vähintään yhtä hyvin näkyy varsinki lyhyilläMJF kirjoitti:Nakkasimpa xenonit menemään ja normipolttimon tilalle. Ero on valtavaJa vieläpä niin päin että noilla halogeeneilla näkee, xenoneilla ei juurikaan
Olisko viidessä autossani laittomat senonit lyhyissä, pitkissä ja sumareissa. Yhdessä on vielä edellisten lisänä lailliset Hellan senonipitkät.Juhanit kirjoitti: Tuleehan noita vastaan jatkuvasti. Pimeän aikaan vaihdan reilusti ennen kohtaamista takasin pitkille näiden kohdalla. Sama juttu sumuvalopellejen kanssa.
Nii, eilenkin mulla oli käyttöä sumareille kun ettiskelin jäniksen jälkiä tienpenkoiltaMika.T kirjoitti:Niin on monta mielipidettä kuin on kirjoittajaakin...Jarkko N kirjoitti:
Käytännössä Suomessa ei tee sumuvaloilla yhtään mitään, vaan ne
kannattaa vaihtaa lisäpitkiin.
Minä ryötti pidän sumareita monasti taajamassa syksyisin ihan sen takia ett paremmin näkisin tien reunalla kävelevät, pyöräilevät ja mopoilevat heijastimettomat valottomat sankarit, nuo valottomat mopoiliat on kaikkein hirveimpiä kun menevätkin miten sattuuxin811 kirjoitti:Mitä hyötyä on normaali pimeällä nähdä mitä muutaman metrin päässä tapahtuu tai ojassa?