Egr ja imusarjan läpät pois käytöstä tulppaamalla ->vikat
Egr ja imusarjan läpät pois käytöstä tulppaamalla ->vikat
Eli vehje menee vikatilaan välittömästi tulppauksen jälkeen. Pitäneekö muokata ohjelmalla pois käytöstä??
Autohan on €emeli 220cdi -98.
Autohan on €emeli 220cdi -98.
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Re: Egr ja imusarjan läpät pois käytöstä tulppaamalla ->v
Pitänee muokata ohjelmasta.Cdi myllyt on aika tarkkoja muutoksista,ite ilman laitteita ei paljoa voi sorkkia.Andrew kirjoitti:Eli vehje menee vikatilaan välittömästi tulppauksen jälkeen. Pitäneekö muokata ohjelmalla pois käytöstä??
Autohan on €emeli 220cdi -98.
Esim.foorumilla vaikuttava nimim.CDI203 tai Tuikku voi suorittaa em.toimenpiteen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Egr ja imusarjan läpät pois käytöstä tulppaamalla ->v
CDI vekotimissa Ohjelmasta laitettava niin että ei halua kierättä(helppo juttu)Andrew kirjoitti:Eli vehje menee vikatilaan välittömästi tulppauksen jälkeen. Pitäneekö muokata ohjelmalla pois käytöstä??
Autohan on €emeli 220cdi -98.
sen jälkeen voi mekaanisesti tulpata jos haluaa(tosin yleensä ei tarvetta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
*:ris myös kehitys tasot käytössä?JTM kirjoitti:Onko mahdollista saada vinkkiä miten tuo eliminoiminen tehdään. Star olis käytössä mutta sitä ei ole paljoa ehtinyt opiskeleen?
(sieltä kautta voi onnistua kääntää pois päältä)
muten jos *:rila sen haluaa tehdä tarvii tehtaalta koodin(mitä tuskin saa koska se rikko auton tyypihyväksyntään tarvittavia päästöjä)
yleensä se tehdään tästä

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo, homma etenee sillain, että imusarja on parasta aikaa työn alla. Puhdistus, imusarjanläpät pois->reikien tulppaus yms. asiaan kuuluvat jutut. Seuraavaksi piuhan nenään ja ohjelmiston päivitys, jossa kierrätys poistetaan käytöstä.
Vikatiloja ei sitten enään pitäs tulla ja moottori saa happea!

Vikatiloja ei sitten enään pitäs tulla ja moottori saa happea!


Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kierätyksen lopetus ohjelmasta (arviolta se vie aikaa ton 10min)Scorpio kirjoitti:Niin siis mikä?!? Älä puhu arvoituksin älyttömille.CDI203 kirjoitti:Sitten vielä se ~10min juttu sille EGR systeemille niin ei tarvii enään imusarjaa putsaila
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tuota hieman arvelinkin. Pitää testata tuota heti ensimmäiseksi, kun saan tuon oman staarin rakennettua valmiiksi.CDI203 kirjoitti:Kierätyksen lopetus ohjelmasta (arviolta se vie aikaa ton 10min)Scorpio kirjoitti:Niin siis mikä?!? Älä puhu arvoituksin älyttömille.CDI203 kirjoitti:Sitten vielä se ~10min juttu sille EGR systeemille niin ei tarvii enään imusarjaa putsaila
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Muttosta ei tehdä *:rilaScorpio kirjoitti:Tuota hieman arvelinkin. Pitää testata tuota heti ensimmäiseksi, kun saan tuon oman staarin rakennettua valmiiksi.CDI203 kirjoitti:Kierätyksen lopetus ohjelmasta (arviolta se vie aikaa ton 10min)Scorpio kirjoitti: Niin siis mikä?!? Älä puhu arvoituksin älyttömille.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mites tää EGR eliminointi pk-seutu / Lahti suunnilla kävis kivasti tohon -98 300 TDT Paavoon... ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Suoraan ohjelmasta muokaamallaScorpio kirjoitti:Ahaa. Millä sitten?CDI203 kirjoitti:Muttosta ei tehdä *:rilaScorpio kirjoitti: Tuota hieman arvelinkin. Pitää testata tuota heti ensimmäiseksi, kun saan tuon oman staarin rakennettua valmiiksi.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eikös sen ikäsesessä se vielä käy mekaanisesti ilman että siitä seuraa mitään vika tilaapekkovee kirjoitti:mites tää EGR eliminointi pk-seutu / Lahti suunnilla kävis kivasti tohon -98 300 TDT Paavoon... ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
CDI203 kirjoitti:Eikös sen ikäsesessä se vielä käy mekaanisesti ilman että siitä seuraa mitään vika tilaapekkovee kirjoitti:mites tää EGR eliminointi pk-seutu / Lahti suunnilla kävis kivasti tohon -98 300 TDT Paavoon... ?
Ei onnistu.
Ilmamäärämittari jos on iskussa niin vikatilaa paukkuu kun ilmamäärät ei muutukkaan kun kierrätyksen pitäisi aueta.
Vastaavalla koneella olevasta w140 ässästä taas onnistuu kun tukkii sen paskaputken ja jättää egr-venttiilin toimintaan. Siinä kun ei ole ilmamäärämittaria.
Eihän siitä mitään kulkua parantavaa vaikutusta saakkaan.Ari66 kirjoitti: Ei siitä kyllä hyötyäkään ollut, mutu -tuntumalla sanoisin että jos vaikutusta oli, niin huonompaan suuntaan.
Imusarja vaan ei vuosien saatossa karstoitu tukkoon.

Juurikin näin kuin Mika T asian ilmaisi, uudella ilmam. mittarilla pukkaa vikatilaan letku tukittuna...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ne on vanhojen pappojen ongelmia. Minä putsailin kanssa EGR-venttiilin talvihuollon yhteydessä. Viisi vuotta vanha imusarja ja kevyt karstahuntu siellä näytti olevan mutta ei tuo kyllä ajamalla tukkoon mene.Ari66 kirjoitti:Viime talvena avattiin viimeks, kirkas ja puhdas oli.Mika.T kirjoitti: Imusarja vaan ei vuosien saatossa karstoitu tukkoon.
Mitenkä ne imukanavat saa tukkoon? Jurnuttamalla alle 1000 rpm ?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mika.T kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Eikös sen ikäsesessä se vielä käy mekaanisesti ilman että siitä seuraa mitään vika tilaapekkovee kirjoitti:mites tää EGR eliminointi pk-seutu / Lahti suunnilla kävis kivasti tohon -98 300 TDT Paavoon... ?
Ei onnistu.
Ilmamäärämittari jos on iskussa niin vikatilaa paukkuu kun ilmamäärät ei muutukkaan kun kierrätyksen pitäisi aueta.
Vastaavalla koneella olevasta w140 ässästä taas onnistuu kun tukkii sen paskaputken ja jättää egr-venttiilin toimintaan. Siinä kun ei ole ilmamäärämittaria.
Eihän siitä mitään kulkua parantavaa vaikutusta saakkaan.Ari66 kirjoitti: Ei siitä kyllä hyötyäkään ollut, mutu -tuntumalla sanoisin että jos vaikutusta oli, niin huonompaan suuntaan.
Imusarja vaan ei vuosien saatossa karstoitu tukkoon.
Elikäs sitten vaan sama ohjelmasta pois (samaan tapaan kuin uudemissa)pekkovee kirjoitti:Juurikin näin kuin Mika T asian ilmaisi, uudella ilmam. mittarilla pukkaa vikatilaan letku tukittuna...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu
Eli toistanko vielä kysymyksen ?
Onnistuuko ?
Kuinka ? Missä ? Koska ? Onks kallista ?
Eli toistanko vielä kysymyksen ?
Onnistuuko ?
Kuinka ? Missä ? Koska ? Onks kallista ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Rippuu kuka tekee(kellä aikaa ja haluja kolvailla piirejä)pekkovee kirjoitti:Juu
Eli toistanko vielä kysymyksen ?
Onnistuuko ?
Kuinka ? Missä ? Koska ? Onks kallista ?
Piiri"it" irti kolvailee sitten lukee niistä ohjelmat sopivalla vekotimella
siihen muutos sitten poltelee ohjelman takaisin piirille kolvailee sen paikallen
jota kuinkin noin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Hyvä, oikeastaan tätä vastausta toivoinkin, taitaa "tulla asiaa" kesän aikana sinnepäinpp d kirjoitti:Eikhään tuo onnistu, vaikka tääläpekkovee kirjoitti:Juu
Eli toistanko vielä kysymyksen ?
Onnistuuko ?
Kuinka ? Missä ? Koska ? Onks kallista ?![]()
Ei ole kallista, hyvin tehtynä

toisille sensijaan selkokielisen vastauksen antaminen tuntuu olevan lähes ylivoimaista... ite ainakin töissäni tottunu vastaamaan jotta sopii tai sovi mun tietotaitoihin / intresseihin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17