Peugeot 406 HDI 2002- 8. temppu (etujousi poikki)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Peugeot 406 HDI 2002- 8. temppu (etujousi poikki)

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Hei,
Tuollainen pirssi tuli sitten muutama kuukausi sitten sedälleni, jonka vanhan 405 dieseliin ehti tulla 920 tkm. Auto siis jäi edelleen hänelle yksityistiekäyttöön postireissuille :wink:

Eli nykyinen peli siis 350 tkm. ajettu 2.0 Hdi 110 Hevosen ja olikohan se 250 Nm väännöillä. No joka tapauksessa ok kamppeelle vaikuttaa vaikkei siinäkään oli sitä tyhjä käyntivääntöä, tai taitaa siinä olla pitkähköt välitykset. No suoraan menee ja 5,5 litralla tuntuu menevän eli oikein hyvä ja kaikki varusteet, mitä noissa nyt ilmiesesti edes on: aut.ilmastoinnit, alkup. cd, sadetunnistin, vakkari, yms. Ja kori lähes uudenveroinen-ihan eri tasoa kuin saman aikakauden meset useimmiten. Ja oikeasti pirun hyvät jakkarat.
Setä oli tänään kuullut, että tuossa konetyypissäkin voisi olla myös huohotinongelmia eli tukkeutumisia pakkasella. Mitenkäs tuota asiaa pitäisi lähteä ennakoimaan ja estämään-pohjamuovia koneen alla ei ollut ostettaessa ainakaan-siinä ilmiesesti sellainen kuuluisi olla? Ja mitenkäs syylärin etuosan tukkiminen-auttaako ongelmaan? Neuvoja kiitos.
Ja se on jo tiedossa, että nuissa on se hihnapyörä -ongelma, joka saattaa edesauttaa nokkahihnan katkeamista-joka taas edesauttaa keinuvipujen katkeamista :lol: Mutta nyt siis kyse huohottimesta! :lol:
Viimeksi muokannut kardaani, 19.4.2012 22:40. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tukkii niitä ilma reikiä puskurisa jotenkin. Noissahan on ollut myös vikaa siirto pumpuissa, kun se on säkönen niin parhaimmat on kestänyt vaan 60tkm. :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

hotari kirjoitti:Tukkii niitä ilma reikiä puskurisa jotenkin. Noissahan on ollut myös vikaa siirto pumpuissa, kun se on säkönen niin parhaimmat on kestänyt vaan 60tkm. :shock:
Ok. Kiitti tiedoista, siirtopumpun hinta ja miten oireilee??
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Oisko ollunna huohotin putkistossa joku metallinen siivilä/villa (patapata) tyyppinen jos en ihna oikein muista. Sen voi nypätä kuikkaan sieltä.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Keula kunnolla maskiin ja sitten se metalli suutin vekeen sieltä huohottimesta ja lisäksi jos vielä sellainen lämmitin sinne huohotinputkeen jos saa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mettalit pois sielltä sammalla kaikki huohotin/vesi/kondesi lima ja lisäeristystystä,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Pösön ensimmäinen temppu

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Peugeot teki ensimmäisen tempun. ELi setä oli ajanut 300 metriä pihalta ja pysähtynyt ja oli mennyt ulos vielä raapimaan tuulilasia. Sitten oli ulos menneessään vielä paiskannnut automaatti-ilmastointiin lukemat 30 astetta. No lasin raapimisen jälkeen sisälle tullessa koneen lämpö oli kuulemma noussut siinä heti silmissä 100 asteeseen, ja oli tullut teksti STOP ja kuulunut merkkiääniä. No setä ajoi takasin kotiin 300 metriä ja sammutti auton. Flekti oli hyrissyt sammutuksen jälkeenkin.
Tämän jälkeen setä antoi auton olla, ja mittasi nesteen kestävyyden-kesti 27 astetta. Tämän jälkeen hän lähti ajamaan ja auto toimi moitteitta niinkuin ennenkin. Mikäs temppu tuollainen oli? Itse epäilin, että moottorin lämmöt ei oikeesti nousseet, vaan lämpötila-anturi antoi väärää tietoa-ei kai HDi kone voi 300 metrin ajon jälkeen ja muutaman minuutin tyhjäkäynnin aikana lämpöjä millään nostaa liian kuumaksi varsinkaan 15 asteen pakkasessa? Nyt siis auto toimii moitteetta, kuin ei oisi mitään vikaa ollutkaan :shock:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tyypillistä, jos on syyläri hyhmässä.
Se -27 ºC pakkasenkestävyys ei tosin tue teoriaa... :?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Itellä on työautona C5 HDI ja appiukolla parikin HDI pököttiä ja noiden kokemuksen perusteella ihan raskalaiselta käytökseltähän tuo lämpöhomma kuullostaa, eli niihi kaiken maailman joulukuusenvaloihi mittaristos/ajotietokonees ja muihi sähköoikkuihi pitää vaan tottua vaikka mitää vikaa ei oliskaa :lol:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Sitä vähän aattelinkin, voit olla oikeassa, mutta kyllä kait C5 on vielä ihan omaa luokkaansa sähkövioissa kuin Pösö, vaikka suht samasta tuoteperheestä kyse :wink:
Mut laittakaa toki muitakin veikkauksia mahdollisesta viasta-nythän sen pitäisi uusiutua, kun pakkasta kerrran piisaa, siis mikäli se oli oikea vika.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Oliko se lämmityksessä ennen lähtöä?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
mesekki
Viestit: 12
Liittynyt: 29.11.2010 19:00

Viesti Kirjoittaja mesekki »

Jos on ollut "liian kauan" lämmityksessä saa anturi/tietokone väärää tietoa ja herjaa vaikkei varsinaista vikaa olekaan, lohkolämmitin jos on, niin vähemmän aikaa lämmityksessä ja koettakaa uudestaan tuleeko vikaa.. :? :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Meillä on toisena autona Peugeot 206, erillaiset sähköviat on tullut tutuiksi.

Viimeinen oli kun takaluukku oli jäänyt auki, aamulla auto starttasi normaalisti, mutta ei enää käynnistynyt.
Auto oli heittänyt ajoeston päälle, arvaa vituttiko? Purin pois koko hemmetin ajoneston.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ville S. kirjoitti:Oliko se lämmityksessä ennen lähtöä?
Oli ollut lämmityksessä parisen tuntia.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Aikonaan ko meillä oli pösö taksissa nii sanovat huollossa että pitäs lämmittää pitempään tai löysätä roikasta varttia ennen lähtöä.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ok. Mites muuten tuo 27 asteen pakkaskestävyys-onko riittävä, kun itse olen aina pitänyt 36 riittävänä. Eli pärjääkö mielestänne tuolla 27 asteella eteläsuomen talvet ilman ongelmia?
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Pärjää jos ei ole yli 27 pakkasta.
Kovemmilla saatttaa siten hyhmätä järjestelmän.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ok. Aattelin et tuo pakkasenkesto 27 tarkoittas, et se jäätyy tuolloin ja ennen sitä vois jo hyhmätä?
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Ja kovemmallaki pakkasella pärijää ku ajelee takaperin 8) konehuoneessa pyörivä lämmin ilima pitää hyvi sulana laihemmatki litkut ja lisäksi myös poltoainepuolen samalla.
Nimim. kokem. on :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

kardaani kirjoitti:
Ville S. kirjoitti:Oliko se lämmityksessä ennen lähtöä?
Oli ollut lämmityksessä parisen tuntia.
V70TDI:n sai herjaamaan vikavalolla just tuolla tavalla. Pari tuntia roikassa ja liikenteeseen. Kohta syttyi vikatilan merkkivalo ja flekti humisi täysillä. Kun malttoi ajaa koneen lämpimäksi, valo sammui ja flektikin hiljeni. Lämpötila-anturi taisi saada vähän ristiriitaista tietoa moottorin lämpötilasta tuossa vaiheessa... :(
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

sonikki kirjoitti:Itellä on työautona C5 HDI ja appiukolla parikin HDI pököttiä ja noiden kokemuksen perusteella ihan raskalaiselta käytökseltähän tuo lämpöhomma kuullostaa, eli niihi kaiken maailman joulukuusenvaloihi mittaristos/ajotietokonees ja muihi sähköoikkuihi pitää vaan tottua vaikka mitää vikaa ei oliskaa :lol:
Firmassa oli työ-autona ennen hiacea pösön expertti. Kerrankin kun siitä syttyi vikavalo---> soitto huoltoon--> ajakaa vaan vitut siellä mitään oo---> käytiin näyttämässä hullossa--->100km ajoa---> öljypumppu porsinu :lol: :lol: :lol:
No sitten vaihettiin konetta autoon... niin ja se unohettiin laitttaa kunnolla kiinni huolssa ja sattu tipahtamaan motarille....
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

_Niko kirjoitti:
sonikki kirjoitti:Itellä on työautona C5 HDI ja appiukolla parikin HDI pököttiä ja noiden kokemuksen perusteella ihan raskalaiselta käytökseltähän tuo lämpöhomma kuullostaa, eli niihi kaiken maailman joulukuusenvaloihi mittaristos/ajotietokonees ja muihi sähköoikkuihi pitää vaan tottua vaikka mitää vikaa ei oliskaa :lol:
Firmassa oli työ-autona ennen hiacea pösön expertti. Kerrankin kun siitä syttyi vikavalo---> soitto huoltoon--> ajakaa vaan vitut siellä mitään oo---> käytiin näyttämässä hullossa--->100km ajoa---> öljypumppu porsinu :lol: :lol: :lol:
No sitten vaihettiin konetta autoon... niin ja se unohettiin laitttaa kunnolla kiinni huolssa ja sattu tipahtamaan motarille....
Normi ranskis meiniki :lol:
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

cmeli kirjoitti:lisäksi jos vielä sellainen lämmitin sinne huohotinputkeen jos saa.
Ollunna sähkölämmitin jo yli 10-vuotta sitten pökötin huohotinputkessa. Menee joskus oikosulkuun ja polttaa sulakkeen, silloin saattaa jäätyä.

Tuontiautoista en tiedä, että onko vai ei.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Nyt tuli akun kuva kojetauluun ja siinähän se oli koko tunnin matkan. Lopulta himmeni valot ja puhallin, mutta perille oli mennyt, mutta pihalla koitettaessa ei enää startannut-ulkoisella laturilla saa toki toimimaan joksikin aikaa. Eli nyt ei sitten laturi lataa. Yleismittari oli näyttänyt auton käydessä jotain 12 päälle.
Tää on ilamstoitu 80 Kw Hdi, jotenka en löytänyt motonetista oikeaa laturia tai osia tähän malliin-kai tähänkin nyt sentään hiilisarjoja ym. laturin korjausosaa saa, ettei tarvi 200 euroa uudesta laturista maksaa?

Jos jollain on tietoa laturin osista/voiko osia vaihtaa irroittamatta laturia, niin krtokaahan tietoja. Itse en ole juuri nyt auton lähettyvillä, jotenka en muista mitenkäs se laturi siellä makaili.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

siinä se etupuolella konetta aika mukavalla paikalla muistaakseni oli. Joku Valeon romu se laturi kuiteski on, voi kai sen korjatakki jos on poppamiehen vikkaa. Vaihtolaturi taitas vähiten rassata hermoja. Tuommonen 350 ajettu laturi on loppu joka kohasta (lakerit, liukurenkaat, hiilet)
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

olikoha se hiilipakka siinä heti päällä ja sen,ku vaihtaa niin taas menee
vuosia 8)
ei oo iso homma :wink:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ville S. kirjoitti:siinä se etupuolella konetta aika mukavalla paikalla muistaakseni oli. Joku Valeon romu se laturi kuiteski on, voi kai sen korjatakki jos on poppamiehen vikkaa. Vaihtolaturi taitas vähiten rassata hermoja. Tuommonen 350 ajettu laturi on loppu joka kohasta (lakerit, liukurenkaat, hiilet)
Joo, noinhan se varmaan voi olla, mutta koitetaan nyt ensihätään sitten vaihtaa se hiilipakka, jos se kerran ilman laturin irroitusta onnistuu. Pihalla kun joutuu taas värkkäämään :wink:
Matias68
Viestit: 16
Liittynyt: 29.1.2008 16:40
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Matias68 »

406 hdi:ssä ei kyllä pitäisi olla tuota huohotinongelmaa, 405 oli kyllä varsinainen öljyruuta. Siinä ei lämmittimet eikä maskit juuri auttaneet, muutaman kerran talvessa kun torvet putsasi, niin jotenkuten keplotteli kevääseen :D
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ei mee tämä laturi hiilien vaihdolla, vaan hankittuna on tehdaskunnostettu Valeon 150 Ampeerin laturi. Ja latureitakin tietysti kahta eri 150 A:n mallia, mutta onneksi se meidän malli oli hyllyssä valmiina. Ei ole ollut oikein vaihtokelit pihalla, mutta loppuviikosta voi asiaan ryhtyä. Nyt on ostettu lisäksi hihnankiristinsysteemi ja uusi minurahihna varmuudeksi. Ei pitäisi olla mahdoton homma korjausoppaan mukaan, mutta kylläpä oli melkoinen souvi oikeiden osien hankinnassa. 406:seen on ollut saatavilla tosiaan kahta eri ilmastointia, ja niissä ilmeisesti erilaiset hihnapyörät kompurassa, jotenka hihnat hieman eri pituiset (2,5 sentin ero). Ostin molemmat hihnat, ja palautan toisen, kun automaassakin oli niin vaikeaa selvittää oikea hihna, kun osia ei sieltä ostettu.
Kaikki osat ostettiin Motonetista, kun edullisimmin sai-mersuun tietty ostetaan laadukkaammat osat usein muualta. Kustannukset:

Laturi: 188 euroa
Hihna: 16,90 euroa
Kiristinsysteemi: 43,50 Euroa, oli muuten Febin paketissa, mutta osassa luki DAYCO tai jotain muuta "laadukasta" :wink:

Kiristin olisi maksanut AD-autovaraosa liikkeessä yksistään 115 euroa, jotenka nyt otettiin tosiaan Motonetin kamat, kun ovat tähän tarkoitukseen riittävät, sillä 406 hdi:n vesipumppukin pyörii turvallisesti jakopäässä.

No kaikki osat latureineen päivineen ovat sen 250 euroa, jotenka katsotaan mitä seuraavaksi 406 tarjoilee korjattavaksi. Varmaan kampiakselin hihnapyörä on ihan selvä kun sitä pääsee katsomaan hihna irroitettuna :wink: Se onkin taas 150 euron paukku. Saa nähdä miten auton kanssa sedälläni menee. Nämä ovat vielä pikkujuttuja, mutta edelleen olen sitä mieltä, että sedän olisi pitänyt ostaa se W124 200D! :wink: Ois ollut korjausten kanssa niin selkeät sävelet. Tässä on kaikki niin uutta, et joutuu opettelemaan kaikki alusta.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Hei, Peugeotissa ilmeni vika eilen, kun ajoimme maatalousnäyttelyyn. Kesken matkan huomasin, ettäb auto ei kulje eli voima oli kadoksissa. Ihan pintakaasulla kiihtyi jotenkin, mutta jos kaasua painoi reilusti ei tapahtunut juuri mitään. Nopeutta oli vaikea nostaa yli 110 km/h ja ohittamisessa piti oikeasti katsoa hyvä paikka. Odotin, että voimat olisi palanneet sammutuksen jälkeen, mutta näin ei käynyt, joten missä vika piilee. Sanoin sedälle, että kai se on noita nykydieselien anturijuttuja, eikä mitään vakavampaa?
Muuten auto kulki kauniisti ja äärimmäisen pienellä 300 km lenkin. Auto on yllättävän hiljainen vaikka nelosella yli sadassa-ei kone huuda sisälle mitenkään. Oli näet käytettävä nelosta kovissa mäissä, kun ikäänkuin turbo ei ollut käytössä.
No, mutta ilmamassamittari, ahtopainetunnistin vai jotain muuta sellaista-itsellä ei ole näistä kokemusta?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”