Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Vai vuotasko kolomos pakan tiiviste, kerää painetta ja kyyyyyyytkeeeee sitte :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Tombha
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2010 20:29
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tombha »

Öljyä on, tosin vuotaa kickdown- vaijerin juuresta vähän mutta mittailtu ja lisätty tarvittaessa. Mistähän nuita tiivisteitä saa?
W210 290TD
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

7Vaihteisen öljy(5v)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

7V öljy
Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

7V solenoidit
Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

7V uuden ja vanhan öljypohjan ero

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva
Viimeksi muokannut CDI203, 05.11.2011 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva

Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Venttili koneisto, venttili pöytä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ventiili pöytä
Kuva
Viimeksi muokannut CDI203, 05.11.2011 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vanttilit ja solenoidit saa pois pohjan kautta
Kuva
kuva 5V
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
klunssila
Viestit: 4
Liittynyt: 21.11.2010 19:56

Viesti Kirjoittaja klunssila »

Päivitetään omaa tilannetta kun tätä varmasti moni muukin suunnittelee:

KL-varaosista tuli minulle osat (kyb, pistoke, suodatin ja öljypohjan tiivisteet), rekkarin perusteella laittoivat oikeat ja nopeaa palvelua. Eli toimiii!!
Täyttökorkin sinetin kun unohdin tilata, niin hain vehon marmoritiskiltä, oli ihan 1,10 eur hintaa :o Sopivaa öljyä laatikkoon olisivat myyneet hintaan 26 eur/litra veholla, mutta motonetistä hain FEBI MB 236.12 standardit täyttävää ainetta ja hinta oli 13,90 eur/litra. Vaihdossa öljyä meni karvan yli 4 litraa eli 5 litran määrä öljyä kaupasta riittää ensi hätään.

Nyt ei enää kylmänä kierrokset heijaa tasaisella vedolla, vaihtaa paljon nätimmin (ilman töksähtelyä) ja muutenkin meno mainiota. Eli kyb-venttiiliä vaihtoon jos kierrokset humppaa. Jos tarvetta apuun Lappeen seudulla ko. operaatioon, minulla on kaveri joka nyt homman osaa. :lol:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

öljyn luokitukset
MB236:10 tai MB236:14 luokitus 5v käy kumpi vaan(kun vaihtaa kaikki)
7v MB236:14
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
klunssila
Viestit: 4
Liittynyt: 21.11.2010 19:56

Viesti Kirjoittaja klunssila »

Luin jostakin (en nyt muista mistä), että 236.10 tilalle suositeltaisiin 236.12 5v. laatikoissa, mutta saatan kyllä muistaa väärin. Vai oliko niin että 236.12 oli ennen 7v. laatikolle ja sille suositeltiin 236.14 luokitusta, johon sekoitin ton...

Menikö öljyn luokitus ihan pieleen kun tota laitoin :?
teppolaurila
Viestit: 2
Liittynyt: 12.12.2010 13:03
Paikkakunta: Hämeenlinna

kuulostaa tutulta

Viesti Kirjoittaja teppolaurila »

Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.

Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.

Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.

Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.

Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: kuulostaa tutulta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

teppolaurila kirjoitti:Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.

Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.

Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.

Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.

Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
Turbin lukon solenoidin toimnna pitäis kyllä näkyä *:rila tutkitaessa

toinen mikä sopii oireisiin on EMJ
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kaivelimpas kuvia tuosta kesäisestä heräostoksesta. 300tdt/270cdi laatikko.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tämmöistä jälkeä alkaa tulemaan kun keskilaakeri alkaa väljistyä ja koko helahoito alkaa elämään. Tämäkin laatikko oli korjattu "viron veholla"

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tähdellisen parantola
teppolaurila
Viestit: 2
Liittynyt: 12.12.2010 13:03
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: kuulostaa tutulta

Viesti Kirjoittaja teppolaurila »

CDI203 kirjoitti:
teppolaurila kirjoitti:Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.

Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.

Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.

Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.

Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
Turbin lukon solenoidin toimnna pitäis kyllä näkyä *:rila tutkitaessa

toinen mikä sopii oireisiin on EMJ
Kiitos CDI203 kommenteista. Sellainen mielikuva on että teki tuota ennen EMJ:n ohjelmamuutostakin. Se unohtu sanoa että W211 on omani.

Hämeen Dieselissä korjautin suuttimia kun vuosivat ja sielläkin sanoi kaveri koeajon jälkeen että olisiko turbiinissa vikaa kun tuntui vähän luistavan?

CDI203 ilmeisesti ihan työksesi mesejen kanssa touhuat? Jos päätän lähteä vaihtamaan noita solenoideja yms muuta niin onko pajallasi aikaa korvausta vastaan tietenkin?
Jos sopii niin heitä yhteystietosi [email protected] niin voidaan jatkaa ensi viikolla..
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Re: kuulostaa tutulta

Viesti Kirjoittaja jolle »

teppolaurila kirjoitti:Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.

Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.

Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.

Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.

Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
Onko ohjainboxisssa öljyä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: kuulostaa tutulta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

teppolaurila kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
teppolaurila kirjoitti:Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.

Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.

Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.

Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.

Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
Turbin lukon solenoidin toimnna pitäis kyllä näkyä *:rila tutkitaessa

toinen mikä sopii oireisiin on EMJ
Kiitos CDI203 kommenteista. Sellainen mielikuva on että teki tuota ennen EMJ:n ohjelmamuutostakin. Se unohtu sanoa että W211 on omani.

Hämeen Dieselissä korjautin suuttimia kun vuosivat ja sielläkin sanoi kaveri koeajon jälkeen että olisiko turbiinissa vikaa kun tuntui vähän luistavan?

CDI203 ilmeisesti ihan työksesi mesejen kanssa touhuat? Jos päätän lähteä vaihtamaan noita solenoideja yms muuta niin onko pajallasi aikaa korvausta vastaan tietenkin?
Jos sopii niin heitä yhteystietosi [email protected] niin voidaan jatkaa ensi viikolla..
Tietoa laiteltu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Onkos jossain olemassa ohjeita 5 lovisen automaatin aivokoneiston puhdistamiseen?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:Onkos jossain olemassa ohjeita 5 lovisen automaatin aivokoneiston puhdistamiseen?
on ei muuta kun osiksi puhdistus, kasaus
(kattelee vaan että
osat menee paikoillen)
tas jos aivokoneistolla tarkoitat ohjainboxsia niin kuivaus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

turbini

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Turbini (7v)

Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mikä venttiili laatikossa ohjailee turbiinilukon toimintaa? Kyb käsittääkseni ohjailee jonkin venttiilin toimintaa joka ohjaa tuota lukkoa vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:Mikä venttiili laatikossa ohjailee turbiinilukon toimintaa? Kyb käsittääkseni ohjailee jonkin venttiilin toimintaa joka ohjaa tuota lukkoa vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
torque converter lockup pwm solenoid valve
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jolle kirjoitti:
Tombha kirjoitti:Mikähän vika voisi olla -98 290TD:n laatikossa kun kakkoselta kolmoselle vaihtessa sellanen väli että kierrokset ehtii nousta lähes 1000 kierrosta ennen kuin kytkee kolmosen :?:
Onko öljyä tarpeeksi?
Luultavasti kolmosen pakka tai tiiviste mennyt. Löytyy semmosen 290:n täyrempattu loota hyllystä jos tarvetta.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tänään piti uteliaisuuttaan tempasta auki tommonen w203:n tipronic loota. Monelta osin helpompi kuin vanhat 722.4/3 laatikot.
Oikeen mitään kunnollista vauriota ei vielä löytynyt vielä.
Oireet oli että ensin toimi jotenkin ajossa ja piti jonkinasteista ulinaa ja vaihdot omituisia. Sitten heittäyty ettei mennyt vaihde päälle ollenkaanja öljynpinta ei laskeutunut oli auto käynnissä tai ei, eli pumppu vialta kuulosti :?
Kaikki mekaaniset osat öljypumppua ja kitkapintoja myöten oli uutta vastaavia, ajomäärä n. 400tkm. Pohjassa ihan kauhea sonta eli varmaan jääny öljyt vaihtamatta. Oisko menny suodatin tukkoon ja sen takia tiltannu koko loota :shock: :?

Uudet tiivisteet ja vapaakytkimet ym ja pesun jälkeen nippuun. Loput viat ovat venttiilikoneistossa jos vielä oireilee
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”