elikkä joo olis yks w201 perä mikä ei ajossa vollota ja lonksu. Ajettu varmasti 280tkm.
Miten koitan kun se tuossa nyt on irti että se on ehyt ?
sama kysymys vetareille.
miten varmistan että perä on ehyt ?
no sieltä näkee tietysti osan totuudesta. Tarkoitan nyt lähinnä ulkoa todettavia seikkoja lisäksi, eli millaiset päittäis välykset laipoissa, kun pidät laipoista kiinni kuuluuko olla täysin välyksetön kun "pänniä" vääntää, äänimaailma kun pyörittää kardaanin ja tai vetareiden laipoista: pitääkö olla täysin äänetön vaiko pientä kosketusta kuultavissa jne.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kyllähän se selviää hyvin pitkälti takakannen avaamisella. Jos perä on äänetön ja rattaissa ei ole jälkiä tai lämpövärjäytymiä ja keksitappi ei ole mainittavasti väljä on se melko varmasti ehjä. Eikös laakerit näe aika hyvin kun ottaa vetareiden laipat pois? Paitsi sitä pinionin laakeria.. Puoli miljoonaa ajetussa saattaa keskitapin reijät olla yli 5mm venyneet. Niin joo, voithan vielä hifistellä ja sivellä lautaspyörän hampaat vaseliinilla(jollain värillisellä vaikka mustalla) ja pyöritellä perää ja kattoa minkälainen on hammaskosketus. Hampaaseen pitäis jäädä keskelle jälki, jos se on reunassa niin hammaskosketus on pielessä. Mittakellolla voit tarkistaa hammasvälyksen, jostain voi löytyä arvo mitä se pitäisi olla. Veikkasin että jotain 0,2 mm pitäis olla mitattuna siitä lautaspörän hampaasta
Nuo ylläolevat vinkit ovat hyvät, mutta mahtaako kuitenkaan tuollakaan varmistaa äänettömyyttä-tosin tuota tynnyrikikkaa en ole koittanut
Ja ei kai niitä ääniä edes ole, kun kerran viestissä lukee, et äänetön ja lonksumaton.
Kyllä niissä pieni välys on pääsääntöisesti ollut vaikka kunnossa ovatkin olleet. Uutta en ole päässyt kokeilemaan.
Liekkö siinäkin pieni välys valmiina?
Vetareiden niveliä voi väännellä ja tutkia liikkuvuutta, mutta noissa useimmiten ei vikaa, jos kumit olleet ehjät. Eniten kiinnostus kohdistuu vetareiden kumipalkeiden ohuimpiin kiinnityskohtiin, jos ovat pullistuneet, niin ovat ruostuneet alta, ja voivat tehdä sen katkeamistempun. Mutta noita vetareitakin taitaa olla eri paksuisia W201:sissakin koneen tai vuosimallin mukaan, kuten W124:sissa.

Kyllä niissä pieni välys on pääsääntöisesti ollut vaikka kunnossa ovatkin olleet. Uutta en ole päässyt kokeilemaan.

Vetareiden niveliä voi väännellä ja tutkia liikkuvuutta, mutta noissa useimmiten ei vikaa, jos kumit olleet ehjät. Eniten kiinnostus kohdistuu vetareiden kumipalkeiden ohuimpiin kiinnityskohtiin, jos ovat pullistuneet, niin ovat ruostuneet alta, ja voivat tehdä sen katkeamistempun. Mutta noita vetareitakin taitaa olla eri paksuisia W201:sissakin koneen tai vuosimallin mukaan, kuten W124:sissa.
