200E -91 käynti/käynnistysonkelma [SE TOIMII!]
200E -91 käynti/käynnistysonkelma [SE TOIMII!]
Elikkä sellanen lintta se ois ja kansiremontin jälkeen ei tykkää muutako hörähtää käyntiin käy noin 5 sek ja sammuu. Kun kaasulla saa houkuteltua sen ylemmille kierroksille niin kaasuun vastaavuus on surkea ja booaa aivan jumalattomasti. Eli siis pysyy käynnissä kun painaa kaasua sen verran että pysyy. Noin 3000rpm on silloin kierroksia siitä alaspäin niin booailee.
Imusarjat yms nippelit oli luonnollisesti irti. Kun määräjakajan lautasta painaa niin lähtee herkemmin käyntiin ja ottaa paremmin kiinni kaasusta.
Olisko asialla pahemman sortin imuvuoto tms?
Asialla olis kiire kun ykkösauto tuli paskottua..
KIITOS!!
Imusarjat yms nippelit oli luonnollisesti irti. Kun määräjakajan lautasta painaa niin lähtee herkemmin käyntiin ja ottaa paremmin kiinni kaasusta.
Olisko asialla pahemman sortin imuvuoto tms?
Asialla olis kiire kun ykkösauto tuli paskottua..
KIITOS!!
Viimeksi muokannut noonakki, 21.12.2010 15:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mulla oli samanlaista vikaa, syylliseksi paljastui hiirensyömä kierrossignaalipiuha
Tuossa juttua väliaikaisforumilla:
http://mesefi.forumup.com/viewtopic.php ... rum=mesefi
Tuossa juttua väliaikaisforumilla:
http://mesefi.forumup.com/viewtopic.php ... rum=mesefi
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Eli ilmeisesti sulla pensapumpun rele ei saa tietoa siitä että kone on käynnissä
Vikapaikkoja joita tulee mieleen:
itse pensarele
YJ-rele
kierroslukupiuha
sytkäyksikkö
Vikapaikkoja joita tulee mieleen:
itse pensarele
YJ-rele
kierroslukupiuha
sytkäyksikkö
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ei. Kierroslukumittari toimii. Pensapumpputoimii. Koitettu uudella yj-releellä. Sytkäyksiköstä ei muuta hajua kun että toimi ennen kansiremppaa.
Ja se tuskin menee rikki kansiremontin yhteydessä..
Edelleenkin odotan ääniä imuvuodolle
Ja se tuskin menee rikki kansiremontin yhteydessä..
Edelleenkin odotan ääniä imuvuodolle
Viimeksi muokannut noonakki, 03.12.2010 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sillä sais varmistettua sen, onko vika pensapumpun ohjauksessa vai jossain muualla
Jos auto sammuu ennenkuin pensapumppu, niin sitten voi alkaa etsimään ilmavuotoa tai jotain muuta vikaa.
Jos taas pensapumppu sammuu ensin, johtuu moottorin sammuminen siitä. Ja tällöin vika on pp-releellä, tai sen saamissa/saamatta jääneissä signaaleissa.
Jos auto sammuu ennenkuin pensapumppu, niin sitten voi alkaa etsimään ilmavuotoa tai jotain muuta vikaa.
Jos taas pensapumppu sammuu ensin, johtuu moottorin sammuminen siitä. Ja tällöin vika on pp-releellä, tai sen saamissa/saamatta jääneissä signaaleissa.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
En usko, kaikki johdot käyty läpi x kertaa.. Tarkistelen pumpun toiminnan huomenna.teppo21 kirjoitti:Jos siellä on jossain huono kontakti tai murtunut piuha, ja pp-rele ei saa tarvittavaa signaalia
Tämäkin tarkistettu x kertaa, ja viimeisellä kerralla laitettiin vielä klemmarit joka paikkaan..Easy Rider kirjoitti:Määränjakajan alla olevasta kumikaukalosta tyhjäkäyntisäätimelle menevä paksu letku irti?
Viimeksi muokannut noonakki, 03.12.2010 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei käy ei, ei saanu aikaseksi laittaa akkua kiinni
Onko muita ehdotuksia kun tuo pensapumppa? voisko olla imusarjan ja kannen välissä vuoto? Tuli laitettua sinne uusi tiiviste, mutta toinen pellinen tiiviste on vanha pienellä tiivisteliimakerroksella.. siinähän on se joku ihme lämmityselementti välissä..
Ei sattus olemaan muuten ketään tietäjää täs suht lähellä Alavutta?
Onko muita ehdotuksia kun tuo pensapumppa? voisko olla imusarjan ja kannen välissä vuoto? Tuli laitettua sinne uusi tiiviste, mutta toinen pellinen tiiviste on vanha pienellä tiivisteliimakerroksella.. siinähän on se joku ihme lämmityselementti välissä..
Ei sattus olemaan muuten ketään tietäjää täs suht lähellä Alavutta?
Noniin ja sitten jatkoa tälle topikille. Pensapumpussa ei ole vikaa ainakaan. Määräjakajan kumikaula joka tulee läppärunkoon näytti olleen huonosti, irroituksen jälkeen oli selvä painauma läppärungosta siinä kumissa mutta takaisin kun laitoin kiinni ja tällä kertaa varmasti kunnolla niin ei mitään vaikutusta.
Käyntiin saa ja käynnissä pysyy jos pitää kaasua sen verran että kierroksia on 3000rpm.
Rupesin epäilemään määräjakajan lautasta, tuntuu jotenkin jäykältä alaspainettaessa.. Pystyykö säätämään?
Otan vielä jakajan irti ja tutkin josko jotain löytyy, jos ei niin sitten mennään syvemmälle -,-
Niin ja pakokaasu haisee jumalattoman kitkerälle/vahvalle, oikeen rupes nenää nipistelemään ja melkein silmiäki kirvelemään! Olisko joku oires?? Katalysaattorin takapuoltakin tutkaisin eikä ollut mitään havaittavaa vikaa.. Eikä kolise.
Ps, nyt alkaa palaan hiat tän kans!
Käyntiin saa ja käynnissä pysyy jos pitää kaasua sen verran että kierroksia on 3000rpm.
Rupesin epäilemään määräjakajan lautasta, tuntuu jotenkin jäykältä alaspainettaessa.. Pystyykö säätämään?
Otan vielä jakajan irti ja tutkin josko jotain löytyy, jos ei niin sitten mennään syvemmälle -,-
Niin ja pakokaasu haisee jumalattoman kitkerälle/vahvalle, oikeen rupes nenää nipistelemään ja melkein silmiäki kirvelemään! Olisko joku oires?? Katalysaattorin takapuoltakin tutkaisin eikä ollut mitään havaittavaa vikaa.. Eikä kolise.
Ps, nyt alkaa palaan hiat tän kans!
Eipä tuo välttämättä siihen kansiremppaankaan liity jos kerta toimi sen jälkeen vielä hienosti. Sattui vaan joku hajota justiin samoihin aikoihin.
Johtuiskohan siitä että vaihdoit ne uudet umpiot niin mersu näki selvemmin eteenpäin ja päätti tehdä lakon kun näki A-Katsastuksen kyltin.
Johtuiskohan siitä että vaihdoit ne uudet umpiot niin mersu näki selvemmin eteenpäin ja päätti tehdä lakon kun näki A-Katsastuksen kyltin.
® Mesen V8 Klubi
jaa a..LiQQe kirjoitti:Ja eikös noita mahdollisisa imuvuotoja voi tutkia ruikkimalla jotaki sopivaa ainetta imupuolelle ja kattoo mitä tapahtuu
Auto lähtee maanantaina kuortaneelle autosähkömiehelle totaaliseen syyniin.. Käy kaikki anturit läpi, katotaan sitte niitä imuvuotoja jonsei lähe toimimaan
EDIT: Olisko lambdalla osuutta asiaan? johdon irroittaminen ei vaikuta mitenkään toimivuuteen.. Kuinka lambda mitataan jne?
Lambdan voi mitata autossa laittamalla jännitemittarin siihen signaalijodon ja maan väliin. Toimiva lambda näyttää jännitettä muistaakseni 0.2 - 1.0v.
Seoksen ollessa rikkaalla jännite nousee ja laihalla jännite laskee.
Lambdan mittauksen voi tehdä myös lambda irroitettuna:
Jännitemittari signaalipiuhaan ja toinen lambdan runkoon ja sitten lämmittää sitä lambdan päätä kaasutoholla. Jossain vaiheessa kun on tarpeeksi lämpöä (300astetta) niin jännite nousee lähelle yhtä volttia.
Joku viisas sanoi joskus että tällä lämpöhoidolla saa karstoittuneen ja toimimattoman lambdan toimimaan
® Mesen V8 Klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
on se siellä.. imusarjan ja sen ihme levyn väliin tulee joku paperitiiviste ja se oli väärä. ja sen ihme levyn ja kannen väliin tulee pellinen tiiviste.
Mutta mulla oli yksi kaasarin imusarja tuossa johon kokeilin sitä tilkettä ja siihen se sopi hyvin..
Edittiä. Ilmeisesti sinne imusarjaan ei ruiskussa tule kuin pellitiivisteitä.
Ja katsastuksestakaan mennyt perhana läpi, kuskinpuolelta edestä jousi poikki ja apukuskin puolelta edestä jarruletku murtunut
Mutta mulla oli yksi kaasarin imusarja tuossa johon kokeilin sitä tilkettä ja siihen se sopi hyvin..
Edittiä. Ilmeisesti sinne imusarjaan ei ruiskussa tule kuin pellitiivisteitä.
Ja katsastuksestakaan mennyt perhana läpi, kuskinpuolelta edestä jousi poikki ja apukuskin puolelta edestä jarruletku murtunut
myöhässä tulee vastaus mutta menköön..
Eli tuo tiivistesarja mikä mulle oli myity oli kaasarikoneen.. se jätti rakoja strategisiin paikkoihin minkä seurauksena sai ilmaa ihan perkeleesti imusarjan ja kannen välistä.
Hain käyttöautolta uuden tilkkeen ja toimi niinkuin vikaa ei olisi ikänä ollutkaan. ja se oli siis pellinen tiiviste mikä oli oikea.
Eli tuo tiivistesarja mikä mulle oli myity oli kaasarikoneen.. se jätti rakoja strategisiin paikkoihin minkä seurauksena sai ilmaa ihan perkeleesti imusarjan ja kannen välistä.
Hain käyttöautolta uuden tilkkeen ja toimi niinkuin vikaa ei olisi ikänä ollutkaan. ja se oli siis pellinen tiiviste mikä oli oikea.