Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen
Jos ja kun vaihdatte termostaatin eikä auto silti lämpiiä,
niin kannatta vaihta myös se toinen "pikku termostaati"
on ainakin 203, 210, 202 malleissa missä on syylärin edesä pikkukenno
"kylmien alueiden jäähdytin"
myös ML mallisa siinä kenno muualla
niin kannatta vaihta myös se toinen "pikku termostaati"
on ainakin 203, 210, 202 malleissa missä on syylärin edesä pikkukenno
"kylmien alueiden jäähdytin"
myös ML mallisa siinä kenno muualla
Viimeksi muokannut CDI203, 06.11.2010 16:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kylman ilman syylari
jos autossa niin tälle on oma termostaati
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
pikkutermari
letku malli 210, 203, ML
Kuva 210 mallista samanlainen elementti on 202 mallin pikku jäähdytimen muovi päädyssä sokalla kiinni
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Pikkutermari Vaikutuksesta sen verran että esim yhdessä autossa missä ei lämpö
noussut yli 70c vaikka 1000km ajoi +5c. Kelissä
vaihdon jälkeen yli 80c 30km lenkillä -2 kelissä
noussut yli 70c vaikka 1000km ajoi +5c. Kelissä
vaihdon jälkeen yli 80c 30km lenkillä -2 kelissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Noin se menne pitää tietää mitä haluaa(mieluiten osanumero mukaan) niin onnistuujolle kirjoitti:Tänään kävin kysymässä tota pikkutermaria w203 cdi mersuun. Lopputulos oli ettei löydetty kyseistä termaria w203 ollenkaan,.
suomessa ainakin vehosta tilaamalla ~40€jolle kirjoitti:väyrysen kuvasta löytyi mutta olis menny saksan tilaukseen sekin...
Mistäs noita pikkutermareita on muut löytäneet?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Viime viikolla köröttelin 3 asteen pakkasessa ja lämmöt nousi maantiellä
tonne 70 asteeseen. Viimeksi vuosi sitten vaihdettu termari nokalla pisti ihmettelemään että hajoaako ne noin pian. No Veholta se pikkutermari tilaukseen, ja vaihtoon eilen illalla. Tänään 13 astetta pakkasta ja puolessa tunnissa lämmöt yli 80 astetta. Yhdyn CDI203:n suositukseen vaihtaa pikkutermari ellei auto lämpene.
tonne 70 asteeseen. Viimeksi vuosi sitten vaihdettu termari nokalla pisti ihmettelemään että hajoaako ne noin pian. No Veholta se pikkutermari tilaukseen, ja vaihtoon eilen illalla. Tänään 13 astetta pakkasta ja puolessa tunnissa lämmöt yli 80 astetta. Yhdyn CDI203:n suositukseen vaihtaa pikkutermari ellei auto lämpene.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mikäs mallijASKA52 kirjoitti:Minkälainen homma tuo pikkutermarin vaihto on?
Onko paljon purettavaa? Tuleeko nesteet ulos?
203 mallissa sen vaihtaa 10minuutiin ja "vettä" tulee ulos ruoka lusikallinen
E: siis vettä tulee ulos solkenaan jos ei tee "oikeen"
Viimeksi muokannut CDI203, 30.11.2010 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tässä vielä kuva(noilla kulmilla piti termarit olla kunnossa hiukaan eri syistä...)
203 mallin pikkutermaarista (siinä töötin takan)
töötit irti niin saa helposti vaihdettua
termarin numero
sisukset(sisuksella sama sokka kiinitys 202 mallin muovi päädyssä )
Beherin tekemä
jospa noista jollekin jotain apuja
203 mallin pikkutermaarista (siinä töötin takan)
töötit irti niin saa helposti vaihdettua
termarin numero
sisukset(sisuksella sama sokka kiinitys 202 mallin muovi päädyssä )
Beherin tekemä
jospa noista jollekin jotain apuja
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No hoidin sen vaihdon irroittamalla pihdeillä letkunkiristimen (+letkun)ensin sieltä pikkusyyläristä. Sitten vedin termarin letkuineen töötin takaajASKA52 kirjoitti:Minkälainen homma tuo pikkutermarin vaihto on?
Onko paljon purettavaa? Tuleeko nesteet ulos?
pois (ensin tietty irti siitä muovitelineestä). Sitten toinen letku irti termarista ja koko homma toisinpäin uuden termarin kanssa. Vettä tuli lattialle ehkä pari-kolme desiä. Ainoa työkalu siis pihdit joilla puristaa letkunkiristintä auki.
Vaihto onnistui hienosti ja vain lusikallinen tuli nestettä.
Parinkymmenen minuutin ajolla 30-80 km/h lämpö nousi vähän
reiluun 70 asteeseen, joskin ulkolämpötila oli vain -4.
Mutta kuitenkin lämpöä koneessa enemmän kuin aiemmin.
Joten kiitos taas vinkeistä!
Viime kesänä vene perässä lämpö nousi viimeksi 90 asteeseen
ja myös kertaalleen kuomukärry perässä samat lukemat.
Parinkymmenen minuutin ajolla 30-80 km/h lämpö nousi vähän
reiluun 70 asteeseen, joskin ulkolämpötila oli vain -4.
Mutta kuitenkin lämpöä koneessa enemmän kuin aiemmin.
Joten kiitos taas vinkeistä!
Viime kesänä vene perässä lämpö nousi viimeksi 90 asteeseen
ja myös kertaalleen kuomukärry perässä samat lukemat.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
automaattinen systeemi nimeltää termostaati(siis 2termostaatiamikakoo kirjoitti:Onko tässä w203:ssa siis joku automaattisydeemi joka päättää ilman lämpötilan mukaan kumpaa jäähdytintä käytetään vai onko noi molemmat aina käytössä?
jos pikku syyylärin lisääminen kiertoon ei riitä jäähdytämään niin sillon aukee se isompi termari)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niinpä sillä on tosiaan vaikutusta lämpenemissen jos koko ajan jäähdytettän...jolle kirjoitti:Omasta cdi mersusta tuli vedettyä pikkutermarille menevä letku nippusiteella kaksinkerroin. Nyt nousi ekan kerran 2 vuoden aikana lämmöt 90 asteeseen
Tais olla termari kokonaan auki kun noin paljon vaikutti. Normaalisti siis vaati sen tunnin ajon että lämmöt sai 75 asteeeen.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Laitoin kans pikkutermarin letkun mutkalle, eli käytännösä kai pois kierrosta kokonaan. Lämmöt nousi kuin kesällä tuohon 75-80c asteeseen ja siitä pikkuhiljaa 91c. Siitä ei sitten menty sanottavasti ylös eikä alas, vaihtelevallakaan ajolla -21 pakkasessa. Motarille kiihdyttäessä ei mennyt siis yli ja liittymään vapaalla himmaillessa ei juuri laskenut. Eli tuo pikkutermari lienee aivan turha rasite näillä suomen kunnon pakkasilla?
Kiitos neuvoista!! Itsellä on W203 cdi ollut reilu kaksi vuotta, ja paleltu joka talvi, vaihdettu "iso termostaatti", eikä mitään vaikutusta moottorin lämpiämiseen. Vaikka ajoi sata kilometri -15 asteen pakkasessa lämmöt ei noussut 60:n yläpuolelle. Eilen laitoin pikkusyylärin letkun kaksinkerroin, ihme tapahtui, kylmällä koneella 10 km:n jälkeen +60 ja siitä jatkoi nousemistaan.
Nyt mietityttää, onko vahinkoa jos ko. letku on jatkuvasti kaksinkerroin, vai pitäiskö nopeasti vaihtaa uusi pikku termostaatti.
Nyt mietityttää, onko vahinkoa jos ko. letku on jatkuvasti kaksinkerroin, vai pitäiskö nopeasti vaihtaa uusi pikku termostaatti.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onkos tullut myös kilsoja tona aikanan 150-tkm ?Teinitähti kirjoitti:Ei ole vahinkoa vaikka on tukittuna tai kaksinkerroin!
Omassa on koko kenno ja pikkutermostaatti pois pelistä, letkut tukittuna
niin kesällä kuin talvellakin, lämmöt ei karkaile eikä mitään vahinkoja ole tullut! Viime talvesta asti ollut tukittuna
sen systeemin tarkoitus on pitää polttoaineen läpö mahdolisiman tasisena
lämpötilan heittely, liianlämmin/kylmä kulutta järjestelmää,
pumppua, suutimia...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No ei noin huikeita ajomääriä ole kertynyt ollenkaan!CDI203 kirjoitti:Onkos tullut myös kilsoja tona aikanan 150-tkm ?Teinitähti kirjoitti:Ei ole vahinkoa vaikka on tukittuna tai kaksinkerroin!
Omassa on koko kenno ja pikkutermostaatti pois pelistä, letkut tukittuna
niin kesällä kuin talvellakin, lämmöt ei karkaile eikä mitään vahinkoja ole tullut! Viime talvesta asti ollut tukittuna
sen systeemin tarkoitus on pitää polttoaineen läpö mahdolisiman tasisena
lämpötilan heittely, liianlämmin/kylmä kulutta järjestelmää,
pumppua, suutimia...
Mutta omilla vähillä ajoillani vahinkoa ei ole tullut korjataan sen verran
En toki kiellä etteikö suunnittelijat ole suunnitellut käyttöön tuota systeemiä, eli tarkoituksensa silläkin on!
Mutta polttoaineen lämpötila heittelee joka tapauksessa vaikka tuo systeemi olisi käytössä
Tosin jos "pitkää" siivua ajaa jatkuvasti niin sitten tasottaa lämpöä kyllä!
No, ei kuulu ihan tälle säikeelle, mutta Sprinter ei lämpene yli 70 vaikka mitä tekisi. Termostaatti vaihettu- ei vaikutusta, keula aivan tukossa- eipä juuri vaikutusta, eberi huutaa täysillä, nousi entisestä 40 tuonne 60 -70 hujakoille. Olisko se tämä pikkutermostaatti. Osaisiko joku sanoa missä se lymyää, jos sitä yleensäkään on?
Konehan taitaa olla sama 4 pyttyinen cdi jota käytetään 2000 luvun C 200/220 malleissa ja Väykyissä 200/220
Niin ja auto Sprinter 313 cdi , vm 2000.
Konehan taitaa olla sama 4 pyttyinen cdi jota käytetään 2000 luvun C 200/220 malleissa ja Väykyissä 200/220
Niin ja auto Sprinter 313 cdi , vm 2000.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.