
http://www.germancarblog.com/2010/11/au ... n-january/

Ja paskanmarjat, no meneppäs nyt käynnistelemään sitä datsuniasi kun äiti käskee.Eldorado kirjoitti:Audi ja BMW kulkevat tyylillisesti ehdottomasti nyt automaailman kärjessä. Mersu lähti kummallisiin ja outoihin muotoilukikkailuihin (vrt. E-sarjan kylkipokkaukset yms.) ja harmonia ja tasapaino hävisi muotoilusta.
Tykkään kovasti tästä BMW uudesta vitosesta, ja odotan mielenkiinnoslla tätä tulevaa Audia. Ja MB voisi pikapikaa laittaa muotoilupuolen ukot vaihtoon.
Tuo on jo sitä uudempaa laatikkomalliaWikke kirjoitti:mcee kirjoitti:Vaikutteita on Bmw:stä tuossa muotoilussa aika rajusti. Audi on pikkuhiljaa saanut muotoilun kohdilleen, toista olivat ne laatikkomallit, esim audi 100 (viisi sylinterinen kehrääjä jne)
![]()
Juu, avantgardistejakin tarvitaan. Muutenhan kaikki olisi tylsän harmaata. Tarkoitin tuossa lähinnä sitä että suurin osa ko. hintaluokan asiakkaista ovat varmaankin enemmän konservatiiveja ja haluavat rauhallisen (ja rahallisen) arvokasta ulkonäköä.Sergey kirjoitti:Taidan olla avantgardisti. Tylsä on tylsän näköinen. Noinki isoista summista ku on kyse, ni kyllähä siin pitää tunteita jotenki kutitella... Jos ei siihe oo tarve, ni silloha voi ostaa Mazda 6:n.
Niin meikäläistä kaiketi tarkoitat. Kyllä ne vain huomaa, ainakin minä huomaan ja ärsyttävät joka kerta kun auto muutoin olisi jopa katseltavan näköinen. Mutta ei se nyt elämää suurempi ongelma sentään ole, ja onneksi ei ole mitään tarvetta (tai edes mahdollisuutta) hankkia sellaista.karvine kirjoitti:Aika iso asia tuntuu joillekkin olevan nämä E-mallin kylkipokkaukset.Eihän niitä nyt luonnossa edes huomaa.
pitää myös muistaa että perus mersu ei enää maksa 200-300% enemmän kuin perus perheautot. vrt alkaen-hinnat 1990 Ford Sierra/W201 hintaero lähes tarkalleen tuplat halvempaan nähden eli 200% ja kun 20v myöhemmin, tänään, Mondeo/C jossa ero on vain puolet halvemmasta, 48%.Eldorado kirjoitti:MB ei takavuosina juurikaan muotivirtausten mukaan mennyt vaan kulki omaa määrätietoista mutta tyylikästä linjaansa joka nyttemmin on hieman unohtunut.
Tämäkin on totta, mutta onko se sitten hyvä juttu, sitä voi pohtia. Volyymit ja myyntimäärät varmaankin kasvavat (ainakin lyhyellä tähtäimellä) mutta merkin arvostus saattaapi kokea takapakkia (niinkuin on jossain määrin varmaankin jo käynyt).Sergey kirjoitti:Luulen että mersulla hinnan lasku on ollut suoraan laadusta tinkimistä ja volyymin lisäämiseksi muodin mukaan menemistä.
Juu ei se kattolinja tai c-pilari olekaan se ongelma, vaan mitä on niiden alapuolella.sonikki kirjoitti:
Mun silmään tuo kattolinja/c-pilari ei kyllä töksähdä millään tavalla vaan antaa autolle juuri sen Mersulle ominaisen lookin sen sijaan että käytettäisiin tylsää tasaisen kaartuvaa kattolinjaa mikä löytyy jo 95% autoista
Uusi 212 on teknillisesti sivistynyt ja esim. amg alustapaketti+suoraohjaus toimivat hienosti.Eldorado kirjoitti:Niin meikäläistä kaiketi tarkoitat. Kyllä ne vain huomaa, ainakin minä huomaan ja ärsyttävät joka kerta kun auto muutoin olisi jopa katseltavan näköinen. Mutta ei se nyt elämää suurempi ongelma sentään ole, ja onneksi ei ole mitään tarvetta (tai edes mahdollisuutta) hankkia sellaista.karvine kirjoitti:Aika iso asia tuntuu joillekkin olevan nämä E-mallin kylkipokkaukset.Eihän niitä nyt luonnossa edes huomaa.
Asian olisi vain voinut toteuttaa tyylikkäästi ilmankin noita pokkauksia jotka eivät istu kokonaisuuteen niin sitten millään tavalla.