Mitä erilaista materiaalia tms Amg:n polttoaine järjestelmissä on verraten esim mersun muihin V6 ja V8 moottoreihin,
Eli esimerkki, C36 Amg ei voi käyttää uutta laatua mutta miksi esim C320 (ei amg) voi




Eiköhän se E10 käy mihin tahansa jossa ei tule tiivisteiden kanssa ongelmia. AMG:ssä tiivisteet on ihan taatusti samat. E10 saattaa vain 99.9% varmuudella olla tehty 95 oktaanista vastaavaksi mitä puristuskestävyyteen tulee ja näinollen ei suositella jotta vältytään kalliiden moottoreiden korvausvaatimuksista (semmoisista että se moottori olisi 98:llakin hajonnut). Ehkä siinä on myös se että AMG haluaa näkyä mediassa edes jollain tapaa. Aiemmin oli netissä huhu että kaikki AMG:t käy E85:llä tarvittaessa, itsekkin nielaisin sen silloin. Asiaa AMG:ltä kysyessäni vastaus oli ettei kyseistä polttoainetta ole testattu heillä eivätkä sano soveltuuko polttoaine autoon. Varmaan AMG:tä ketuttaa kaikki viherpiipertäjien kotkotukset, myös etanoli. Vaikka etanolihan olisi hyvä polttoaine kun halutaan tehoja.mcee kirjoitti:Taulukoistahan se selviää, eli kaikki "tavalliset" mersut sietää tätä uutta polttoainetta vuodesta -90 alkaen, Amg:t ei
Mitä erilaista materiaalia tms Amg:n polttoaine järjestelmissä on verraten esim mersun muihin V6 ja V8 moottoreihin,
Eli esimerkki, C36 Amg ei voi käyttää uutta laatua mutta miksi esim C320 (ei amg) voionko tuolla C320:mppiselläkin kuitenkin hiukan riskaapelia ajella tuolla uudella laadulla, vainoharhasuushan tässä taas iski
![]()
vai jos se onkin tehoista kiinni niin oisvatten sitten ilmoittaneet suoraan sen tehorajan tai puristussuhteen
Suomeks: juu mulla on c36 ja E55 joilla olen ajanut yhteensä n. 500tkm 10v aikana e85:lla. Niillä voi ajaa täysin konvertoimatta, mutta suuttimien tuotto ei aivan riitä täydellä teholla, joten polttoaineen paineen korotus on tarpeen neljästä 5.2Kp/cm2:een. Polttoaineenpaineensäätimen voi olltta joko vanhasta KE-jetistä tai Malpassin säädettävä (ja keskustelu jatkui siitä kuinka se tehdään halvalla). Ainoa ongelma joka ilmeni oli se että pakokaasut oli niin paljon kylmemmät, ett vanha katalysaattori teki tenän ja joutui vaihtamaan tilalle uudet, paremmin etanolille soveltuvat "metalli" katit.Jo det stämmer, jag har en AMG C36 från -94 och en AMG E55 från -99. Har kört totalt nästan 50000mil/10 år med dessa bilar med E85 nästan utan problem.
Dom går att köra okonverterat men spridarna räcker inte riktigt till på fullvarv. Lämpligt är nog att höja bränsletrycket en aning till 5.2 Kp/cm2 från original 4.
Det kan man göra t.ex med en BTR från en gammal KE-jet mercedes eller en ställbar BTR t.ex. Malpassi. ...
Det enda jag haft problem med i princip på AMG:n var att lambdasonden var på väg att ge upp och med lägre avgastemp blev problemet direkt akut.
Siis toki etanolia polttamalla autossa tulee hiilidioksiidia. Mutta sama määrä hiilidioksidia vapautuu jos ne jätteet mistä etanoli tehdään kipataan kaatikselle.AM kirjoitti:http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Selvit ... 5252236590
Että se siitä ympäristöystävillyydestä..taas.
Ja yhä edelleenkin tuo E15 uudistuksen jälkeen saa 98 bensaa. Ei siis mitään ongelmaa vanhoillakaan ajelussa.