Tietoo 600 V-12
Tietoo 600 V-12
Olisko kokemuksia tosta V-12 koneesta vuosilta 93-97 ?
Re: Tietoo 600 V-12
Eipä taida tälläkään foorumilla olla yhtään S600 omistajaa, jolla olisi live-kokemuksia. Tietoa löytyy ylläpitämästäni linkkokokoelmasta, tosin englanninkielisinä. Kokoelma löytyy: Tiedote: W140 linkit ja tietolähteet upd. 16.11.2006 otsikon altaaaltone1 kirjoitti:Olisko kokemuksia tosta V-12 koneesta vuosilta 93-97 ?
Viimeksi muokannut markku, 27.7.2007 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Norsumersu
Joo, mulla olis SEC 600 -93, minkälaisia käyttökokemuksia haluaisit tietää?
Komeetahan sillä on päästellä, vääntöä just sillai mukavasti... talviautona vähän heikko, itsellä talviautona 124 -92. Kuussatasessa käyttökustannukset melko korkeat; renkaita ja jarruja kuluu.... jos teettää huollot ulkopuolisilla, niin melko kalliita...
Komeetahan sillä on päästellä, vääntöä just sillai mukavasti... talviautona vähän heikko, itsellä talviautona 124 -92. Kuussatasessa käyttökustannukset melko korkeat; renkaita ja jarruja kuluu.... jos teettää huollot ulkopuolisilla, niin melko kalliita...
Juu, ekotietoisena valmistajana MB alkoi käyttämään luontoystävällisiä maatuvia johtoja, mutta tuskinpa viisainkaan gyntteri-dipl.-ing. tuli ajatelleeksi että ainakin soomipöljät ajelee niillä mersuilla vielä 2000-luvullakin...Mika.T kirjoitti:Ne rapistuu kaikista -93-95 mersuista.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
eikä tarvinut edes niin pitkään odottaa 99 jo vaihdettin 93 malissen kasa kaupalla piuhaa...Eldorado kirjoitti:Juu, ekotietoisena valmistajana MB alkoi käyttämään luontoystävällisiä maatuvia johtoja, mutta tuskinpa viisainkaan gyntteri-dipl.-ing. tuli ajatelleeksi että ainakin soomipöljät ajelee niillä mersuilla vielä 2000-luvullakin...Mika.T kirjoitti:Ne rapistuu kaikista -93-95 mersuista.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja siinä vaiheessa Günther paalaa auton jos ei se mene pizzanpaistajan häkkiin myyntiin tai se ei ehdi mennä itä-blokkiin tai Suomeen suoraanCDI203 kirjoitti:eikä tarvinut edes niin pitkään odottaa 99 jo vaihdettin 93 malissen kasa kaupalla piuhaa...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuotaaa.... saattaa olla ihan pölijä kysymys mutta ko en tekniikasta paljoakaan tiedä niin kysyn. Eikö jo tuonaikaisella elektroniikalla olisi pystynyt tekemään varoitusjärjestelmän joka kertoo jos jossain pytyssä ei kynttilä tuiki? Eikös ainakin uudemmissa joku moottorin vikavalo syty jos pytty pätkii? Vai onko se teknisesti liian vaikea juttu?Jarkko N kirjoitti:Joo, Günther saattaa tarkoittaa "Suomi-autolla" eri asiaa kuin suomalainen.
12-pyttysissä voi kuulemma katketa kampiakseli, jos pyttyjä on pois pelistä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ei onnistu vielä ainakaan niissä, joissa on virranjakajat.Eldorado kirjoitti:Tuotaaa.... saattaa olla ihan pölijä kysymys mutta ko en tekniikasta paljoakaan tiedä niin kysyn. Eikö jo tuonaikaisella elektroniikalla olisi pystynyt tekemään varoitusjärjestelmän joka kertoo jos jossain pytyssä ei kynttilä tuiki? Eikös ainakin uudemmissa joku moottorin vikavalo syty jos pytty pätkii? Vai onko se teknisesti liian vaikea juttu?
Vaatii melkoisen mittaus- / laskentasysteemin tuolle ja erikoistulpat. Varmaan rahalla olisi saanut mutta...
Missä vaiheessa noita palamisanalyysiin pystyviä bokseja / puolia on tullut? Saapillahan on se yhdenlainen sytty-yksikkö ollut jonkun aikaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Näin maalaisena tulis ensimmäisenä mieleen mitata uloshengityksen lämpötilaa ihan pakoreikäkohtaisesti. Jos joku kamina kylmenee niin se kai puhaltaa uloskin sitten viileämmin.Roisto kirjoitti: Ei onnistu vielä ainakaan niissä, joissa on virranjakajat.
Vaatii melkoisen mittaus- / laskentasysteemin tuolle ja erikoistulpat. Varmaan rahalla olisi saanut mutta...
Missä vaiheessa noita palamisanalyysiin pystyviä bokseja / puolia on tullut? Saapillahan on se yhdenlainen sytty-yksikkö ollut jonkun aikaa.
t.
Risto
Sitten vikatilaan jos anturi antaa väärää tietoo tai ei tietoo ollenkaan Sitähän ois eletty nykyaikaa jo pari vuosikymmentä sittenJuhanit kirjoitti:Näin maalaisena tulis ensimmäisenä mieleen mitata uloshengityksen lämpötilaa ihan pakoreikäkohtaisesti. Jos joku kamina kylmenee niin se kai puhaltaa uloskin sitten viileämmin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Niimpä
Kyllä tuosta V12 koneestakin vähänkään moottoreita kuunnellut henkilö hoksaa jos joku kammari ei sytytä.
Tuossa omassa ainakin on selvä ero putken päästä kuunnellessa kun tempasee yhden tulpanjohdon irti.
Ja kylläpä siinä koneessakin pieni tärinä tuntuu kun johto on irti. Varsinkin kaasua polkaistaessa.
Kyllä tuosta V12 koneestakin vähänkään moottoreita kuunnellut henkilö hoksaa jos joku kammari ei sytytä.
Tuossa omassa ainakin on selvä ero putken päästä kuunnellessa kun tempasee yhden tulpanjohdon irti.
Ja kylläpä siinä koneessakin pieni tärinä tuntuu kun johto on irti. Varsinkin kaasua polkaistaessa.
Eikös V12 koneessa pitäis 5centtisen pysyä pystyssä koneen käydessä mikäli kaikki on kuosissa?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dcuxcZxl2BM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dcuxcZxl2BM[/youtube]
Mun entisen M104:sen imusarjan välissä on varmaan vieläkin euron kolikko
Ja se kyllä pysy siinä nätisti pystyssä tyhjäkäynnillä, mutta rähmäkäpälä itse meni tönäsemään sen nurin
Ja se kyllä pysy siinä nätisti pystyssä tyhjäkäynnillä, mutta rähmäkäpälä itse meni tönäsemään sen nurin
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
12 mukinen kyllä käy kivan tasaisesti, startissakaan ravistele turhia. Kaikinpuolin mukavan eleetön kone ennenko runttaa lapun lattiaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 28.10.2010 23:18
- Paikkakunta: tampere