320cdi ei starttaa avaimesta "RATKAISTU"
320cdi ei starttaa avaimesta "RATKAISTU"
Eihän tuo mitään uutta ole mutta nyt menee sormi suuhun
Kaikki periaatteessa menee ok, eli hyväksyy avaimen ja käynnistyslupa ym kunnossa, mutta ei starttaa. Virta päällä ollessaan saa käyntiin kun yhdistää releen kärjet relemodulista. Hommahan menee jotenki näin: Virtalukko antaa can signaalin cdi:lle ja cdi käskyttää relemodulia ja moduli starttia.
-Can kunnossa
-relemodulin ja cdi:n väli kunnossa
-kokeiltu toisilla bokseilla, virtalukolla ym..
Mittausarvoissa ei ole saatavilla virtalukon ja ohjauslukon versio ym. numeroita eli joku tieto/sähkö puuttuu ennen lukkoja?????
Alkutilanne: Keulakolariauto josta oli etusulakerasiasta viety kaikki sulakkeet
Sulakkeet laitettu kaavion mukaan takas ja tarkistettu vielä toisesta autosta, myös takapenkin alta ja kojetaulun päästä katottu sulakkeet läpi.
Mistä tulee rattilukolle ja virtalukolle tiedot????
Mielenkiintoista ja ärsyttävää
Kaikki periaatteessa menee ok, eli hyväksyy avaimen ja käynnistyslupa ym kunnossa, mutta ei starttaa. Virta päällä ollessaan saa käyntiin kun yhdistää releen kärjet relemodulista. Hommahan menee jotenki näin: Virtalukko antaa can signaalin cdi:lle ja cdi käskyttää relemodulia ja moduli starttia.
-Can kunnossa
-relemodulin ja cdi:n väli kunnossa
-kokeiltu toisilla bokseilla, virtalukolla ym..
Mittausarvoissa ei ole saatavilla virtalukon ja ohjauslukon versio ym. numeroita eli joku tieto/sähkö puuttuu ennen lukkoja?????
Alkutilanne: Keulakolariauto josta oli etusulakerasiasta viety kaikki sulakkeet
Sulakkeet laitettu kaavion mukaan takas ja tarkistettu vielä toisesta autosta, myös takapenkin alta ja kojetaulun päästä katottu sulakkeet läpi.
Mistä tulee rattilukolle ja virtalukolle tiedot????
Mielenkiintoista ja ärsyttävää
Viimeksi muokannut Aki P, 22.11.2010 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 320cdi ei starttaa avaimesta
Tee siitä SLR-mersu. Laitat erillisen starttinappulan, joka ohjaa relettä. Avaimesta virta päälle ja nappulasta startti.Aki P kirjoitti:Virta päällä ollessaan saa käyntiin kun yhdistää releen kärjet relemodulista. Hommahan menee jotenki näin: Virtalukko antaa can signaalin cdi:lle ja cdi käskyttää relemodulia ja moduli starttia.
Vai onko noissa joku bitikytkin, joka pitää buutata jos autosta on poksahtaneet airbägit tms.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Olikos tossa mallisa? se sytemi että meni sieltä, jostain jemmasta (airbagi anturin/srs sisältä) se "sulake" jos tärsky on tarppeksi kova niin se estää käynistymisen
E:virta lukon jutut taisi kierrelä jostain mittariston/sen takan olevan (boxsin) kautta
startin esto kärjet myös varmman tarkistanut jo?
E:virta lukon jutut taisi kierrelä jostain mittariston/sen takan olevan (boxsin) kautta
startin esto kärjet myös varmman tarkistanut jo?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
.
Kokeile startata staarilla.
Jos ei starttaa, saattaisi tulla "kunnollinen" vikakoodi, jos starttaa, avaimessa on jotain.
Minulla oli Paawossa samaa ... ja se ratkesi akun vaihdolla.
Olisko tuossakin jo sellainen järjestelmä, joka ei halua lähteä päälle, jollei jännite riitä.
Jos mitään vikakoodia ei tule - jääkö siinä enää muuta vaihtoehtoa, kuin että johto on poikki, tai joku sulake tosiaan vielä huomaamatta.
Kokeile startata staarilla.
Jos ei starttaa, saattaisi tulla "kunnollinen" vikakoodi, jos starttaa, avaimessa on jotain.
Minulla oli Paawossa samaa ... ja se ratkesi akun vaihdolla.
Olisko tuossakin jo sellainen järjestelmä, joka ei halua lähteä päälle, jollei jännite riitä.
Jos mitään vikakoodia ei tule - jääkö siinä enää muuta vaihtoehtoa, kuin että johto on poikki, tai joku sulake tosiaan vielä huomaamatta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sulakeitten lisäksi tarkistaa sulake pohja/siitä lähtevä johtoAbsinthe kirjoitti:Omassa mursussa oli täysin samanlainen ongelma. Aika kauan sai vikaa etsiä... Loppujen lopuksi vika oli palaneessa 20a sulakkeessa oiskohan ollu 20 tai 22 se numero... Uskon, että olet sulakkeet jo tarkistanu!
(yhdessä omassa 203 mallisa oikuteli sen sulakken kontakti ja teki että kaikki ok, mutta ei pyöritä...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
WIS:ssä oli semmoinen ohje että jos jäähdyttimen puhaltimen moottori tai sen johtosarja on oikosulussa, niin ei starttaa. Tosin silloin sieltä pitäisi palaa joku sulake, joka taas tekee jonkun muunkin paikan jännitteettömäksi, mikä sitten estää starttireleen ohjauksen. Koitan vielä katsella tuota ohjetta, kun oli vähän epämääräinen, eikä heti saanut selvää että missä se sulake on. Ohjeena kuitenkin oli että puhaltimen johtosarjan pistoke irti, ehyt sulake paikalleen ja kokeilemaan.
E: K40 releboxilla on liitin josta lähtee johdot jäähdytyspuhaltimelle (edestäpäin katsottuna vasemmassa yläkulmassa) ja releboxilta pitäisi löytyä myös sulake K40 4f5.
E: K40 releboxilla on liitin josta lähtee johdot jäähdytyspuhaltimelle (edestäpäin katsottuna vasemmassa yläkulmassa) ja releboxilta pitäisi löytyä myös sulake K40 4f5.
Juu.
Pitääpä tarkkailla lisää. Kesällä oli yksi vastaava mutta se ei lähteny startin releeltäkään käyntiin ja ecu oli rikki. Mutta se toimikin toisilla vermeillä ja tämä ei toimi. Sulakkeet on kyllä katottu mutta niin on monesti muulloinki käyny että kuitenki joku virta puuttuu.
Hirmu säästötoimet ollu jollain ottaa kaikki sulakkeet pois
Purkuun tulleessa 203:ssa ei virta-avain kääntyny ja kojelaudan päästä puuttui yksi sulake...... varmaan kans kolarissa irronnu ja hävinny. Ihme kiusan tekoa
Pitääpä tarkkailla lisää. Kesällä oli yksi vastaava mutta se ei lähteny startin releeltäkään käyntiin ja ecu oli rikki. Mutta se toimikin toisilla vermeillä ja tämä ei toimi. Sulakkeet on kyllä katottu mutta niin on monesti muulloinki käyny että kuitenki joku virta puuttuu.
Hirmu säästötoimet ollu jollain ottaa kaikki sulakkeet pois
Purkuun tulleessa 203:ssa ei virta-avain kääntyny ja kojelaudan päästä puuttui yksi sulake...... varmaan kans kolarissa irronnu ja hävinny. Ihme kiusan tekoa
Ei näissä ole koskaan ollu etteikö bägien jälkeen lähtis käyntiin. Toki kone sammuu crash-signaalista kolarissa.CDI203 kirjoitti:Olikos tossa mallisa? se sytemi että meni sieltä, jostain jemmasta (airbagi anturin/srs sisältä) se "sulake" jos tärsky on tarppeksi kova niin se estää käynistymisen
E:virta lukon jutut taisi kierrelä jostain mittariston/sen takan olevan (boxsin) kautta
startin esto kärjet myös varmman tarkistanut jo?
Estokärjet toimii loogisesti.
Tosiaan virtalukon versio ym tiedot ei ole luettavissa eli joku koodaustieto ei tule perille jostain. Lukko toimii muuten normaalisti kuten rattilukkokin, muttei vaan anna startata.
Ei tosiaan toimi toisenkaan auton vehkeillä ja avaimilla.tuikku kirjoitti:.
Kokeile startata staarilla.
Jos ei starttaa, saattaisi tulla "kunnollinen" vikakoodi, jos starttaa, avaimessa on jotain.
Minulla oli Paawossa samaa ... ja se ratkesi akun vaihdolla.
Olisko tuossakin jo sellainen järjestelmä, joka ei halua lähteä päälle, jollei jännite riitä.
Jos mitään vikakoodia ei tule - jääkö siinä enää muuta vaihtoehtoa, kuin että johto on poikki, tai joku sulake tosiaan vielä huomaamatta.
Jännite oli liki 12v kun boosterilaturi työnsi kokoajan lisää virtaa, mutta pitää vielä tuo itse akku testailla.
Itse epäilen että vielä joku virran syöttö puuttuu virtalukolta niistä ohuista johdoista, koska niiden tiedot ei ole saatavilla.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
vakoila kytkentää toiseta tomivasta samanlaisestaAki P kirjoitti:Ei tosiaan toimi toisenkaan auton vehkeillä ja avaimilla.tuikku kirjoitti:.
Kokeile startata staarilla.
Jos ei starttaa, saattaisi tulla "kunnollinen" vikakoodi, jos starttaa, avaimessa on jotain.
Minulla oli Paawossa samaa ... ja se ratkesi akun vaihdolla.
Olisko tuossakin jo sellainen järjestelmä, joka ei halua lähteä päälle, jollei jännite riitä.
Jos mitään vikakoodia ei tule - jääkö siinä enää muuta vaihtoehtoa, kuin että johto on poikki, tai joku sulake tosiaan vielä huomaamatta.
Jännite oli liki 12v kun boosterilaturi työnsi kokoajan lisää virtaa, mutta pitää vielä tuo itse akku testailla.
Itse epäilen että vielä joku virran syöttö puuttuu virtalukolta niistä ohuista johdoista, koska niiden tiedot ei ole saatavilla.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sen verran kerenny toimivia mittomaan ettei niissäkään näy nuo virtalukon tietyt tiedot, eli ei oo siinä vika.
Pitänee seuraavaksi tutkia vaihteistoa vielä lisää. Sen verran takakannake nitkahtanut että jos laatikon sisältä tulee ristiriitaista tietoa keppiyksikköön nähden jne. eli kaikki ehdot ei olisi yhtäaikaa päällä käynnistymisen kannalta
Pitänee seuraavaksi tutkia vaihteistoa vielä lisää. Sen verran takakannake nitkahtanut että jos laatikon sisältä tulee ristiriitaista tietoa keppiyksikköön nähden jne. eli kaikki ehdot ei olisi yhtäaikaa päällä käynnistymisen kannalta
Sulakkeiden mysteeri: Oisko kolarin jälkeen joku paikka savunnu sinistä savua tai joku laite jääny päälle ja ei ole akun kenkään ollut työkalua ja on ruvettu nyppimään sulakkeita yksi kerrallaan pois... Sitten on pitänyt nyppiä lopulta kaikki kun ei ole ollut vaikutusta....Aki P kirjoitti:Juu.
Pitääpä tarkkailla lisää. Kesällä oli yksi vastaava mutta se ei lähteny startin releeltäkään käyntiin ja ecu oli rikki. Mutta se toimikin toisilla vermeillä ja tämä ei toimi. Sulakkeet on kyllä katottu mutta niin on monesti muulloinki käyny että kuitenki joku virta puuttuu.
Hirmu säästötoimet ollu jollain ottaa kaikki sulakkeet pois
Purkuun tulleessa 203:ssa ei virta-avain kääntyny ja kojelaudan päästä puuttui yksi sulake...... varmaan kans kolarissa irronnu ja hävinny. Ihme kiusan tekoa
Ja oisko joku paikka ottanut itseensä siitä että on sulakkeita nypitty vaikka jossain virta päällä...
AK47 oikeessa sulakemysteeristä. Oli kuulemma kärynny> nesteet öljyt ym kartanolle
Mysteeri ratkaistu
keppi oli P-asennossa testerin mukaan, mutta vaiheloota R-asennossa. Tarvii saman tiedon laatikosta ja keppiyksiköstä.
Kyllä sitä ihminen osaa olla tyhmä Ekaks pitäis tommoset tarkistaa kolaritapauksessa
Mysteeri ratkaistu
keppi oli P-asennossa testerin mukaan, mutta vaiheloota R-asennossa. Tarvii saman tiedon laatikosta ja keppiyksiköstä.
Kyllä sitä ihminen osaa olla tyhmä Ekaks pitäis tommoset tarkistaa kolaritapauksessa
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Elikäs oli sitten se laatikko...Aki P kirjoitti:AK47 oikeessa sulakemysteeristä. Oli kuulemma kärynny> nesteet öljyt ym kartanolle
Mysteeri ratkaistu
keppi oli P-asennossa testerin mukaan, mutta vaiheloota R-asennossa. Tarvii saman tiedon laatikosta ja keppiyksiköstä.
Kyllä sitä ihminen osaa olla tyhmä Ekaks pitäis tommoset tarkistaa kolaritapauksessa
Joskus vikkoja ei vaan ei meinaa huomata
vaikka olisi kuinka selvästi
näkyvissä/ilmeisiä mitä(liian näkyvillä, paras piilo on näkyvillä...)
hyvä että tuli kuntoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No taas olet yhtä asiaa viisaampi.Aki P kirjoitti:
Mysteeri ratkaistu
keppi oli P-asennossa testerin mukaan, mutta vaiheloota R-asennossa. Tarvii saman tiedon laatikosta ja keppiyksiköstä.
Kyllä sitä ihminen osaa olla tyhmä Ekaks pitäis tommoset tarkistaa kolaritapauksessa
Kohta voi tuoda oman auton teille huoltoon.!!
EI valohuoltoon,kiitos.
Nämä on just näitä ku jokapäivä joku kysyy että "sinä ku tiijät näistä mersuista??". Aina vaan on helpompi vastata että päivä päivältä mitä enemmän näitä tekee niin sitä tyhmemmäksi tulee. Kaikki tietävyys kaikkoaa viimeistää siinä vaiheessa kun kokeilee itte tehdä jotain
No tulipahan perehdyttyä nyt tuohonki vaivaan perin juurin jos vaikka joskus tommonen ei ihan oikeasti lähde käyntiin
No tulipahan perehdyttyä nyt tuohonki vaivaan perin juurin jos vaikka joskus tommonen ei ihan oikeasti lähde käyntiin
Sen olen huomannut että tietämyksen kasvaessa ei joskus osaisi etsiä vikaa sieltä missä se ilmiselvästi on vaan ajattelee liian kaukaa ja vaikeasti.
Joutuu oikein patistamaan itseään että
"vaihda nyt se jarruvalokytkin äläkä suotta mieti mikä boksi mitäkin boksia väylää pitkin käskyttää"
Ja sitten on näitä hetkiä että ajatus kuitenkin pysähtyy, tuli mieleen se Akin erään kolariauton lasinpyyhkijöiden toimimattomuus.
Itsellä on ollut joskus samanlaisia tilanteita
Pitäisi aina lähteä perusasioista; viime viikolla tuli tutkittavaksi BMW E39 ja työmääräyksessä luki ykskantaan "Purkaa akkua"
Ajoin auton sisälle ja kyselin omistajalta muutamia asioita-
- Akku ? vaihdettu
- Laturi ? vaihdettu
- Akku tyhjenee päivässä parissa
No, hain mittarin ja avasin peräkontin. Akku esille.
Omistaja oli sitä mieltä että latausta ei tarvitse mitata ja meidän pomo jakeli vieressä neuvoja molempiin suuntiin.
Kyllästyin kahden miehen höyryämiseen ja sanoin että minä teen nämä asiat nyt siinä järjestyksessä kuin teen ja hommassa ei mene kauaakaan jos saan tehdä rauhassa
Hieman hiljeni.
Akun testaus; varaustila 53%, akku uusittava.
Laturin testaus; latausjännite tyhjäkäynnillä 11,59 volttia ja kierroksilla hieman enemmän.
Tästä päästiin siihen että "akku on uusi ja laturi on uusi ja vaihdettu vuosi tai kaksi sitten".
Selitin että sillä ei ole tässä merkitystä milloin laturi on vaihdettu tai milloin akku on vaihdettu, virta ei tule riittämään ennen kuin lataus on kunnossa ja akku OK.
Seuraavaksi mittasin paljonko auto purkaa akkua; alle 0,1 volttia eli siltä osin kunnossa.
---------------
Kerran tuli ML ajovalojen korjaukseen ja omistajan tulikivenkatkuiset saatesanat että hän ei sitten maksa sentin latia polttimoiden tutkimisesta ja ihmettelystä, niitä on jo kymmenien eurojen eestä vaiheltu parilla muulla korjaamolla.
Työkaveri houkutteli asiakkaan syrjemmälle ja minä vahdoin nopeasti polttimot sillä aikaa, kuntoon tuli
---------------
Toisella kertaa tuli Vito ajovalokytkimen vaihtoon ja sumuvalojen korjaukseen ja oli varattu enemmän aikaa kun toisella korjaamolla oli jouduttu tekemään "erikoiskytkentöjä" jotta olivat saaneet lähivalot palamaan.
Niin oli tehty eli vedetty sumarien piuhat poikki ja liitetty sinne virrat sulakerasiasta releiden kautta lähivalojen sulakkeilta.
Autossahan ei ollut alunperin mitään muuta vikaa kuin lähivalopolttimot palaneet ja sumarit oli sitten pimennetty lähivaloja etsiessä.
Polttimoiden vaihdossa meni 5 minuuttia ja viraapelikytkentöjen poistamisessa toista tuntia.
Asiakas oli tuohtunut mutta tyytyväinen, Vito otti laskun maksamisen jälkeen sutilähtöä korjaamon pihasta kohti edellistä korjauspajaa (ei Ylivieskassa)
No tämä ei millään lailla enää liittynyt topikin aiheeseen, kaikkea sitä mieleen tulee. Lienen kertonut moneenkin kertaan mutta kuka sitä enää muistaa mitä täällä on ja mitä oli
Joutuu oikein patistamaan itseään että
"vaihda nyt se jarruvalokytkin äläkä suotta mieti mikä boksi mitäkin boksia väylää pitkin käskyttää"
Ja sitten on näitä hetkiä että ajatus kuitenkin pysähtyy, tuli mieleen se Akin erään kolariauton lasinpyyhkijöiden toimimattomuus.
Itsellä on ollut joskus samanlaisia tilanteita
Pitäisi aina lähteä perusasioista; viime viikolla tuli tutkittavaksi BMW E39 ja työmääräyksessä luki ykskantaan "Purkaa akkua"
Ajoin auton sisälle ja kyselin omistajalta muutamia asioita-
- Akku ? vaihdettu
- Laturi ? vaihdettu
- Akku tyhjenee päivässä parissa
No, hain mittarin ja avasin peräkontin. Akku esille.
Omistaja oli sitä mieltä että latausta ei tarvitse mitata ja meidän pomo jakeli vieressä neuvoja molempiin suuntiin.
Kyllästyin kahden miehen höyryämiseen ja sanoin että minä teen nämä asiat nyt siinä järjestyksessä kuin teen ja hommassa ei mene kauaakaan jos saan tehdä rauhassa
Hieman hiljeni.
Akun testaus; varaustila 53%, akku uusittava.
Laturin testaus; latausjännite tyhjäkäynnillä 11,59 volttia ja kierroksilla hieman enemmän.
Tästä päästiin siihen että "akku on uusi ja laturi on uusi ja vaihdettu vuosi tai kaksi sitten".
Selitin että sillä ei ole tässä merkitystä milloin laturi on vaihdettu tai milloin akku on vaihdettu, virta ei tule riittämään ennen kuin lataus on kunnossa ja akku OK.
Seuraavaksi mittasin paljonko auto purkaa akkua; alle 0,1 volttia eli siltä osin kunnossa.
---------------
Kerran tuli ML ajovalojen korjaukseen ja omistajan tulikivenkatkuiset saatesanat että hän ei sitten maksa sentin latia polttimoiden tutkimisesta ja ihmettelystä, niitä on jo kymmenien eurojen eestä vaiheltu parilla muulla korjaamolla.
Työkaveri houkutteli asiakkaan syrjemmälle ja minä vahdoin nopeasti polttimot sillä aikaa, kuntoon tuli
---------------
Toisella kertaa tuli Vito ajovalokytkimen vaihtoon ja sumuvalojen korjaukseen ja oli varattu enemmän aikaa kun toisella korjaamolla oli jouduttu tekemään "erikoiskytkentöjä" jotta olivat saaneet lähivalot palamaan.
Niin oli tehty eli vedetty sumarien piuhat poikki ja liitetty sinne virrat sulakerasiasta releiden kautta lähivalojen sulakkeilta.
Autossahan ei ollut alunperin mitään muuta vikaa kuin lähivalopolttimot palaneet ja sumarit oli sitten pimennetty lähivaloja etsiessä.
Polttimoiden vaihdossa meni 5 minuuttia ja viraapelikytkentöjen poistamisessa toista tuntia.
Asiakas oli tuohtunut mutta tyytyväinen, Vito otti laskun maksamisen jälkeen sutilähtöä korjaamon pihasta kohti edellistä korjauspajaa (ei Ylivieskassa)
No tämä ei millään lailla enää liittynyt topikin aiheeseen, kaikkea sitä mieleen tulee. Lienen kertonut moneenkin kertaan mutta kuka sitä enää muistaa mitä täällä on ja mitä oli
^^ Passaa hyvin jutun jatkoksi. Se joskus teetättää. Kaikista pahimpia just nuo kun auto tulee jonku jutun takia "ku ne ei saanu sitä siellä kuntoon plaaplaa paska paikka palaa plaa". Se ja se ja se on jo katottu elä nyt siihen ainakaan aikaa tuhlaa. Ja vika on sitte just niissä korjatuissa jutuissa jota ei ole osattu korjata tai sitten käy niinku nyt kävi että jäi nokan varjoon
Vielä "hauskempaa" se on silloin kun joku ulkopuolinen autoista mitään tietämätön huomaa vian.
Esim. kun eräs vanhempi bensa-mersu lähti kyllä käyntiin, mutta kierroksilla loppui bensan saanti. läpinäkyvä bensansuodatin oli puhdas joten vikaa tutkimaan pidemmälle...
kun kaikki (kaasarin toiminnot yms.) oli moneen kertaan tarkistettu, niin auton omistaja (nais-ihminen) joka myönsi myöhemmin ettei tiennyt edes mistä konepelti avattiin. Kysyi että eikö tuon mötikän (bensansuodattimen) pitäisi olla toisinpäin? viimeksi sä laitoit sen erilailla...
(kaiken lisäksi vielä oma kämmi... RAAH)
Joskus ne vaan on liian lähellä... Tosin tulipahan tutustuttua Pierburgin sielunelämään.
Esim. kun eräs vanhempi bensa-mersu lähti kyllä käyntiin, mutta kierroksilla loppui bensan saanti. läpinäkyvä bensansuodatin oli puhdas joten vikaa tutkimaan pidemmälle...
kun kaikki (kaasarin toiminnot yms.) oli moneen kertaan tarkistettu, niin auton omistaja (nais-ihminen) joka myönsi myöhemmin ettei tiennyt edes mistä konepelti avattiin. Kysyi että eikö tuon mötikän (bensansuodattimen) pitäisi olla toisinpäin? viimeksi sä laitoit sen erilailla...
(kaiken lisäksi vielä oma kämmi... RAAH)
Joskus ne vaan on liian lähellä... Tosin tulipahan tutustuttua Pierburgin sielunelämään.