w126 /300se -89 /380tkm/m103 käyntihäiriö
w126 /300se -89 /380tkm/m103 käyntihäiriö
ässä alko röpeltää kierros alueella 0-2000,ajattelin että seokset vaatisi säätöä kun vaihoin kynttilät n.2000km sitten ,tuolloin heti tulppien, johtojen,jakajan,pyöriän jälkeen meni seokset rikkaalle,nyt 2000 jälkeen uus säätö kävi näin. yritin rikastuttaa seosta 1.7 kokoajan vetää siitä seoksen laihemmalle kaasua painettaessa ja aivan kuin ei ymmärtäis et kuski haluaa lisää tavaraa kuppiin.
tosiaan eilen kun istuin siinä autossa miettiväisenä huomasin että kuulu kauhea pihinä valojen tason säädöstä, mistä toi saa alipaineensa toi säätö? en oo vielä sitä kerenny korjaamaan.
vika ei ole sytytyksessä.
kaikki tulpat laihasta seoksesta vaalean noen peitossa.
mahdollisia ehdotuksia?
tosiaan eilen kun istuin siinä autossa miettiväisenä huomasin että kuulu kauhea pihinä valojen tason säädöstä, mistä toi saa alipaineensa toi säätö? en oo vielä sitä kerenny korjaamaan.
vika ei ole sytytyksessä.
kaikki tulpat laihasta seoksesta vaalean noen peitossa.
mahdollisia ehdotuksia?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jos se vuotaa siitä lampun korkeussäädöstä, niin voisiko se vuotaa niin paljon että se vaikuttaa sytytykseen? eikö tässäki ole kuitenki alipainetoiminen ennakon säätö?
säädäppä valojen korkeus toiseen ääripäähän, loppuuko pihinä? Nojoo, rikkihän se silti on jos pihisee, mutta tollee sen voi saaha vähemmäksi/pois.
säädäppä valojen korkeus toiseen ääripäähän, loppuuko pihinä? Nojoo, rikkihän se silti on jos pihisee, mutta tollee sen voi saaha vähemmäksi/pois.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
joo sen oon jo kertaalleen tinannu läpitte kun etsin abs asd vikaa.touhottaja kirjoitti:onko yj-rele/sulake ehjämites lampda
puola
bensasudin vaihoin kanssa, kun otin entisen suodattimen veke niin ruskeeta bensaa tuli sudin täydeltä

toi alko toimimaan toi säädin kun sitä pihalla äske korjasin sillai että otin letkut pois ja takas




ihime vehe.
johdot ei lyö lävitte niitä tuli sormin hiveltyä.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
olisko se suodatin ton etusormen kohallaskye kirjoitti:joo sen oon jo kertaalleen tinannu läpitte kun etsin abs asd vikaa.touhottaja kirjoitti:onko yj-rele/sulake ehjämites lampda
puola
bensasudin vaihoin kanssa, kun otin entisen suodattimen veke niin ruskeeta bensaa tuli sudin täydeltäettei ois määräjakaja tukossa,yritin sitä pikkusta sutia ettiä sieltä määräjakajasta mutten sitä mistään löytäny.
toi alko toimimaan toi säädin kun sitä pihalla äske korjasin sillai että otin letkut pois ja takas![]()
![]()
![]()
![]()
ihime vehe.
johdot ei lyö lävitte niitä tuli sormin hiveltyä.


se tankin suodatinkin kannattas putsata jos suodatin ruskeessa moskassa

-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
ei sitten sattus ollee kuvvaa siitä alipaine kellostaskye kirjoitti:eikö ton pitäis olla siinä kun tuloputken jälkeen tulee se alipainekello hässäkkä niin siitä se päälimmäinen putki tulee tuohon mutta ei siinä ollu tuommosta.tinttasin purkillisen fortee tankkiin kattoo nyt reagoiko se siihen mitenkään sitte alkaa putsaamaan tuota polttoaine järjestelmää.

joo pitää näpsästä kuva tossa kunhan taas sitä värkkään.touhottaja kirjoitti:ei sitten sattus ollee kuvvaa siitä alipaine kellostaskye kirjoitti:eikö ton pitäis olla siinä kun tuloputken jälkeen tulee se alipainekello hässäkkä niin siitä se päälimmäinen putki tulee tuohon mutta ei siinä ollu tuommosta.tinttasin purkillisen fortee tankkiin kattoo nyt reagoiko se siihen mitenkään sitte alkaa putsaamaan tuota polttoaine järjestelmää.
huomenna alan tosissaan etsiin tota vikaa tosta, keräilly vähän mahdollisia vika alueita joita olis hyvä tarkastella.
-tk-moottori(puhdistus)
-virranjakaja kansi (vaikka uusi onkin)
-kaasuvivuston kytkin
-imuvuodot!
-yj-rele
-suuttimien tiivisteet.
-määräjakaja kumikaukalo
-ilmamäärämittari(johto poikki?)
-maadoitukset
-kylmäkäynnistys suutin
-puristukset.
sanokaas toki vielä onko jotain muuta mitä kannattaa tarkastaa?
kaikkia jippoja piuha irti jne.
-tk-moottori(puhdistus)
-virranjakaja kansi (vaikka uusi onkin)
-kaasuvivuston kytkin
-imuvuodot!
-yj-rele
-suuttimien tiivisteet.
-määräjakaja kumikaukalo
-ilmamäärämittari(johto poikki?)
-maadoitukset
-kylmäkäynnistys suutin
-puristukset.
sanokaas toki vielä onko jotain muuta mitä kannattaa tarkastaa?
kaikkia jippoja piuha irti jne.
tollee sitä munki tenavaan säädeltii korjaamolla monesti mut ei pysyny sääjöt aisoissa. sit vein bosch-huoltoon ni vips, ne veti ruuvit iha eri asentoo, ja auto alko pelaa. En tiedä mitä muuta ne teki, mutta tyhjäkäyntiruuvista sekä seosruuvista useamman varvin ne pyöritteli ja sytytyksen ennakkoa muutti aika reilusti, että osu kohalle.
siitä tuliki mielee että tosi usein luullaan ettei näis ole tyhjäkäyntiruuvia, ihan ammattiliikkeissä! ja sitte sitä säädetään seosruuvista, ja sit alkaa menee päin peetä... luulisin näin. ite en uskalla ko. ruuviin koskea.
siitä tuliki mielee että tosi usein luullaan ettei näis ole tyhjäkäyntiruuvia, ihan ammattiliikkeissä! ja sitte sitä säädetään seosruuvista, ja sit alkaa menee päin peetä... luulisin näin. ite en uskalla ko. ruuviin koskea.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
nyt tuli uutta tietoa. aloitin tulppien vaihosta ja sehä alko käymään taas niin hyvin ja liikkuu tasasesti koko kierrosalueen loppuun asti. entisillä tulpilla oliki jo ajettu ainaki 1000km
sitte anaalisondi paikoilleen ja mittailee.
tyhjäkäynnillä pysyy säädöt kohdillaan täysin (1.5) mutta sitte ku laittaa lisää kierroksia niin co putoo sinne 0.150-0.200 eli laihalle menee, joku ei nyt tiedä että tarvitaan lisää hiiltä pesään kun kierroksia nostetaan mutta mikä/kuka?
tulpat oli siis palanu loppuun , huomenna kattelee onko vika mekaaninen. jospa ne imuventtiilit ois myöskin palanu.


sitte anaalisondi paikoilleen ja mittailee.
tyhjäkäynnillä pysyy säädöt kohdillaan täysin (1.5) mutta sitte ku laittaa lisää kierroksia niin co putoo sinne 0.150-0.200 eli laihalle menee, joku ei nyt tiedä että tarvitaan lisää hiiltä pesään kun kierroksia nostetaan mutta mikä/kuka?
tulpat oli siis palanu loppuun , huomenna kattelee onko vika mekaaninen. jospa ne imuventtiilit ois myöskin palanu.

nyt voisin sanoa että auto on täysin kunnossa, tk moottorille tulevat putket korjaasin niin alko tyhjäkäyntikin tasaantumaan.
ja noi seos lukemat on täysin normaalit,kun ne tarkistutin.
tulpat meni mitä ilmeisimmin sen takia pas**** koska kun noi seokset säätää täytyy ottaa huomioon se että karstat puhdistuu ja laitos tarvii lisää kamaa ajan mittaa eli toinen säätö tehtävä tai laittaa hieman rikkaammalle. näin sen diagnosoisin.
kiitos vastanneille!

ja noi seos lukemat on täysin normaalit,kun ne tarkistutin.
tulpat meni mitä ilmeisimmin sen takia pas**** koska kun noi seokset säätää täytyy ottaa huomioon se että karstat puhdistuu ja laitos tarvii lisää kamaa ajan mittaa eli toinen säätö tehtävä tai laittaa hieman rikkaammalle. näin sen diagnosoisin.
kiitos vastanneille!

