Jarrusatula petti! Nesteet kyljestä ulos katsastuk. KUVA!
Jarrusatula petti! Nesteet kyljestä ulos katsastuk. KUVA!
Hei,
Kävin katsastelemassa isäni W124:sen. Kaikki oli kunnossa paitsi jarrusatula vasemmalta takaa hajosi testissä. Jarrutestin alkuvaiheessa paineet karkasi polkimelta. Ajattelin, että jarruletku repesi mutta ei. Satulasta vuosi-ajattelin, että kumien välistä mutta ei. Irroitin satulan kotona ja huomasin, että jarrusatula vuosi kyljestä. Kyseessä oli uloimmainen puoli. Ja mikä oli syy-jarrusatulan kylkii oli ruostunut puhki-kova paine takajarrutestissä lopulta petti seinämän. Kyljessä näkyy sylinterin kumi. Aika erikoista mielestäni. Satulan sisemmän puolen ulkoreuna täysin ehjä ruosteeton. Ulommainen oli ihan syöpynyt ja oli kerroksittaisessa ruosteessa. Onko muille sattunut vastaavaa? Nyt on satula hakusessa forssan lähialueelta-laita yyveetä jos löytyy. (300 d W124-88)
Kävin katsastelemassa isäni W124:sen. Kaikki oli kunnossa paitsi jarrusatula vasemmalta takaa hajosi testissä. Jarrutestin alkuvaiheessa paineet karkasi polkimelta. Ajattelin, että jarruletku repesi mutta ei. Satulasta vuosi-ajattelin, että kumien välistä mutta ei. Irroitin satulan kotona ja huomasin, että jarrusatula vuosi kyljestä. Kyseessä oli uloimmainen puoli. Ja mikä oli syy-jarrusatulan kylkii oli ruostunut puhki-kova paine takajarrutestissä lopulta petti seinämän. Kyljessä näkyy sylinterin kumi. Aika erikoista mielestäni. Satulan sisemmän puolen ulkoreuna täysin ehjä ruosteeton. Ulommainen oli ihan syöpynyt ja oli kerroksittaisessa ruosteessa. Onko muille sattunut vastaavaa? Nyt on satula hakusessa forssan lähialueelta-laita yyveetä jos löytyy. (300 d W124-88)
Viimeksi muokannut kardaani, 04.4.2008 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Semmoista olen ollut todistamassa, kun muuan pöljä ruuvaili vanteita mersuun, eikä nelimäntiset sopinutkaan vanteihen sisään. No noheva kaveri tempaisi rälläkällä siivua satulasta kun ei ollut paljosta kiinni. Puhkihan se meni, ei ne kovin paksua kamaa lopulta ole. Ei siinä mitään, hyvä kun puhkesi heti työstäessä eikä ajossa, mutta tämä sankari yritti vielä plastic-paddingilla paikata satulaa! Ja kun ei yllättäen pitänyt, kyseli voisinko hitsata "nööliä" siihen. Tarjosin suustani purkkaa, että kokeiles tolla välillä jos tulis hyvä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Juu noissa testeissä ne kuulemma menee jarruletkut yms. Kun kaikki paine kohdistetaan pelkästään etu/takajarruille. Normijarruttelussahan tuollainen ilman absia oleva järjestelmä ainakin taitaa jarrutella käytännössä etujarruilla-taakse ei paljon paineita synny-mutta tietysti niinkuin sanoitkin hätäjarrutuksissa tuollainen voi tapahtua.dealer kirjoitti:Huh, hyvä kun tuollainen tulee ilmi katsastuksessa eikä hätäjarrutuksessa.
Ei liene yleistä.
Voin ottaa kuvan satulasta ja pistää sen tänne huomenna mikäli vaimoke muisti ottaa kameran ja ubs-piuhan mukaansa. Kuva tulee tänne joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
Mulla on mennut jarruputkia katsastuksessa parikin kertaa mutta satulat on aina poikineet itsekseen. Tuosta omasta 230E:stäkin pelkään pahoin että takasatulat korkkaa piakkoinkin kun alkaa olemaan päältäpäin jo melkoisen pehmeän näköiset.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Voi vihta minkä näköinen satula! On ihan käsittämätöntä, että nämä
autot yleensä toimivat niin pitkään, että osista voi tulla tuon näköisiä.
Alan nyt vasta kunnolla tajuta, miten onnekas olenkaan, kun oman auton
jarrusatulat näyttävät aivan moitteettomilta. Meikäläinen ei pystyisi
elämään tuollaisten satuloiden kanssa, vaan olisi pakko vaihtaa ne
uusiin jo ennen hajoamista.
autot yleensä toimivat niin pitkään, että osista voi tulla tuon näköisiä.
Alan nyt vasta kunnolla tajuta, miten onnekas olenkaan, kun oman auton
jarrusatulat näyttävät aivan moitteettomilta. Meikäläinen ei pystyisi
elämään tuollaisten satuloiden kanssa, vaan olisi pakko vaihtaa ne
uusiin jo ennen hajoamista.
Itellä tulee aina silloin tällöin poljettua jarrua paikallaan oikein kantapäällä. Yleensä sen jälkeen huomaa helpoiten jos jossain satulassa vaikka sattuu olemaan jumivikaa ja saapahan painesäädinkin liikuntaa.
Hyvin harvoin näkee tuon kuvan mukaisessa kunnossa olevia satuloita!
Heittäkääpä muuten lonkalta arvio paljonko järjestelmässä on painetta kun iso mies polkee poljinta tosissaan auton ollessa käynnissä?
Hyvin harvoin näkee tuon kuvan mukaisessa kunnossa olevia satuloita!
Heittäkääpä muuten lonkalta arvio paljonko järjestelmässä on painetta kun iso mies polkee poljinta tosissaan auton ollessa käynnissä?
- Manu300cea24
- Viestit: 30
- Liittynyt: 23.3.2006 8:51
- Paikkakunta: Pielavesi
Hullu arvio 250 baariaJiitek kirjoitti:Itellä tulee aina silloin tällöin poljettua jarrua paikallaan oikein kantapäällä. Yleensä sen jälkeen huomaa helpoiten jos jossain satulassa vaikka sattuu olemaan jumivikaa ja saapahan painesäädinkin liikuntaa.
Hyvin harvoin näkee tuon kuvan mukaisessa kunnossa olevia satuloita!
Heittäkääpä muuten lonkalta arvio paljonko järjestelmässä on painetta kun iso mies polkee poljinta tosissaan auton ollessa käynnissä?