Mitä vikaa mahtaa olla omassa laatikossa kun kylmänään D:tä tarjotessa tykkää aina sammua , tai jossei sammu niin kierrokset noikkaa aika alas, voisko olla vikaa tossa turbiinilukon solenoidissa?
Kun jotenkin tuntuu että laatikolla olis kauheesti meno päällä koko ajan...
jolle kirjoitti:Mitä vikaa mahtaa olla omassa laatikossa kun kylmänään D:tä tarjotessa tykkää aina sammua , tai jossei sammu niin kierrokset noikkaa aika alas, voisko olla vikaa tossa turbiinilukon solenoidissa?
Kun jotenkin tuntuu että laatikolla olis kauheesti meno päällä koko ajan...
Onkos miten paha homma vaihtaa toi kyb?
Mitäs *:ri näytää siinä kohtaa?
Turbin lukon pwm soleniodi on helppo vaihtaa(oikeestan sama homma kuin johdin levyn vaihto)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 EI TEKSTIVIESTEJÄ SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
CDI203 kirjoitti:
Jep myös se ja tepselin läpivienti
Nämä samat vinkit toiminee myös W211 E270 CDI:n (v. 2004) 5-vaihteiseen automaattilaatikkoon?
Olisiko kyb-venttiilille, johdinlevylle ja "tepselille(?)" jostakin saatavissa osanumeroita juuri tähän minun autooni? Entä meneekö mitään tiivisteitä vaihtoon? Ajatuksena on hoitaa osat itse ja viedä osaavalle kaverille vaihdettavaksi.
CDI203 kirjoitti:
Nämä samat vinkit toiminee myös W211 E270 CDI:n (v. 2004) 5-vaihteiseen automaattilaatikkoon?
Olisiko kyb-venttiilille, johdinlevylle ja "tepselille(?)" jostakin saatavissa osanumeroita juuri tähän minun autooni? Entä meneekö mitään tiivisteitä vaihtoon? Ajatuksena on hoitaa osat itse ja viedä osaavalle kaverille vaihdettavaksi.
Rekisterikilvellä pärjää aika pitkälle.
esim,
KL-Varaosista
CDI203 kirjoitti:
Jos on 5v laatiko niin nämä osat on nissä samoja,
laatikon öljypohjan tiiviste ja öljyn suodatin menee samalla vaihtoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 EI TEKSTIVIESTEJÄ SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
CDI203 kirjoitti:
Kiitos herroille vinkeistä! Vielä saisiko tuolle "tepselille" jotakin virallisempaa nimeä tai räjäytyskuvasta, että mikä osa on kyseessä. Minä en ole ihan kartalla tämän osan kanssa
klunssila kirjoitti:
Kiitos herroille vinkeistä! Vielä saisiko tuolle "tepselille" jotakin virallisempaa nimeä tai räjäytyskuvasta, että mikä osa on kyseessä. Minä en ole ihan kartalla tämän osan kanssa
Cdi203 sattui luultavasti typo ja hän tarkoittaa sillä töpseliä, pistoketta jolla auton johdot tulevat laatikkoon kiinni. Ja se minkä takia se kannattaa, on se että alkaa vuotamaan ja sitä öljyä löytyy jopa laatikon ohjauspoksista kun öljy kulkee johdon kuorta pitkin kapilaari-ilmiön johdosta.
Ja se töpselihän kannattaa vaihtaa ihan normi öljynvaihdonkin yhteydessä. Varmuuden varalta ainakin kerran. Tuo plugi maksoi jotain 7€ nurkilla joten ei ole oikein kannatusta alkaa vaihtamaan siihen pelkkiä o-renkaitakaan.
Juu,7 euroa maksoi kl-osissa.Kesällä vaihdoin omaan kun alkoi öljyt nousta laatikon ohjausboksiin.
Huonompi juttu oli kun tämä sattui just laatikon öljynvaihdon jälkeen.
Pari litraa laskin varovasti propusta ölppää pois ja sitten sai tuon vaihettua.
Kannattaa vielä hetki vaihon jälkeen tsekata että boksi on kuiva,sitä öljyä kun saattaa olla vielä johdoissa matkalla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuskin mitään muuta kuin kitkalevyjen määrä. Ainakin kun vertasin omaani ja väykyn 270 laatikkoa niin omassa kitkalevyjä 3-4 per pakka ja 270 4-5 per pakka.
Kun niitä näkyis saavan saksasta satasen halvemmalla kun veholta ja tuoteluettelon mukaan näyttäis olevan sama kaikkiin 5 vaihteisin. Kun 7 vaihteisissahan on monta erilaista olemassa...
Mikähän vika voisi olla -98 290TD:n laatikossa kun kakkoselta kolmoselle vaihtessa sellanen väli että kierrokset ehtii nousta lähes 1000 kierrosta ennen kuin kytkee kolmosen
Tombha kirjoitti:Mikähän vika voisi olla -98 290TD:n laatikossa kun kakkoselta kolmoselle vaihtessa sellanen väli että kierrokset ehtii nousta lähes 1000 kierrosta ennen kuin kytkee kolmosen