digimittarien "ruuvaus"
digimittarien "ruuvaus"
Kuinka suuri riski on, että näiden digitaalisten kilometrimittarien lukemaa on rukattu alaspäin? Pystyykö peräsavolaisen kirkonkylän lukioikäinen nörtti tekemään sen läppärillään vai vaatiiko se erikoislaitteistoa? Tuontiautot? Onko Suomi-autoissa tullut eteen tällaista?
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: digimittarien "ruuvaus"
En ole asiantuntija, vaan vastaan "mutu -tuntumalla" niiden tapahtumien ja tietojen perusteella, joista olen henkilökohtaisen käsitykseni muodostanut viime vuosien varrella.
Ehkä googlettamalla voisi löytää ohjeita sopiviin ohjelmistoihin, joilla moinen onnistuu.
Tai sitten saksalaisia turkkilaistarhaajia puhuttamalla
Hatusta vedetty ajatelma tämäkin
Ethän kuitenkaan Sinä suunnittele sellaista
Ilmeisen suuri, mikäli olen ymmärtänyt.wese kirjoitti:Kuinka suuri riski on, että näiden digitaalisten kilometrimittarien lukemaa on rukattu alaspäin?
En tiedä.wese kirjoitti:Pystyykö peräsavolaisen kirkonkylän lukioikäinen nörtti tekemään sen läppärillään vai vaatiiko se erikoislaitteistoa?
Ehkä googlettamalla voisi löytää ohjeita sopiviin ohjelmistoihin, joilla moinen onnistuu.
Tai sitten saksalaisia turkkilaistarhaajia puhuttamalla
Hatusta vedetty ajatelma tämäkin
Ethän kuitenkaan Sinä suunnittele sellaista
Ei sivuunkirjoittaneen tiedossa, mutta mistäs näistä tietää...wese kirjoitti:Onko Suomi-autoissa tullut eteen tällaista?
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Re: digimittarien "ruuvaus"
On niitä joillain foorumeila aina päivistelty kun sama auto, eri myyjillä, suomessa kuitenkin, niin on kilometrilukemat muuttunut alaspäin. Eli kyllä niitä suomessakin ruuvataan.Ari66 kirjoitti:Ei sivuunkirjoittaneen tiedossa, mutta mistäs näistä tietää...wese kirjoitti:Onko Suomi-autoissa tullut eteen tällaista?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Re: digimittarien "ruuvaus"
Operaatio ei ole kauhean helppo, mutta tehtävissä. Omia aihepiiriä sivuavia kokemuksiani olen kirjoitellut täällä.wese kirjoitti:Kuinka suuri riski on, että näiden digitaalisten kilometrimittarien lukemaa on rukattu alaspäin?...
Kyllä se vaatii hieman enemmän harrastuneisuutta, motivaatiota ja sorminäppäryyttä kuin peräsavoilaiselta kirkonkylän lukioikäiseltä nörtiltä löytyy.wese kirjoitti:...Pystyykö peräsavolaisen kirkonkylän lukioikäinen nörtti tekemään sen läppärillään vai vaatiiko se erikoislaitteistoa?...
Suomalainen ei ole yhtään rehellisempi kuin ulkolainen. Ja partiohenkeähän suomalaiselta ajoneuvoharrastajalta yleensä löytyy jopa enemmän kuin usean muun kansakunnan edustajilta yhteensä. Tämän ansiosta, jos jokin operaatio on edes hatarasti kokoonkyhätyn teorian puitteissa tehtävissä, peräsavossa käytäntö on jo selvitetty ja menty vielä läpi harmaan kivenkin! ...vai onko joidenkin muidenkin kansakuntien parissa menty usempaan kuin yhteen TDT:hen rälläköimään kattoon reikä ja liimattu sen päälle suksiboksi kiinteästi kyytiin?wese kirjoitti:...Tuontiautot? Onko Suomi-autoissa tullut eteen tällaista?
-T
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Sen verran aiheesta että peräsavon finninaama ei saa digitaalimittariston lukemaa muutettua eikä kovin muukaan Suomessa. Onnistuu se manipuloiminen Suomessakin ja varmasti epärehellisiä ihmisiä täältä löytyy samassa suhteessa kuin Keski-Euroopassakin. Suomiauton historian tarkasteleminen ja varmentaminen vain on huomattavasti helpompaa kuin tuontiauton, joten kiinnijäämisriski on korkeampi kuin saksalaisella kebabin paistajalla.
Re: digimittarien "ruuvaus"
Minäkö!?! Jotain rajaa! Pois se minusta!Ari66 kirjoitti: Ethän kuitenkaan Sinä suunnittele sellaista
Ostin tuossa männäviikolla 220cdi:n ja pähkäilin jonkin verran ennen ostoa. Mittarikilometrit eivät alkuun tuntuneet loogisilta, mutta asia selvisi lopulta Vehon ja Aken haastattelulla. Ja kuulin että rukkaushomma on sen verran vaikeaa ja tyyristä ettei se "maksa vaivaa" yksityisen vaihtoauton myynnin vauhdittamisessa. Jotta pirssi kulkisi jatkossa, se vaatii joitain muitakin korjauksia/säätöjä/päivityksiä auton softaan, kuin vain mittarilukeman muuttamisen. On siis sen verran työlästä, että tuskin siihen perusreino ryhtyy. Vaikka eipä tuosta faktatietoa ole...
Tossa yks vanha tarina, nykyäänhän ruuvaaminen on Saksassa laitonta:
https://www.op.fi/op?cid=150517852&srcpl=3
Ja tommosta tarjontaa:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=tac ... haku&meta=
Suomessa on kaupattu laitteita joilla lukemia voi muuttaa, varmaan löytyisi nytkin jos jaksaisi kuuklettaa.
Työpaikalla olen autoja testaillessa katsellut tuontiautoista millaisilla kilometreillä huoltoja on tehty, kerran on sattunut eteen auto jossa oli matkamittarissa kilometrejä jotain 150000 ja viimeisin huolto tehty 350000 kohdalla.
Yksityisen itse maahantuoma saksalainen auto.
https://www.op.fi/op?cid=150517852&srcpl=3
Ja tommosta tarjontaa:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=tac ... haku&meta=
Suomessa on kaupattu laitteita joilla lukemia voi muuttaa, varmaan löytyisi nytkin jos jaksaisi kuuklettaa.
Työpaikalla olen autoja testaillessa katsellut tuontiautoista millaisilla kilometreillä huoltoja on tehty, kerran on sattunut eteen auto jossa oli matkamittarissa kilometrejä jotain 150000 ja viimeisin huolto tehty 350000 kohdalla.
Yksityisen itse maahantuoma saksalainen auto.
Jos autossa ei ole aukotonta huoltokirjaa niin kilometrilukemat voivat todellisuudessa olla mitä vain, eli todennäköisimmin ruuvattu, muuta syytä niin arvokkaan dokumentin hävittämiselle on vaikea löytää.
Vain huoltokirjalliset Suomiautot ovat tässä mielessä turvallinen valinta jos haluaa varmuuden kilometreista, Suomessa ne on aika helppo tarkistella, ja jos ei onnistu tai joku ontuu niin on syytä epäillä eikä tämä tarkoita sitä että uitetut huonompia olisi, mutta kilometreihin ei ole samalla tavalla luottaminen.
Suomessa oli muutama yritys joka rukkasi digimittareita, mutta julkisuus ja laki pakottivat ne vetäytymään hiljaiseloon, ainakin yksi "suurempi" paikka löytyy vieläkin missä sitä tehtäneen, nimeä en julkisesti laita.
Vain huoltokirjalliset Suomiautot ovat tässä mielessä turvallinen valinta jos haluaa varmuuden kilometreista, Suomessa ne on aika helppo tarkistella, ja jos ei onnistu tai joku ontuu niin on syytä epäillä eikä tämä tarkoita sitä että uitetut huonompia olisi, mutta kilometreihin ei ole samalla tavalla luottaminen.
Suomessa oli muutama yritys joka rukkasi digimittareita, mutta julkisuus ja laki pakottivat ne vetäytymään hiljaiseloon, ainakin yksi "suurempi" paikka löytyy vieläkin missä sitä tehtäneen, nimeä en julkisesti laita.
Kyllä se peräsavolainen finninaama sen mittarin ohjelmoi uusiksi jos niikseen laittaa.
Vähän kun on opetellut englantia, että pystyy välineistön kiinasta tilaamaan, niin siitä se homma lähtee.
Tuollainen mittariston ohjelmointi välineistö maksaa rahteineen n.80 ekee ja 3:ssa päivässä suomeen tulee kiinasta. Kotiovelle jopa DHL sen tuo.
En ole ostanut sellaista, mutta muita tuotteita sieltä oon ostanut. Silloin mulle tarjottiin tuota. Virallinen nimi laitteelle oli jotakuinkin "kilometrilukeman korjaus laitteisto"
Mun mielestä digimittaria on helpompi ronkkia mitä "tavallista".
(ei tarvii purkaa niin paljoo )
Eli ei mitää tiedettä tuo homma ole!
Vähän kun on opetellut englantia, että pystyy välineistön kiinasta tilaamaan, niin siitä se homma lähtee.
Tuollainen mittariston ohjelmointi välineistö maksaa rahteineen n.80 ekee ja 3:ssa päivässä suomeen tulee kiinasta. Kotiovelle jopa DHL sen tuo.
En ole ostanut sellaista, mutta muita tuotteita sieltä oon ostanut. Silloin mulle tarjottiin tuota. Virallinen nimi laitteelle oli jotakuinkin "kilometrilukeman korjaus laitteisto"
Mun mielestä digimittaria on helpompi ronkkia mitä "tavallista".
(ei tarvii purkaa niin paljoo )
Eli ei mitää tiedettä tuo homma ole!
itsellä oli ostettaessa oli mittarissa 230 tkm, mutta tuttavalta ostetusta autosta tiedettiin et on enemmän kilometrejä eli mittariin laitettiin 577 tkm joka ehkä vastaa suunnilleen oikeita kilometrejä. 5min tais mennä et äijä kyseli et palijo laitetaan mittariin kilometrejä
tämäkinhän tehtiin sitten sen takia et saatiin verot alas autosta, semmoinen 4 tonnin säästö siinä tais tulla
T.Sankari
tämäkinhän tehtiin sitten sen takia et saatiin verot alas autosta, semmoinen 4 tonnin säästö siinä tais tulla
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
W203:ssa ja sen jälkeen esitellyissä malleissa mittarilukema on tallennettuna useampaan paikkaan kuin varhaisemmissa malleissa. Näin yhden kohteen peukaloiminen ei asiaa ratkaise.
Eli työlästä on ja siksi operaatio ei tule sattumanvaraiselta henkilöltä tehdyksi ihan hetken mielijohteesta iltapuhdehommina. Mutta kuten edellä on todettu, usea homma on tehtävissä, jos oikein asiakseen ottaa...
Eli työlästä on ja siksi operaatio ei tule sattumanvaraiselta henkilöltä tehdyksi ihan hetken mielijohteesta iltapuhdehommina. Mutta kuten edellä on todettu, usea homma on tehtävissä, jos oikein asiakseen ottaa...
-T
Parittaminen taitaa nykyään olla laitonta?eerola kirjoitti:Jos mittaristo ja muut laatikot on paritettu, systeemi tarkistaa lukemat ja isoin "voittaa". Jos koodaus on puutteellinen, kaikki tieto ei kulje asianmukaisesti.Junnu R kirjoitti:Miten on muuten, tiiätkö Eerola, että synkronoiko se ne kilometrit ohjausyksikköjen välillä...
Miten tuo 202:sen digimittari, näkeekö siitä jotenkin onko rukattu?
Vanhaan viestiin vastaan, mutta nykyään on ihan suomeksi tilattavissa ainakin seuraavia vehkeitä:
Toyota Smart Keymaker OBD
Matkamittarin ohjelmoija - BMW M35080
Auton kaukolukitusavaimen kopioija
Ja muilla kielillä haku löytää kyllä meseenkin kaikkea käytetyn Mesen ostajan kannalta "kivaa" kamaa..
Taitaa olla, että ainut pätevä dokumentti kilsoista on SUOMIhuoltokirja.
"joku kaverini" tilasi tuolta MB Carsoft 7.4 Multiplexer:in ja latasi siihen softan ja ostipa jopa huuto netistä kannettavan oikealla (RS-232) liitännällä.. Oisko kellään kokemuksia, tai neuvoja siihen
Toyota Smart Keymaker OBD
Matkamittarin ohjelmoija - BMW M35080
Auton kaukolukitusavaimen kopioija
Ja muilla kielillä haku löytää kyllä meseenkin kaikkea käytetyn Mesen ostajan kannalta "kivaa" kamaa..
Taitaa olla, että ainut pätevä dokumentti kilsoista on SUOMIhuoltokirja.
"joku kaverini" tilasi tuolta MB Carsoft 7.4 Multiplexer:in ja latasi siihen softan ja ostipa jopa huuto netistä kannettavan oikealla (RS-232) liitännällä.. Oisko kellään kokemuksia, tai neuvoja siihen
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Uudemmissa malleissa asiaa hankaloittaa hiukan DSB eli sähköinen huoltokirja, joka on taasen täytettävissä /luettavsissa tunnuksilla M-B :n järjestelmästä.
Tosin edellyttää, että em. asiaa on käyttetty, niin paha rukailla kilsoja
Tosin edellyttää, että em. asiaa on käyttetty, niin paha rukailla kilsoja
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mersun Star ohjelmalla on mahdollista asettaa mittariin mikä lukema tahansa ja aikaa toimenpide vie muutaman minuutin, tästä oli juuri puhetta erään mercedes liikkeen yrittäjän kanssa.
Mutta mitä hyötyä siitä on, huijaa vain itseään. Huoltokirjaa kun tuskin samoille kilometrille ja leimoille saat tehtyä...ainakaan ilman hyviä suhteita ja vaivan näkemistä
Mutta mitä hyötyä siitä on, huijaa vain itseään. Huoltokirjaa kun tuskin samoille kilometrille ja leimoille saat tehtyä...ainakaan ilman hyviä suhteita ja vaivan näkemistä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Joopa joomc kirjoitti:Mersun Star ohjelmalla on mahdollista asettaa mittariin mikä lukema tahansa ja aikaa toimenpide vie muutaman minuutin, tästä oli juuri puhetta erään mercedes liikkeen yrittäjän kanssa.
Mutta mitä hyötyä siitä on, huijaa vain itseään. Huoltokirjaa kun tuskin samoille kilometrille ja leimoille saat tehtyä...ainakaan ilman hyviä suhteita ja vaivan näkemistä
*:rila on mahdolista muuttaa mittari lukemaa jos se on alle 250km
senkin jälkeen se sitten hakee hetken päästä km lukemat muualta muisteista takaisin(kokeiltu on ko laitella)
onnistuu kyllä helposti muilla vekotimilla
tyhjiä/valmiiksi leimatuja huolto kirjoja saa ostaa ainakin puolasta ja italiasta(valmiiksi sen maan leimolla mitkä haluaa/kilsoilla)
Kumpaako nyt sitten uskoa, saa vai ei, kyllä se liikkenharjoittaja ainakin vakuutti kovasti asian olevan niin voi olla että saa, voi olla että ei jos joku on kerran kokeillut kun ei omakaohtaista kokemusta asiasta niin kuulopuheilla mennään. Onko siinä sitten mahdollisesti vielä joku kikka kun sitä starilla asetellaan vai vaatiiko jonkun lisäohjelman tms mun mielestä se tarkoitti sitä staria kun juteltiin, eli väitti onnistuvan muutamassa minuutissa sen laitteella.
Tämä juttu lähti siitä kun keskusteltiin satunnaisista autoissa esiintyvistä luteista, niin tämä kaveri sanoi että on paljon helpompiakin tapoja muuttaa lukemaa, hänen mukaansa se onnistuisi starilla ja oli puheidensa mukaan jopa kokemusta asiasta, minä en muuta tiedä kuin sen mitä kuulin.
Tämä juttu lähti siitä kun keskusteltiin satunnaisista autoissa esiintyvistä luteista, niin tämä kaveri sanoi että on paljon helpompiakin tapoja muuttaa lukemaa, hänen mukaansa se onnistuisi starilla ja oli puheidensa mukaan jopa kokemusta asiasta, minä en muuta tiedä kuin sen mitä kuulin.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
No sinänsä mitään väliä
(itse aina ostanut auton kunnon ei km lukeman mukaan...)
mutta sen verta on kyllä tullut *:rila tukailtua
(missä lisäksi käytössä enemän toimintoja kuin yleensä merkkin likkessä) että jos se sillä onnistuu
niin olisi mielen kiintoista tietää että miten (veikaan asioiden mennen jotenkin sekaisin) vaikka 200cdi 203 02 malli missä 400tkm muutetaan sillä ensin 600tkm aj sen jälkeen 300tkm aj,
Ilman mitään muuta kuin *:ri (ei verkko yhteyttä/levykeitä päivityksiä)
siellä on kyllä toiminot tota varten mutta sillä ei pysty laittamaan mitä tahansa km lukemaa minkä haluaa,
(itse aina ostanut auton kunnon ei km lukeman mukaan...)
mutta sen verta on kyllä tullut *:rila tukailtua
(missä lisäksi käytössä enemän toimintoja kuin yleensä merkkin likkessä) että jos se sillä onnistuu
niin olisi mielen kiintoista tietää että miten (veikaan asioiden mennen jotenkin sekaisin) vaikka 200cdi 203 02 malli missä 400tkm muutetaan sillä ensin 600tkm aj sen jälkeen 300tkm aj,
Ilman mitään muuta kuin *:ri (ei verkko yhteyttä/levykeitä päivityksiä)
siellä on kyllä toiminot tota varten mutta sillä ei pysty laittamaan mitä tahansa km lukemaa minkä haluaa,
vito
Osaatteko kertoa miten saan viron mittari lukemaa muutettua kun tuli uusi mittaristo ja kun starilla painaa mittarilukeman suurentaminen, niin se sanoo että mittaristo yksilöity. Muutenkin kun koittaa mittariston tietoihin mennä niin tekee saman.
Vito on 2009 vuosimalli ja 120cdi
Vito on 2009 vuosimalli ja 120cdi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: vito
Viron mitariston siis joku virosta ostettu mittari vai,mikza kirjoitti:Osaatteko kertoa miten saan viron mittari lukemaa muutettua kun tuli uusi mittaristo ja kun starilla painaa mittarilukeman suurentaminen, niin se sanoo että mittaristo yksilöity. Muutenkin kun koittaa mittariston tietoihin mennä niin tekee saman.
Vito on 2009 vuosimalli ja 120cdi
Mutta jos se ilmoitaa että on yksilöity niin on myyt käytetty
Mittari uutena
Ja siinä kohdin *:ri on melko hyödytön kapistus,
Tarvitaan muita konsteja mitä on vaikkapa kuusenalla...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mittari
Ohjelman pätkä mittarin kohdilta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä