w210 Mittaristo

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

w210 Mittaristo

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Moro!

Kysynpä täältäkin, kun ei naapurissa taida tulla vastauksia..

Eli ongelmana w210,ssa se että mittariston viisarit eivät pelaa, polttoaineen viisari värisee hieman samalla jostain peremmältä kuuluu hiljainen "surina".

Välillä n. joka kymmenes starttaus viisarit toimii.

Kello, trippi ja muut ei viisarilliset toimii kyllä.

Epäilty maattovikaa, mutta missäs se oikein on mittaritaulussa, mistä se lähtee...tarkoitan siis maatto pistettä tms.

Ajattelin että voisiko sen maadoittaa uudelleen johtosarjan "ohi"?

Voisiko vakkari olla yhteydessä tähän vikaan, koska se heitti aluksi itsensä mykäksi ja seuravaalla startilla eli liikkeelle lähdöllä se rupesi pelaamaan mutta viisarit ei värähtäneetkään :roll: Eli silloin heitti viisarit ekankerran mykiksi... vakkari on pelannut. Saikohan selkoa???

-Kossi
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Eikö kellään sytytä???

Kummallista tuossa on se että välillä nuo viisarit pelaa peräkkäisillä startttauksillakin ja sitten taas mykistyvät joksikkin aikaa jolloin polttoainemittarin viisari vain värisee paikallaan.

Yritin taas tänään etsiä syytä, vaan eipä tullut hullua hurskaammaksi. Paitsi tuollainen pisti silmään se ei ole hehkun johto, se oli hieman murjoontunut päältä, liekkö vaurioitunut kun huollatin pumppua.
Kuva

Mikähän tuo on?

Kyseessä 220 dieseli -96

-Kossi-
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

onko jännitteet kunnossa eli ku tuo on sähkönen tuo mittaristo niin se tahtoo jännitteen mennessä erittäin alas niin tehä sen että heittää nollille ja värisee. Samaahan tietenkin voi aiheuttaa huono maa, mittariston maadotuspistettä en tiijä mutta jokin maadotuspiste on heti siinä mittariston takana tulipellissä kun siirtelee niitä äänieristysmattoja niin siellä näkkyy jos väärin muistan :lol: .




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Ööö, mites mittaristoon vaihdetaan lamput.. vm 2000 ?
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Juu kyllä siellä semmoinen maattopiste mittarin takaa löytyy ja siinä on kaikki olevinaan tiukasti kiinni.

Mutta tuo jännite juttu vois ollakkin tarkistamisen arvoinen asia. Se värinä alkaa heti kun laittaa virrat mutta ei parane kun lyö tulille ja luulis saavan virtaa, mutta eipä se sitä sano.

Paljon pitäisi olla akun jännite auto sammuksissa ja paljonko tuon pitäs työntää laturilta auton käydessä?

Latauksen merkkivalo kyllä palaa vielä tyhjäkäynnillä, on palanut viimeiset puolivuotta mitä auto on mulla ollut. Sammuu kyllä kun antaa kierroksia hieman.

-kossi-
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

kossi5 kirjoitti:Paljon pitäisi olla akun jännite auto sammuksissa ja paljonko tuon pitäs työntää laturilta auton käydessä?

Latauksen merkkivalo kyllä palaa vielä tyhjäkäynnillä, on palanut viimeiset puolivuotta mitä auto on mulla ollut. Sammuu kyllä kun antaa kierroksia hieman.

-kossi-
Auto sammuksissa akkujännitettä pitäisi olla yli 12 vollttia (12-13 volttia) ja käydessä 13,5-15,0 (vähän automallista ja kierroksista riippuen muutta väykyssä varmaan joku 14,5 volttia).

Jos latausvalo palaa tyhjäkäynnillä, niin varmuudella se vika kannattaa korjata ennen kuin ihmettelee muita aiheuttajia.

Lisäksi semmoinen kommentti että osa mittariston toiminnoista on maadoitettu konehuoneen puolella etupalkeissa (vasen ja oikea), joihin tulee useampi johto. Näkyy niissä palkkien etureuneoissa lähellä jäähdyttäjää. Tarkasta ja tarvittaessa putsaa ne.
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Täytyypä katsastaa nuo maattopaikat, mutta tuosta laturin merkkivalosta vielä että, tuohon olisi muistaakseni vaihdettu jännitteensäädin tms. mutta tuo merkkivalo oli jäänyt kummittelemaan ja muuten pelaisi. Olikohan joku kollektori tms. kulunut... Vai hönötettiinköhän minua, on tuo tähän asti pelannut ihan ok.

Täytyy tutkia taas kun on tuoreita ideoita. Kiitoksia!!!

-Kossi-
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Nykyiset laturit ovat semmoisia että hiilet ja kollektori (liukurenkaat) on mitoitettu siten että kun hiilet on loppu, niin käytännössä kollektorikin on puhki kulunut. Hiilien ja jännitesäätimen (usein samassa paketissa) vaihtaminen ei tuo kuin tilapäisen korjauksen.

Loppuun kulunut kollektori aiheuttaa jännite piikkejä, jotka lopulta polttavat laturin diodisillan pilalle ja sen jälkeen laturi on entinen.

Viallinen akku tai maavuodot kaapeloinnissa aiheuttaa sen että laturi joutuu koko ajan puskemaan täyttä tehoa, joka taas aiheuttaa ylimääräsitä kuumenemista ja kulumista (hiilet, kollektori) ja siten ennen aikaisen laturin kypsymisen.
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

En taida keretä tänään mittailemaan. Mutta selvittelin tuossa jo hintoja: Akku n.100e Motonetissa, mutta laturin hintaa en saanut selville.

B-osana reilun sata euroa, mutta onko sitten sen väärtejä???

-Kossi-
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Näkeekö tuon akun kunnon pelkällä ominaispainomittarilla vai pitääkö sitä kuormittaa jne.

-Kossi-
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Ominaispainot joka kennossa oli vajaa 1.225g/cm³

Lataus 13.70

Akku oli otettu käyttöön 01/2004 :shock:

Eli oiskohan vika tosiaan tuossa akussa.
Täytyy käydä ostamassa uusi. Biltemassa 88ah oli satasen ja 100ah 125e.

Onko vinkkejä mistä Oulussa kantsii käydä akkua kyselemässä muualta?

-Kossi-
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Ainakin Kärkkäisellä ja Puuilossa myydään Banner-akkuja, vaikuttavat ihan päteviltä.
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Akku vaihdettu ja lataus toimii ok. Ja akku tuli ladattua ennen asennusta, mutta vika jäi :shock:

Sitten lisäksi välillä kun käynnistää niin sammuu n. viiden sekunnin sisään, toisella startilla käy normaalisti.

Voisikohan olla virrtalukon pohja, kun äskenkin pihalla n.5 kertaa käytti virtoja päällä niin kuudennella toimi, ja taas monta kertaa ettei toiminut???

Kohta toppilansalmeen ajaa perk... :evil:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mulla on varmaan vuoden jo tehnyt sitä että kun autoon lyö virrat päälle, tai ne sammuttaa niin viisarit värisee hetken ala-asennossa ja noin 2sec värinän jälkeen pysähtyy.. Eräs autokorjaaja sano että tulee mittaristo pian tien päähän jo silloin vuos sitten :roll: Saa nyt nähä.
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Mutta viisarit toimii kuitenkin normaalisti, eli eivät pötköttele alhaalla?
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Tais mennä edellinen johonkin avaruuteen.. Eli kävin eilen Sankarin verstaalla jossa lintta kävi tietokoneessa kiinni ja sieltähän löytyi että,,,,,
Ei lataa :shock:

Ja kun ite alkuviikosta mittasin niin latasi ja tänään tarkistin kotona niin eipä ladannutkaan. HIENOJA nuot sähkö hommat :evil:

No eikun laturin ostoon, kiitokset "Hullullemulle" vika tais löytyä(pitäisi olla semmoinen rukoilee hymiö :D )

Tulipahan tuo akku uusittua kuitenkin, tuskin olisin sitä tarkistanut ennen lopullista simahtamista.

-Kossi
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Laturi vaihdettu ja nyt lataa taas hyvästi. Vaihtoreissusta voisi vaikka novellin vääntää, mutta pääasia että rupes se puoli pelaamaan.

Mittarivika kummittelee edelleen ja saa toistaiseksi kummitellakkin, ainoa muutos on että viisari värähtelee rauhallisemmin :? mitä ennen.

Vaan rupes viimeviikolla herjaamaan edc-valoa ja vissiin vikatilaan laitto ittensä parikertaa kun ei oikein meinannu kiertää kone.

V*t*u että ei ole ennen ollu näin vikasta autoa, vaan ei ole ollut näin paljoa ajettuakaan 370 000km.

Noh katellaan mistä porsii seuraavaksi 8)

Ainoa onni on ettei ole ruostetta, ainakaan löytynyt vielä :D
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Olipa kerran minullakin samanlainen auto, jossa oli samanlaiset viat. Hieman tarinaa niistä..

Marketin parkkipaikalla käynnistin auton ja huomasin ettei viisarit toimi mittaristossa. Välillä taas toimi ja välillä saattoi olla viikonkin mykkänä. Vein sitten koslan suoraan veholle mittariston korjaukseen! korjaus maksoi muistaakseni 180€ johon sisältyi uuden softan asennus mittaristoon ja polttimoiden vaihto. Maksun jälkeen juoksujalkaa autolle ja auto käyntiin. Mittaristo edelleen mykkä... Takaisin sisälle antamaan suoraa ja välitöntä palautetta! Vastaus oli: voi voi kun ei saatu kuntoon, haluaisitko ostaa uuden mittariston?

Seuraavaksi mittaristo huoltoon mittarihuolto oy ab:hen. Sanoivat, että selvä vika löytyi ja hintaa kertyi 80€. Juoksujalkaa taas autolle samalla riemunkiljahduksia ilmoille päästellen! Auto avaimesta käyntiin ja TADAA mittaristo ei pelaa. Takaisin sisälle antamaan välitöntä ja suoraa palautetta. Vastaus oli: voi voi kun ei saatu kuntoon.

Ajelin auton ylivieskaan ja ostin parkkilan akilta käytetyn mittariston, joka pelasi täydellisesti. problem sloved. :lol:

Sitten alkoi EPC-valo temppuilut, jotka korjaantuivat vaihtamalla polttoainelinjaan kaikki o-renkaat sekä asentamalla paluulinjaan takaiskuventtiili.

Sen jälkeen auto toimi täysin moitteetta 50000km jonka jälkeen myin sen sitten eteenpäin...

Semmosta tarinaa tälläkertaa 8)
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Joo, kiitti vinkistä. Täytyy tuo mittarivika laittaa korvan taakse.

Just tuommoisten kokemusten tähden sitä ei ole heti pajalle autoaan viemässä, jos ei ole pakko. Tuo olisikin liika helppo vika jos mittaristo olisi kaputt... :roll:

Jotenkin ja jostain syystä ei ole vakavasti sitä edes miettinyt :oops: :oops: :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”